SNS

Beantwoord

Mijn SNS Wereldpas wordt minder geaccepteerd

• 15 mei 2015
  • 81 Reacties
  • 17112 Keer bekeken

Toon eerste bericht

81 reacties

Met de 'oude'SNS pas kon ik overal terecht. Maar sinds een jaar wordt het steeds minder. Ik kan geen geld meer opnemen bij de Maestro geldautomaat. En ook in veel winkels is de pintransactie moeilijker: ik moet eerst kiezen tussen:  1 Vpay of 2 Vpay. Elke knop werkt, maar VPay is kennlijk een drempel?
Zo wordt mijn mobioliteit met de SNS helaas verkleind.
Goedemorgen robvdk,
Het is vervelend als je ergens wil betalen en dit lukt niet. Ik snap dat je hierdoor minder vertrouwen hebt in de V PAY-pas. In Nederland wordt V PAY overal geaccepteerd. In het buitenland wordt onderscheid gemaakt tussen passen van Maestro en V PAY. Op de ene plek kun je wel met V PAY betalen en niet met Maestro en vice versa. Hier lees je welke pas in welk land het beste werkt. Ga je naar 1 van deze landen op vakantie en wordt V PAY niet geaccepteerd? Trek dan aan de bel. Mocht je een locatie in Nederland tegenkomen waar je V PAY-pas niet werkt, dan kun je ons mailen. Mail dan de locatie van de winkelier en de datum en het tijdstip waarop je de betaling probeerde te doen naar: webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - V PAY'.
Goedemorgen robvdk,
Het is vervelend als je ergens wil betalen en dit lukt niet. Ik snap dat je hierdoor minder vertrouwen hebt in de V PAY-pas. In Nederland wordt V PAY overal geaccepteerd. In het buitenland wordt onderscheid gemaakt tussen passen van Maestro en V PAY. Op de ene plek kun je wel met V PAY betalen en niet met Maestro en vice versa. Hier lees je welke pas in welk land het beste werkt. Ga je naar 1 van deze landen op vakantie en wordt V PAY niet geaccepteerd? Trek dan aan de bel. Mocht je een locatie in Nederland tegenkomen waar je V PAY-pas niet werkt, dan kun je ons mailen. Mail dan de locatie van de winkelier en de datum en het tijdstip waarop je de betaling probeerde te doen naar: webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - V PAY'.

Ik heb vorige week nieuwe betaalpassen met Vpay ontvangen. Kon gisteren niet pinnen bij Toychamp Maasmechelen België. Zij accepteren alleen Maestro. Had gelukkig nog papieren geld bij. Dit is toch geen goede service van SNS dat aangeeft dat "pinnen overal kan". Kan ik naast Voay ook Maestro op mijn betaalpas krijgen. Ik voorzie anders meer problemen omdat ik in de grensstreek woon en redelijk veel in België kom en artikelen wil kopen.
Badge +1

Ik heb vorige week nieuwe betaalpassen met Vpay ontvangen. Kon gisteren niet pinnen bij Toychamp Maasmechelen België. Zij accepteren alleen Maestro.

Goedemorgen Hmdassen,

Wat leuk om je hier op de community te zien. Van harte welkom 🙂 Je kunt geen Maestro- én V PAY-pas krijgen. In het ene land wordt Maestro beter geaccepteerd en in het andere land voert V PAY juist de boventoon. Zoals je hier leest, wordt in België vooral V PAY geaccepteerd. Deed je een contactloze betaling toen je wilde pinnen bij Toychamp Maasmechelen? In Europa kun je op veel plaatsen betalen en geld opnemen met je betaalpas, maar er zijn locaties waar je met de betaalpas minder goed terecht kunt. Het kan namelijk zijn dat de winkelier of de exploitant van de geldautomaat alleen een ander netwerk voor betalingsverkeer met betaalpassen ondersteunt. Als de aanbieder geen contracten heeft met VISA en/of Mastercard voor betaalpassen, dan is er geen betaling of opname mogelijk.

