SNS

Beantwoord

Kun je een wettelijk vertegenwoordiger met ASN-rekening toevoegen?

• 25 januari 2018
  • 3 Reacties
  • 461 Keer bekeken

Ik heb een Zilvervloot-rekening aangevraagd voor mijn zoontje en zou nu graag mijn vrouw willen toevoegen als wettelijk vertegenwoordiger. Het online formulier dat hiertoe dient zegt dat mijn vrouw dan een digipas en MijnSNS nodig heeft. Die digipas heeft ze, maar dan alleen van haar ASN-rekening. Technisch zou dit geen probleem moeten zijn omdat het om hetzelfde moederbedrijf gaat en dezelfde achterliggende systemen. Kan mijn vrouw ook een account krijgen in Mijn SNS met behulp van een ASN-digipas? Of moet ze eerst nog een SNS-digipas aan haar verzameling (ze heeft er al drie) toevoegen?
icon

Beste antwoord door PetervR 25 januari 2018, 17:35

Hoi ReinoutS,

Wat leuk dat jullie voor jullie zoon gaan sparen 🙂 Het is niet mogelijk om met een digipas van ASN in te loggen op Mijn SNS. We zijn wel onderdeel van hetzelfde 'moederbedrijf', maar we voeren ieder onze eigen administratie.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi ReinoutS,

Wat leuk dat jullie voor jullie zoon gaan sparen 🙂 Het is niet mogelijk om met een digipas van ASN in te loggen op Mijn SNS. We zijn wel onderdeel van hetzelfde 'moederbedrijf', maar we voeren ieder onze eigen administratie.
Beste PetervR,

Ja daar was ik al bang voor. Maar technisch zou het niet al te ingewikkeld moeten zijn om de digipas- authenticatieservice voor elke bank onder het Volksbank-concern te laten verifiëren wie je voor je hebt. Dat zou veel gedoe schelen.
Beste PetervR,

Ja daar was ik al bang voor. Maar technisch zou het niet al te ingewikkeld moeten zijn om de digipas- authenticatieservice voor elke bank onder het Volksbank-concern te laten verifiëren wie je voor je hebt. Dat zou veel gedoe schelen.

Er zijn geen plannen om dit te wijzigen, alhoewel ik begrijp dat het in jullie situatie wel handig zou zijn.

Reageer