SNS

Beantwoord

Is deze e-mail met een link afkomstig van SNS?

• 16 juni 2015
  • 2 Reacties
  • 395 Keer bekeken

Gisteren via de privemail een bericht gekregen dat ik een nieuwe digipas moest aanvragen. De nieuwe Digipas is duurzamer,
veiliger en net zo makkelijk in gebruik als de oude Digipas. Maar de oude doet het nog prima. moet op een hyper link drukken en vetrouw deze mail niet. afzender is: mailto:s.aprischkin@hispeed.ch.

klopt dit wel? 
icon

Beste antwoord door BigBen 16 juni 2015, 10:20

Gisteren via de privemail een bericht gekregen dat ik een nieuwe digipas moest aanvragen. De nieuwe Digipas is duurzamer,
veiliger en net zo makkelijk in gebruik als de oude Digipas. Maar de oude doet het nog prima. moet op een hyper link drukken en vetrouw deze mail niet. afzender is: mailto:s.aprischkin@hispeed.ch.

klopt dit wel? 

Hallo SnsEde,
Welkom in de community.
Ik zou inderdaad maar niet op de link klikken. Achter het apestraat teken (@) staat een Switsers internetadres ( .ch). Dus in ieder gaval niet van de SNS.nl (bij SNS kan veel meer staan, maar .nl staat er altijd).
Het ziet er niet naar uit dat het echt een "verkeerd" mailtje is. Lijkt meer er op dat adres is "gekaapt".
Het is echter nooit verkeerd bij voorbaat voorzichtig te zijn met "mailtjes van onbekenden".
Groet,
Ben 🆒
Bekijk origineel

2 reacties

klopt dit wel? 

Hallo SnsEde,
Welkom in de community.
Ik zou inderdaad maar niet op de link klikken. Achter het apestraat teken (@) staat een Switsers internetadres ( .ch). Dus in ieder gaval niet van de SNS.nl (bij SNS kan veel meer staan, maar .nl staat er altijd).
Het ziet er niet naar uit dat het echt een "verkeerd" mailtje is. Lijkt meer er op dat adres is "gekaapt".
Het is echter nooit verkeerd bij voorbaat voorzichtig te zijn met "mailtjes van onbekenden".
Groet,
Ben 🆒
Hoi SnsEde,

Je gebruikersnaam deed me in eerste instantie vermoeden alsof je werkzaam was in de SNS Winkel te Ede. ;)

Bigben heeft je al van een volledig antwoord voorzien. Wil je de e-mail die je hebt ontvangen nog doorsturen naar [email]valse-email@sns.nl[/email]? Dan kunnen we dit onderzoeken en de betreffende link laten blokkeren.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.

Reageer