Graag wijs ik je op 2 topics, omdat dit je eerste bericht is op de community. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Ik heb denk ik nog nooit een robleem gehad met maestro. Waarom heb ik nu een vpay pas waarmee ik niet kon betalen bij de Action? Staat twee keer vpay op het scherm, in mooi groen maar geen enkele toets reageerd. Goed geregeld allemaal, ik wil een pas met maestro, ik hoef geen pas die soms werkt of waarvan ik er maar van uit moet gaan dat de verkoper een zijn siftware up to date heeft. Boeit me allemaal niks als ik met een volle kar boodschappen weer om kan draaien,
Tikfouten komen door telefoon in combinatie met dikke vingers.
Hoi Balooka,

Welkom op de community. Het is niet leuk als je een volle boodschappenkar niet kunt afrekenen. Het klopt dat je op het scherm van een betaalautomaat soms 2x V PAY ziet staan. Dit wordt veroorzaakt door een technisch probleem bij VISA en staat op de planning om te worden opgelost. Een andere klacht die we soms horen, gaat over het bereiken van de contactloze limiet: dan moet de pincode ingevoerd worden. Een aantal betaalautomaten geeft een onduidelijke melding: soms moet de pas in de automaat worden gestoken, soms moet de pincode worden ingetoetst en soms verschijnt de melding dat de klant anders moet betalen. Dit gebeurt met zowel V PAY- als Maestro-passen. Laat het gerust weten als je pas ergens dienst weigert en welke melding daarbij hoort. Dan gaan we met je melding aan de slag.
Hoi Balooka,

Welkom op de community. Het is niet leuk als je een volle boodschappenkar niet kunt afrekenen. Het klopt dat je op het scherm van een betaalautomaat soms 2x V PAY ziet staan. Dit wordt veroorzaakt door een technisch probleem bij VISA en staat op de planning om te worden opgelost. Een andere klacht die we soms horen, gaat over het bereiken van de contactloze limiet: dan moet de pincode ingevoerd worden. Een aantal betaalautomaten geeft een onduidelijke melding: soms moet de pas in de automaat worden gestoken, soms moet de pincode worden ingetoetst en soms verschijnt de melding dat de klant anders moet betalen. Dit gebeurt met zowel V PAY- als Maestro-passen. Laat het gerust weten als je pas ergens dienst weigert en welke melding daarbij hoort. Dan gaan we met je melding aan de slag.

Ik snap dit antwoord niet echt..het is een beetje eromheen draaien (om het probleem). Balooka zegt dat hij absoluut niks met de VPAS te maken wilt hebben en dan ga je hem doodleuk vertellen dat hij maar aan moet geven waar hij problemen ervaart zodat jullie het oplossen. Wat is dit voor een gekke werkwijze waar je ook nog een € 2.50 per maand voor betaald? Ik vind dit echt te absurd voor woorden.

Dat pasje had helemaal niet ongevraagd opgestuurd moeten worden. Jullie kunnen absoluut niet de service garanderen die de Maestro pas bood!
Nogmaals de tip: vraag een nieuwe pas aan met een eigen beeld/foto. Kost op dit moment (staat ergens op de community hoelang nog (30/11?)) niets en wordt altijd geleverd met Maestro!
Groet,
Ben 🆒
Badge +2
Goedemorgen Sjaakie93,

De pas van V PAY wordt in Nederland overal geaccepteerd. We vervangen de passen van onze klanten zodat we onze betaalrekening betaalbaar kunnen houden. Als iemand problemen ervaart met het pinnen met een V PAY-pas bij een specifieke winkel, dan gaan we hier achteraan. Het komt voor dat er een misverstand is over de werking van de pas. De klant geeft bijvoorbeeld aan dat zijn V PAY-pas niet werkt en dat hij niet kan pinnen, terwijl dit wel kan. Als er 2x V PAY in het scherm van een pinapparaat staat, dan maakt het niet uit welke keuze de klant maakt. De pas doet het daarna. Ook komt het voor dat iemand de melding krijgt dat de pas niet werkt bij een contactloze betaling. De oorzaak hiervan is vaak dat de contactloze limiet is bereikt. In plaats van automatisch om een pincode te vragen, breekt het apparaat de opdracht af. Dit geldt overigens ook voor een Maestro-pas Er kan daarna op de 'ouderwetse' manier, met pincode, worden gepind. Aan dit laatste probleem wordt gewerkt. De pas van Balooka vervangen we inderdaad niet voor een Meastro-pas.
Badge +2
We hebben nu een aantal berichten geplaatst met informatie over de V PAY-pas. Dit topic bestaat al sinds 2015 en daarom geef ik een update met alle informatie. Zo houden we dit thema actueel en duidelijk.

