SNS

Sticky

Maak jij al gebruik van de slimme seintjes van SNS?

• 16 januari 2019
  • 19 Reacties
  • 9057 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Meer grip op je geld
Met de slimme seintjes van SNS hoef je niet de hele dag bezig te zijn met je bankzaken, maar hou je wel grip op je geldzaken. We geven een seintje als het voor jou beter kan. En dat geeft financiële rust. Bij SNS Hypotheek Looptijdservice en de SNS Autoverzekering krijg je vanzelf een seintje, daar hoef je niets voor te doen. Bij SNS Betalen wel. Daar stel je in Mijn SNS of met de mobiel bankieren app eenvoudig de attenties in die jij handig vindt.

Welke seintjes zijn er?

Betalen
Als je attenties instelt op je betaalrekening, krijg je bijvoorbeeld een seintje als je saldo verandert. Zo weet je wat er op je rekening gebeurt, zonder steeds in te loggen. De attenties kosten je niets extra. Sommige kun je ook instellen voor je spaarrekening, de enige voorwaarde is dat deze gekoppeld moet zijn aan een betaalrekening bij SNS. Er zijn verschillende seintjes die je zelf kunt instellen. De volgende 4 zijn echt handig:
  • Saldo: een seintje als je saldo boven of onder een bepaald bedrag komt
  • Salaris: een seintje als je salaris gestort is
  • Overschrijving: een seintje als een geplande overschrijving geweigerd is
  • Incasso: een seintje voordat een incasso wordt afgeschreven

Autoverzekering
Tuut tuut! Aan het begin van het jaar krijg je een seintje als je misschien onder- of juist oververzekerd bent. Op die manier kun je gemakkelijk controleren of het slimmer is om over te stappen naar een ander soort autoverzekering. Dat rijdt echt een stuk lekkerder.

Hypotheken
Het handige seintje voor je hypotheek is onderdeel van de SNS Hypotheek Looptijdservice. Je gaat een hypotheek vaak voor een lange tijd aan, misschien kan je hypotheekrente tussentijds wel omlaag. Om dat goed in de gaten te houden krijg je elk jaar een seintje. Ook nodigen we je elke 2 jaar uit voor een vrijblijvend gesprek over je situatie, je wensen en je hypotheek. Daarnaast krijg je snel antwoord op je hypotheekvragen als je gaat verhuizen.

Slim overzicht
Best veel seintjes hè. Om te bepalen welk seintje voor jouw handig is, hebben we een overzichtelijke pagina op onze site gemaakt. Hier lees je alle informatie over het instellen. Succes!

19 reacties

Hallo SNS,

Ik heb er een idee. Ik persoonlijk zou het handig vinden, als ik van elk transactie en app push notificatie krijg. Tuurlijk zou het iedereen instellen, het is wel handig 🙂

Groetjes!
Reputatie 3
Badge
Hallo SNS,

Ik heb er een idee. Ik persoonlijk zou het handig vinden, als ik van elk transactie en app push notificatie krijg. Tuurlijk zou het iedereen instellen, het is wel handig 🙂

Groetjes!
Hoi lonomox, ik was even benieuwd, kan je aangeven in wat voor situatie het voor jou handig is om van transacties notificaties te ontvangen? Zie je die notificaties bijvoorbeeld als een bevestiging dat je transactie is uitgevoerd, of wil je van bepaalde transacties een bewijs zien?
Reputatie 3
Badge +3
Hallo @lonomox,

