SNS

Beantwoord

Kunnen creditcard gegevens sneller bijgewerkt worden?

• 3 oktober 2016
  • 27 Reacties
  • 4496 Keer bekeken

Wat ik irritant vind van de creditcard bij de SNS is dat het zo lang duurt voor de gegevens worden bijgewerkt. En dat geldt voor 2 zaken:
1. Het geld van een uitgave per CC wordt wel afgeschreven, maar het duurt dagen voordat zichtbaar wordt aan wie en wat.
2. De 30ste wordt het bedrag van de CC verrekent met de betaalrekening. Nu is het de derde van de nieuwe maand en nog steeds is het afgeboekte bedrag niet zichtbaar als afgeschreven bij het CC overzicht.
Kan dat niet sneller ?
icon

Beste antwoord door Lisa 3 oktober 2016, 12:53

Hoi Dominica,

Allereerst welkom op de community 🙂 Leuk dat je meteen een vraag stelt.

Ik kan me voorstellen dat je graag een actueel inzicht wil van de uitgaven met je creditcard. Wat betreft je eerste punt: dit was een punt op onze wensenlijst en hebben we inmiddels doorgevoerd. Je creditcard transacties worden nu op dagbasis bijgewerkt. Hoe lang duurt het precies voor dit bij jou zichtbaar is?

Een antwoord op je tweede punt is dat we alle creditcard betalingen verzamelen. We boeken deze einde van de maand af van je betaalrekening en na 3 werkdagen is het saldo bijgewerkt. Het is niet mogelijk om dit sneller te verwerken.

Om een beetje wegwijs te worden, is het leuk om dit topic ’Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kun je dat doen in de Koffiekamer.
Bekijk origineel

27 reacties

Hoi Dominica,

Allereerst welkom op de community 🙂 Leuk dat je meteen een vraag stelt.

Ik kan me voorstellen dat je graag een actueel inzicht wil van de uitgaven met je creditcard. Wat betreft je eerste punt: dit was een punt op onze wensenlijst en hebben we inmiddels doorgevoerd. Je creditcard transacties worden nu op dagbasis bijgewerkt. Hoe lang duurt het precies voor dit bij jou zichtbaar is?

Een antwoord op je tweede punt is dat we alle creditcard betalingen verzamelen. We boeken deze einde van de maand af van je betaalrekening en na 3 werkdagen is het saldo bijgewerkt. Het is niet mogelijk om dit sneller te verwerken.

Om een beetje wegwijs te worden, is het leuk om dit topic ’Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kun je dat doen in de Koffiekamer.
Hoi Lisa,

Dank voor je snelle reactie.
Het duurt 1 tot 2 dagen voordat ik aan het totaal zie dat er een bedrag toegevoegd is.
Het duur dan zeker nog 3 dagen voordat er in het overzicht zichtbaar is waaraan dat bedrag is uitgegeven.
Badge +1

Het duurt 1 tot 2 dagen voordat ik aan het totaal zie dat er een bedrag toegevoegd is.
Het duur dan zeker nog 3 dagen voordat er in het overzicht zichtbaar is waaraan dat bedrag is uitgegeven.

Goedemorgen Dominica,

Ik zoek dit voor je uit en kom bij je op terug zodra ik meer weet.
Hoi Dominica,

We hebben een antwoord ontvangen van onze productexpert. Hij geeft aan dat we dit proces niet kunnen versnellen, omdat we afhankelijk zijn van een externe leverancier die de creditcards voor SNS levert.
Het is nu 1 december 2016 22:51 en de status van de creditcard gegevens geeft al 3 dagen 27-11-2016 aan. De laatste zichtbare transactie is die van 19-11-2016, terwijl sinds 25-11 dagelijks transacties zijn geweest. Dus de stelling wordt binnen 1 à 2 dagen bijgewerkt klopt niet! Wel is er een bedrag afgeschreven maar ik ka niet meer herleiden over welke transacties het gaat! Ik noem dit geen actueel overzicht op deze manier! Bij ICS en ING laat men real time ook de reserveringen zien, waarom kan dat niet bij SNS?
Alvast bedankt voor uw reactie, Arjan Visser
Mijn oplossing hiervoor was om de SNS CC op te zeggen en naar een partij te gaan die wel naar mijn wens is met realtime inzage en geen papieren afschriften.
Hoi Heuvelvisser,

Allereerst welkom op de community.