SNS geeft passen uit van de merken V PAY en Maestro. De V PAY-pas is afkomstig van leverancier Visa en de Maestro kaart wordt geleverd vanuit Mastercard. Bij SNS hebben klanten over het algemeen een Maestro pas. Omdat we beide passen uitgeven, vervangen we nu actief passen voor een VPAY-pas. In het verleden was dit een pas die voor wat moeilijkheden heeft gezorgd en deze reputatie achtervolgt de pas. Door de jaren heen is er veel veranderd en hebben we niet stilgezeten. De feedback op de community en de klantsignalen die we via de telefoon en winkel ontvangen, hebben hier een grote bijdrage aan geleverd. Mede daardoor wordt V PAY nu in Nederland net zo goed geaccepteerd als Maestro. Ook in de rest van de wereld kun je bijna overal betalen of geld opnemen met V PAY en Maestro. Welke pas je waar gebruikt, dat lees je hier.

Het kan voorkomen dat je een melding krijgt als je wil betalen met je V PAY-pas. Toont het pinapparaat 2x de tekst 'V PAY'? Maak dan een keuze en je kunt vervolgens pinnen. De oorzaak hiervan is dat het pinapparaat van de winkelier over verouderde software beschikt. Deze melding komt nog zelden voor, omdat steeds meer apparaten worden geüpdatet. Daarnaast komt het voor dat je de melding 'Pas geweigerd' ziet als je een contactloze betaling doet. In plaats van automatisch om een pincode te vragen bij het bereiken van je maximale limiet van contactloze betalingen, breekt het apparaat de opdracht af. Als je daarna pint door je pinpas in de automaat te steken en je pincode in te voeren, komt het helemaal goed. Aan dit punt wordt gewerkt. Dit geldt overigens ook voor een Maestro-pas.

Verder is het mogelijk dat een winkelier of de exploitant van de geldautomaat alleen een ander netwerk voor betalingsverkeer met betaalpassen ondersteunt. Als de aanbieder geen contracten heeft met VISA en/of Mastercard voor betaalpassen, dan is er geen betaling of opname mogelijk. Heb je een betaalautomaat waar je niet kunt pinnen? Geef dat dan aan ons door, dan geven wij dit direct door aan de leverancier van de betaalautomaat.
Het klopt dat je op het scherm van een betaalautomaat soms 2x V PAY ziet staan. Dit wordt veroorzaakt door een technisch probleem bij VISA en staat op de planning om te worden opgelost..

Dat stond in 2015 ook al op de planning om te worden opgelost. Sorry, maar we zijn nu dik 2 jaar verder en ik zie dit ook nog steeds bij bijna elke EFTPOS. Ik kies dan maar voor optie 1-VPAY en dan werkt het meestal wel, maar het is best raar dat dit probleem nu al dik 2 jaar sleept. Geeft niet echt vertrouwen.
Er wordt aangegeven dat er weinig tot geen verschil tussen v-pay en maestro zit. Ik heb sinds kort een nieuwe pas (v-pay) en merk vaak dat ik niet contactloos kan betalen. Vaak geeft ie dan betaling geweigerd aan. En dan moet de pas ingevoerd worden. Dit probleem had ik bij mijn oude Maestro pas zeker niet. Wat is hier aan te doen?
Er wordt aangegeven dat er weinig tot geen verschil tussen v-pay en maestro zit. Ik heb sinds kort een nieuwe pas (v-pay) en merk vaak dat ik niet contactloos kan betalen. Vaak geeft ie dan betaling geweigerd aan. En dan moet de pas ingevoerd worden. Dit probleem had ik bij mijn oude Maestro pas zeker niet. Wat is hier aan te doen?

