SNS

Beantwoord

Is het wijzigen van de pincode van je betaalpas mogelijk?

• 27 november 2014
  • 69 Reacties
  • 15433 Keer bekeken

Bij een collega bankier is het mogelijk om je eigen pincode te zetten op je pinpas en creditcard.
Als dit bij ABNAMRO kan moet het toch niet zo moeilijk zijn om dit ook bij SNS te doen.
Dit maken van je eigen pincode is erg aantrekkelijk geweest om bij deze bank een rekening
te openen. Wodt deze optie in de toekomst ook bij SNS ingevoerd?
icon

Beste antwoord door Dennis 15 augustus 2018, 16:17

Hoi leden,

De functie om je pincode te wijzigen werkt op dit moment niet naar behoren. We hebben ervoor gekozen om de functie voor de SNS Winkel in Utrecht uit te zetten. Op z'n vroegst wordt deze in november weer aangezet.
Bekijk origineel

69 reacties

Hoi PietvanTol,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Uit je verhaal begrijp ik, dat het voor jou belangrijk is om een eigen pincode te kiezen bij je betaalpas. Ik kan me daar iets bij voorstellen, gemak dient de mens niet waar? SNS heeft om veiligheidsredenen gekozen om deze optie niet te geven voor een betaalpas. Met dezelfde codes voor verschillende passen wordt de kans op eventueel misbruik namelijk groter. Momenteel zijn er geen plannen om deze optie in de toekomst in te voeren. Ben je verder wel blij met de producten en diensten die SNS biedt?

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien.
Is het mogelijk om ook bij sns je bestaande pincode te kunnen wijzigen?
Reputatie 2
Badge +1
Volgens mij is dat bij SNS niet mogelijk. Misschien dat er plannen zijn om dit te veranderen?
Bij ABN bijvoorbeeld kun je via de geldautomaat van ABN wel de pincode van je bankpas wijzigen. Helaas is deze optie bij SNS minder voor de hand liggend gezien het kleiner aantal SNS geldautomaten...
ja vandaar mijn vraag, ben net overgestapt van abn naar sns
Badge +1
Is het mogelijk om ook bij sns je bestaande pincode te kunnen wijzigen?

Welkom op de community, Ce-es 🙂.

Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar het topic 'Wijzigen pincode', waar Dennis al antwoord heeft gegeven op je vraag.

Als je op zoek ben naar een onderwerp, kun je rechtsboven gebruik maken van de zoekfunctionaliteit. Hier kun je het gewenste onderwerp invoeren en kijken of er al een topic is met eenzelfde vraag. Neem ook eens een kijkje in het topic 'Welkom op de community', zo word je snel een beetje wegwijs hier. Tot snel!
Ik heb een rekening geopend bij de SNS bank en deze week een pinpas en pincode ontvangen. Ik zou graag een zelf gekozen pincode hebben. Is het mogelijk om je pincode te veranderen?
Hoi AvdH,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt. :)

In dit topic geven we aan waarom het niet mogelijk is om je eigen pincode te kiezen.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Om de andere communityleden een beetje te leren kennen kun je een kijkje nemen in de Koffiekamer.
Reputatie 1
Badge
Ik heb een rekening geopend bij de SNS bank en deze week een pinpas en pincode ontvangen. Ik zou graag een zelf gekozen pincode hebben. Is het mogelijk om je pincode te veranderen?

Welkom bij het forum.
Het is helaas bij de SNS niet mogelijk om je pincode van je wereldpas te veranderen.
Ik zou ook graag zelf een pincode kiezen.
Ik heb moeite met het onthouden van nummers en als ik mijn eigen trucjes niet kan gebruiken ben ik min of meer verplicht om mijn pincode op te schrijven. Daar wordt het dus niet veiliger van.

