SNS

Vraag

Kan een automatische incasso opnieuw worden aangeboden?

• 12 juli 2019
  • 4 Reacties
  • 6363 Keer bekeken

Waarom is het niet mogelijk om een AI die geweigerd is omdat het saldo op dat moment niet toereikend was, nogmaals aan te bieden als het saldo binnen korte termijn is aangevuld. Dit zou erg handig zijn voor de klant . Dit zou aangeboden kunnen worden in het "loepje" aan het eind van de regel. Op deze manier heb je alle informatie gelijk weer in een handmatige betaalopdracht staan. Erg handig ook bij betalingen van de Belastingdienst omdat deze een lastig kenmerk heeft.

4 reacties

Goedemorgen Brigitte, wat mooi dat je je weer meldt op onze community en leuk dat je meedenkt. We kiezen ervoor om een incasso altijd af te schrijven. Als er onvoldoende saldo is, dan heb je 6 dagen om het saldo aan te vullen, anders boeken we het bedrag terug. Daarna bieden we de incasso niet opnieuw aan. Je kunt het zelf overmaken of het bedrijf vragen opnieuw te incasseren. Je frustratie over het kenmerk van betalingen aan de Belastingdienst herken ik, maar dat kan ik jammer genoeg niet makkelijker maken.
Beste StefanB,

Je zegt: wat mooi dat je je weer meldt op onze community en leuk dat je meedenkt.

De reden dat ik hier in het openbaar mijn probleem met iedereen deel is niet iets waar je als SNS Bank trots op moet zijn. Dus mooi is niet het juiste woord.
Bovendien geef je aan dat ik me al weer meldt. Dit is omdat ik in korte tijd 4 x contact heb moeten maken met de klantenservice. Mijn emoties liepen hoog op om die soms prehistorische regels waar jullie niet van kunnen afwijken en andere banken, waar ik ook klant ben, wel.
Als je mijn andere problemen hebt gelezen die ik hier in dit forum heb gezet dan weet je dat mijn Automatische incasso s niet zijn gelukt om de reden dat jullie nog een overeenkomst nodig hadden voor iets heel anders dan een saldo dat niet toereikend was. Want mijn saldo was ruim toereikend.
En het antwoord dat een incasso niet opnieuw wordt aangeboden dat weet ik.
Ik gaf idee om een geweigerde AI door de klant sneller nogmaals aan te kunnen bieden.
Om bijvoorbeeld bij het loepje alle gegevens in een handmatige overschrijving te laten zetten.
Op deze wijze kun je geen fouten maken en heb je alle gegevens in 1 x in je opdracht staan.
Reputatie 3
Goedemorgen @Brigitte, zoals ik mijn vorige bericht aangaf is het belangrijk dat je automatische incasso's door kunnen gaan. Als je ons mail, dan zoek ik het tot de bodem uit wat hier aan de hand is.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @Brigitte,

In je bericht geef je een idee door, dankjewel voor het meedenken. Zelf maak ik ook veel gebruik van automatische incasso's en ik vertrouw er blindelings op. Dus ik kan me voorstellen dat het een onaangename verrassing is als een betaling niet is door gegaan. Je idee voor 'het loepje' heb ik doorgegeven. Zodra ik antwoord krijg hoor je van mij, fijne dag!

Reageer