Hoi Henkb,

Welkom op de community. Wat balen dan contactloos betalen vaak niet lukt. Mail je naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Mijn SNS pas wordt minder geaccepteerd - Henkb'? Ik heb de volgende gegevens nodig: je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum, naam en locatie van de winkels waar de betaling mislukt en het liefst ook de tijdstippen. Dan zoek ik naar een oplossing.
Helaas heeft SNS ook mij ongevraagd een VPAY pas toegestuurd. (En dat terwijl ik in het verleden expliciet om een Maestro-pas heb gevraagd en die ook heb gekregen!) Ik heb toen navraag gedaan en SNS geeft aan dat Maestro en VPAY in Nederland even goed moeten werken. Vreemd genoeg kon de medewerker mij niet vertellen waarom ik de pas überhaupt toegestuurd had gekregen. Daarop heb ik mijn pasje maar geactiveerd en helaas is het tegendeel alweer ruimschoots bewezen. Contactloos betalen werkt slecht, terwijl ik hier met mijn Maestro-pas nooit last van had en op sommige betaalautomaten verschijnt nog altijd 2x VPAY. (Wat op zich niet heel erg is, maar daarover hieronder meer.) Ik betwijfel ook hoe de acceptatie in het buitenland zal zijn (en ja, ik ken het verhaal over het verschil in acceptatie in verschillende landen, maar de gebruikerservaringen doen mij toch echt anders vermoeden).

Ik begrijp best dat SNS VPAY wil gebruiken. Waarschijnlijk krijgen ze een mooie prijs van VISA, omdat VISA zo de concurrentie met Mastercard (Maestro) aan kan gaan op het gebied van debitkaarten. Op zich vind ik dat alleen maar een heel goed plan, want een monopoliepositie is nooit goed voor klanten. Maar dan moet het wel goed werken (en ik begrijp niet dat dat na alle jaren nog steeds niet zo is!), had er een fatsoenlijke uitleg bijgevoegd moeten zijn waarom de pas vervangen wordt, hadden klantenservicemedewerkers op de hoogte moeten zijn enzovoort.

Hieronder reageer ik ook nog even op de berichten van anderen:

Ik heb denk ik nog nooit een robleem gehad met maestro. Waarom heb ik nu een vpay pas waarmee ik niet kon betalen bij de Action? Staat twee keer vpay op het scherm, in mooi groen maar geen enkele toets reageerd. Goed geregeld allemaal, ik wil een pas met maestro, ik hoef geen pas die soms werkt of waarvan ik er maar van uit moet gaan dat de verkoper een zijn siftware up to date heeft. Boeit me allemaal niks als ik met een volle kar boodschappen weer om kan draaien,

Dit probleem had ik inderdaad ook. Gelukkig wist de medewerker dat deze automaten een touchscreen hebben en je dus op één van de VPAY-knoppen op het scherm moet drukken. (Maar een touchscreen op een betaalautomaat verwacht je nou eenmaal niet.)
Saillant detail is echter dat dit splinternieuwe betaalautomaten zijn, die er nog geen paar maanden staan. Zelfs hierop zou men dan niet de softwareupdate uitgevoerd hebben, waar men al sinds een paar jaar mee bezig is? Dat lijkt me bijzonder sterk en vooral gewoon een ontwerp-/managementfout, want die automaten hadden makkelijk al in orde kunnen zijn.

Dat pasje had helemaal niet ongevraagd opgestuurd moeten worden. Jullie kunnen absoluut niet de service garanderen die de Maestro pas bood!

Hier ben ik het helemaal mee eens. En daarbij nog het feit dat er geen fatsoenlijk schrijven bij zit en de medewerkers van de klantenservice niet op de hoogte zijn: in één woord belachelijk.

Het klopt dat je op het scherm van een betaalautomaat soms 2x V PAY ziet staan. Dit wordt veroorzaakt door een technisch probleem bij VISA en staat op de planning om te worden opgelost..

Dat stond in 2015 ook al op de planning om te worden opgelost. Sorry, maar we zijn nu dik 2 jaar verder en ik zie dit ook nog steeds bij bijna elke EFTPOS. Ik kies dan maar voor optie 1-VPAY en dan werkt het meestal wel, maar het is best raar dat dit probleem nu al dik 2 jaar sleept. Geeft niet echt vertrouwen.

Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Dit had al lang en breed geregeld kunnen en moeten zijn. Zeker op nieuwe betaalautomaten. Hiermee maakt VPAY (en daarmee ook SNS) zich compleet ongeloofwaardig.