Mijn collega Irene heeft contact gehad met de productexpert. We zijn hiervoor afhankelijk van een externe partij en dit proces is niet te versnellen.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.
Hopelijk zien we je vaker op de community.
Dan zit er inderdaad niets anders op om een andere CC aan te schaffen.
Hoi
Bedankt voor je antwoord.
Eerder geven jullie aan dat het op dagbasis bijgewerkt wordt, vervolgens dat het 2 à 3 dagen kan duren.
Nu is het 4 december 18:10 uur en er staat nog steeds bijgewerkt tot 27-11-2016 dat is dus een week.
Eerder schoof het met 2 à 3 dagen vertraging op nu staat het al een week stil, dat is toch niet meer van deze tijd! Verschuilen achter een leverancier vindt ik er makkelijk, waarom maken jullie geen betere afspraken met die leverancier? Zoals eerder aangegeven ICS en ING kunnen het realtime, dus het kan in ieder geval wel met Mastercard, Maak voor je klanten een betere deal of zoek een betere leverancier zou ik zeggen, Laat de leverancier in ieder geval weten dat een week niet bijwerken van transacties uiterst onwenselijk is!
Ik wil in ieder geval sneller transacties kunnen controleren om bijvoorbeeld eerder fraude te kunnen signaleren! Kan ik bellen en alle transacties dan maar telefonisch opvragen?
Ben zeer benieuwd naar jullie actie en reactie!
Met vriendelijke groeten,
Arjan Visser
Bij mij exact hetzelfde, bijgewerkt tot 27-11 en het is nu 4-12 !!!! 30-11 totaal bedrag afgeschreven, ook tot nu toe niet zichtbaar. Maar wel al 4 dagen van mijn betaalrekening af. Eens met bovenstaande. Realtime moet mogelijk zijn.
Reputatie 2
Badge
Bij mij exact hetzelfde, bijgewerkt tot 27-11 en het is nu 4-12 !!!! 30-11 totaal bedrag afgeschreven, ook tot nu toe niet zichtbaar. Maar wel al 4 dagen van mijn betaalrekening af. Eens met bovenstaande. Realtime moet mogelijk zijn.

In een ander onderwerp wordt melding gemaakt van een storing. De bestanden zouden morgen aangeleverd worden zodat het dan weer goed zou moeten gaan. Was misschien handig als dat hier ook gemeld zou zijn
Beste modorator en productexpert
Graag een inhoudelijke reactie waarom het niet kan en geen dooddoeners als afhankelijkheid van externe partijen. Dan graag waarom die externe partijen niet kunnen wat ING en ICS wel lukt.
En als het een kostenkwestie is geef dat dan ook eerlijk toe, dat is eerlijker dan schermen met externe partijen. Die externe partijen moeten dan ook maar verklaren dat het voor 27-11 met 2 dagen vertragen kon en het nu ineens minimaal een week duurt.
Ben benieuwd naar de reactie van de productexpert op deze opmerkingen.
Met vriendelijke groeten,
Arjan Visser
Met vriendelijke g
Bij mijn andere Nederlandse rekening met credit card heb ik dit gedoe nooit. Ik betaal met de credit card en kan onmiddellijk mijn uitgave(n) checken op de App. Dit moet een verbeterpunt zijn voor de SNS.
5-12 inmiddels acht dagen ! Nog zijn de CC-gegevens niet bijgewerkt.
Goedemorgen allen,

Zoals Eva aangeeft, is er inderdaad een storing bij de leverancier. Hierdoor zijn transacties die je met je creditcard na 29 november hebt gedaan niet verwerkt in Mijn SNS. Dit betekent ook dat het saldo van de creditcard niet is bijgewerkt. Uiterlijk vandaag worden de bestanden alsnog aangeleverd. Logisch dat het lastig is dat je de creditcardgegevens van afgelopen week niet kunt inzien. Normaal gesproken verversen we de gegevens op dagbasis.

@Eva Je hebt gelijk, sorry dat we de storing niet in dit topic meldden.
Ik merk dat er veel klanten over vallen dat de CC aankopen niet direct online inzichtelijk gemaakt kunnen worden door de SNS. Veel andere partijen bieden dat real-time inzicht wel aan.

Als ik ga kijken hoe de SNS zijn CC aanbied dan kom ik nergens tegen dat de SNS geen real-time inzicht geeft. Dit is gezien de huidige markt (dus de klant perceptie) misleidend en past niet bij de SNS.

Op de SNS creditcard wordt gesproken over

Hoe werkt dat, zo'n creditcard?

• De SNS Creditcard is gekoppeld aan je bankrekening bij SNS.
  • We berekenen of je een creditcard financieel kunt dragen.
  • Je krijgt een limiet tussen de € 500 en € 5.000.
  • Aan het eind van de maand schrijven we je uitgaven automatisch af.
  • In Mijn SNS en in de app volg je je creditcarduitgaven.

