SNS

Kosten hypotheek ineens meer dan verdubbeld

• 24 september 2014
  • 61 Reacties
  • 7212 Keer bekeken

Ik heb sinds jaar en dag een hypotheek van SNS gebaseert op de euribor met een opslag. Begin 2013 kreeg ik een nieuw voorstel omdat de rentevastperiode ????  eindigde precies na de overname door de Nederlandse staat en moest ik ineens meer dan het dubbele gaan betalen. Toen de euribor hoog stond heb ik ook trouw betaald, want dat waren nou eenmaal de regels. Een opslag van euro 400 in de maand. Ik heb nog nooit een rentebetaling gemist of ooit en achterstand gehad. Dit heeft mij financieel danig achteruit gezet. Omdat ik een kleine zelfstandige ben kan ik ook niet overstappen (wie gaat mij accepteren  ondanks meer dan 20 jaar trouwe betaling). De hypotheek is << excecutiewaarde.
Ik voel mij door de SNS behoorlijk in mijn hemd gezet. Ik ben blij dat SNS bankieren weer normaal gaat maken, want dit is niet normaal toch. Ik verwacht dan ook een aanpassing van mijn hypotheektarieven.

Jos Duurland
Goor (Hof van Twente)

61 reacties

Ik heb hetzelfde ervaren. Ik heb ook zo'n hypotheek op basis van de euribor + opslag. Die moest in 2013 ook herzien worden na een periode van 10 jaar. In die periode is ook altijd aan alle verplichtingen voldaan. Mijn opslag is ook gewijzigd van 0,9% naar 3,5%. Door de crisis is veranderen van bank geen optie maar ik voel mij opgelicht.Ik heb het nu weer voor 5 jaar verlengd maar als de crisis voorbij is, en de financiële situatie laat het toe, dan ga ik bij de volgende renteherziening in 2018 bij de SNS bank weg.
Als ik dan de reclame´s hoor hoe goedkoop je bij de SNS bank een hypotheek afsluit, dan draait mijn maag om. Dit is alleen om nieuwe klanten te werven om ze daarna uit te knijpen.
Ik heb bovenstaand nog gemeld bij het programma `Kassa` maar die hebben niets kunnen doen. Hoewel de NMA het een forse verhoging vond, konden ze er toch niets tegen doen.
Ik hoop ook op aanpassing van de hypotheektarieven maar ik verwacht er niets van.
W. Bakker
Lemmer
Ik heb sinds jaar en dag een hypotheek van SNS gebaseert op de euribor met een opslag. Begin 2013 kreeg ik een nieuw voorstel omdat de rentevastperiode ????  eindigde precies na de overname door de Nederlandse staat en moest ik ineens meer dan het dubbele gaan betalen. Toen de euribor hoog stond heb ik ook trouw betaald, want dat waren nou eenmaal de regels. Een opslag van euro 400 in de maand. Ik heb nog nooit een rentebetaling gemist of ooit en achterstand gehad. Dit heeft mij financieel danig achteruit gezet. Omdat ik een kleine zelfstandige ben kan ik ook niet overstappen (wie gaat mij accepteren  ondanks meer dan 20 jaar trouwe betaling). De hypotheek is << excecutiewaarde.
Ik voel mij door de SNS behoorlijk in mijn hemd gezet. Ik ben blij dat SNS bankieren weer normaal gaat maken, want dit is niet normaal toch. Ik verwacht dan ook een aanpassing van mijn hypotheektarieven.

Jos Duurland
Goor (Hof van Twente)

Hoi Jos,

Allereerst welkom op SNS Community. :-)

Ik begrijp je gevoel, een dergelijke verhoging van je hypotheeklasten is nooit leuk. Ik ga ervoor zorgen dat je wordt teruggebeld door een van onze hypotheekadviseurs. Hiervoor heb ik wel je gegevens nodig. Wil je je hypotheek- en telefoonnummer mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email], onder vermelding van 'Community - kosten hypotheek ineens verdubbeld'?