Dit probleem ervaar ik ook en is erg irritant. Jullie geven wel aan dat dit met Maestro-passen ook voorkomt, maar helaas kan ik (net als Henkb) bevestigen dat dit niet het geval is. Het lijkt erop dat de limiet niet goed berekend wordt. Op deze pagina: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/contactloos-betalen.html wordt beschreven dat de limiet €25 per transactie en €50 voor het totaal van opeenvolgende transacties is. Jullie klantenservice geeft aan dat de limiet €50 per dag is (maar dat blijkt niet duidelijk uit genoemde pagina).

Ik heb op een bepaalde dag twee transacties contactloos proberen te betalen: één van €19,80 (dat ging prima) en vervolgens één van €7,58 (dat ging niet). Deze transacties zijn beiden minder dan €25 en het totaal ligt onder de €50. Ergens gaat er dus iets mis.

Volgens mij telt de limiet niet per dag, maar over een onbeperkte tijd. Daardoor heb je er met een VPAY-pas veel meer last van, dan met een Maestro-pas.

Stel ik zou iedere dag €20 contactloos betalen en nooit met pincode betalen. Met een Maestro-pas zou ik dan nooit tegen de limiet aanlopen (want per dag ga ik nooit over de €50 heen). Met een VPAY-pas loop ik dan echter iedere derde dag tegen het probleem aan (want dan is het totaal van opeenvolgende contactloze transacties meer dan €50).

Als ik mijn betaaloverzicht erop nasla, kom ik precies tot deze conclusie. De limiet telt bij een VPAY-pas over een onbeperkt aantal dagen, bij een Maestro-pas gebeurt dat niet.

Kan iemand van SNS hierop reageren en dat serieus oppakken?

Dit probleem ervaar ik ook en is erg irritant. Jullie geven wel aan dat dit met Maestro-passen ook voorkomt, maar helaas kan ik (net als Henkb) bevestigen dat dit niet het geval is. Het lijkt erop dat de limiet niet goed berekend wordt. Op deze pagina: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/contactloos-betalen.html wordt beschreven dat de limiet €25 per transactie en €50 voor het totaal van opeenvolgende transacties is. Jullie klantenservice geeft aan dat de limiet €50 per dag is (maar dat blijkt niet duidelijk uit genoemde pagina).

Ik heb op een bepaalde dag twee transacties contactloos proberen te betalen: één van €19,80 (dat ging prima) en vervolgens één van €7,58 (dat ging niet). Deze transacties zijn beiden minder dan €25 en het totaal ligt onder de €50. Ergens gaat er dus iets mis.

Volgens mij telt de limiet niet per dag, maar over een onbeperkte tijd. Daardoor heb je er met een VPAY-pas veel meer last van, dan met een Maestro-pas.

Ik woon in Duitsland en gebruik de Maestro pas met CFC chip.
Je vergeet te vermelden dat "inloggen" en "betalen" 2 verschillende zaken zijn.
Ik kan hier inmiddels al vaak contactloos me aanmelden bij de betaalterminal (kassa in winkel), bij lager dan €25 is betalen daarmee ook gedaan. Bij hogere bedragen (of een totaal op een dag / week boven een limiet en heel soms een "test") moet ik dan alsnog mijn pincode invoeren.
Met dat contactloos inloggen heb ik ook nooit geen problemen (kaart dus niet in een gleuf steken).
Groet,
Ben 🆒
PS Kijk nog even naar mijn vorige bericht hier.

Stel ik zou iedere dag €20 contactloos betalen en nooit met pincode betalen. Met een Maestro-pas zou ik dan nooit tegen de limiet aanlopen (want per dag ga ik nooit over de €50 heen). Met een VPAY-pas loop ik dan echter iedere derde dag tegen het probleem aan (want dan is het totaal van opeenvolgende contactloze transacties meer dan €50).

Als ik mijn betaaloverzicht erop nasla, kom ik precies tot deze conclusie. De limiet telt bij een VPAY-pas over een onbeperkt aantal dagen, bij een Maestro-pas gebeurt dat niet.

Kan iemand van SNS hierop reageren en dat serieus oppakken?

