SNS

Beantwoord

Kan ik mailen naar SNS om roodstand aan te vragen?

• 27 december 2017
  • 18 Reacties
  • 7869 Keer bekeken

Ken ik mailen naar sns voor roodstaan
icon

Beste antwoord door Marijke 27 december 2017, 15:03

Goedemiddag Bijwaard,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt. Wil je rood staan aanvragen? Dit doe je via onze website op deze pagina. Als je aanvraag wordt goedgekeurd, dan mag je de overeenkomst mailen naar: info@sns.nl.
Bekijk origineel

18 reacties

Badge +2
Goedemiddag Bijwaard,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt. Wil je rood staan aanvragen? Dit doe je via onze website op deze pagina. Als je aanvraag wordt goedgekeurd, dan mag je de overeenkomst mailen naar: info@sns.nl.
Goedemiddag,

Ik dacht bij rood staan tot een maximum van zeg bijvoorbeeld 100 Euro of 150 Euro, zodat je nog wel af en toe kan pinnen of boodschappen doen.
Niet gelijk een krediet van 2.500,00 Euro
Badge +2
Hoi abwoltersom,

Als je een betaalrekening hebt, dan kun je niet automatisch rood staan. Je krijgt alleen een negatief saldo door een automatische incasso, want deze vindt altijd plaats. Als je het saldo niet aanvult binnen 4 werkdagen, dan wordt de incasso teruggeboekt. Als je roodstand aanvraagt, dan is de maximum limiet € 2.500 en het minimum € 100.
En vanaf een bepaald bedrag (ik dacht € 250) wordt dit ook gemeld bij het BKR. Dit heeft (een negatieve) invloed op wat je maximaal aan hypotheek kunt verkrijgen. Zie ook dit topic .
Ik heb een betaalrekening/spaarrekening kunnen open en een verzekeringspakket ( 3 verzekeringen ) af kunnen sluiten, maar een rood stand van 200 euro wordt afgekeurd (BKR). Zijn oude noteringen wat tijd in beslag neemt voor die verwijderd zijn, maar ik dacht een rood stand aan te kunnen vragen voor 200 euro onder WFT norm van 250 euro dat deze goed gekeurd zou worden. Ik voldoe verder aan alle verdere voorwaarden. Ik vind het niet kunnen dat het één wel kan en het andere niet, zeker voor niet voor een bedrag van 200 euro, geeft mij een beetje ruimte, en sta elke maand positief.:(
Hoi Rocky912,

Welkom op de community. Fijn dat je je rekeningen en verzekeringen bij ons hebt ondergebracht. Voordat je geld leent, bekijken we of dat verantwoord is. Daarbij wordt rekening gehouden met je inkomsten en uitgaven. Bijvoorbeeld hoeveel je aan huur of hypotheek kwijt bent en hoeveel je partner verdient. Ook wordt bij BKR informatie gevraagd over mogelijke andere leningen die je hebt. Als je een BKR-registratie hebt, dan kan een aanvraag voor een kredietlimiet inderdaad worden afgewezen. De WFT-norm van € 250 die je noemt, heeft betrekking op iets anders. We zijn verplicht alle kredieten van meer dan € 250 aan te melden bij BKR. Als je de link uit het bericht van Blacktomcat opent, dan vind je hier meer informatie over.
Zoals aangegeven zijn er geen andere leningen. Ook inkomen en uitgaven patroon is in verhouding. Zeker elke maand positief.
Zoals aangegeven zijn er geen andere leningen. Ook inkomen en uitgaven patroon is in verhouding. Zeker elke maand positief.

We kijken ook naar je registraties bij BKR. Als je bijvoorbeeld een achterstandsmelding hebt, dan wijzen we de aanvraag van een krediet af. Een achterstandsmelding blijft 5 jaar staan nadat de achterstand is opgelost.
Dus als je je achterstand hebt weggewerkt, wordt je als 'beloning' 5 jaar lang gestraft doordat je in die 5 jaar geen roodstand kunt krijgen (zelfs niet voor één euro). Dat noem ik niet bepaald klantvriendelijk van een Volksbank als de SNS.
Dus als je je achterstand hebt weggewerkt, wordt je als 'beloning' 5 jaar lang gestraft doordat je in die 5 jaar geen roodstand kunt krijgen (zelfs niet voor één euro). Dat noem ik niet bepaald klantvriendelijk van een Volksbank als de SNS.