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Ik heb hetzelfde ervaren. Ik heb ook zo'n hypotheek op basis van de euribor + opslag. Die moest in 2013 ook herzien worden na een periode van 10 jaar. In die periode is ook altijd aan alle verplichtingen voldaan. Mijn opslag is ook gewijzigd van 0,9% naar 3,5%. Door de crisis is veranderen van bank geen optie maar ik voel mij opgelicht.Ik heb het nu weer voor 5 jaar verlengd maar als de crisis voorbij is, en de financiële situatie laat het toe, dan ga ik bij de volgende renteherziening in 2018 bij de SNS bank weg.
Als ik dan de reclame´s hoor hoe goedkoop je bij de SNS bank een hypotheek afsluit, dan draait mijn maag om. Dit is alleen om nieuwe klanten te werven om ze daarna uit te knijpen.
Ik heb bovenstaand nog gemeld bij het programma `Kassa` maar die hebben niets kunnen doen. Hoewel de NMA het een forse verhoging vond, konden ze er toch niets tegen doen.
Ik hoop ook op aanpassing van de hypotheektarieven maar ik verwacht er niets van.
W. Bakker
Lemmer

Hoi W.Bakker,

Jij ook van harte welkom op de community. :-)

Voor jou geldt hetzelfde als voor Jos. We willen graag met je meekijken of er een oplossing is. Wil jij ook je gegevens mailen onder vermelding van 'Community - kosten hypotheek ineens verdubbeld' naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Je wordt dan teruggebeld door een hypotheekadviseur.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Als ik het bericht van joe en W. lees hebben jullie beide een hypotheek met plafondrente.
Toen de euribor zakte zijn jullie gewoon meegezakt.

Die plafondrente is een rentevastperiode die eindigt na 5 of 10 jaar.
Het is dus niet zo dat de opslag is gewijzigd, maar dat jullie RV-periode afliep.
Net zoals je na 10 jaar rentevast met een hogere rente kunt worden geconfronteerd, is dat bij jullie het geval.

Ik neem aan dat jullie konden overstappen van plafond naar een "gewone" vaste rente?
Nico

De euribor hypotheek bestaat uit drie componenten. Twee daarvan zijn vast: vaste opslag: 0,90% en vaste cappremie: 0,80% Daarnaast geldt er een variabele euriborrente (net zo iets as de libor). Die was toen 0,1 % .

deze werd met ingang van 1 maart 2013 in eens:  basis euribor 0,1% + vaste opslag: 3,85% en vate cappremie: 0,80% 
De vaste opslag is hetgeen de bank wenst te verdienen aan een hypotheek, en dat ging dus 450% omhoog!!!! dit  is al meer dan de kosten voor een gewone rente: 4,4% Aangezien de euribor met stand 0,1% alleen maar omhoog kan is   dit dus een ******** verhaal.

