SNS

Beantwoord

Is de afspraak over een rentepercentage bindend?

• 19 december 2017
  • 8 Reacties
  • 9976 Keer bekeken

Mijn adviseur uit Beek (L) dient zelf een interne klacht bij SNS omdat zijn afspraak met mij over het rente% bij het hoofdkantoor niet is aangepast ???
icon

Beste antwoord door Dennis 20 december 2017, 17:32

Hoi PascalV,

Je klacht is vandaag in behandeling genomen. Van de behandelaar begrijp ik dat hij inmiddels in gesprek is met de hypotheekadviseur en dat er een aantal stappen worden doorlopen. We doen ons best om je zo snel mogelijk van een inhoudelijke reactie te voorzien, maar vanwege de complexe materie verwacht ik niet dat dit op korte termijn zal zijn.
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi PascalV,

Allereerst welkom op de community. De reden is natuurlijk minder fijn, want je zit niet te wachten op onduidelijkheid tijdens je hypotheekaanvraag. De situatie heb ik niet helder voor ogen. Bedoel je dat de adviseur je een bepaald rentepercentage heeft toegezegd en dat in de uiteindelijke offerte een ander percentage stond? Het is goed dat de adviseur een klacht indient. Een klachtenbehandelaar bekijkt de situatie opnieuw en hopelijk komen jullie tot een passende oplossing.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Hi Stefan,

Om mijn rente % omlaag te krijgen moest ik mijn huis opnieuw laten taxeren en een bedrag aflossen, dat heb ik gedaan. Vervolgens heb ik met jullie SNS financieel/hypotheek-adviseur van Beek (L) de afspraak gemaakt dat mijn rente van 3,1% naar 2,5% zou gaan per 1/1/2018. Nou blijkt dit niet te lukken !!! Deze adviseur dient nou intern een klacht in. Zelf snap ik niet dat de afspraak met deze Hypotheekadviseur voor mij niet bindend is ? Dat hij intern een klacht indient bij SNS is toch een beetje raar, e.e.a. diende toch al vooraf duidelijk te zijn ? Gelukkig heb ik alles op mail staan en heb ik een rechtsbijstandsverzekering. Nou moet ik 10 dagen wachten op een bericht van de klachten-Manager ? Graag sneller actie bij SNS en eerlijk je afspraken nakomen.
Van Ton Timmerman (nooit gesproken of gezien) krijg ik tussentijds dubbele bevestigingen die niet kloppen, de SNS Hypotheek-adviseur zegt dat deze automatisch uit het systeem rollen maar dat ik deze kan vernietigen. Lekker extra kosten en ruis op de lijn tussen de klant en de hypotheekadviseur.
Ton Timmerman doet zijn werk niet goed of weet niet waar zijn naam allemaal onderstaat.
Badge +1
Over de kosten van extra brieven zou ik me maar geen zorgen maken, als een werknemer er 10 minuten mee bezig is om dit te voorkomen is het al duurder....
Hoi PascalV,

Je klacht is vandaag in behandeling genomen. Van de behandelaar begrijp ik dat hij inmiddels in gesprek is met de hypotheekadviseur en dat er een aantal stappen worden doorlopen. We doen ons best om je zo snel mogelijk van een inhoudelijke reactie te voorzien, maar vanwege de complexe materie verwacht ik niet dat dit op korte termijn zal zijn.
Hi Dennis,

Bedankt voor je snelle reactie.
Volgens mijn jurist is het helemaal geen complexe materie omdat de afspraak van de rentewijziging duidelijk meerdere keren is bevestigd door een SNS verantwoordelijk persoon die ook nog leiding geeft op meerdere kantoren binnen SNS over hypotheken (dus deskundig!).
Waarschijnlijk ben ik nu de dupe van een interene-machtstrijd tussen ego's binnen SNS.
Ik spreek hier over ca. 6.000 euro netto in 10 jaar die SNS mij meer wil laten betalen.
Je begrijpt dat ik mijn ongenoegen binnen meerdere forums en programma's kwijt kan.
Ik ben nou eenmaal een man van mijn woord.
Bezorgen jullie mij nog een vrolijke Kerst en komt SNS haar afspraken met mij eindelijk na ?
Ik ben namelijk hartpatient zoals jullie misschien al weten.
...........Vervolgens heb ik met jullie SNS financieel/hypotheek-adviseur van Beek (L) de afspraak gemaakt dat mijn rente van 3,1% naar 2,5% zou gaan per 1/1/2018. Nou blijkt dit niet te lukken !!! .............
Lukt het niet om de rente naar beneden te krijgen of lukt het niet om dit met ingang van 1 januari 2018 in te laten gaan?
toezeggingen, zowel mondeling als schriftelijk, daar is de SNS goed in. Alleen als puntje bij paaltje komt krijg je van 5 verschillende mensen excuses. Grote FAIL die SNS

Reageer