SNS

Beantwoord

Is het wijzigen van de pincode van je betaalpas mogelijk?

• 27 november 2014
  • 69 Reacties
  • 15433 Keer bekeken

Toon eerste bericht

69 reacties

Badge +1
@Mods, Ik moet a.s. vrijdag in Utrecht zijn, dus kan even snel de pincode van de pas van mijn vrouw aanpassen (want overstap van ING naar ASN).
Misschien handig om in het antwoord van deze vraag toe te voegen:
- Aanpassen van pincode kan voor SNS, ASN en Regiobank passen.
- Openingstijden van de automaat zijn van ... tot 18:00
Dan staat alles bij elkaar.

Bedankt voor je alertheid, eRik19 🙂 Ik heb het toegevoegd. Hoe bevalt de overstap?
Badge +1
@Tibor,
Ik zit al heel lang bij ASN/SNS. Ben nu de overstap aan het regelen voor mijn vrouw, gewoon met de hand. Als pincode op orde is en eerste loonbetalingen binnen komen dan kan ze de rekening gaan gebruiken. Verder zal er niet veel veranderen voor haar, ik regel de meeste financiële zaken thuis (dat krijg je met een relatie waar we elkaar vooral aanvullen 😃 ).
Hoi Algy,

Welkom op de community. Goed dat je meteen je mening deelt over een voor jou belangrijk onderwerp. In eerdere reacties in dit topic lees je dat we je mening delen. In ons hoofdkantoor in Utrecht hebben we onlangs een proef afgerond bij de SNS Geldautomaat. Hierbij konden onze klanten de pincode wijzigen van hun SNS Wereldpas. Momenteel evalueren we de resultaten, het is nog niet duidelijk wanneer we deze functie uitrollen naar andere geldautomaten. Ben je verder tevreden over je producten bij SNS?

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.

Ik lees dat de proef is afgerond. Betekend dit dat deze mogelijkheid er niet meer is? Of dat het nog steeds mogelijk is, maar enkel bij het automaat in Utrecht? Ik twijfel over een overstap om mijn betaalrekening van ING naar SNS of ASN. En dit zou wel echt een plus zijn zodat ik dezelfde pincode kan houden.
Badge +1
@JoshT1302, Het kan alleen op het hoofdkantoor van de SNS 'de Volksbank' in Utrecht (5 min lopen van Utrecht Centraal Station).
Mijn vrouw is bij de ING weg naar de ASN, maar wilde dat alleen onder de voorwaarde van behoud van pincode. Ik moest in Utrecht zijn vanavond en heb dus de pincode aangepast (getrouwd in gemeenschap van goederen). Het gaat heel makkelijk:
- Voor je pas in
- Toets je huidige pincode in
- Kies optie 'Pincode aanpassen'
- Volg de instructies (2x je nieuwe pincode invoeren)
- Druk op einde en je pas komt er weer uit.
Zou niet overkomelijk moeten zijn als je af en toe in Utrecht moet zijn.
Hoi JoshT1302,

Welkom op de community. Ik snap dat het makkelijk is om dezelfde pincode te houden, dat scheelt een nieuw ezelsbruggetje. Zoals eRik19 aangeeft, kun je je pincode wijzigen in de SNS Winkel aan de Croeselaan 1 in Utrecht. Het is nog niet bekend wanneer het wijzigen van je pincode wordt uitgerold naar alle SNS Geldautomaten. Ik lees in je bericht dat je twijfelt om over te stappen naar SNS of ASN. Wat vind je belangrijk bij een bank?
Is het niet uit het jaar nul dat het nog steeds niet mogelijk is om je pincode van je bankpas bij elke SNS bank aan te passen? Of gaan er binnenkort extra treinen rijden naar Utrecht om daar naar de pinautomaat te gaan?
Badge +1
Han, als je je zorgen maakt over de benodigde capaciteit voor het wijzigen van de pin code, dan wil ik je gerust stellen. De keren dat ik bij het hoofdgebouw van de Volkbank ben geweest heb ik nooit een rij gezien voor de enige automaat waar je je pincode kunt wijzigen.