uiteindelijk gedwongen om te kiezen voor een driejaars vaste rente van 4,4% Hierdoor betaal ik ineens  200%. Ik ben een kleine zelfstandige en kon met de toenmalige regels nergens naar toe.
Uit het forum blijkt dat ik zeker niet de enige ben, en wellicht moeten we hier gezamenlijk maar meer publiciteit aan geven! Ik kan me voorstellen dat een aanpassing nodig was, maar op deze wijze voel ik me belazerd door SNS bank en verwacht minstens een tegemoetkoming met terugwerkende kracht.
Goedenavond Jos,
Ik heb in exact dezelfde periode precies hetzelfde voorstel gehad als jou en kon ook kiezen uit vast zetten of variabel met plafondrente. Ik heb toen gekozen voor 5 jaar variabel met een plafondrente van 5,05 %. Door de 5 jaars-periode is mijn opslag momenteel 3,5 %. Had ik voor 10 jaar variabel gedaan dan had ik ook een opslag gehad van 3,85 %. Maar de 10 jaar ervoor was dit 0,9 %.
Ik was boos en gefrusteerd en hierdoor bij "Kassa" geïnformeerd of dit zo maar mocht. Ze hebben toen van de redactie contact gezocht met het hoofdkantoor van de SNS Bank. Daar kwam een vaag verhaal uit dat door de crisis het voor de bank ook duurder was om geld te lenen. Echter ze durfden en wilden niet uitleggen hoeveel het voor hen duurder was geworden om geld te lenen op de kapitaalmarkt. Dat de 3,5 % opslag in geen verhouding stond tot de werkelijke verhoging op de kapitaalmarkt, was voor "Kassa" wel duidelijk. Ze hebben toen nog bij de NMA geïnformeerd maar die functioneert alleen als adviesorgaan. Die had naar de banken geadviseerd de kosten niet te veel te verhogen, maar dit was een advies en niet bindend. Het bleek wel dat de SNS Bank zijn opslag van alle banken het meest verhoogd had. Het is een vorm van zelfverrijking over de rug van hun klanten.
Ik ben ook zelfstandige en zit zakelijk bij de ABN. Maar ik heb zakelijk en privé altijd gescheiden gehouden en ben als kind al begonnen bij de Bondsspaarbank, wat later SNS Bank is geworden. Ik ben dus inmiddels zo'n kleine 40 jaar klant. Als ze naar aanleiding van dit verhaal niet met terugwerkende kracht een beter voorstel doen, dan heb ik alles al zo voorbereid dat ik over 4 jaar weg kan (hopende dat de crisis, welke we aan dezelfde "Heren" te danken hebben, dan eindelijk voorbij is). Dan vind ik het wel zuur dat ze me de laatste 5 jaren wel een poot uitgetrokken hebben. Tevens ziet het ernaar uit dat ik het rendement, welke bij het alsluiten van de spaarhypotheek is voorzien, bij lange na niet ga halen. Oftewel, zoals het er nu naar uitziet, blijven we zitten met een restschuld.
Als ik nu de reclames hoor waarmee SNS de klanten probeert te lokken, vind ik dat misselijkmakend. Als ik mijn relaties zo zou behandelen zoals de SNS hun relaties behandelen, kan ik mijn bedrijf binnen de kortste keren opdoeken. Dan is er trouwens geen Nederlandse Staat die mij redt.
Maar aan mij is beloofd dat een hypotheekadviseur binnen 2 werkdagen contact met mij opneemt, dus morgen is de 2de dag, dus ik verwacht een belletje. Ik ga ervan uit dat jou hetzelfde is voorgesteld. Laten we contact houden.
Van de Community lezen ze deze berichten wel mee en die snappen nu wel hoe wij erover denken.
Met vriendelijke groet,
Willem Bakker
Dag Willem,

adviseur heeft inmiddels contact opgenomen en een afsprak gemaakt voor donderdag. Ik houd je op de hoogte

met vriendelijke groet

Jos Duurland
Dag Willem,

adviseur heeft inmiddels contact opgenomen en een afsprak gemaakt voor donderdag. Ik houd je op de hoogte

met vriendelijke groet

Jos Duurland

Hoi Jos,
Er zijn nog meer (mee)lezers, dus houd ons allen svp op de hoogte.

Ook bij de SNS zijn in het verleden "zaken" gedaan, waar we nu wel heel anders tegenaan kijken. Het is jammer, maar ook weer wel begrijpelijk, dat de SNS niet meer naar buiten treed met "plezierigere" oplossingen voor dit soort gevallen.
Dat zou meer lijken op "leren van het verleden"! Treed naar voren, zeg wat er niet klopte en geef een (redelijke) oplossing.
Ook daarmee kun je publiekelijk scoren!
Groet,
Ben 🆒
Goedenavond Jos,
Ik ben ook vandaag benaderd door een hypotheekadviseur om een afspraak te maken. Momenteel ben ik erg druk dus dat gaat waarschijnlijk nog een paar weken duren.
De strekking van het gesprek was om te kijken wat het zou gaan kosten om de hypotheek over te sluiten. Dat is niet wat ik in gedachten heb. Maar goed, een gesprek kan verhelderend werken. Ik ben benieuwd naar het gesprek welke je donderdag a.s. gaat voeren.
Met vriendelijke groet,
Willem Bakker
Hi allen,

