SNS

KTO e-mail SNS lijkt op phishing

• 4 juli 2015
  • 28 Reacties
  • 1856 Keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Badge +1
Hoi henkmeerdink,

Ik heb je bericht verplaatst naar een nieuw topic.
Ik begrijp je verbazing. We versturen alleen nog maar e-mails waarin we links opnemen, die leiden naar veilige https-pagina’s op snsbank.nl.
SNS werkt voortdurend aan de veiligheid van (online) bankieren. Zoals Erik aangaf; we informeren onze klanten over de risico’s van bijvoorbeeld ‘malware’ en ‘phishing’ en hoe je een ‘valse e-mail’ kunt herkennen. Als je twijfelt over de echtheid van een link of e-mail van SNS, dan raden wij altijd aan om contact op te nemen met SNS.

Ik vraag aan mijn collega’s, die verantwoordelijk zijn voor het KTO, of zij aan alternatieve methodes voor het versturen van het KTO hebben gedacht.
Hierbij neem ik jouw suggestie mee.
Reputatie 1
Badge
Ik ontving namens Ton Timermans op 3 juli 2015 een e-mail met daarin het verzoek om middels een link (!! )mijn mening te geven over de SNS bank. 
...
Mocht het e-mail bericht toch wel van de SNS bank komen dan hb ik bij de deze de vraag daarin beantwoord en een mening gegeven. Het volgende bericht of op de SNS site of per post svp

Hoi Henk,

Goed dat je het even laat weten, hiermee waarschuuw je anderen ook, maar ik heb nog niets gezien van Ton.

De SNS heeft een web pagina met instructies wat te doen bij ontvangen van phishing e-mails. Daar staat ook het verzoek de verdachte e-mail door te sturen voor verdere analyse.

Ik ben het met je eens dat het mooi zou zijn als iedere rekeninghouder bij de SNS een 'documenten' portaal zou hebben, zoals bij ziektekostenverzekeringen, kun je alle documenten veilig via internet aan de SNS doen toekomen.

Groet,

Erik

Dag Erik,
Ik heb heb het bericht niet doorgestuurd naar de webpagina omdat ik het direct heb verwijderd. Niet aan gedacht. Ik denk en verwacht dat er wel een moderator hierop zal reageren. Ik hoop en verwacht ook, dat men jouw laatste opmerking ter harte zal nemen en inderdaad op korte termijn een documenteportaal zal instellen.
groet
Henk
Badge +1
Ik ontving namens Ton Timermans op 3 juli 2015 een e-mail met daarin het verzoek om middels een link (!! )mijn mening te geven over de SNS bank. 
...
Mocht het e-mail bericht toch wel van de SNS bank komen dan hb ik bij de deze de vraag daarin beantwoord en een mening gegeven. Het volgende bericht of op de SNS site of per post svp

Hoi Henk,

Goed dat je het even laat weten, hiermee waarschuuw je anderen ook, maar ik heb nog niets gezien van Ton.

De SNS heeft een web pagina met instructies wat te doen bij ontvangen van phishing e-mails. Daar staat ook het verzoek de verdachte e-mail door te sturen voor verdere analyse.

Ik ben het met je eens dat het mooi zou zijn als iedere rekeninghouder bij de SNS een 'documenten' portaal zou hebben, zoals bij ziektekostenverzekeringen, kun je alle documenten veilig via internet aan de SNS doen toekomen.

Groet,

Erik

Reageer