Omdat je vraag over een notificatie bij een transactie op je betaalrekening in dit topic wordt besproken, heb ik 'em verplaatst. Er zijn verschillende seintjes (notificaties) die je zelf kunt instellen.Zo weet je wat er op je rekening gebeurt, zonder steeds in te loggen. De attenties kosten je niets extra. Sommige kun je ook instellen voor je spaarrekening, de enige voorwaarde is dat deze gekoppeld moet zijn aan een betaalrekening bij SNS. Heb ik hiermee je vraag beantwoord? Laat anders gerust een reactie achter als ik je verder kan helpen.
..........Ik persoonlijk zou het handig vinden, als ik van elk transactie en app push notificatie krijg. ..............
Nou, ik zou absoluut niet van elke wijziging een push notificatie willen ontvangen. Staat de app de hele dag te jengelen. Van voor mij echt belangrijke bij-/afschrijvingen kan ik het me voorstellen. Maar als ik bv. in een winkel de boodschappen betaald heb, hoef ik daar geen extra bericht van te ontvangen. Jij misschien wel, ik niet. Succes met het instellen van wanneer je wel een berichtje wilt ontvangen.
Dat is ook mijn uitgangspunt. Een notificatie is alleen van belang als het een wezenlijke bijdrage van mijn financiele situatie betreft. Bijschrijving van mijn inkomsten, afschrijving van specifieke grote bedragen, waarschuwing als mijn saldo in de buurt van 0 komt.
Als ik van alle transacties een bericht zou krijgen, kijk ik er waarschijnlijk niet meer naar, dus ook niet wanneer het wel van belang is.
Je kan een betaalverzoek versturen vanuit de app. Voorheen gebruikte ik Tikkie en dan kreeg ik een bericht als het geld was overgeboekt. Dat mis ik in de app van de SNS. Ik stuur iemand een betaalverzoek, maar moet zelf blijven controleren of het betaald is.
Ik zou willen vragen om hiervoor een alert aan te kunnen maken. Dan kan iedereen zelf kiezen of hij wel of niet geïnformeerd wordt.
Reputatie 3
Badge +3
Ik zou willen vragen om hiervoor een alert aan te kunnen maken. Dan kan iedereen zelf kiezen of hij wel of niet geïnformeerd wordt.

Hoi @kritische klant,

Welkom op de community. Zojuist heb ik je vraag naar dit topic verplaatst. Als je attenties instelt op je betaalrekening, krijg je bijvoorbeeld een seintje als je saldo verandert. Zo weet je wat er op je rekening gebeurt, zonder steeds in te loggen. Om te bepalen welk seintje voor jouw handig is, hebben we een overzichtelijke pagina op onze site gemaakt. Hier lees je alle informatie. Succes!
@Evelyn, hoe stel je je dat voor? kritische klant wil eigenlijk alleen een alert als de betaling is binnen gekomen van degene aan wie hij een betaalverzoek heeft gestuurd.
Nu moet hij eerst een alert instellen voor bv. elke saldowijziging, dan bij elke alert kijken of die van de bewuste persoon is en zo ja, dan de alerts weer uitzetten. Dat is toch niet echt handig. In de app zou een ingebouwde functie moeten zitten dat je een alert krijgt zodra de bewuste persoon die betaling heeft gedaan. Net zoals dat blijkbaar in de app Tikkie wel zit ingebakken.
@Evelyn, hoe stel je je dat voor? kritische klant wil eigenlijk alleen een alert als de betaling is binnen gekomen van degene aan wie hij een betaalverzoek heeft gestuurd.
Nu moet hij eerst een alert instellen voor bv. elke saldowijziging, dan bij elke alert kijken of die van de bewuste persoon is en zo ja, dan de alerts weer uitzetten. Dat is toch niet echt handig. In de app zou een ingebouwde functie moeten zitten dat je een alert krijgt zodra de bewuste persoon die betaling heeft gedaan. Net zoals dat blijkbaar in de app Tikkie wel zit ingebakken.

Dat is inderdaad precies wat ik wil.
Volgens mij moet dat als aparte alert in te stellen zijn....
betaalverzoek wordt steeds gebruikelijker. Wil graag die van SNS gebruiken, maar zie op dit moment meer voordelen in Tikkie. Dan weet ik tenminste wat er betaald is. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de SNS, dat ik liever een product van de concurrent (ABN) gebruik?
Reputatie 3
Badge +3
Hoi @kritische klant en @Blacktomcat,