Fijn dat Jos en Willem inmiddels contact hebben gehad met een hypotheekadviseur. Een gesprek kan inderdaad verhelderend werken, maar het zou mooi zijn als er een oplossing uitkomt waar beide partijen zich in kunnen vinden. Net als Ben, zien ook wij de uitkomst graag hier tegemoet 🙂.
Udate 2-10-2014  13.15 uur  Aan alle medelezers:

Ik ben net gebeld door B., adviseur van SNS, hoewel ik vanavond om 17.00 uur een afspraak heb, met de mededeling: over die vaste opslag he, ik zou niet weten wat ik voor u zou kunnen betekenen. Het is gewoon beleid van de bank en daar kan ik ook niet veel aan doen. Deze heb ik een jaar geleden ook al eens gesproken met 0 resultaat. (slap vochtig handje staat me nog bij) Ik heb hem wederom het riedeltje afgedraaid wat hier op de site stond, waarop hij domweg herhaalde dat hij niet wist wat hij voor mij zou kunnen betekenen. Mischien zou er echter wellicht de mogelijkheid zijn dat ik wellicht in een gunster tarief zou kunnen vallen etc etc.
Ik heb hem gevraagd of hij wel door heeft wat hij zelf zei: Er staat een klant met een megaklacht. Ga met die klacht je organisatie in en los hem op. 
Hiermee kwam de schat dat zijn baas en die zijn baas er ook niet veel aan kon doen. Het is nou eenmaal beleid van de bank. Oetlulliger kan het dus niet. Op mijn vraag of de algemeen directeur dit wel mag beslissen en dat deze mij dan maar moest bellen, dreigde hij het gesprek te beindigen want zo wilde hij niet praten. 
Bij deze dien ik een klacht in over het gedrag van B die weigert een serieus gesprek te voeren. Ik vermoed dat de heer B. meer zin heeft in een gesprek wat hem een vette coutage oplevert. Een een tweede klacht dien ik in over de SNS bank omdat men mij deze man op het dak stuurt terwijl hij geen mogelijkheden heeft om een regeling te treffen. Een derde klacht betreft het probleem zelf. Feitelijk heeft de bank in 1,5 jaar tijd 7200 euro uit mijn portomonee gestolen!! Ik daag de moderators hier uit om nu werkelijk iemand met mij contact op te laten nemen die wel beslissingen kan/durft/mag (doorstrepen wat niet van toepassing is) nemen.
Jullie hanteren de slogan: SNS laat zien dat bankieren anders kan. Wat vindt jij normaal?  Wat ik normaal vind is dat dit soort klachten direkt worden opgelost. Normaal is een stijging van 200% in ieder geval niet. Dat is ordinaire diefstal, ook als een bank dat doet. Normaal is het niet dat jullie iemand op mijn dak sturen die niks wil en kan zeggen. Langzamerhand vind ik het buiten alle proportes wat hier gebeurt. Ik ga hiermee zeker ook de publiciteit zoeken!

Jos Duurland
Hof van Twente
PS: in de begeleidende brief staat ook nog wat prachtigs:
Zelf de hypotheek vinden die bij u past is lastig. Daarom helpt de SNS bank u door een goed advies op te stellen. Om dit advies op te stellen hebben we informatie van u nodig. U heeft toestemming gegeven voor een BKR toets.Daarom zullen we eerst informatie inwinnen bij het bureau krediet registratie te Tiel. Vervolgens heeft u een gesprek met de bovengenoemde adviseur.
Oh ja Joh::   Ten eerste: als jullie hypotheekproducten zo lastig zijn om te vinden, ga dan terug naar je eigen doelstellingen en houdt je daaraan: SNS laat zie dat bankieren anders kan, we bieden eenvoudige produkten, we spreken begrijpelijke taal en we doorbreken rare bankregels. Of is het alleen maar een kreet voor die domme klant??
Ten tweede, en dat is nog ernstiger, ik heb geen toestemming gegeven om gegevens op te vragen bij het BKR. Als jullie het gevraagd hadden, zou ik toestemming gegeven hebben, maar jullie hebben het gewoon niet gevraagd. Dit is een pertinente leugen. Ik heb gewoon geen toestemming gegeven. Jullie overtreden hiermee de privicy regels. Klacht nummero 4!!!
Badge +1
Hallo Jos,

