SNS

Beantwoord

Is het mogelijk niet-strikt noodzakelijke papieren brieven te vermijden?

• 12 december 2019
  • 11 Reacties
  • 15024 Keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Steeds actiever
  • 53 reacties

Recent werd inloggen op Mijn SNS met de QR-code ingevoerd. Ik was hier via de app reeds twee maal geïnfomeerd. (Nadat ik het bericht als gelezen had gemarkeerd, kwam het nog eens als ongelezen terug.) Daarna kreeg ik er bovendien een brief over per post. In mijn instellingen heb ik staan dat nergens post voor wil ontvangen, wat betekent dat normaal enkel strikt noodzakelijke papieren post zou mogen toekomen. Het is duidelijk dat informatie over inloggen met een QR-code niet strikt noodzakelijk is en voldoende werd aangekondigd via de app.

Daarom: is het mogelijk om echt enkel strikt noodzakelijke papieren post te ontvangen?

(Raar detail: mijn partner heeft die brief niet ontvangen.)

icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 12 december 2019, 10:46

Hallo @E.Q.

Goed dat je ernaar vraagt. Indien mogelijk versturen we informatie per mail of plaatsen we het in Mijn SNS, maar bepaalde (noodzakelijke) berichten worden nu eenmaal ook per post verstuurd. Als bank zijn we verplicht om bepaalde post naar de klant te sturen, maar op (jouw) verzoek kunnen we inderdaad de postverzending tegen houden. Onder andere brieven, afschriften, betaalpassen en pincodes worden dan niet verzonden. De enige uitzonderingen zijn:

• post over schadeverzekeringen
  • (her)aanvraag digipas

Uit je reactie maak ik op dat je ondanks de instelling ‘geen post ontvangen’ tóch onze brief hebt ontvangen. Om het snel op te lossen zou je telefonisch contact kunnen opnemen met onze klantenservice. Als je liever wilt dat ik navraag voor je doe, kun je een e-mail sturen naar community@sns.nl ter attentie van Evelyn. In die mail ontvang ik graag de volgende gegevens: je volledige voornaam, achternaam, postcode, huisnummer, woonplaats, je geboortedatum en het betaalrekeningnummer waar je rekeninghouder van bent. Ik hoop dat dit bericht je voldoende informeert, maar laat gerust van je horen als ik je aanvullend kan helpen.

Bekijk origineel

11 reacties

Het is belangrijk genoeg om zeker te weten dat alle digitale klanten het ontvangen. Zelf gebruik ik de app niet, dus dat kanaal is niet betrouwbaar als dat de enige bron zou zijn.

Wel zou je een attendering kunnen plaatsen voor det inlogschermen, omdat dat de plek is waar het om gaat. Op die manier ben ik er bij RegioBank op gewezen.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @E.Q.

Goed dat je ernaar vraagt. Indien mogelijk versturen we informatie per mail of plaatsen we het in Mijn SNS, maar bepaalde (noodzakelijke) berichten worden nu eenmaal ook per post verstuurd. Als bank zijn we verplicht om bepaalde post naar de klant te sturen, maar op (jouw) verzoek kunnen we inderdaad de postverzending tegen houden. Onder andere brieven, afschriften, betaalpassen en pincodes worden dan niet verzonden. De enige uitzonderingen zijn:

• post over schadeverzekeringen
  • (her)aanvraag digipas

Uit je reactie maak ik op dat je ondanks de instelling ‘geen post ontvangen’ tóch onze brief hebt ontvangen. Om het snel op te lossen zou je telefonisch contact kunnen opnemen met onze klantenservice. Als je liever wilt dat ik navraag voor je doe, kun je een e-mail sturen naar community@sns.nl ter attentie van Evelyn. In die mail ontvang ik graag de volgende gegevens: je volledige voornaam, achternaam, postcode, huisnummer, woonplaats, je geboortedatum en het betaalrekeningnummer waar je rekeninghouder van bent. Ik hoop dat dit bericht je voldoende informeert, maar laat gerust van je horen als ik je aanvullend kan helpen.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Koos,

Om er zeker van te zijn dat we iedereen bereiken, delen we de informatie op verschillende manieren. Bij SNS worden klanten (zowel in de app als in Mijn SNS) via het inlogscherm geïnformeerd. Als mensen twijfelen kunnen ze alles nog eens rustig teruglezen via: Lees hoe dat precies werkt.

​​​​​​

Reputatie 1
Badge

[…], maar op (jouw) verzoek kunnen we inderdaad de postverzending tegen houden. Onder andere brieven, afschriften, betaalpassen en pincodes worden dan niet verzonden. […]

Dat is interessant. Klopt het dat je die dan bij een SNS-winkel moet ophalen, zoals ik veronderstel?

Reputatie 2
Badge

Je veronderstelling is onjuist @E.Q., zoals Evelyn heeft aangegeven worden deze zaken dan niet verzonden. Ook niet naar een SNS Winkel. De enige uitzondering is post over je schadeverzekering en een nieuwe digipas. De rest wordt niet verzonden.

Reputatie 1
Badge

Je veronderstelling is onjuist @E.Q., zoals Evelyn heeft aangegeven worden deze zaken dan niet verzonden. Ook niet naar een SNS Winkel. De enige uitzondering is post over je schadeverzekering en een nieuwe digipas. De rest wordt niet verzonden.

Hoe moet je dan een nieuwe pinpas of pincode bekomen?

Reputatie 3
Badge

Goedenavond @E.Q. De betaalpas en pincode worden altijd naar het postadres van de pashouder gestuurd (op het moment van aanvragen). Als het postadres een postbus is, wordt het naar het woonadres gestuurd.

Reputatie 1
Badge

Goedenavond @E.Q. De betaalpas en pincode worden altijd naar het postadres van de pashouder gestuurd (op het moment van aanvragen). Als het postadres een postbus is, wordt het naar het woonadres gestuurd.

Maar dat is in tegenspraak met wat @Evelyn SNS en @Geesje SNS net zeiden. Nu snap ik het even niet meer. Dus, als ik papieren post zou laten stopzetten, dan komt er enkel de schadeverzekeringspapieren en digipas nog wel toe per post. Maar hoe bekomt men dan de pinpas en -code?

Reputatie 3
Badge

Wat mijn collega's schrijven, dat klopt. We plaatsen in dat geval een postblokkade. Dit is wel de meest abrupte maatregel want hierdoor ontvang je geen betaalpas en pincode meer aangezien we deze altijd naar het post/woonadres sturen. Betaalpassen en codes komen in dat geval weer retour naar ons hoofdkantoor.

Reputatie 1
Badge

Wat mijn collega's schrijven, dat klopt. We plaatsen in dat geval een postblokkade. Dit is wel de meest abrupte maatregel want hierdoor ontvang je geen betaalpas en pincode meer aangezien we deze altijd naar het post/woonadres sturen. Betaalpassen en codes komen in dat geval weer retour naar ons hoofdkantoor.

Ok, duidelijk nu. Zo’n postblokkade is niet wat ik wil. Ik zal in de toekomst het wel aangeven wanneer ik post ontvang waarvan ik meen dat ze niet essentieel is. SNS kan dit dan gebruiken om zijn beleid af te stellen.

Reputatie 3
Badge

We zijn altijd blij als klanten met ons meedenken, @E.Q. Helemaal als we hiermee het verzenden van onnodige brieven kunnen terugbrengen. Je weet ons de volgende keer te vinden.

Reageer