Klacht over verstrekken SNS bankafschriften

• Aan het opstarten
  • 1 reactie
Klacht via dit forum i.p.v. per post
Eigenlijk was het de bedoeling een schriftelijke klacht in te dienen. Nu jullie ook een forum runnen, hoop ik dat, via deze weg, mijn klacht de juiste afdeling bereikt. Het gaat over de SNS bankafschriften. Heb hier al uitgebreid contact over gehad. Ik laat ditmaal de sociale dienst meelezen. Zodat zij weten dat ik er alles aan heb gedaan om de bankafschriften te verkrijgen. Nogmaals, ik hoop oprecht dat jullie mijn klacht via dit forum kunnen oplossen. Toon eens wat oprechte klantvriendelijkheid a.u.b.

Wat is mijn klacht?
Mijn klacht is, dat ik niet de bankafschriften heb ontvangen, die ik heb opgevraagd. Op het aanvraagformulier heb ik 3 volgnummers ingevuld. Nu volgt 2 tot 3 weken later, een onduidelijk amateuristisch blaadje met daarop zo'n 5 tot 10 transacties. Hier kan ik niets mee.

Wat is de gewenste oplossing?
Wat ik graag zou willen, zijn bankafschriften. Zoals deze ook worden verstrekt aan bijvoorbeeld ABN AMRO of ING klanten. Gewoon, een volledig overzicht met transacties over een bepaalde periode, incl. volgnummers (zodat alles controleerbaar is) en het beginsaldo en eindsaldo van de betreffende periode. En eventuele andere gegevens die op een normaal bankafschrift staan vermeld.

Binnen mijn SNS zijn alleen transactieoverzichten te downloaden. Daar staan niet alle gegevens op die nodig zijn (o.a. volgnummer niet).

Over de betaling van de bankafschriften (waarom €5?), zijn afspraken gemaakt.

Sorry voor mijn ietwat onvriendelijke toon, maar er is veel voorafgegaan aan dit verhaal. Zodra de sociale dienst om deze bankafschriften vraagt (aangegeven dat ze nog volgen), loopt mijn uitkering in gevaar indien deze niet overhandigd kunnen worden. Ik loop hierdoor schade op. Zo is mijn huurachterstand 3 maanden, de uitkering is derhalve levensbelangrijk voor mij. Alstublieft, nogmaals een verzoek, ditmaal via dit forum, stuur mij de bankafschriften toe, zodat het probleem is opgelost en we beide verder kunnen, lijkt mij een win-win situatie.

6 Reacties

Goedemiddag Hard,

Het is niet de bedoeling om je inkomen in gevaar te brengen. Klopt het dat je afschriften nodig hebt die ouder zijn dan 24 maanden? Als je je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam mailt naar webcare@sns.nl onder vermelding van 'Hard - Community - Klacht over verstrekken SNS bankafschriften', dan kijk ik hoe je zo snel mogelijk aan afschriften komt.
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb de gevraagde gegevens zojuist gemaild.
Waarom zendt de SNS bank geen jaaroverzicht voor de belastingaangifte?
Hoi veldh023,

De meeste klanten vinden het jaaroverzicht van hun rekeningen in Mijn SNS. Onder het kopje 'Jaaroverzicht en afschriften' staan alle jaaroverzichten van de afgelopen jaren. Op die manier vind je ze overzichtelijk bij elkaar. Klanten zonder Mijn SNS en klanten die hebben aangegeven dat ze het jaaroverzicht per post willen ontvangen, krijgen een brief. Heb je de belastingaangifte al gedaan?
Neen, maar ik wil het jaaroverzicht wel graag per post ontvangen.
veldh023 schreef:

Neen, maar ik wil het jaaroverzicht wel graag per post ontvangen.

Dat kan. Als je belt met de klantenservice, dan zorgt een collega dat je het jaaroverzicht ieder jaar per post ontvangt. We zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 8 en 21 uur en op zaterdag tussen 9 en 17 uur bereikbaar op het telefoonnummer: 030 - 633 30 00. Vind je het lastig om het overzicht in Mijn SNS te vinden of is er een andere reden dat je 'm liever per post ontvangt?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)