Erg jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt. Ik heb zojuist contact gehad met de betreffende adviseur. Hij geeft aan dat hij graag wilt bekijken welke mogelijkheden er zijn in jouw specifieke situatie. Graag neem ik even telefonisch contact met je op om hetgeen wat ik met de adviseur heb besproken met jou te bespreken. Als je dat op prijs stelt, wil ik je vragen om je contactgegevens o.v.v. 'hypotheekgesprek SNS Community' te mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email].

Een andere mogelijkheid is dat wij de situatie voorleggen aan Klachtenmanagement. Klachtenmanagement zal jouw klacht dan in behandeling nemen. Ik hoop dat er snel een passende oplossing gevonden wordt.
Dag Tibor,

Natuurlijk mag je contact opnemen met me om te bespreken wat jij met de adviseur hebt besproken. mail met telefoonnummer is onderweg. Graag morgen of volgende week overdag contact. Resultaat plaats ik wederom hier.
Tibor, je gaat alleen voorbij aan een van de ingediende klachten: iemand laten opdraven die niet de bevoegdheid heeft om in deze klacht een oplossing te bieden.Het enige wat hij kan is conform het staande beleid mischien een iets gunstiger tarief vaststellen. Ik wil dus met iemand communiceren die daadwerkelijk de bevoegdheid heeft om met terugwerkende kracht een oplossing te bieden.
Weet je Tibor, Ik voel me bestolen. En met mij zeker nog vele anderen gezien de reacties die ik al dan niet via dit forum heb ontvangen. Het voelt alsof ik mijn portemonnee op tafel heb laten liggen en de SNS heeft daar stiekum 7500 euro uitgehaald. Dat los je niet op met een nieuwe leuke slogan, een beetje marketing en een paar persberichten. Je lost het op door daadwerkelijk naast de klant te gaan staan en samen naar een oplossing te zoeken. En die oplossing communiceer je dan. Dat leren jullie toch hopenlijk op de cursus klachtenbehandeling? Tot dusver heb ik echter nog niet de indruk dat ik door jullie serieus wordt genomen.
Wat ik nog wil weten of ik na jullie afdeling klachtenmanagement doorkan naar een onafhankelijke geschillencomissie of een brancheorganisatie oid. Ik wil niet bij voorbaat de objectiviteit van klachtenmanagement kritiseren, maar de hoop is niet groot.
Ik begrijp heel goed dat na het debacle onroerend goed en de overname door de Nederlandse staat (overigens heb ik daar dus ook aan meebetaald!) er iets aan tarieven moet worden gedaan. Ik vraag niet om het geheel volledig terug te draaien. Maar 450%  verhoging vaste opslag is diefstal, ook als een bank dat doet. 
Resumerend wil ik dus praten met iemand die gemachtigd is en bereid is om samen met mij naar een acceptabele oplossing voor beide partijen te zoeken, al is dat de algemeen directeur. Een beetje zoals jij in je advar hebt staan. Our biggest glory is not in never failing, but in rising up every time we fail. Kijken of er een beetje glory is, of het matglas van de kleurlloze meerderheid..

Jos Duurland
Hof van Twente
Goedenavond Jos,
Het is ongeveer bij jou gegaan zoals ik verwacht had. Een hoop bla bla, maar niets kunnen doen. Zoals ik ook eergisteren al zei na het telefoon gesprek met een adviseur, welke een afspraak wilde maken, kreeg ik de indruk dat ze willen kijken of het misschien gunstiger is om de hypotheek over te sluiten. Maar dat is niet wat we willen want dan betaal alsnog een boete aan de bank. Hebben ze dat nog als extraatje. Wij willen met terugwerkende kracht een fatsoenlijke oplossing. Dat kan een adviseur inderdaad niet bieden maar moet inderdaad een hoger geplaats iemand zijn die mede het beleid bepaald.
Ik ben in exact dezelfde situatie als jou en wacht met grote belangstelling af hoe er wordt gereageerd vanuit de SNS Bank.
Ik hoor je graag weer.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Willem Bakker
Hallo Jos,

We hebben je mail in goede orde ontvangen. Tibor zal volgende week contact met je opnemen om te bespreken wat hij met de Financieel Adviseur heeft besproken. Ik denk dat dit een goede eerste stap is om samen tot een oplossing te komen.

