SNS

Mastercard wordt Visacard

  • 20 juli 2018
  • 66 Reacties
  • 13487 Keer bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Hoi PatrickR, welkom op de community. Jammer om te lezen dat je je betaalrekening bij SNS opzegt, maar mooi om te lezen dat je een goed alternatief hebt gevonden 🙂
vind het vervelend dat de de creditcard bij SNS verdwijnt en hiervoor weer bij een ander moet kijken naar mijn gegevens.
wimpie
Hoi wimpie,

Welkom op de community. Je hebt een topic aangemaakt over een onderwerp dat eerder is besproken, dus voor het overzicht heb ik je vraag verplaatst naar een ander topic. Natuurlijk snap ik dat je baalt dat je je gegevens ergens anders moet opvragen. We stoppen met het uitgeven van onze eigen creditcards. We vinden namelijk dat bedrijven die zich in creditcards hebben gespecialiseerd een betere service leveren dan dat wij dat kunnen. Zo kun je via de app van ICS je creditcardtransacties realtime opvragen en hoef je niet meer te wachten tot de volgende dag.
Waardeloos. Nieuwe kaart heeft 2% koersopslag vreemde valuta ipv 0% voorheen behalve dan EUR 0,15 transactiekosten. Er zijn andere aanbieders die minder koersopslag rekenen.
Goedemiddag Hanky01,

Als je vaak in het buitenland verblijft, dan kan ik me voorstellen dat de kosten te hoog zijn en je ervoor kiest om een creditcard bij een andere maatschappij af te sluiten. De link uit je bericht heb ik verwijderd, omdat je hiermee reclame maakt voor een andere creditcard.
Er zijn andere aanbieders die minder koersopslag rekenen.

Waarom Revolut?
Ben je klant daar?
Is een Visakaart!?
En na Brexit?
Groet,
Ben 🆒
Badge
uitzette

Uitzetten doe je simpel en snel thuis met een stevige schaar
knip de kaart aan de smalle kant tegenover de chip ongeveer 2 centimeter in en de ingegoten antenne is onderbroken.
zonder deze antenne funtioneert de zend en ontvanginrichting in de kaart niet.

aanzetten lukt niet meer trouwens maar dat vermoedde je vast zelf al 🆒
https://www.want.nl/google-mastercard-tracking/
Mastercard verkoopt data aan Google zodat deze gerichte reclame kan geven.
En nu maar hopen dat Visa dit niet gaat doen, ik hou niet van dit soort zaken.
Heeft SNS bedongen dat Visa dit niet gaat doen?
Nog een argument om contant geld hogere prioriteit te geven.
Helemaal vreemd: in april de creditcard opgezegd en netjes cardbijdrage teruggekregen. Krijg ik in juli de brief over de omzetting, dus gemaild dat ik geen cc meer heb. Geen reactie! Cc staat nog actief bij mijn rekeningen.
Vorige week nog een mailtje aan gewaagd. Wederom stilzwijgen. Ik wil de cc graag.op nonactief hebben staan, zodat ik straks geen problemen krijg met mijn nieuwe hypotheek!
Hoi doermin,

Dat is inderdaad vreemd. Dit zoek ik graag uit als je je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige kaartnummer van SNS Wereldpas naar webcare@sns.nl stuurt. Vermeld je in het onderwerp 'Community - Creditcard doermin'? Dan weet ik meteen waar het over gaat. Het is natuurlijk de bedoeling dat je zorgeloos een nieuwe hypotheek kunt aangaan.
https://www.want.nl/google-mastercard-tracking/
Mastercard verkoopt data aan Google zodat deze gerichte reclame kan geven.
En nu maar hopen dat Visa dit niet gaat doen, ik hou niet van dit soort zaken.
Heeft SNS bedongen dat Visa dit niet gaat doen?

Hoi David25,

We hebben dit voorgelegd aan Mastercard en Visa. Beide partijen geven aan dat zij geen inzicht hebben in wat een klant in zijn winkelwagen stopt in een webwinkel. Deze informatie, evenals persoonlijke gegevens, wordt dan ook niet door hen gedeeld. Het enige dat zij leveren, zijn trends die zijn gebaseerd op anonieme data. De data is dus niet te herleiden naar individuele klanten.
Wat ook vreemd is, in het begeleidend schrijven staat als je voor 17-09-2018 het formulier "opheffen SNS creditcard" terugstuurt je geen nieuwe creditcard ontvangt. Wanneer moet je dit formulier dan wel insturen? Dit wordt nergens vermeld. Heel verwarrend is dit schrijven. Ook wordt niet gegarandeerd of de jaarlijkse kosten in 2019 niet worden verhoogd naar de standaard van ICS.

