Beantwoord

Kopen na schuldsanering (restschuld verkoop woning)

• Weet de weg
  • 2 reacties
Als je in de schuldsanering heb gezeten met een restschuld aan een bank verkoop woning zijn er dan nog mogelijk heden om een huis te kopen. Situatie is schone lei en een goed salaris.
icon

Beste antwoord door PetervR 12 januari 2018, 11:06

Hoi soscha,

Welkom op de community en leuk dat je gelijk een vraag stelt :) Fijn dat je weer een schone lei hebt. Als je een afspraak maakt voor een hypotheekgesprek, dan toetsen we bij BKR of er achterstandsmeldingen zijn. Een achterstandsmelding verdwijnt 5 jaar nadat de achterstand is opgelost. Met een achterstandsmelding kun je bij SNS geen hypotheek aanvragen.

Bekijk origineel

5 Reacties

Hoi soscha,

Welkom op de community en leuk dat je gelijk een vraag stelt :) Fijn dat je weer een schone lei hebt. Als je een afspraak maakt voor een hypotheekgesprek, dan toetsen we bij BKR of er achterstandsmeldingen zijn. Een achterstandsmelding verdwijnt 5 jaar nadat de achterstand is opgelost. Met een achterstandsmelding kun je bij SNS geen hypotheek aanvragen.
Hallo heb pas een jaar een schone lei. Begrijp dat het dan nog 4 jaar duurt eer dat ik weer een woning kan kopen.
soscha schreef:

Hallo heb pas een jaar een schone lei. Begrijp dat het dan nog 4 jaar duurt eer dat ik weer een woning kan kopen.

Dat vermoed ik wel, maar het hangt ervan af hoe je bij BKR geregistreerd staat. Deze gegevens vraag je op via de website van BKR.
Bedankt voor uw reactie maar kunt u mij toelichten hoe de BKR staat geregistreed. zit daar verschil in dan.
soscha schreef:

Bedankt voor uw reactie maar kunt u mij toelichten hoe de BKR staat geregistreed. zit daar verschil in dan.

Ik kan niet beoordelen of de restschuld en de schuldsanering hebben geleid tot een achterstandsmelding. Als je je gegevens opvraagt bij BKR, dan ben je op de hoogte.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)