SNS

Beantwoord

Krijg je een schadevergoeding bij caissonziekte?

• 25 oktober 2015
  • 10 Reacties
  • 951 Keer bekeken

Hallo,

Ik heb een doorlopende reisverzekering met basisdekking wereld en ongevallen.
Worden dan alle medische kosten (ook decompressiekamer) vergoed?
Geldt dit alleen op vakantie of ook als ik in Nederland een duik maak?
icon

Beste antwoord door Kirsty 26 oktober 2015, 14:06

Hi Henkbeerens,

Mijn collega’s willen graag je polisnummer, dan weten ze welke polisvoorwaarden er van toepassing zijn. Wil je je gegevens mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community - Vergoeding bij caissonziekte’?
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +1
Hi redangdiver,

Welkom op de community. Ik heb je topic verplaatst naar een topic dat ook over duikongevallen gaat.
Om je van een volledig antwoord te voorzien, heb ik je polisnummer nodig. Je mag je persoonsgegevens mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – Onderwatersport’. De reden dat ik je gegevens vraag is, omdat we ook klanten hebben met oudere polissen waarbij er een ‘sub-dekking’ geldt.

Wat leuk dat je naar Costa Rica gaat. Mijn collega moderator Wouter heeft er niet gedoken, maar heeft vast nog wel wat tips 😉.

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.
Ik heb een reisverzekering:
Waaronder: Basisdekking Wereld + Ongevallen

Wij zijn van plan om tijdens onze vakantie in Costa Rica te gaan duiken.
Is Duikongevallen (met bijvoorbeeld gebruik van decompressiekamer) meeverzekerd???
Dat is afhankelijk van de polisvoorwaarden, Niekf. Hier hebben we inzicht in nadat we het polisnummer hebben ontvangen. Mocht jij hier ook benieuwd naar zijn, dan mag je het uiteraard naar ons mailen. Verander je het onderwerp dan alleen even in 'Community - vergoeding bij caissonziekte - Niekf'?
Hi Henkbeerens,

We hebben je gegevens nog niet ontvangen. Als we nog iets voor je kunnen uitzoeken met betrekking tot de caissonziekte, wil je ons dan mailen?

Dennis, kun je wel aangeven of de reisverzekering idd pas geldt bij een betaalde overnachting of ook bij andere korte reizen (lees: dagje uit, of het nu duiken is of een dagje pretpark)?
Hi Henkbeerens,

We hebben je gegevens nog niet ontvangen. Als we nog iets voor je kunnen uitzoeken met betrekking tot de caissonziekte, wil je ons dan mailen?
Als de man aangesloten is als sportduiker bij een vereniging dan is hij via die verzekering automatisch verzekerd of verzekerd worden tegen vergoedeing aan de vereniging.
m.vr.gr. een beroepsduiker

maar meestal alleen als er in verenigingsverband gedoken wordt en de uitrusting is niet verzekerd.
Als de man aangesloten is als sportduiker bij een vereniging dan is hij via die verzekering automatisch verzekerd of verzekerd worden tegen vergoedeing aan de vereniging.
m.vr.gr. een beroepsduiker
Badge +1
Hi Henkbeerens,

Mijn collega’s willen graag je polisnummer, dan weten ze welke polisvoorwaarden er van toepassing zijn. Wil je je gegevens mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community - Vergoeding bij caissonziekte’?
Badge +1
Hoi Henkbeerens,

Welkom op de community. Wat een interessante vraag. Zelf had ik nog nooit van deze ziekte gehoord. Ik ben van plan om over drie weken te gaan duiken, maar ik blijf wel een beetje aan de oppervlakte na dit verhaal 😉.

Ik zet je vraag uit bij mijn collega’s van de afdeling Schadeverzekeringen; je hoort van me.

Hopelijk zien we je vaker op de Community. Misschien vind je het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

@Niek,

Bedankt voor de informatie!
Hallo,

Ik heb een doorlopende reisverzekering met basisdekking wereld en ongevallen.
Worden dan alle medische kosten (ook decompressiekamer) vergoed?
Geldt dit alleen op vakantie of ook als ik in Nederland een duik maak?

Beste Henk Beerens, goed dat (U) je hier navraag naar doet. Ik heb in het verleden ook e.e.a. t.a.v. de duiksport uitgezocht en liep toen tegen een aantal hiaten aan bij gewone reisverzekeringen zoals bijv. ook door SNS worden aangeboden. Uiteindelijk heb ik een speciale reisverzekering voor duikers afgesloten. Mogelijk dat de voorwaarden van SNS reeds zijn aangepast.
Ik liep tegen onderstaande aan, maar zoals gezegd wellicht is dit ondertussen aangepast en kunnen SNS medewerkers dit bevestigen of verduidelijken:

* Decompressie is soms wel verzekerd, al dan niet speciaal benoemd al dan niet onder ziekte / ongevalskosten van de reisverzekering. MAAR de reisverzekering treedt in werking als er een aantoonbare overnachting is geboekt. Dit is bij bijv. duiken in Nederland / België meestal niet het geval. Wel kunnen deze kosten in je reguliere zorgverzekering geregeld zijn.
* Kosten t.a.v. je uitrusting (diefstal, verlies etc) zijn soms uitgesloten als je op reis bent. (Volgens mij zit het bij SNS er wel in...?) Maar ook hier geldt weer: je moet op vakantie zijn, dus aantoonbaar een overnachting geboekt hebben. Wederom: bij duiken in Nederland meestal niet het geval.

Door bovenstaande heb ik uiteindelijk als redelijk fanatiek duiker moeten besluiten elders dan bij SNS mijn reis/duik/annuleringsverzekering onder te brengen. De andere verzekeringen heb ik wel bij SNS ondergebracht.

Rest mij niets anders dan je veel duikplezier te wensen! En wellicht tot ergens aan de waterkant🆒

Reageer