SNS

Beantwoord

Kan ik mijn SNS Jongerenrekening omzetten naar een studentenrekening?

• 4 augustus 2018
  • 2 Reacties
  • 529 Keer bekeken

is het mogelijk om een jongerenrekening over te zetten naar een studentenrekening?
icon

Beste antwoord door Dennis 6 augustus 2018, 10:39

Goedemorgen Annemiek2001,

Welkom op de community. Ik zie dat Ferd je op weg heeft geholpen met een antwoord op je vraag. Het is inderdaad mogelijk om je SNS Jongerenrekening om te zetten in een studentenrekening. De voorwaarden zijn dat je minimaal 17 jaar oud bent en dat je staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling. Via de community kan ik dit niet voor je regelen, maar als je tussen 8 en 21 uur belt met de klantenservice op het telefoonnummer 030 - 633 30 00, dan zorgt een collega dat de rekening binnen 5 werkdagen wordt omgezet. Je houdt je eigen rekeningnummer en je bankpas.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge
Hoi Annemiek, allereerst welkom bij het SNS forum.

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gehad. Zelf ook even rondgekeken. Uit dit topic https://forum.snsbank.nl/dagelijkse-bankzaken-109/wat-is-het-verschil-tussen-de-jongerenrekening-en-studentenrekening-10581 leid ik af dat het kan, zie de volgende dialoog:

Misschien toch niet zo'n handige keus als studenten ook in aanmerking komen voor de Jongerenrekening. De 'noodzaak' van b.v. een CC komt pas in latere jaren als buitenlandstages opdoemen.
Is het mogelijk en hoe duur is het om een jongerenrekening om te zetten naar een Studentenrekening?

Hoi Erik,

Dat is zeker mogelijk. Het omzetten is kosteloos. Het rekeningnummer en de SNS Wereldpassen blijven hetzelfde.

De dialoog was van een jaartje terug, dus die informatie lijkt mij nog wel actueel.
Goedemorgen Annemiek2001,

Welkom op de community. Ik zie dat Ferd je op weg heeft geholpen met een antwoord op je vraag. Het is inderdaad mogelijk om je SNS Jongerenrekening om te zetten in een studentenrekening. De voorwaarden zijn dat je minimaal 17 jaar oud bent en dat je staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling. Via de community kan ik dit niet voor je regelen, maar als je tussen 8 en 21 uur belt met de klantenservice op het telefoonnummer 030 - 633 30 00, dan zorgt een collega dat de rekening binnen 5 werkdagen wordt omgezet. Je houdt je eigen rekeningnummer en je bankpas.

Reageer