Beantwoord

Maximaal aantal keer contactloos betalen?

Kan het aantal malen dat je contactloos kunt betalen uitgebreid worden mét het handhaven van die 50 Euro dagmaximum? Ik gebruik deze mogelijkheid steeds meer, met name voor snelle aankiopen bij de kiosk op het station of kleine boodschappen En dan "Oh ja, dit is de derde keer al vandaag". Natuurlijk niet veel werk om alsnog even PIN in te toetsen maar de soepelheid is dan weg.
Zijn mobiele PIN betalingautomaten ook al geschikt voor contactloos betalen? Ik ben er nog geen tegengekomen.
icon

Beste antwoord door Kirsty 21 oktober 2015, 16:57

Hoi Jos,

Geweldige functie is het hè? Ik gebruik het ook dagelijks. Contactloos betalen kent geen maximum aantal keer tot de € 50, maar wel een maximum bedrag per keer (namelijk € 25). Op de site staan wat rekenvoorbeelden.
Er zijn mobiele betaalautomaten met de functie contactloos betalen, maar ik kan me voorstellen dat niet alle winkeliers meteen hun automaten vervangen. In dit filmpje bespeur ik er in ieder geval één ;).

Bekijk origineel

5 Reacties

Hoi Jos,

Geweldige functie is het hè? Ik gebruik het ook dagelijks. Contactloos betalen kent geen maximum aantal keer tot de € 50, maar wel een maximum bedrag per keer (namelijk € 25). Op de site staan wat rekenvoorbeelden.
Er zijn mobiele betaalautomaten met de functie contactloos betalen, maar ik kan me voorstellen dat niet alle winkeliers meteen hun automaten vervangen. In dit filmpje bespeur ik er in ieder geval één ;).
Wat ik ook goed vind, is dat er netjes in het transactieoverzicht te zien is dat je contactloos hebt afgerekend. Daarbij valt me nu ook op dat het er steeds meer worden, want ook mijn echtgenote maakt er veelvuldig gebruik van :D
Nu je het zegt haha. Het was me nog niet opgevallen :8.
Even zijdelings bij dit topic; contactloos zakkenrollen door portable device in de drukte (spitstrein Amersfoort-Utrecht) heel dicht langs "jouw"pas in bv je achterzak te halen te voorkomen door tevens bv je OC chipcard in he portemonnaie te hebben. 2 RFID chips heel dicht bij eklkaar kunnen nl niet uitgelezen worden Geprobeerd bij de Jumbo en ik kon dus nietr contactloos betaken tot ik m'n OV kaart er uit had gehaald.
Jos de Boer schreef:

Even zijdelings bij dit topic; contactloos zakkenrollen door portable device in de drukte (spitstrein Amersfoort-Utrecht) heel dicht langs "jouw"pas in bv je achterzak te halen te voorkomen door tevens bv je OC chipcard in he portemonnaie te hebben. 2 RFID chips heel dicht bij eklkaar kunnen nl niet uitgelezen worden Geprobeerd bij de Jumbo en ik kon dus nietr contactloos betaken tot ik m'n OV kaart er uit had gehaald.

Goede tip Jos! Dit is weer een echte insider tip!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)