SNS

Beantwoord

Kwartaalovericht als pdf genereren met 1 druk op de knop

• 16 april 2020
  • 2 Reacties
  • 1159 Keer bekeken

Beste SNS,

Ik wil als zzp’r graag snel en effectief pdf files kunnen uitprinten.
Bij voorkeur direct per kwartaal, en niet op basis van heet aangeven van een 24mnd  datum bereik.

De keuze mogelijkheden die er nu zijn, zijn niet erg efficient..bijvoorbeeld deze:

• laatste 3 maanden..? , als ik deze functie neem op bv 15 April, dan mis ik de eerste 2 weken van januari..heeft geen nut deze te gebruiken
  •  per maand is een prima oplossing , alleen dan nog graag een voorgaande maand extra erbij, we missen januari in het overzicht..

verder:

• eco vriendelijke pdf files, maw geen achtergrondkleur in tabellen..

Zou mooi zijn als deze functionaliteiten zou worden toegevoegd..

Verder geheel tevreden over functies en overzicht mogelijkheden

Mvg

Berg222

icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 13 mei 2020, 18:21

Hallo @Berg222,

Sorry dat we je hebben laten wachten op een reactie, we begrijpen je vraag en vinden het belangrijk om je goed te informeren. Ondanks je wens voor specifieke functies worden deze vooralsnog niet aan Mijn SNS toegevoegd.  Toch kun je erop vertrouwen dat we doorlopend Mijn SNS vernieuwen en verbeteren. Via onze website kun je eventueel toekomstige aanpassingen bijhouden en met onderstaande uitleg kun je (kwartaal)overzichten maken.

• In Mijn SNS zitten veel handige functies om te zorgen dat je goed je bankzaken kunt regelen. In de handleiding vind je uitleg over alle functies in Mijn SNS: Handleiding Mijn SNS (pdf)  242,39 KB 

• In Mijn SNS zie je bij- en afschrijvingen op je rekeningen tot 24 maanden terug. Je kunt ze doorzoeken, printen en downloaden. Zo kun je later ook meer dan 24 maanden terugkijken. Van deze rekeningen en veel andere producten vind je ook de jaaroverzichten van de afgelopen 7 jaar terug. Je leest het terug in de online Uitleg van je transactieoverzicht in Mijn SNS (pdf)  79,63 KB 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge

Hoi Berg222,

nu ben niet bepaald dagelijks op dit forum, maar het valt mij op dat dit topic nog geen reactie heeft gehad van SNS Bank. Ik hoop dat met mijn reactie het topic weer wat onder de aandacht van SNS bank wordt gebracht.

Nu ben ik net als jij maar gewoon een klant bij SNS, maar omdat dit je eerste reactie is wil ik je namens de community welkom heten.

Even met je vraag meedenkende:

Wat aanbieden in de interface?

Zelf ben ik gewoon in loondienst, en kan niet goed inschatten of dat kwartaaloverzicht iets is wat voor iedere ZZP’er of andere eigenaar van een eigen zaak relevant kan zijn, of dat het een persoonlijke voorkeur van jezelf is.  Kan je aangeven waarvoor je die kwartaalrapportage gebruikt?

Een andere vraag die ik heb is of alleen het meest recente kwartaal van belang voor je is, of dat je soms ook bij eerdere kwartalen moet kunnen. Dit bepaalt dan wat in de Online bank interface van SNS moet worden voorbereid.

Zou je alleen het laatste kwartaal nodig hebben, dan kan een filter, afhankelijk van het moment dat je de vraag stelt het laatste complete kwartaal( Q1, Q2, Q3 of Q4) aanbieden. Stel je de vraag in februari 2020, dan krijg je bijvoorbeeld nog Q4 2019.

Zou je de vier meest recente kwartalen nodig hebben, dan zouden die alle vier in de interface lijst moeten verschijnen, vergelijkbaar met hoe dat met de laatste maanden expliciet gebeurt. 

Welke uitvoer is gewenst?

SNS moet het natuurlijk wel even allemaal doen, maar een variant met alleen tekst van de pdf zal niet zo moeilijk zijn. Maar is dat PDF formaat zelf een harde eis? Op dit moment worden ook downloads aangeboden in het CSV formaat, wel met een vergelijkbaar filter probleem dat je voor de PDF’s ook al hebt gemeld. Het CSV format is eenvoudig in te lezen in een spreadsheet programma als Microsoft Excel. Ik kan alleen even niet beoordelen of dat je comfort zone is. Op zich is zo’n import in Excel niet zo moeilijk, maar het betekend wel meer handelingen.

Naast de PDF uitvoer, en de CSV zou ik het interessant vinden om ook een uitvoer naar een tekstfile te hebben. Een dergelijk bestand is dus alleen maar tekst, en is ook niet gecomprimeerd, zoals een PDF file. Tot in de lengte der dagen zijn tekst bestanden goed te lezen, in wat voor toekomstige computer dan ook. Op zich is de houdbaarheid van PDF ook hoog, want dat formaat is inmiddels ISO gecertificeerd. Aandachtspunt voor een tekstfile is nog wel de opmaak. Is een nette scheiding in kolommen mogelijk te maken is de vraag die ik hierbij heb.  Maar dat zijn details. 

Tot zover even mijn inbreng.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @Berg222,

Sorry dat we je hebben laten wachten op een reactie, we begrijpen je vraag en vinden het belangrijk om je goed te informeren. Ondanks je wens voor specifieke functies worden deze vooralsnog niet aan Mijn SNS toegevoegd.  Toch kun je erop vertrouwen dat we doorlopend Mijn SNS vernieuwen en verbeteren. Via onze website kun je eventueel toekomstige aanpassingen bijhouden en met onderstaande uitleg kun je (kwartaal)overzichten maken.

• In Mijn SNS zitten veel handige functies om te zorgen dat je goed je bankzaken kunt regelen. In de handleiding vind je uitleg over alle functies in Mijn SNS: Handleiding Mijn SNS (pdf)  242,39 KB 

• In Mijn SNS zie je bij- en afschrijvingen op je rekeningen tot 24 maanden terug. Je kunt ze doorzoeken, printen en downloaden. Zo kun je later ook meer dan 24 maanden terugkijken. Van deze rekeningen en veel andere producten vind je ook de jaaroverzichten van de afgelopen 7 jaar terug. Je leest het terug in de online Uitleg van je transactieoverzicht in Mijn SNS (pdf)  79,63 KB 

Reageer