Beantwoord

Man/vrouw digipasjes

Ik moest net mijn broer/schoonzus op afstand helpen met een betaling via SNS en daar hebben we plots problemen mee. Kan het zijn dat de website Mijn SNS veranderd is?
Beiden hebben een digipas maar die van de man werkt niet. Heb net een nieuwe aangevraagd.
We loggen in met gebruikersnaam en wachtwoord en willen een externe betaling doen. We konden volgens ons in het recente verleden kiezen welke digipas, man of vrouw, we zouden gebruiken. Nu niet meer, die van de man, de kapotte, is standaard ingevuld en kun je niet veranderen.
Loggen we in met de digipas van de vrouw zien we een leeg adresboek en de klaargezette overschrijving niet meer. Man en vrouw hebben plots een gescheiden bankomgeving.

Vraag: klopt dit verhaal? Is er iets gewijzigd dat je niet meer een digipas kunt kiezen ongeacht hoe je ingelogd bent en hoe kan ik dan wel bij een betaling het digipas nummer wijzigen?
icon

Beste antwoord door Tibor 10 januari 2018, 13:45

Hoi Warmbuffet,

Balen dat jullie problemen ondervinden met een betaling. Mijn SNS (digicode & digipas) is persoonsgebonden en dit is niet onlangs veranderd. Het is daarom niet mogelijk om na het inloggen bij een betaling te kiezen voor een digipas die op een andere naam staat. Is het inmiddels gelukt met de betaling?

Warmbuffet schreef:

Nu niet meer, die van de man, de kapotte, is standaard ingevuld en kun je niet veranderen.

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het automatisch aanvullen van je browser. Hier vind je er een voorbeeld van.

Bekijk origineel

7 Reacties

Hoi Warmbuffet,

Balen dat jullie problemen ondervinden met een betaling. Mijn SNS (digicode & digipas) is persoonsgebonden en dit is niet onlangs veranderd. Het is daarom niet mogelijk om na het inloggen bij een betaling te kiezen voor een digipas die op een andere naam staat. Is het inmiddels gelukt met de betaling?

Warmbuffet schreef:

Nu niet meer, die van de man, de kapotte, is standaard ingevuld en kun je niet veranderen.

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het automatisch aanvullen van je browser. Hier vind je er een voorbeeld van.
Tibor schreef:

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het automatisch aanvullen van je browser. Hiervind je er een voorbeeld van.

Helaas, geen prijs.
Waar het om gaat is dat als je met je digicode inlogt en een betaling aanmaakt je die alleen met die digipas kunt ondertekenen die bij deze gebruiker hoort. Je kunt dit niet aanpassen (ik heb dit net gechecked) Blijkbaar kon je vroeger de digipas van je mederekeninghouder invullen maar dat weet ik dus niet
Dit heeft dus niet met automatisch invullen te maken want dat kun je wel aanpassen.
Dank voor het meedenken, Eva,

@Warmbuffet Lopen jullie tegen de situatie aan die Eva beschrijft?
Ja Tibor. Je kunt het niet aanpassen. Je kunt alleen de digipas gebruiken die op het scherm staat. En dat is de kapotte. Als we inloggen met de digipas van de vrouw, is het adresboek leeg en er is geen klaarstaande betaling, bij de man is alles wel aanwezig. Dit is dus gescheiden van de gegevens van de andere en/of rekeninghouder. OK we kunnen wel alles opnieuw invullen bij het vrouwsdeel. Die digipas is al minstens 6 maanden kapot en er is altijd met die van de vrouw betaald, ook al zijn we met de digicode van de man ingelogd, vandaar dat we er niets van snappen dat dat nu niet meer kan.
(Ik weet niet, kan me ook niet voorstellen, dat er de laatste 6 maanden alleen iDeal betalingen zijn gedaan, dat je daarbij wel zelf de digipas# kunt invullen)

E.e.a. betekent dus ook dat de vrouw een andere digicode (gebr.naam / wachtwoord) kan hebben?
Moeten we die misschien ook maar aanmaken dan.

Ben verder benieuwd hoe straks de nieuwe digipas aan de man gekoppeld wordt, maar daar zullen dan wel instructies bij geleverd worden. Hoop ik.

En kan dat adresboek niet gedeeld worden tussen de partners? Erg vervelend als je bv 100 adressen moet overtypen en alles dubbel moet onderhouden!
Hoi Warmbuffet,

Mijn SNS is persoonsgebonden. Dat betekent dat jullie beiden een digipas hebben en eventueel een gebruikersnaam en een wachtwoord. Bij een nieuwe digipas ontvang je instructies over hoe je 'm activeert en gebruikt. Hier lees je waarom het adresboek niet zichtbaar is bij een mederekeninghouder.
Reputatie 1
Hallo Warmbuffet,
Je bent zeker niet de eerste die tegen zo'n alledaags probleem aanloopt. Er zijn al meerdere topics aan gewijd, en binnen de community wordt al heel lang vergeefs geprobeerd het op te lossen.
Helaas lijkt het de filosofie van SNS dat gezamenlijke rekeninghouders elkaar niet mogen vertrouwen, laat staan elkaars acties overnemen...
Als dat de filosofie van SNS is dat de privacy van gezamenlijke rekeninghouders moet worden gerespecteerd en daarom de spaarpotten en adresboeken volledig gescheiden zijn, dat wordt het tijd dat de bij- en afschrijvingen van de rekening ook geheim gehouden worden voor de andere partner. Wat heb je er aan dat de vrouw niet in het adresboek van de man de rekening van het bordeel of het buitenechtelijk kind kan vinden, maar wel de afschrijvingen van de rekening? Dus dient de SNS uit privacy overwegingen de en/of rekeningen z.s.m. op te heffen....
Of......
Overigens is het nieuwe digipasje ontvangen, met instructies, en geactiveerd en hij werkt.
Bij betalingen heb je nu de keuze (combobox) uit het oude of het nieuwe nummer. Ik neem aan dat het oude nummer over 2 weken of zo automatisch verdwijnt uit dat scherm.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)