Op onze website vind je meer informatie over het indienen van een klacht en de stappen die je kunt doorlopen als je het niet eens bent met de reactie van onze afdeling Klachtenmanagement. Op deze pagina staan ook de contactgegevens van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Dat is een onafhankelijke financiële geschilleninstantie.

@Willem Bakker: begrijp ik het goed dat je eerst dit topic wilt blijven volgen? Als we iets voor je kunnen betekenen, dan lezen we dat uiteraard graag.
Goedenavond Joyce,
Ik heb een uitnodiging van een adviseur in Sneek. Echter als deze adviseur niet meer voor mij kan betekenen als de adviseur voor Jos, dan kan ik mij de reis en tijd besparen want dan is het zinloos om daar heen te gaan. Daarom heb ik de adviseur per email verzocht om contact met mij op te nemen. Hiierop heb ik nog geen reactie gehad.
Met vriendelijke groet,
Willem Bakker
Update 8-10-2014

Het is nu woensdag, Tibor heeft nog niet gebeld. nog twee dagen te gaan.
Goedenavond,
Ik ben afgelopen maandag gebeld door dhr. Hoekstra, adviseur van kantoor te Sneek. Hij heeft een berekening gemaakt als we de hypotheek open zouden breken. Dan zou het voor mij uit kunnen ondanks de boeterente welke ik dan moet betalen. Dit heeft in eerste instantie niet mijn voorkeur want dan betaal ik ook nog eens een boete aan de SNS Bank. Verdienen ze nog meer aan mij. Ik heb dus ook niet gevraagd op wat voor voorwaarden dit dan zou moeten gebeuren. Ik wil gewoon de hypotheek houden zoals hij is, alleen met een lagere toeslag met terugwerkende kracht.
Daarom heeft dhr. Hoekstr het dossier doorgegeven aan zijn leiding-gevende. Wie dat is, weet ik niet, maar ik verwacht terzijnertijd bericht.
Met vriendelijke groet,
Willem Bakker
Badge +1
Update 8-10-2014

Het is nu woensdag, Tibor heeft nog niet gebeld. nog twee dagen te gaan.

Hallo Jos,

Ik ben een paar dagen afwezig geweest, vandaar nu pas mijn reactie. Ik heb de situatie voorgelegd bij de regiomanager van het gebied waar jij woonachtig bent. Deze gaat de situatie bekijken en hier verwacht ik morgen terugkoppeling op. Zullen we afspreken dat ik (of de betreffende regiomanager) morgen contact met je opneem?
Dag Tibor,

Ik wacht met spanning het telefoontje van jou of de regiomanager af.

Jos Duurland
Hof van Twene
Goede middag,
Omdat het mij nog dwars zit ben ik gaan zoeken op het forum en kwam ik deze topic tegen.
IK heb een aantal dagen geleden een soort gelijk bericht geplaatst, en hierbij plak ik het bij jullie verhaal wat er heul veul op lijkt.  Hieronder ook een reactie van een medewerker van SNS, tot op heden nog niets vernomen over hoe het in elkaar steekt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn rentelening van mijn Rentedemper had ik voor 5 jaar afgesloten. Afgelopen augustus werd mij een nieuw voorstel aangeboden voor de bestaande hypotheek. Ik wilde gelijk een extra aflossing van een behoorlijk bedrag in gaan lossen op mijn hypotheek deel, om ook lager met mijn maandlasten uit te komen.
Mij is 5 jaar geleden verteld dat de vaste opslag een risico post is voor de bank, betekent hoe meer risico de bank heeft met een eventuele executie verkoop hoe beter de bank er uitkomt.