Het argument om dit niet mogelijk te maken omwille van de veiligheid is op z'n minst discutabel en ook best betuttelend...
Het is perfect mogelijk om zelf een goede, unieke pincode toe te kennen.
Ik wil er ook best extra voor tekenen dat ik een goede, unieke pin gebruik die op geen enkele wijze ergens anders voor wordt gebruikt.
Het is geen probleem dat de functionaliteit niet standaard actief is, maar als maatwerk oplossing lijkt het me wel degelijk een goed alternatief.
Hopelijk kan SNS dit binnenkort wel aanbieden.
Badge +1
Ik zou ook graag zelf een pincode kiezen.

Goedemiddag KlantAtSNS,

Leuk om je nog net in 2015 te mogen verwelkomen op de community 🙂.

Als ik je verhaal zo lees, snap ik dat je liever een eigen pincode kiest. Zoals Dennis ook aangeeft, zijn er geen plannen om deze optie in de nabije toekomst in te voeren. Wel geef ik je signaal door, dank daarvoor.

Hopelijk zien we je vaker in 2016. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Fijne jaarwisseling gewenst.
Even deze topic weer een schopje geven.

We leven inmiddels in 2017 en ben benieuwd of er nu toch eens plannen zijn om een eigen pincode te kunnen kiezen.

Zoals eerder al aangehaald kan een collega bankier dit wel.
Waarom dan nog steeds niet bij de SNS, voor mij en denk ook voor meerdere is dit een belangrijk punt.
Badge +1
Goedemiddag The Adonis,

Welkom op de community. Goed dat je dit onderwerp aanhaalt. Het wordt mogelijk om een eigen pincode te kiezen. Wanneer precies is nog niet bekend, maar naar verwachting in 2017. Uiteraard blijf je hier op de hoogte.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.
Misschien een tip die kan helpen bij het onthouden van meer pincodes als je graag met één code wilt werken. Ik doe het volgende:
(schrik niet) Ik schrijf mijn pincode op de pasjes. Uiteraard niet recht-toe-recht-an.
Op mijn pasjes staan 20 cijfers. Daaruit kun je alleen de pincode halen als je de hoofdPIN kent. En die is uiteraard voor alle pasjes dezelfde.
Zo hoef ik maar één pin te onthouden - daarom veel makkelijker en geen noodzaak om die op te schrijven. Van een pas die je niet vaak gebruikt moet die toch al worden opgeschreven, omdat die natuurlijk wel wordt vergeten, maar dat is met deze methode niet meer nodig.
Mocht je dit niet genoeg vinden, schrijf je 50 cijfers op je pasje...
Goedemiddag The Adonis,

Welkom op de community. Goed dat je dit onderwerp aanhaalt. Het wordt mogelijk om een eigen pincode te kiezen. Wanneer precies is nog niet bekend, maar naar verwachting in 2017. Uiteraard blijf je hier op de hoogte.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.

Oh dat is zeker goed nieuws zeg.
En laten we hopen dat het nog dit jaar wordt 😃
Is er al een update over het aanpassen van de pincode van je bankpas?

Had begrepen via via dat dit namelijk in Utrecht en Den Bosch mogelijk zou moeten zijn maar zou graag willen weten wanneer dit landelijk kan ?
Badge +1
Is er al een update over het aanpassen van de pincode van je bankpas?

Goedemorgen Venlofrank,

Op dit moment voeren we inderdaad een test uit in Utrecht en Den Bosch. De geldautomaten in de hoofdkantoren hebben de mogelijkheid om je pincode te wijzigen. Ik vraag na wat hiervan de status is en je hoort van me zodra ik een reactie heb.
Kijk dit vind ik nu zo leuk aan deze community; als vaste frequente klant/bezoeker weet je niets van dit soort ontwikkelingen.
Het blijft huilen met de pet op!
Treurig eigenlijk.
Groet,
Ben 🆒
Hoi leden,

We kijken tijdens de pilot naar eventuele obstakels voordat we het wijzigen van de pincode uitrollen naar alle SNS Geldautomaten. Het is nog niet duidelijk wanneer dit precies gebeurt, maar we houden jullie op de hoogte.
@Dennis
Het lijkt me nu zinvoller om op BigBen te reageren.
Het is tenslotte niet voor het eerst dat deze klacht wordt geuit. En als jij (met de andere Mods) dat niet kunt, dan moeten de Mods misschien ook wel een klacht dieper de organisatie in sturen.
Dat zinnetje "we houden jullie op de hoogte" wordt doorgaans steeds gebruikt wanneer hier een vraag is gesteld. Veel te laat dus en daarmee een flinke kluit.
Hoi Koos en Ben,

