SNS

Limiet voor betalen met iDEAL met mijn telefoon

• 19 november 2015
  • 14 Reacties
  • 1099 Keer bekeken

Wat ik hierover gelezen heb vind ik TE gemakkelijk dus ook hacker gevoelig. Een limiet van €20 per maand en €10 per transactie zou helpen.

14 reacties

Sorry hoor voor €10,- koop ik tegenwoordig nog geen zak appels. Waarom vind je het TE gemakkelijk en waarom is het daarom ook "hackergevoelig"?
Badge +1
Goedemiddag Johannus,

Leuk om te zien dat je de weg naar de community hebt gevonden; welkom 🙂. In navolging van Sjaakie93 vraag ik me af wat je precies te "hacker gevoelig" vindt. Wist je dat je in onze mobiele app zelf je limiet kunt instellen (van € 0 -500)? Op onze website lees je hier alles over.

Ben je al een beetje wegwijs hier? Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
net ermee betaald ,goede toevoeging aan het bankieren ,en veilig genoeg ,als je een gewone overboeking doet ,voer je ook alleen de pin in ..kan mij niet simpel genoeg zijn 😃
Hoi laurens043,

Ook jou heet ik van harte welkom op de community. Ik begrijp dat je de eerste iDEAL-betaling via de mobiele app hebt uitgevoerd. Leuk dat je gelijk een enthousiaste reactie plaatst. Ik ben zelf ook fan van de toevoeging in de app. Was het je direct duidelijk wat je moest doen in de app?

Heb je overigens het topic ’Welkom op de community’ al gezien?
ja het was mij duidelijk ,en het wijst zich allemaal vanzelf in de app
IK vind iDeal via mob. bankieren zoals nu geintroduceerd geen toevoeging. 2 apparaten voor een handeling, nou die had ik ook al nodig als ik iDeal met digipas gebruikte. Wat ik graag zou willen is iDeal betaling op hetzelfde apparaat waar je de on-line bestelling op plaatst. bv met een 2e code a la de securecode van de creditcard. (nietr te verwarren met die 3 cijferige CVC code.
Waarom ik dan niet m'n betalingen met cr.crd doe? Nou het is nog steeds niet mogelijk om gedurende de maand te zien welke cr.crd aankopen je gedaan hebt (Al heeeeeeeeeeeel lang lopend topic op community) en niet alle webwinkelsgeven de mogelijkheid om via crd.crd te betalen
Hoi Jos de Boer,

Ik kan me voorstellen dat je het onhandig vindt om te betalen met twee apparaten. Wist je dat je geen andere apparaten meer nodig hebt bij iDEAL-betalingen via je telefoon? Bij SNS kiezen we bewust voor een digipas in plaats van een code, omdat dit veiliger is. Onze klanten kiezen vervolgens zelf een limiet (tot maximaal € 500) dat ze met hun pincode overmaken op de app.

Het realtime tonen van creditcard transacties komt nu toch echt dichtbij, dat lees je hier. Ik hoop dat we je daar blij mee maken.
Dag Irene, sorry maar je hebt op deze manier toch echt 2 apparaten nodig, je PC/Laptop/tablet waarop je an het winkelen bent en je telefoon (eventueel tablet) waarmee je de QR code scant. Zojuist wel op die manier betaald en het werk op deze manier normaal goed. Via klantencontact inmiddels ook voorgesteld om in het pulldown wenstertje bij iDeal betalen een extra "bank" toe te voegen (SNSmob) waarbij als je die kiest de afwikkeling gewoon met mobiel betalen gebeurt. Dan kun je met je telefoon/tablet kiopen en betalen zonder te hoeven zoeken naar je 2e decive.
Groet, Jos
Dag Irene, sorry maar je hebt op deze manier toch echt 2 apparaten nodig, je PC/Laptop/tablet waarop je an het winkelen bent en je telefoon (eventueel tablet) waarmee je de QR code scant. Zojuist wel op die manier betaald en het werk op deze manier normaal goed.

Dat dacht ik dus ook even omdat zo de nadruk wordt gelegd op die QR-code. Heb het net echter geprobeerd en als je winkelt op een tablet of telefoon word je bij een iDeal-betaling gewoon automatisch doorverwezen naar de app op datzelfde apparaat. Mobiele code invoeren en klaar. Geen twee devices meer nodig dus en SNS is ook eindelijk in 2015 aanbeland.
Dag Irene, sorry maar je hebt op deze manier toch echt 2 apparaten nodig, je PC/Laptop/tablet waarop je an het winkelen bent en je telefoon (eventueel tablet) waarmee je de QR code scant. Zojuist wel op die manier betaald en het werk op deze manier normaal goed.

Dat dacht ik dus ook even omdat zo de nadruk wordt gelegd op die QR-code. Heb het net echter geprobeerd en als je winkelt op een tablet of telefoon word je bij een iDeal-betaling gewoon automatisch doorverwezen naar de app op datzelfde apparaat. Mobiele code invoeren en klaar. Geen twee devices meer nodig dus en SNS is ook eindelijk in 2015 aanbeland.

Dat is dus inderdaad mooi.
Hoi waaimasjien (is dat misschien van der Molen?) Vandaag weer on line Sint cadeau gekocht en aangegeven dat ik via iDeal QR code wil betalen. Dan moet ik toch echt met m'n telefoon (na het opstarten van de SNS mob app) de QRcode op het scherm van m'n laptop scannen.En als dat gelukt is is moet ik inderdaad op m'n telefoon de PINcode intoetsen om de betaalopdracht door te laten gaan. Dus 2 apparaten nodig (laptop of tablet en telefoon)
Misschien dat Tibor of Irene licht aan het eind van de tunnel kunnen laten zien.
Hoi Jos, als je de aankoop initieert vanaf je mobiele telefoon of tablet, waar ook de SNS app op staat, kun je de aankoop starten en de betaling afronden op 1 apparaat. Als je op een laptop (of mobile device zonder SNS app) start zul je inderdaad twee apparaten nodig hebben.
Badge +1
Hoi waaimasjien (is dat misschien van der Molen?) Vandaag weer on line Sint cadeau gekocht en aangegeven dat ik via iDeal QR code wil betalen. Dan moet ik toch echt met m'n telefoon (na het opstarten van de SNS mob app) de QRcode op het scherm van m'n laptop
Misschien dat Tibor of Irene licht aan het eind van de tunnel kunnen laten zien.

Goedemorgen Jos,

Ik hoef eigenlijk niets meer toe te voegen aan het antwoord van Ruud, maar ik zal nog een voorbeeld schetsen. Als ik bijvoorbeeld via mijn iPhone naar een website ga en daar een aankoop/betaling wil doen, word ik meteen doorgeleid naar de SNS app op diezelfde iPhone. Zo kun je de aankoop starten en afronden op 1 apparaat. In jouw geval doe je de aankoop op een apparaat (je laptop) waar de SNS app niet opstaat. In dat geval scan je de QR-code en heb je inderdaad in totaal 2 apparaten nodig.

@Ruud Dank weer voor je heldere toelichting 🙂.
Helder, kennelijk is een laptop dus niet mobiel (grapje) Ik ga nog eens door een stel catalogi om de Sint te helpen en ga dan m'n iPad gebruikenVoor m'n iPhone 4 zijn m'n vingers vaak te dik 🙂.

Reageer