SNS

Managed Account per 1 november 2012 uit het assortiment

• 9 oktober 2012
  • 4 Reacties
  • 9244 Keer bekeken

SNS Bank stopt met het aanbieden van de SNS Managed Account. De Managed Account werd geïntroduceerd in 2004 als vermogensbeheerproduct van SNS Fundcoach. Met de Managed Account kon SNS je beheerd beleggen in de beleggingsfondsen van SNS Fundcoach. De Managed Account werd geadviseerd via de financieel adviseurs van SNS Bank.

Alternatief: Profiel Beleggen
Hoewel de Managed Account in het verleden een zeer succesvol product was, hebben we inmiddels een beter product: SNS Profiel Beleggen.

Beide producten lijken erg op elkaar, het zijn allebei vermogensbeheerproducten waarmee in beleggingsfondsen wordt belegd. Het verschil is echter dat Profiel Beleggen geen minimum inleg kent van € 20.000, zoals de Managed Account die heeft. Daarbij is het product meer transparant en kun je het volledig zelf aanvragen. Ook heeft Profiel Beleggen een goede online ondersteuning.

Deze assortimentswijziging sluit daarmee naadloos aan bij de stappen die we zetten in het kader van Eenvoudige Producten.

De Managed Account wordt per 1 november 2012 uit het assortiment gehaald.

4 reacties

Beetje late reactie maar soms beter laat dan nooit. M.i. was het managed account (op een paar 'kickback fee's na) een van de beste bankproducten van Nederland.. In de beginjaren van het managed account werkte ik als adviseur vermogensopbouw bij SNS en heb deze vorm van vermogensbeheer naar eer en geweten kunnen adviseren aan veel particulieren, een transparant product dat redelijk actief gemanaged werd door het vermogen in de verschillende risicoprofielen te spreiden over weloverwogen beleggingsfondsen die zichzelf bewezen hadden.. ik had er graag nog een profiel bij gezien dat louter in trackers zou investeren maar hey.. ik was de baas uiteraard niet 😉

Nog steeds neig ik te denken dat SNS met het managed account als uitgangspunt de grootste particulieren beleggingsbank van Nederland had kunnen worden, helaas verschilde we (SNS en ik) van mening en visie waarom het zo'n mooi product was.. in die zin verbaast het me niet dat SNS er inmiddels al lange tijd mee gestopt is, en toch is dat ergens best zonde. Om een heel ander verschil van mening en visie over een heel ander beleggingsproduct (dat toen ineens door meerdere banken werd aangeboden en enkele jaren later de geuzennaam 'woekerpolis' met zich meekreeg) ben ik redelijk spontaan geheel vrijwillig uit de bankwereld gestapt.. dat banken producten maken en verkopen kan ik niet veranderen, meehelpen aan de verkoop ervan is wel een persoonlijke keuze.. Dat is niet achteraf een koe in de kont kijken, dat is gewoon logisch denken en op een eerlijke en verantwoorde manier omgaan met het toevertrouwde vermogen van je klanten.

Deze reactie plaats ik niet uit rancune ✌ ik blijf de beleggingswereld een warm hart toedragen, soms mis ik het wel die mooie en gezellige tijden op de diverse bankkantoren, bij mensen thuis en in diverse zalen waar ik trots het managed account heb gepresenteerd met een zelf gemaakte oldschool powerpointp erbij! haha

Don't shoot the messenger, banken zijn banken.. mensen zijn mensen.. peace ☮
Don't shoot the messenger, banken zijn banken.. mensen zijn mensen.. peace ☮
Hallo JochemdB,
welkom in "onze" SNS community.Leuk je verhaal te lezen, eigenlijk een positief verhaal. De zoektocht die de SNS sinds (misschien ook al daarvoor) die tijd onderneemt, is wel te herkennen.Mooi dat je er zo positief op terug kijkt.Het opheffen heeft mij geld gekost (en andere klanten ook denk ik). Idee was inderdaad erg aantrekkelijk.
Je kennis komt hier waarschijnlijk regelmatig van pas, dus laat je vooral vaker horen.
Groet,
Ben

PS ik krijg de codes niet uit de tekst, dus staat het er met deze opmaak. geen zin om opnieuw te tikken.
Reputatie 5
Badge +4
Beetje late reactie maar soms beter laat dan nooit. Deze reactie plaats ik niet uit rancune ✌ ik blijf de beleggingswereld een warm hart toedragen, soms mis ik het wel die mooie en gezellige tijden op de diverse bankkantoren, bij mensen thuis en in diverse zalen waar ik trots het managed account heb gepresenteerd met een zelf gemaakte oldschool powerpointp erbij! haha

Hoi @JochemdB, welkom op de community. De mooie tijden die jij beschrijft herken ik goed, hartelijk dank voor je leuke verhaal. Ook ík ben niet de baas, maar deel vooral je wensen en ideeën met ons. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt!
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb me al eerder afgevraagd wat de toegevoegde waarde is van SNS managed account. Ik heb het vorig jaar een keertje bekeken en overwogen, maar uiteindelijk ervoor gekozen om het beleggen zelf te blijven doen met SNS Zelf Beleggen. Wat mij betreft is dit een logische keuze.

Reageer