Goed dat jullie aangeven dat jullie een actievere houding van de moderators verwachten. We weten dat het beter kan en we gaan met jullie opmerkingen aan de slag. Jullie betrokkenheid wordt gewaardeerd en ik kan me voorstellen dat jullie het fijn vinden om sneller op de hoogte te zijn van ontwikkelingen. Dit onderwerp is een mooi voorbeeld van een ontwikkeling die we eerder met jullie hadden kunnen delen.
Hoi Koos en Ben,

Goed dat jullie aangeven dat jullie een actievere houding van de moderators verwachten. We weten dat het beter kan en we gaan met jullie opmerkingen aan de slag. Jullie betrokkenheid wordt gewaardeerd en ik kan me voorstellen dat jullie het fijn vinden om sneller op de hoogte te zijn van ontwikkelingen. Dit onderwerp is een mooi voorbeeld van een ontwikkeling die we eerder met jullie hadden kunnen delen.

Hoi Peter,
ik wil niet l....g doen, maar misschien een tip; zoek op bovenstaande tekst (delen) eens in de community. Ik heb zo´n donkerbruin vermoeden dat je aardig wat "hits" zult vinden.
Je hebt de pech dat jij de eerste bent die er op ingaat, dus krijg jij de emmer over je heen.
Helaas moet ik constateren dat moderators het heel leuk vinden om klanten te woord te staan, te helpen of problemen op te lossen. De "goede bedoelingen" (intenties) vliegen ons regelmatig om de oren. Helaas was het altijd al moeizaam om toezeggingen na te komen, maar sinds Wanda als stuwende kracht weg is, lijkt het alsof jullie flink zijn ingezakt.
Het is "dooddoeners troef". Willen jullie ons zo benaderen, zo met ons omgaan?
Misschien toch maar eens in een teambespreking jullie eens afvragen wat voor consequenties jullie beloftes eigenlijk inhouden. "zoethoudertjes" of gaan jullie er echt wat mee doen?
Zeker, carrière en onderling prettig samenwerken is belangrijk, maar beloftes zijn volgens mij een meetlat voor integer "mens zijn".
We horen.
Groet,
Ben 🆒
Kan ik zelf pincode veranderen
Hoi pauldebock,

Welkom op de community. Tot gisteren liep er een proef om de pincode te wijzigen bij de geldautomaat in de SNS Winkel in Utrecht (Croeselaan 1). We gaan de testresultaten nu evalueren. Het is nog niet duidelijke wanneer we deze functie uitrollen over alle geldautomaten. Heb je in de tussentijd een ezelsbrug voor je pincode?

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Misschien heb je mijn idee niet gezien, misschien vind je het een slecht idee, maar ik herhaal hem nog eens voor de zekerheid:

Misschien een tip die kan helpen bij het onthouden van meer pincodes als je graag met één code wilt werken. Ik doe het volgende:
(schrik niet) Ik schrijf mijn pincode op de pasjes. Uiteraard niet recht-toe-recht-an.
Op mijn pasjes staan 20 cijfers. Daaruit kun je alleen de pincode halen als je de hoofdPIN kent. En die is uiteraard voor alle pasjes dezelfde.
Zo hoef ik maar één pin te onthouden - daarom veel makkelijker en geen noodzaak om die op te schrijven. Van een pas die je niet vaak gebruikt moet die toch al worden opgeschreven, omdat die natuurlijk wel wordt vergeten, maar dat is met deze methode niet meer nodig.
Mocht je dit niet genoeg vinden, schrijf je 50 cijfers op je pasje...
Is er al meer bekend over de uitrol naar de geldautomaten?

Zou graag mijn pincode willen aanpassen namelijk

Reageer