SNS

Beantwoord

Is SNS verantwoordelijk voor een onterechte incasso na het versturen van een stoplichtkaart doorlopende machtiging?

• 1 december 2016
  • 7 Reacties
  • 1029 Keer bekeken

De ondernemer biedt geen andere betalingsmogelijkheden dan automatische incasso. Ik heb de machtiging automatische incasso ingetrokken middels een rode kaart. Is de SNS bank nu aansprakelijk voor de onterechte incasso's? M.a.w. kan ik nu tot 13 maanden geld terug bij de bank vragen omdat de ondernemer niet reageert op de intrekking van de machtiging?
icon

Beste antwoord door Jeroen 1 december 2016, 10:34

Hoi Sankortw,

Leuk dat je onze community hebt gevonden, welkom :)

Het is vervelend dat het betreffende bedrijf niet reageert, want SNS is niet aansprakelijk voor een onterechte incasso. Wist je dat je een incasso kunt terugboeken in Mijn SNS? En heb je contact opgenomen met dit bedrijf om te vragen of ze de automatische incasso kunnen stopzetten? Als ze hier geen gehoor aan geven, dan blokkeer je deze eenvoudig via Mijn SNS. Hier lees je hoe je een incasso terugboekt en blokkeert.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community. Stel je jezelf liever eerst voor? Dan doe je dit in onze Koffiekamer.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Sankortw,

Leuk dat je onze community hebt gevonden, welkom :)

Het is vervelend dat het betreffende bedrijf niet reageert, want SNS is niet aansprakelijk voor een onterechte incasso. Wist je dat je een incasso kunt terugboeken in Mijn SNS? En heb je contact opgenomen met dit bedrijf om te vragen of ze de automatische incasso kunnen stopzetten? Als ze hier geen gehoor aan geven, dan blokkeer je deze eenvoudig via Mijn SNS. Hier lees je hoe je een incasso terugboekt en blokkeert.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community. Stel je jezelf liever eerst voor? Dan doe je dit in onze Koffiekamer.
Badge
Een bedrijf kan van zijn bank een 'vergunning' krijgen voor het indienen van incasso opdrachten. Daarmee is het bedrijf gebonden aan bepaalde regels. Wanneer het zich daar niet aan houdt loopt het bedrijf het risico dat de vergunning wordt ingetrokken. Een ernstige klacht zoals hierboven geschetst leent zich ervoor bij de vergunning gevende bank aangekaart te worden.
Ja maar het is dus veel erger. Ik heb nu 2 klachten tegelijkertijd. Ik vind dat niet leuk. Je mag het weer zelf oplossen. 😞
Hoi sankortw,

Dat is ook niet leuk. Als je de incassant(en) blokkeert, dan kunnen ze niet meer automatisch van je rekening incasseren. Een automatische incasso is een overeenkomst tussen een bedrijf en een klant, SNS is hier geen partij in.
Er zijn mensen die daar anders over denken. Maar toch bedankt voor je reactie. Je zegt hetzelfde als je collega. Het zijn twee handen op één buik.:@
Het zijn twee handen op één buik.:@
Wat mankeert daar aan dan? Het zou toch erg zijn als de ene medewerker "dit" zou zeggen en een andere medewerker "dat"?
Heb je het probleem inmiddels kunnen oplossen?
Volgens mij komt het wel heel erg weinig voor. Ik heb er hier op de community niet eerder over gelezen geloof ik.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Jaren terug heb ik een vergelijkbaar akkefietje gehad met UPC. Toen zat ik bij de postbank en heb toen een selectieve blokkade via de klantenservice moeten aanvragen om voor elkaar te krijgen dat UPC geen incasso's meer zou plegen op mijn rekening. Koste wat moeite, maar uiteindelijk lukte het.

Vandaag bij SNS i.c.m. de SEPA incasso gaat dat gelukkig veel makkelijker. Niet alleen vanwege de vooraankondiging bij elke incasso, maar ook vanwege de mogelijkheid om eenvoudig zelf een goedkeuringslijst of blokkadelijst aan te maken in 'Mijn SNS' voor dit soort malafide bedrijven die door blijven gaan met (pogingen tot) foute incasso's.

Reageer