Mijn vaste opslag stond op 1%, en wat schetst mijn verbazing dat er bij het nieuwe voorstel een opslag van 3,5% werd aangeboden. Mijn boeren verstand snapt dat niet omdat ik een behoolijk bedrag op mijn hypotheek inlos ( het risico wordt kleiner voor de bank bij eventuele problemen ) gaat de SNS de vaste opslag verhogen. Wilde ook graag minder aflossenin de toekomst, maar nu is er geen verschil met de aflossing van afgelopen 5 jaar.

Komt bij dat ik een maand voor de verstreken periode van 5 jaar een aanbod heb gekregen, weinig tijd om dan nog aktie te gaan ondernemen naar een andere bank.

Uiteraard bij een hypotheekadviseur een gesprek gehad, de wijsheid wat ik daar hoorde kan ik ook van het internet en van dit forum afplukken. Maar Ik krijg hier een gevoel van dat de banken zo een monopolie in stand houden dat de klant niet anders kan dan meegaan in deze.

Jammer om dit mee te maken.

In de 5 jaar geen achterstanden opgelopen qua aflossing.

Vriendelijke groet,

Rick van der Kooy
Reageer

Community managerKirsty's schermafbeelding
Kirsty
Moderator
158 Reacties

1 dag geleden2
Hoi Rick,

Allereerst welkom op onze community. Helaas is de reden dat je op SNS community een bericht plaatst, een vervelende reden. Je geeft aan het gevoel te hebben dat banken een monopolie in stand houden en niet meegaan met de klant. Dit is een gevoel wat je niet hoort te hebben en dat vind ik vervelend om te lezen.
De vaste opslag heeft niks met de bevoorschotting (hoe hoog de hypotheek is ten opzichte van de waarde van de woning) te maken, maar is een opslag binnen de rentevorm.
Hoe dit precies tot stand is gekomen, ga ik navragen aan een van onze hypotheekspecialisten, want ik wil je graag een goed en duidelijk antwoord geven. Je hoort van ons. Mocht je in de tussentijd nog aanvullende informatie willen geven, die je niet hier wil delen, dan mag je deze informatie sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email]. Als je in de titel ‘community - vaste opslag’ vermeldt, dan zet ik deze informatie ook door. Alvast bedankt voor je geduld.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
.
Badge +1
Dag Tibor,

Ik wacht met spanning het telefoontje van jou of de regiomanager af.

Jos Duurland
Hof van Twene

Goedemiddag Jos,

Als het goed is, ben je zojuist gebeld en wordt er een afspraak ingepland. Ik hoop uiteraard dat er hierin een passende oplossing gevonden wordt. Als wij nog iets kunnen betekenen, horen we dat graag. Voor nu alvast een fijn weekend gewenst.
Dag,

Graag hoor ik hoe deze case is behandeld.

Vr. Gr.
TeamRick
Dag allemaal ook de meelezers,

Ik ben gisteren gebeld door de heer H. van SNS. Telefonisch nogmaals mijn grote boosheid over de verhoging van de vaste opslag medegedeeld. Hij gaf aan dat SNS geen rente afspraken maakt met individuele personen. Hem nogmaals het verhaal uitgelegd en aangegeven dat er twee zaken spelen: het ineens zonder goede onderbouwing met 450% verhogen van de vaste opslag, en een alternatief waardoor de hypotheek ook meer dan verdubbeld. Je staat als klant met de rug tegen de muur, met een SNS mes op de keel. Er is wel een afspraak gemaak voor een gesprek: op 17 oktober 2014 pm 10.00 uur met de heer E..
Inmiddels is een bevriende journalist van een medium met landelijke dekking bij mij langsgeweest. Hij wil wel iets met het verhaal op voorwaarde dat het niet over een persoon gaat maar over een hele groep. De (inmiddels uitgeprinte) discussie hier op dit forum vondt hij uiterst interessant. afgesproken in ieder geval het gesprek met SNS af te wachten. Maar eens kijken wat hier uitkomt.
wordt vervolgd ........

Jos Duurland
Hof van Twente

Reageer