SNS

Beantwoord

Is de mail over een nieuwe digipas 2.0 echt of nep?

  • 20 februari 2017
  • 6 Reacties
  • 5488 Keer bekeken

Introductie
Digipas 2.0

Geachte ,
Met ingang van 2017 gaan we van start met de introductie van de nieuwe Digipas (2.0). De Digipas 2.0 is de opvolger van de normale Digpas die u momenteel bezit. SNS Bank biedt haar klanten een zo veilig mogelijke virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak. De oude Digipas speelt hierbij een belangrijke rol, Maar biedt niet altijd de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid die we voor onze klanten nastreven. De nieuwe Digipas 2.0 maakt gebruik van nieuwe technologiën en biedt nu en in de toekomst meer mogelijkheden.

DIGIPAS 2.0
De nieuwe Digipas 2.0 maakt gebruik van een ingebouwde camera. Door het scannen van een kleurcode logt u in op uw Mijn SNS en ondertekent u ook uw betaalopdrachten. Bij betalingen via de SNS Mobiel Bankieren app heeft u in sommige gevallen ook de nieuwe Digipas 2.0 nodig. Voor een goede scan houdt u de Digipas vijftien tot twintig centimeter van het scherm. Vervolgens ziet u op de Digipas wat u wilt ondertekent.

RECYCLEN
In Nederland zijn er miljoenen mobiele telefoons, tablets, e-readers, mp3’s en laptops in gebruik. Naast de toestellen die in gebruik zijn, ligt er een groot aantal ongebruikt of defect, ergens in de kast. Uiteindelijk komen deze ongebruikte/defecte apparaten terecht in het milieu. Deze apparaten inclusief de batterijen bevatten elementen die, als ze niet op de juiste manier verwerkt worden, schade aan het milieu aanrichten. Daarom is het belangrijk dat deze elementen op verantwoorde wijze worden verwijderd om het milieu zo minimaal mogelijk te belasten. Wij zijn een campagne begonnen met een recycle inleverpunt. Door uw verouderde digipas op te sturen voor recycle ontvangt u uw nieuwe digipas volledig gratis.

AANVRAAG
Alle oude Digipassen zullen binnen 7 dagen gedeactiveerd worden. U kunt dan geen gebruik meer maken van de oude Digipas. De nieuwe Digipas 2.0 (t.w.v. 34,99 EUR) is geheel gratis als u mee doet aan de bovenstaande actie. De nieuwe digipas kunt u hieronder aanvragen.
Vraag uw Digipas 2.0 nu aan >>

VOORDELEN
- Meer gebruiksgemak door het scannen van kleurcodes
- Minder gegevens invoeren dan met de oude Digipas
- Veilig online bankieren

SCHERMWIJZIGINGEN
- Inlogscherm van Mijn SNS
- Registratie en signeerscherm van SNS Mobiel Bankieren
- Signeerscherm van de SNS betaalomgeving van iDEAL
- Signeerscherm van de betaalomgeving voor creditcards van SNS

BEZORGING
Na dat uw aanvraag verzonden is en door een SNS medewerker goedgekeurd is krijgt u uw nieuwe Digipas thuis toegestuurd. U ontvangt een sms met de tijdstip van bezorging. Uw Digipas 2.0 wordt geleverd door PostNL.

Wij hopen u hier voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
SNS Bank

Klantvriendelijkste bank

We zijn gekozen als klantvriendelijkste bank van Nederland van 2015 (bron: SAMR) >>

Disclaimer

SNS Winkel of Geldautomaten
Over SNS
Contact
icon

Beste antwoord door Jeroen 20 februari 2017, 12:26

Hoi Jacquelinegerritzen,

Allereerst welkom op de community :)

Bedankt dat je deze mail met ons deelt. Deze mail is niet door ons gestuurd, maar door criminelen om bankgegevens afhandig te maken. De mail is bij ons bekend en staat op onze website om je te waarschuwen.

Om je vraag beter vindbaar te maken voor onze andere leden, heb ik dit topic verplaatst naar het forum ‘Dagelijkse bankzaken’.

