SNS

Loyaliteitsprogramma

• 23 februari 2011
  • 8 Reacties
  • 3378 Keer bekeken

Uit de laatste klantenraadvergadering komt naar voren dat leden het interessant vinden als SNS Bank een loyaliteitsprogramma begint. Graag willen we van jullie horen of jullie dit ook een goed idee vinden. En ook hoe dit programma volgens jullie moet worden ingevuld. Als voorbeelden wordt door de klantenraad een verjaardagskaartje genoemd of een bedankbrief bij het bereiken van mijlpalen zoals een klantrelatie van 5, 10 of nog meer jaren. Maar er zijn vast meer dingen te bedenken. We zijn benieuwd naar jullie ideeen. Laat ze hieronder horen!

8 reacties

Beetje rare voorbeelden van de klantenraad. mijn contract met de SNS is een commerciele overeenkomst. Verjaardagskaartjes heb ik zelfs binnen de familie al afgeschaft, lijk mij hier helemaal de plank mis te slaan. Loyaliteitsprogramma klink erg zegeltjes plakkerig (bij AH levert het wel €3 redement op, maar wat een vreselijk plakwerk. Dat kan toch tegenwoordig ook wel anders).

In de community zijn in de loop van haar bestaan al verschillende ideeen aangedragen. Je kunt eens kijken wat nieuwe klanten wordt aangeboden bijv.

Persoonlijk blijf ik voorstander van scherpe prijzen en rentes voor/op produkten. Het is te gek eigenlijk dat nieuwe klanten worden gelokt met voordeeltjes die vaste klanten mee betalen. Daarnaast werden (ik ga er maar gemakshalve vanuit dat het niet meer gebeurd) vaste klante getracteerd op steeds lagere rentes op hun spaarrekeningen, tenzij ze ook steeds een nieuwe rekening openden.

Groet,

Ben
Reputatie 3
Badge +1
Ben dezelfde mening toegedaan als Ben.

Loyaliteit zou je kunnen realiseren door bijvoorbeeld korting te geven op de verzekeringspremie als je meer dan 3 jaar verzekerd bent. Of je zou kunnen denken aan extra pakketkorting als je naast je verzekeringen ook andere diensten van SNS afneemt. Andersom kan ook: extra rente op je spaarrekening als je een hypotheek van de SNS afneemt, of als je (meer dan 3) verzekeringen afneemt. Of geen kosten op je betaalrekening als je ook een SNS hypotheek hebt. Kortom: legio mogelijkheden om trouwe c.q. vaste klanten aan je te binden zonder dat je oubolligheden uit de oude doos haalt ('zegeltjes plakken').

Dergelijke voordelen zijn natuurlijk wederzijds. Via "Mijn SNS" heb je al een generiek platform tussen klant en SNS (kostenvoordeel) waarin alle diensten netjes bij elkaar zijn gebracht in 1 portaal. Je hoeft maar 1x de CRM kosten te maken. Het vergt wel een beetje 'out of the box' denkwerk om dit soort verbindingen te maken tussen de verschillende productgroepen bij SNS. Productmanagers moeten minder denken in silo's, maar meer denken in complete klantoplossingen.
Hoi Stefan en Ben,

Dank voor jullie mening over een eventueel loyaliteitsprogramma en interessante suggesties!

Keep 'm coming:)

Liz
Reputatie 4
Badge +1
Ook ik sluit me bij Stefan en Ben aan.

Echte "rewards" zouden natuurlijk zijn dat hoe langer je klant bent, hoe hoger je spaarrente of hoe lager je kredietrente

dat zouden echte incentives zijn om bij SNS te blijven
Koppelen aan bestaande loyalty dingen.. bijvoorbeeld Airmiles bij elke pin-transactie of per gespaarde 1.000 euro ofzo..
Dank kkoenen, een goede voor de hand liggende suggestie!
Badge
Die Klantenraad, is dat een soort SNS Community 1.0?

Zonder gekheid: lijkt me een goed idee hoor, zo'n klantenbindingsinitiatief, maar een bedankbrief bij een mijlpaal is net zoiets kneuterigs als een speldje bij je tiende bloeddonatie, alleen dan nog goedkoper. Bedank me liever voor het feit dat ik klant blijf als ik een paar keer in korte tijd een nieuwe creditcard opgestuurd krijg omdat het nieuwe model zonder reliefcijfertjes toch niet door alle bedrijven geaccepteerd werd. Wat een materiaalverspilling, gaat daar die jaarlijkse (veel te hoge) kaartbijdrage naartoe?

Verder eens met Stefan. Nieuwe klanten krijgen nu hun betaalpakket een jaar gratis. Zo'n cadeautje van nog geen €24 zou er voor trouwe klanten toch ook af moeten kunnen.
Thanks ReinoutS, interessante ideeen.

Liz

Reageer