Maak ik ben het met je eens dat de afstand tot Utrecht wel groot kan zijn voor een individu. De banken in Nederland willen van hun eigenmerk-pinautomaten af, het lijkt erop dat de SNS daaraan mee gaat doen, misschien dat die pinautomaten (op den duur) deze functionaliteit gaan bieden.
Beste eErik19,
Het is inderdaad niet logisch als je een rekening afsluit bij SNS Nijmegen dat je dan naar Utrecht moet voor het wijzigen van je pincode.
Dat de banken in Nederland van hun eigenmerk-pinautomaten af willen zou een goede vooruitgang zijn en het lijkt me logisch dat dan ook alle banken, zelfs de SNS, daaraan mee gaan doen.
Hoi leden,

De functie om je pincode te wijzigen werkt op dit moment niet naar behoren. We hebben ervoor gekozen om de functie voor de SNS Winkel in Utrecht uit te zetten. Op z'n vroegst wordt deze in november weer aangezet.
Hallo, nieuwe klant van SNS:
ik wil graag mijn pincode van de betaalpas wijzigen. Het is zo gevaarlijk om geen eigen code te hebben en de toegewezen code ergens te moeten bewaren. Ik zie in de online banking tool geen mogelijkheid om de pincode te wijzigen. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Dank voor de hulp,

Ynte
Hoi Ynte,

Welkom op de community. Het is altijd leuk om nieuwe klanten te verwelkomen. Het is (nog) niet mogelijk om de pincode van je betaalpas te wijzigen. Ik heb je vraag verplaatst naar een topic waarin je leest dat we de functie hebben getest en dit op zijn vroegst in november aanbieden op alle SNS Geldautomaten. Hoe bevalt het verder bij SNS?
Badge +1
@Dennis:

Drie berichten eerder schreef je We hebben ervoor gekozen om de functie voor de SNS Winkel in Utrecht uit te zetten. Op z'n vroegst wordt deze in november weer aangezet.

Hierboven schreef je we de functie hebben getest en dit op zijn vroegst in november aanbieden op alle SNS Geldautomaten

Dus dit is (groot) goed nieuws of toch een kleine verspreking?
Hoi eRik19,

Als we de functie weer aanzetten, dan geldt dit waarschijnlijk voor alle geldautomaten. Het is nog niet precies duidelijk wanneer dit is, op zijn vroegst in november. Hopelijk heb ik dus snel groot nieuws 🙂
Hoi Dennis (of collega),

is hier al een update over? November is al even achter ons 🙂
Ja inderdaad. Was er ook erg nieuwsgierig naar.... Dit is echt een zeer belangrijk iets voor veel klanten. Hoop toch dat er nu dan eindelijk een positief bericht over komt. Waarom kan het bij andere banken wel al lang vraag ik me af.
Reputatie 2
Goedemorgen JurjenJ en BenR, gelukkig heb ik goed nieuws: De planning is nu dat dit vanaf eind januari 2019 mogelijk wordt op alle geldautomaten van RegioBank en SNS. De definitieve datum volgt. Ik ben het met BenR eens dat dit voor veel klanten belangrijk is een toevoeging gaat zijn voor onze dienstverlening.
Hoi Sanne,
Al iets bekend mbt pincode veranderen?
Ben erg nieuwsgierig.......
Reputatie 3
Badge +3
Hoi allemaal,

Het komt eraan hoor! In dit korte artikel lees je meer over het aanpassen van je eigen pincode. 🙂
Hoi Evelyn,
Dus ipv januari wordt het nu maart? Ben benieuwd of het nu dan toch echt doorgaat.... het is al zo vaak uitgesteld c.q. het loopt al zo erg lang....

Reageer