Op dit moment kun je kiezen voor een transactie-attentie, ook wel seintje genoemd. Met deze attentie krijg je een e-mail of sms als een bedrag van een bepaalde betaal- of spaarrekening van of naar je betaalrekening wordt overgeboekt. Afhankelijk van wat je zelf hebt ingesteld, krijg je de attentie(s). Ik begrijp dat je slechts eenmaal een attentie wilt ontvangen, ná een bepaald betaalverzoek. Ik ga ik eens voor je uitvogelen of dat mogelijk is 🙂
Reputatie 3
Badge +3
Hallo @kritische klant en @Blacktomcat,

De ontwikkelaars van de app hebben me laten weten dat ze jullie wens delen. Een bevestiging van de betaling van een betaalverzoek, zoals bijvoorbeeld bij een Tikkie, zien zij ook gráág terug in de app. Op dit moment kunnen ze echter niet zeggen wanneer het beschikbaar is voor klanten. Laten we afspreken dat ik jullie via dit topic informeer als er nieuws is.
Reputatie 1
Momenteel kun je attenties instellen waarbij je een berichtje krijgt per mail of sms.

Kan dit ook worden uitgebreid naar een pushmelding in de SNS app?

En zou dit ook uit te breiden zijn met meldingen wanneer je betaalt met je pinpas je direct een melding krijgt (mits je internet hebt uiteraard).
Reputatie 3
Badge +3
Hoi @Youst,

Omdat je vraag min of meer in dit topic wordt besproken, heb ik deze verplaatst. Onlangs heb ik bij de ontwikkelaars aandacht gevraagd voor de attenties die SNS op dit moment geeft. Ik heb aangegeven dat er vraag is naar meer én andere vormen van attenties of meldingen. We hebben oog voor de verschillende, maar ook nieuwe meldingen die we aan klanten kunnen geven en we zien deze graag terug in onze app. Zoals je in mijn antwoord van 22 mei kunt lezen kan ik niet vertellen wanneer het beschikbaar is, maar via dit topic blijf je op de hoogte van het laatste nieuws.
En zou dit ook uit te breiden zijn met meldingen wanneer je betaalt met je pinpas je direct een melding krijgt (mits je internet hebt uiteraard).
Interessant: je wilt een bevestiging van de actie met de pinpas die je zelf zojuist hebt uitgevoerd? Is dat vanwege mogelijke mislukte betalingen en je wilt controleren of die inderdaad is mislukt?
Hallo, bij de attenties is het nu alleen mogelijk om een attentie bij een transactie van of naar een rekeningnummer in te stellen.

Zou het niet handig zijn als je een melding kan instellen bij een inkomend bedrag en bij een uitgaand bedrag (bijvoorbeeld vanaf 10 euro bij een melding krijgen)

ABN heeft dit aardig goed geregeld, ben aardig teleurgesteld dat zulke dingen niet in de app zitten.

Mvg
Reputatie 3
Badge +3
Zou het niet handig zijn als je een melding kan instellen bij een inkomend bedrag en bij een uitgaand bedrag (bijvoorbeeld vanaf 10 euro bij een melding krijgen)

Hoi Remy, goed om te lezen dat je grip op je geldzaken wilt houden door het instellen van attenties op je betaalrekening. Je suggestie zou best een goede aanvulling kunnen zijn op de huidige seintjes, ik geef je vraag intern door. Zodra ik antwoord krijg, kom ik bij je terug.
Reputatie 1
Ik vind de alerts via SMS en E-mail erg onhandig, en omslachtig. App notificaties zijn naar mijn mening een stuk wenselijker en handiger. Een SMS/E-mail krijgen van je bank kan op gegeven moment worden misbruikt door kwaadwillende die dan doen alsof zij SNS zijn.

Maar met een melding via de app weet je even goed wat er speelt en behoud je een beter overzicht! Uiteraard zou het de klant vrij staan of deze dan voor SMS/E-mail/Pushnotificatie wilt.
Reputatie 3
Badge +3
Dag allemaal,

De ontwikkelaars weten dat er vraag is naar meer én andere vormen van attenties of meldingen. Ze onderzoeken verschillende, maar ook nieuwe meldingen die we als seintje aan klanten kunnen geven. Bijvoorbeeld in onze app. Er is veel aandacht voor de seintjes die SNS op dit moment geeft, eventuele updates kan ik niet versnellen.

Reageer