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voor.
Bekijk origineel

6 reacties

Dankjewel, Erik 🙂
Nog een tip. Knip dan een zin er uit en zoek die op google . Bijna zeker dat je een hit vindt (eventueel laat zo'n bericht eerst een dag liggen). Zoek b.v. op Alle oude Digipassen zullen binnen 7 dagen gedeactiveerd worden.

Als je een gmail.com adres hebt kun je iets bijzonders doen met je e-mail adres. Je kun je geregistreerde e-mail adres bij SNS als volgt registreren:
directeur.ton.timmerman+SNS@gmail.com
Het deel +SNS wordt niet gebruikt bij de adressering; is dus het zelfde als
directeur.ton.timmerman@gmail.com
Maar je in gmail kun je nu wel makkelijk controleren of een bericht van de SNS ook echt afkomstig is van de SNS. Op deze manier kan het bijna niet fout gaan. Vooral als je '+SNS' door iets minder logische vervangt. Helaas is het zo dat sommige bedrijven deze trick niet ondersteunen, maar de SNS wel.



P.S.
Merk op dat de afzender is 'info@sns.nl via snsbank.onmicrosoft.com' Het is een beetje verwarrend dat hier snsbank.onmicrosoft.com wordt gemeld en niet snsbank.nl en dat het e-mail adres 'sns.nl' is ipv 'snsbank.nl'. Dit heeft te maken met DKIM authenticatie. He zou mooi zijn als deze inline zou zijn met het snsbank.nl domain.... De 'From' en 'Sender' headers hebben het domain 'sns.nl' ipv 'snsbank.nl', vandaar deze melding (vermoed ik).
Werk aan de winkel voor de SNS.....


Dit wordt niet gedaan voor e-mails van het forum van de SNS bank, want die komen van webcare@snsbank.nl. In zo'n forum bericht staat ook een DKIM authenticatie, gmail meld dat niet expliciet omdat (denk ik) beide 'snsbank' gebruiken:
Authentication-Results: mx.google.com;
dkim=pass header.i=@snsbank.onmicrosoft.com;
spf=pass (google.com: domain of webcare@snsbank.nl designates 40.107.0.92 as permitted sender) smtp.mailfrom=webcare@snsbank.nl;
dmarc=pass (p=NONE dis=NONE) header.from=snsbank.nl
From: Webcare SNS Bank <webcare@snsbank.nl>
Belangrijkste kenmerk waaraan je deze "listige" mail kunt herkennen: Er is haast geboden! 7 dagen beste klant, schiet op, denk niet na, maar onderneem NU actie!
Daaraan kan je vaak hedendaagse spam en/of phishing ontmaskeren.
De transitie van een grootschalige operatie zoals deze duurt maanden, en een bank zal nooit zomaar op eigen initiatief, om dit soort redenen, een klant toegang tot z'n geld ontzeggen!
Er zitten daarnaast ook wat grammaticale foutjes in, en het stuk is niet in de schrijfstijl van SNS geschreven. (Dat komt omdat het stuk is gekopieerd van de Rabobank, die enige jaren geleden wél is overgestapt op een apparaatje met scanner)
Bij twijfel: Altijd doorsturen naar valse-email@sns.nl
En natuurlijk heel goed: advies inwinnen op een vertrouwde omgeving zoals je bij deze gedaan hebt. 🙂
Hoi Erik,

Je hebt oog voor detail. Het klopt wat je zegt: het woordje 'content' is in dit geval logischer. Je feedback heb ik doorgezet naar de webbeheerder.
@Jeroen, Grappig om op de door jou aangehaalde website een Engelstalige zin te lezen. Daar wordt het woord 'copy' gebruikt. Ik denk dat het beter is om het woord 'content' te gebruiken. Kijk maar eens hier en hier naar het verschil. Ik denk dat het nog meer geld voor Nederlandstalige lezers die copy meer met kopie zullen associëren.
Hoi Jacquelinegerritzen,

Allereerst welkom op de community :)

Bedankt dat je deze mail met ons deelt. Deze mail is niet door ons gestuurd, maar door criminelen om bankgegevens afhandig te maken. De mail is bij ons bekend en staat op onze website om je te waarschuwen.

Om je vraag beter vindbaar te maken voor onze andere leden, heb ik dit topic verplaatst naar het forum ‘Dagelijkse bankzaken’.

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voor.

Reageer