Vraag

Kan ik een 2e betaalpas aanvragen bij een Jongerenrekening?

Kan ik op de Jeugdrekening van mijn dochter een 2de betaalpas aanvragen (bijv. als gemachtigde?)

14 Reacties

Goedemiddag Jeroen17081975,

Ben je wettelijk vertegenwoordiger op de rekening van je dochter en wil je een pas voor jezelf aanvragen? Via deze pagina vraag je een pas aan. Het is niet mogelijk om een 2e pas voor je dochter aan te vragen.
Beste Marijke,
als ik doorklik op je link kom ik een pagina waar inderdaad een pas aangevraagd kan worden, echter een wereldpas is niet toegestaan. Ik wel wel de wettelijk vertegenwoordiger overigens.
Gr
Jeroen
Overigens kom ik er nu ook achter dat voor de beide rekeningen ik geen digipas heb ontvangen, waardoor het activeren van de pas ook niet mogelijk is. In de brief staat dat dit kan via de App maar dat kan niet zegt de App want dat moet de Wettelijk Vertegenwoordiger doen...
Normaal gesproken ontvang je automatisch een digipas. Als je deze niet hebt gekregen, dan vraag je 'm hier aan. De digipas ontvang je binnen 4 werkdagen per post en de activeringscode komt in een aparte brief. Zodra je deze hebt, kun je de passen van je kinderen activeren. Wil je dit eerder doen? Ga dan met je identiteitsbewijs naar een SNS Winkel, dan activeert mijn collega de passen. Zodra je je eigen digipas hebt, vraag je je eigen pas aan. Waarom wil je graag zelf een pas van de rekeningen van je kinderen?
Beste Marijke,
De reden van een 2de pas is dat ik gescheiden ben. Mijn kinderen zijn dus regelmatig bij hun ex. Als gemachtigde is het dan makkelijk dat ik ook hun pas heb om - indien ze de pas vergeten zijn - toch gebruik kunnen maken van de rekening en hun geld.
Dat is een slimme oplossing :D Is het gelukt om de digipas aan te vragen?
Ha Marijke dat is idd een slimme oplossing, nu nog graag een antwoord om dat te realiseren...😀
De digipas is gelukt, althans ik ga er van uit dat hij wordt opgestuurd.
Zodra je de digipas hebt, kun je een SNS Wereldpas voor jezelf aanvragen. Is dat een antwoord op je vraag of heb je meer informatie nodig?
Ok dank, ik wacht ontvangst van de digipas af.
Het gaat echt super....
Goedemorgen Jeroen,

Het gaat inderdaad niet van een leien dakje. Uit de mail maak ik op dat je Mijn SNS voor je kind hebt aangevraagd. Hij of zij krijgt automatisch inloggegevens bij het openen van de rekening. Vraag je Mijn SNS voor jezelf aan? Je vult dan je eigen gegevens in als je de aanvraag doet.
Marijke schreef:

Vraag je Mijn SNS voor jezelf aan? Je vult dan je eigen gegevens in als je de aanvraag doet.

Houd er dan wel rekening mee, dat je niet alle gegevens van je dochter kunt zien. Je bent immers iemand anders en dan krijg je geen totaaloverzicht.
Dat klopt niet, Koos. Als wettelijk vertegenwoordiger kun je juist alle gegevens van je kinderen inzien. Verder kan deze persoon wijzigingen doorvoeren en aanvragen doen, zoals de aanvraag van een nieuwe SNS Wereldpas. De reden hiervan is dat kinderen onder de 18 jaar minderjarig zijn. Zij hebben verplicht een wettelijk vertegenwoordiger die de bankzaken voor hen regelt en inzicht heeft in de rekening.
Dat is mooi.
Als een leeftijdsgrens het enige criterium is om wel alles te kunnen delen, moet het erg makkelijk zijn om dat inzicht ook aan gezamenlijke rekeninghouders van een en/of rekening te bieden, zoals in een ander topic meermaals is gevraagd.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)