SNS

News

Meer inzicht in je geldzaken? Doe de Financiële Rust Check

• 14 mei 2020
  • 4 Reacties
  • 898 Keer bekeken
Meer inzicht in je geldzaken? Doe de Financiële Rust Check
Reputatie 5
Badge +4

Maak jij je wel eens zorgen over je geldzaken?
Misschien een gekke vraag, maar toch vinden we het belangrijk om ‘m af en toe te stellen. Juist in onzekere tijden zoals nu. In Nederland heeft 38% van de huishoudens moeite met rondkomen. Als je goed in kaart hebt hoe je er financieel voor staat, zorgt dat al gauw voor heel wat minder stress en zorgen. We vinden het een van onze belangrijkste taken om je daarbij te helpen.

De Financiële Rust Check
Meer kennis en inzicht over je geldzaken, betekent meer financieel zelfvertrouwen. Praat eens met ons over je pensioenpotje, je bespaarkansen of je uitgavenpatroon. Benieuwd hoe financieel onbezorgd je bent? De Financiële Rust Check is een online tool waarmee je binnen enkele minuten meer inzicht krijgt in je geldzaken. Wil je na het invullen van de check verder praten met een adviseur? Maak een afspraak en kom langs. We helpen je graag.

4 reacties

Badge +1

Ik ben een reuze optimist en overschat me zelf schromelijk bij zo’n test. Dus ik kom er altijd goed van af. Ik wordt er dus wel blij van dat de SNS me in slaap sust. Maar toch blijft er iets kleins knagen: sta ik er echt wel zo goed voor?

Dus leuk zo’n check, maar als bijna elke vraag subjectief is doe je er niet zo veel mee. Waarom niet even vragen naar harde getallen en die vergelijken met de Nibud uitgangspunten?

Hé @eRik19 , maak je me toch weer wakker.  Ik was juist zo gerustgesteld…

Je zou die Nibud-cijfers ook bij de vragen kunnen zetten, bijv. Ik heb ongeveer <een maandsalaris> als buffer. Met daarbij een link naar de bufferberekening op de Nibud-site.

Eigenlijk best een leuke woordgrap, die Financiele Rust Check.

Want Financieel is Nederlands, Check is Engels. Maar hoe zit het met Rust? Is dat het Nederlandse rust (geruststellend, maar je vooral geen zorgen), of is dat het Engelse Rust, oftewel laat je in slaap sussen, het roesten achter de schermen gaat gewoon door…

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Koos en @eRik19,

In slaap sussen? Juist wanneer mensen zich afvragen hoe ze er financieel voor staan, is de Financiële Rust Check een handige online tool om meer inzicht te krijgen in geldzaken.

Meer kennis en inzicht over geldzaken, betekent meer financieel zelfvertrouwen.  Met de resultaten uit de test en de praktische tips (waarin onder andere ook het Nibud staat) over pensioen, bespaarkansen of het uitgavenpatroon kunnen mensen zelf aan de slag.  Of een afspraak voor een gratis oriëntatiegesprek met een adviseur bij ons in de winkel. Samen brengen we inkomsten en uitgaven in kaart en kijken we hoe we meer rust in de financiële situatie van onze klanten kunnen krijgen. 

Reageer