Het woord 'volg' roept bij mij associaties op die lijken op het online volgen van beurskoersen. Niet statisch een keer per dag een bijwerken van een overzicht.
In de voorwaarden van de CC staat:

De Bank informeert de Kaarthouder op de volgende manie-
ren over zijn transacties:

• Maandelijks een schriftelijk overzicht
  • Als de Kaarthouder Mijn SNS heeft - Een kopie van het schriftelijk overzicht in de vorm van een pdf - Een online overzicht van al zijn betalingen met de SNS Creditcard en de bestedingslimiet
  • Als de Kaarthouder SNS Mobiel Bankieren heeft: idem. Deze overzichten geven niet altijd de meest actuele situatie weer. Als betalingen nog niet zijn verwerkt, staan ze nog niet in dit overzicht. Dat betekent ook dat het daadwerkelijk te besteden bedrag lager kan zijn dan de Kaarthouder in het overzicht ziet.

Het onderstreepte-vette gedeelte wekt zelfs de indruk dat via Mijn SNS i.t.t. Mobiel bankieren informatie wel actueel (is real-time) wordt getoond.

Hier ligt voor de SNS nog een uitdaging om transparanter te worden (normaliseren).

P.S.
Gezien de formulering is het niet ondenkbaar dat SNS CC houders de overeenkomst eenzijdig kunnen op zeggen met een beroep op misleiding.
Bij mijn andere Nederlandse rekening met credit card heb ik dit gedoe nooit. Ik betaal met de credit card en kan onmiddellijk mijn uitgave(n) checken op de App. Dit moet een verbeterpunt zijn voor de SNS.

Hoi Galicia,

Welkom op onze community. Ik heb je reactie verplaatst naar het topic waar over dit onderwerp gesproken wordt. We kunnen het proces niet versnellen, omdat we afhankelijk zijn van een externe leverancier die de creditcards voor SNS levert.

Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor. Hopelijk zien we je vaker op de community.

@allen De storing in de weergave van de transacties is inmiddels verholpen.
Goedemiddag,
Inderdaad zijn er weer meer transacties te zien de laatste van 2-12. Ik onderschrijf de stellingen van eRik19 ik ben er bij de aanvraag ook van uitgegaan dat ik dezelfde service zou krijgen als bij mijn vorige bank en ICS, zij geven soortgelijke omschrijvingen maar leveren wel real time, ook de reserveringen zijjn zichtbaar meestal met een * dat ze nog niet definitief zijn. Ik wacht nog op een inhoudelijk antwoord waarom de externe partij waar jullie van afhankelijk zijn deze service niet kan bieden en waarom jullie niet aandringen op die service, die andere instellingen met Mastercard wel kunnen leveren.
Nog steeds benieuwd naar de inhoudelijke reactie hierop
Met vriendelijke groet,
Arjan Visser
@eRik19 Dat heb je scherp opgemerkt en we zijn het met je eens. De tekst op onze website is aangepast. Dankjewel voor het meedenken.

@Arjan Je vraag staat nog uit. Sorry dat het langer duurt dan verwacht. Ik trek de productmanagers aan hun jasje om te vragen of ze er meer over kunnen vertellen.
Hoi allemaal,

Een betaling met je SNS Creditcard is de volgende werkdag inzichtelijk in Mijn SNS en de mobiele app. Voor de weergave van de transacties zijn we afhankelijk van een externe partij. Er zijn op dit moment geen plannen om de transacties realtime weer te geven. We hebben inmiddels de tekst op de website aangepast om niet de indruk te wekken dat de transacties realtime te volgen zijn. Begin 2017 komen er nieuwe, herschreven voorwaarden beschikbaar. Hierin is de tekst over dit onderwerp ook aangepast. Bedankt voor je opmerking, Erik.
Het zou helemaal af zijn als er op Vragen over je creditcard zou staan dat je uitgaven gedaan voor XX:00 uur de volgende dag zichtbaar zijn in je overzicht.
Badge +1
Het zou helemaal af zijn als er op zou staan dat je uitgaven gedaan voor XX:00 uur de volgende dag zichtbaar zijn in je overzicht.
Hallo eRik19,

Dat zou inderdaad mooi zijn 😉 Het is niet mogelijk om een exacte tijd te noemen. We ontvangen de transactiebestanden 's avonds rond 22 uur en verwerken deze dan vrijwel direct.
Ik merk de laatste tijd dat creditkaart afschrijvingen in het overzicht blijven staan als deze allang zijn betaald en afgeschreven. Dat is erg lastig omdatcik nu elke afschrijving extra moet controleren. Dat kan toch niet de bedoeling zin?
Badge +1
Ik merk de laatste tijd dat creditkaart afschrijvingen in het overzicht blijven staan als deze allang zijn betaald en afgeschreven. Dat is erg lastig omdatcik nu elke afschrijving extra moet controleren. Dat kan toch niet de bedoeling zin?
Goedemiddag Mrjsw01!,

Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar het topic waar al uitgebreid over dit onderwerp is gesproken. Laat je het weten als je hierna nog vragen hebt?
Goedemiddag Mrjsw01!,

Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar het topic waar al uitgebreid over dit onderwerp is gesproken. Laat je het weten als je hierna nog vragen hebt?

Reageer