Kan de premie van mijn overlijdensrisicoverzekering omlaag?

Hallo allen.
Ik heb een spaarhypotheek van 100000 euro.
Hieraan verpand een annuitair dalende levensverzekering voor 2 personen van 40000 euro.
Dit moest zo in 2011.
Hiervoor betaal ik 20 euro per maand.
Ook heb ik dit jaar 80000 euro in mijn spaarpot gestopt[spaarhypotheek]
Er zit nu 30000 euro in.
Heb kort geleden met sns adviseur gesproken en deze zei dat de verzekeringspremie niet omlaag kon.
Ik dacht er is 8000 euro minder risico maar dit stond er los van zei hij.
Nu heb ik bij moneyvieuw mijn polisnummer ingevuld en blijkt dat de verzekeringspremie naar 10 euro kan.
Het liefst wil ik van de levensverzekering af maar de adviseur zegt dat dit niet kan?
Ook zag ik bij kassa dat de bank een meldingsplicht heeft naar de klant als de premie lager kan.
Sinds 2011 zijn de premies dus gehalveerd en heb ik recht op compensatie.
Maar dit doet men dus niet.[zorgplicht]
Wel als het naar hun toekomt!!
zo zijn banken,boefjes.
Wie kan mij wat tips geven in deze,alvast bedankt.

10 Reacties

Hoi Basjorispoes123,

Welkom op de community. Het klinkt alsof je verschillende signalen krijgt over de premie van je levensverzekering en het is goed dat hier duidelijkheid over komt. Op de community bespreken we geen individuele klantzaken. Als je je postcode, huisnummer, geboortedatum en -plaats stuurt naar webcare@sns.nl, dan win ik informatie in en breng ik je in contact met een hypotheekadviseur. We kijken dan samen of het lagere risico ervoor zorgt dat de premie naar beneden kan.
Reputatie 1
@Basjorispoes123; dit forum is openbaar te lezen (via Google openbaar zoeken kun je hier veel onderwerpen vinden). Belangrijk dus te weten wat je allemaal voor "iedereen" hier "prijs geeft".

@Dennis; "Op de community bespreken we geen individuele klantzaken." is wel een beetje te kort door de bocht lijkt mij. Jullie doen dat niet als moderators (SNS), maar het is natuurlijk aan ons in hoeverre wij onze persoonlijke zaken hier bespreken (binnen de kaders van dit forum natuurlijk) met elkaar. Aangezien de vraagstelling, "Wie kan mij wat tips geven in deze" algemeen is, kan natuurlijk ook eenieder reageren, oder?
Groet,
Ben :cool:
BigBen schreef:

@Basjorispoes123; dit forum is openbaar te lezen (via Google openbaar zoeken kun je hier veel onderwerpen vinden). Belangrijk dus te weten wat je allemaal voor "iedereen" hier "prijs geeft".

@Dennis; "Op de community bespreken we geen individuele klantzaken." is wel een beetje te kort door de bocht lijkt mij. Jullie doen dat niet als moderators (SNS), maar het is natuurlijk aan ons in hoeverre wij onze persoonlijke zaken hier bespreken (binnen de kaders van dit forum natuurlijk) met elkaar. Aangezien de vraagstelling, "Wie kan mij wat tips geven in deze" algemeen is, kan natuurlijk ook eenieder reageren, oder?
Groet,
Ben :cool:

Hoi BigBen, goede aanvulling. Iedereen is welkom om te reageren en tips te geven, maar als moderators gaan we niet in op individuele klantdossiers.
Ik heb een paar jaar geleden dat ook onder de loep genomen en omdat ik onder de 70 procent van de waarde van de woning geleend had kon ik de levensverzekering loskoppelen van het onderpand. Daarna opgezegd en bij een andere aanbieder een levensverzekering genomen die beter bij onze situatie paste met vele ruime regels ivm eventueel ophogen of verlagen. Mocht ik ooit een ander huis kopen ga ik ook niet meer zonder meer in op het advies van een adviseur. Het is bij ons de helft goedkoper geworden.
Hoi ibbie,

Fijn dat jullie erop vooruit zijn gegaan, het loont vaak om goed om je heen te kijken.
Of je nu afgelost hebt of niet, dat staat toch los van het uit te keren bedrag van een levensverzekering? Volgens mij blijft dat gelijk. Het risico wat je afdekt is het risico op doodgaan, en ook dat is niet veranderd.
Storten in een spaarhyptheek is overigens niet gelijk aan aflossen. Je spreekt pas over aflossen als het leningbedrag lager is geworden. Ik vermoed dat het pas zin heeft om hiernaar te kijken, als je daadwerkelijk een lagere lening hebt ipv een hoger spaarbedrag. Maar zoals eerder al gezegd, bespreek dit goed met een adviseur, en ook kan je wellicht advies krijgen hoe je dit in de toekomst het beste kunt aanpakken.
Wordt een beetje moe van sns.
We zijn er voor jou...
Ene peter van webcare zou er op terugkomen dat is nu 14 dagen geleden.
De 8000 euro die ik in de pot stopte was door een adviseur 3 keer verkeerd berekent.
De banken zijn er helaas niet voor ons.
Heb dus nog niets gehoord van peter.
das toch niet normaalHoi Wim,

Bedankt voor het mailen van je gegevens. Ik ga ermee aan de slag en hou je op de hoogte. Waarschijnlijk weet ik in de loop van volgende week meer.

Alvast een fijn weekend.

Groet,

Peter
SNS Webcare
Goedemorgen Basjorispoes123,
We zijn je niet vergeten, al snap ik dat je liever sneller een antwoord had gezien. Je vraag is opgepakt door de afdeling Klachtenmanagement. Gistermiddag heb ik telefonisch contact gehad met de behandelaar en de collega gaf aan dat zij de zaak verder overneemt en je vandaag een (tussentijdse) terugkoppeling per mail geeft. Sorry dat ik je niet op de hoogte heb gehouden.
we zijn inmiddels 40 dagen verder.
Nog geen antwoord.
Das toch niet normaal
Heel normaal?

Resume.

Ik had ingelicht moeten worden dat mijn premie omlaag kon.[zorgplicht bank]
Heb destijds bericht gehad van directeur dat mensen het gevoel hadden dat de mensen het idee hebben dat de bank er meer voor zich zelf is dan voor hun klanten.
Dit wilde men gaan verbeteren....

Waarom duurt het nog steeds zolang?
Heel nomaal sns?
Das toch niet normaal.
Reacties welkom.

vgr wim.
Goedemiddag Wim,

Je klacht is nog in behandeling en de uitkomst hiervan is afhankelijk van afstemming met verschillende afdelingen omdat het een veelomvattende vraag is. Zodra er een uitkomst is, dan ontvang je een terugkoppeling.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)