Uiteindelijk kort voor deze datum opgezegd. Nu blijkt dat ICS wél de nieuwe aanvraag voor een Mastercard heeft geaccepteerd maar met een lagere limiet. Ik woon samen maar financieel onafhankelijk van elkaar. Wanneer ik nu de inkomsten van mijn partner had opgegeven dan waren de (minimale) woonlasten gehalveerd geworden zonder dat hieraan wordt bijgedragen. EN dan had ik wél mijn sinds 20 jaar vaststaande € 2.500,- limiet gekregen. Zo krom als een hoepel en onbegrijpelijk. Als dank voor mijn loyaliteit aan Mastercard. Een medewerker van de SNS wist dan nog uit te kramen vanmorgen dat ik "al die tijd geluk had gehad" dat ik dat limiet had. Volgens mijn is dit altijd een geste van een bank geweest en stond dat los van je inkomen. Deze meneer Sven wist te vertellen dat de opzegging nog niet was doorgegeven. Toen ik net opnieuw belde om bevestigd te krijgen dat de oude faciliteiten blijven gelden en ik hem vroeg om een adres o de opzegging door te halen werd ik naar ICS verwezen. Bozig gezegd dat ik met die partij niets te maken heb qua oude kaart want die loopt via jullie. Kortom een grote janboel, onduidelijke informatie. Voor een wanprodukt dat nu nog creditcard genoemd wordt terwijl het tegenwoodig uitsluitend een middel is voor uitgestelde betaling. Ik zit er maar mooi mee want juist de komende 2 maanden is er sprake van vakantie en heb ik hem uitsluitend nodig voor garanties. Kan iemand mij bevestigen dat de opzegging wordt doorgehaald zoals ik net in een mail naar het betreffende mailadres heb aangegeven?
Badge +2
Goedemiddag Muutje2018,

Uit je bericht maak ik op dat je ontevreden bent over de gang van zaken. Als je al 20 jaar lang een creditcard van Mastercard hebt en dit verandert opeens, dan kan ik me voorstellen dat je dit niet fijn vindt. We hebben ervoor gekozen om te stoppen met het uitgeven van creditcards van Mastercard en alles onder te brengen bij ICS. Ik lees dat je je huidige creditcard hebt opgezegd, maar dat je dit wil terugdraaien. Klopt dat? Daarnaast geef je aan dat je een mail hebt gestuurd, omdat je graag een bevestiging wil dat de opzegging wordt geannuleerd. Het is logisch dat je wil weten waar je aan toe bent; naar welk mailadres heb je het bericht gestuurd?
Reputatie 2
Ik heb vorige week mijn ICS creditkaart geactiveerd en een ICS account aangemaakt. Ik heb mijn SNS masterkaart daarna vernietigd. Dus ik werk nu met de ICS creditkaart. Ik zag net, dat op 27-09-2018 van mijn SNS masterkaart 15,75 euro is afgeschreven betreffende jaarlijkse kosten. Zijn dit de kosten voor mijn nieuwe ICS kaart? Ik neem tenminste niet aan dat dit nog de jaarlijkse kosten voor mijn niet meer bestaande masterkaart zijn. Kan de SNS bank overigens van mijn niet meer bestaande mastercard rekening geld afschrijven?
Reputatie 2
Ik heb overigens net geld gestort van mijn SNS rekening naar de ICS rekening. Mijn eerder gestelde vraag hoelang dit zou duren is daarmee beantwoord. Twee minuten.
Badge +2
Goedemorgen ghm45,