Het is beleid van BKR dat achterstandsmeldingen 5 jaar blijven staan. Banken verlenen bij bepaalde meldingen geen krediet. Enerzijds om de consument te beschermen, anderzijds om het risico op 'slechte' leningen te beperken. Voor de klant met de achterstandsmelding is het vervelend, voor alle andere klanten met een krediet is het beter. Problemen met terugbetalen van een krediet leiden namelijk tot een hogere kredietvergoeding. Een achterstandsmelding ontstaat niet zomaar. Er zijn dan meerdere betalingsherinneringen verstuurd waar geen gehoor aan is gegeven. Vaak is het mogelijk om een achterstandsmelding te voorkomen als je na een herinnering contact opneemt met de kredietverstrekker om een regeling te treffen.
Deze zijn oud 2003 en 2010 en niet hersteld. Moet ik nu doen via geschillencommissie van BKR, en dat kost tijd. Maar mijn vraag was ook waarom 'wel' acceptatie betaalrekening en verzekeringen, maar een rood stand van 200 euro niet?
Fijn weekend, het gaat wel eens goedkomen.
Jammer dat je er extra tijd in moet steken omdat de achterstandscoderingen niet zijn hersteld. Bij de aanvraag van een betaalrekening of verzekering vragen we geen gegevens op bij BKR. Deze gegevens hebben betrekking op je kredietverleden en op een betaalrekening heb je geen krediet. Pas als je een kredietlimiet aanvraagt, kijken we naar je kredietverleden. Het klinkt vreemd dat je geen kredietlimiet van € 200 kunt aanvragen als het verschil tussen je inkomsten en uitgaven nu positief is, maar het verleden speelt hierin een rol zoals Peter in zijn vorige reactie aangaf. Hopelijk krijg je snel goed nieuws van de geschillencommissie van BKR en kun je opnieuw een aanvraag doen voor een limiet.
Reputatie 2

Goedemiddag Bijwaard,

Is dit nog steeds van toepassing? Want met de post wil dat nog wel eens lang duren voor het verwerkt word.

Reputatie 3

Goedemiddag @youst, dit is zeker nog van toepassing. Daarnaast heb ik goed nieuws in het teken van snelheid: als je een getekende kredietovereenkomst inlevert bij mijn collega's van een SNS Winkel, dan zorgen zij ervoor dat je het kredietlimiet direct kunt gebruiken.

Badge +1

als je een getekende kredietovereenkomst inlevert bij mijn collega's van een SNS Winkel, dan zorgen zij ervoor dat je het kredietlimiet direct kunt gebruiken.

@Sanne-K SNS: Deze route staat niet op de pagina vermeld van rood-staan aanvragen. Bewuste keuze?

Reputatie 2

Goedemorgen @eRik19, dat klopt inderdaad. We sturen erop dat onze klanten zichzelf goed kunnen redden en dit proces is ook met de digipas te regelen. De optie in de SNS Winkel is meer gericht op spoedgevallen of wanneer iemand er niet uitkomt.

Reputatie 2

Goedemorgen @eRik19, dat klopt inderdaad. We sturen erop dat onze klanten zichzelf goed kunnen redden en dit proces is ook met de digipas te regelen. De optie in de SNS Winkel is meer gericht op spoedgevallen of wanneer iemand er niet uitkomt.

Kan dit proces niet geautomatiseerd worden zoals bij andere banken? Dus na bevestiging met Digipas je ook je overeenkomst online ondertekent? Scheelt in ieder geval een hoop papierwerk waardoor we ook nog milieuvriendelijk bezig zijn.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @youst,

Op dit moment is het aanvraagproces om rood te staan via een digipas of QR-code nagenoeg volledig geautomatiseerd. Als de online aanvraag is goedgekeurd, sturen we een kredietovereenkomst Roodstand. Wanneer we de getekende overeenkomst retour hebben ontvangen, krijgen klanten een bevestigingsmail en kunnen ze rood staan. Ik begrijp je punt: dit proces kan 100% digitaal kan verlopen en naar aanleiding van je vraag zal ik het intern onder de aandacht brengen. Een dergelijke aanpassing heeft tijd nodig, maar het zou een mooie stap zijn naar ons doel: klimaatneutraal in 2030. Dank je @youst en een fijne jaarwisseling! 

Reageer