Wat fijn dat het is gelukt om je nieuwe creditcard te activeren. Je wil natuurlijk niet betalen voor een creditcard die je niet meer hebt. Als de kosten van € 15,75 zijn geïncasseerd door Mastercard, dan krijg je dit binnen 2 weken na het opheffen van je oude creditcard terug. Stelt dit je gerust? Super dat de overboeking zo snel ging.
Reputatie 2
Beste Marijke,
Of ik gerustgesteld ben wacht ik even af. Ik vind het namelijk nogal vreemd, dat de kosten nog zijn afgeschreven, terwijl de SNS mij reeds had medegedeeld, dat de Mastercard zou vervallen. Eerst afschrijven en dan weer terugstorten is in dan feite een overbodige handeling.
En ja hoor, nieuwe CC is amper binnen of ICS begint meteen te spammen met prijzenfestivals. Natuurlijk direct afgemeld maar kan dit zomaar? Ben ik nu klant bij SNS of bij ICS? En welke afspraken zijn er gemaakt tussen SNS en ICS voor wat betreft gebruik van persoonsgegevens?
Sorry voor de toon, maar dit vind ik een slechte binnenkomer voor ICS.
Reputatie 2
Ik heb ook zo'n e mail mogen ontvangen. Ik heb mij niet afgemeld, maar deze mail direct weggeklikt. Ik denk dat dit een van de vele kl...mails is. Daarom klik ik daarin niets aan ook geen afmelding.
Ik heb namelijk gekeken op de ICS site maar kan daar nergens iets vinden omtrent een prijsvraag. Aangezien er steeds veel valse bankmails verschijnen van idioten kan ik mij niet voorstellen dat ICS een dergelijke mail verstuurd. Hoewel.......
Ik heb ook zo'n e mail mogen ontvangen. Ik heb mij niet afgemeld, maar deze mail direct weggeklikt. Ik denk dat dit een van de vele kl...mails is. Daarom klik ik daarin niets aan ook geen afmelding.
Ik heb namelijk gekeken op de ICS site maar kan daar nergens iets vinden omtrent een prijsvraag. Aangezien er steeds veel valse bankmails verschijnen van idioten kan ik mij niet voorstellen dat ICS een dergelijke mail verstuurd. Hoewel.......

Dat risico is er ook nog ja. Hoewel de afmeldlink wel verwijst naar een legitieme ICS site (slotje en geverifiëerd certificaat). Je hoeft ook geen gegevens in te vullen omdat die al in de afmeldlink verwerkt zijn.
En ja hoor, nieuwe CC is amper binnen of ICS begint meteen te spammen met prijzenfestivals. Natuurlijk direct afgemeld maar kan dit zomaar? Ben ik nu klant bij SNS of bij ICS? En welke afspraken zijn er gemaakt tussen SNS en ICS voor wat betreft gebruik van persoonsgegevens?
Sorry voor de toon, maar dit vind ik een slechte binnenkomer voor ICS.



Goedemiddag allen,

Ik heb ook zo’n prijzenfestival mail van ICS mogen ontvangen.

Direct ICS gebeld om aan te geven dat ik hier niet op zit wachten, de mevrouw gaf aan dat de mails absoluut NIET van ICS afkomstig zijn en fishing mails zijn.
Er zijn zelfs meerdere valse websites van ICS in de lucht.
Badge +2
Goed dat je dit deelt, NieuwHier. Dit is goed om te weten en het is fijn dat je andere leden op de hoogte brengt.
Reputatie 2
Jan64,
Je schreef, dat je je had afgemeld in die e-mail. Daar dit een phishingmail is zou ik maar even nakijken of dit gevolgen voor jou heeft.
En ja hoor, nieuwe CC is amper binnen of ICS begint meteen te spammen met prijzenfestivals. Natuurlijk direct afgemeld maar kan dit zomaar? Ben ik nu klant bij SNS of bij ICS? En welke afspraken zijn er gemaakt tussen SNS en ICS voor wat betreft gebruik van persoonsgegevens?
Sorry voor de toon, maar dit vind ik een slechte binnenkomer voor ICS.



Goedemiddag allen,

Ik heb ook zo’n prijzenfestival mail van ICS mogen ontvangen.

Direct ICS gebeld om aan te geven dat ik hier niet op zit wachten, de mevrouw gaf aan dat de mails absoluut NIET van ICS afkomstig zijn en fishing mails zijn.
Er zijn zelfs meerdere valse websites van ICS in de lucht.


Net gebeld door de mevrouw van ICS, ze had een ‘foutje’ gemaakt de prijzenfestival mail is wel van hun. Heb haar gezegd dat ik het uitermate vreemd vind dat ze eerste heel stellig roept dat hun dat nooit doen en er later op terugkomt, heb nu al erg weinig vertrouwen in ICS.

Bericht mag verwijderd worden om verdere verwarring te voorkomen. :?

Reageer