Hoi Briann,

Welkom op de community. Wat balen dat je problemen ervaart met je betaalpas. De limieten voor contactloos betalen worden voor Maestro en V PAY precies op dezelfde manier berekend. Als contactloos betalen bij bepaalde winkels problemen geeft, dan lossen we dat graag op. Mail je hiervoor naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Mijn SNS pas wordt minder geaccepteerd - Briann'? Ik heb de volgende gegevens nodig: je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum, naam en locatie van de winkels waar de betaling mislukt en het liefst ook de tijdstippen.
Reputatie 2
Badge +1
Vandaag had ik een probleem met contactloos betalen met V-pay. Het betrof een bedrag van €26,30 dus werd ik netjes gevraagd om mijn PIN in te toetsen. Vervolgens werd mijn betaling afgebroken. Bij mijn tweede poging exact hetzelfde resultaat. Omdat ik aan deze discussie dacht heb ik vervolgens mijn contactloze maestro pas gepakt en ook daar werd de transactie afgebroken na het invoeren van de PIN. Uiteindelijk heb ik met contactvol betaald (met PIN) en dat ging wel goed. Rara hoe kan dat :?

NB: ik heb vandaag zowel ervoor als daarna in andere winkels wel gewoon kunnen betalen, maar dat waren allemaal bedragen onder de €25. In dezelfde winkel heb ik in het verleden eerder succesvol contactloos betaald, echter altijd voor bedragen onder €25. vorige week heb ik wel in andere winkels probleemloos contactloos betaald voor bedragen boven de €25.

Ik woon in Duitsland en gebruik de Maestro pas met CFC chip.
Je vergeet te vermelden dat "inloggen" en "betalen" 2 verschillende zaken zijn.
Ik kan hier inmiddels al vaak contactloos me aanmelden bij de betaalterminal (kassa in winkel), bij lager dan €25 is betalen daarmee ook gedaan. Bij hogere bedragen (of een totaal op een dag / week boven een limiet en heel soms een "test") moet ik dan alsnog mijn pincode invoeren.
Met dat contactloos inloggen heb ik ook nooit geen problemen (kaart dus niet in een gleuf steken).

Het 'inloggen' zou inderdaad altijd moeten werken, maar met mijn VPAY-pas resulteert dat regelmatig in iets als 'betaal anders' of 'geweigerd'; dat gebeurde ook in het voorbeeld dat ik beschreef. De enige optie is dan om de pas in te steken, dat werkt wel. Daar had ik eerst geen last van (al geeft de SNS aan dat dit probleem ook met Maestro-passen speelt). Als de betaling binnen alle limieten valt, dan gaat het wel goed en wordt er gelijk betaald.

De limieten voor contactloos betalen worden voor Maestro en V PAY precies op dezelfde manier berekend.

Dat lijkt mij ook de bedoeling, maar er lijkt toch wat anders te gebeuren, vandaar mijn bericht. Of het valt meer op omdat betalingen (ofwel het 'inloggen) met de VPAY-pas mislukken zodra de pincode ingevoerd moet worden, terwijl dat bij de Maestro-pas niet of minder het geval was. Ik kan op mijn overzicht natuurlijk niet terugzien of ik bij bepaalde transacties een pincode in heb moeten voeren, alleen of de transactie contactloos was of niet.

Wel ben ik heel benieuwd wat de limiet zonder pincode is: €25 euro per keer en €50 per dag of €50 opeenvolgend over onbepaalde tijd? Jullie site en de klantenservice spreken elkaar namelijk tegen.

In ieder geval heb ik, op advies van de klantenservice, inderdaad een persoonlijke pas aangevraagd met Maestro-chip, in de hoop van de problemen af te zijn. Ik zal ook zeker in de gaten houden hoe dat zal gaan. Ik zal ook nog de gevraagde gegevens doorsturen. (@ BigBen, ik had jouw bericht ook gezien inderdaad, maar was al op de hoogte, goed dat je mensen erop wijst!)

Omdat ik aan deze discussie dacht heb ik vervolgens mijn contactloze maestro pas gepakt en ook daar werd de transactie afgebroken na het invoeren van de PIN. Uiteindelijk heb ik met contactvol betaald (met PIN) en dat ging wel goed. Rara hoe kan dat :?

Dat is inderdaad heel vreemd. Wel goed dat je het getest hebt, dan ligt het, in dit geval, duidelijk niet aan de VPAY-pas maar aan iets anders (de apparatuur van de winkelier?).
Reputatie 2
Badge +1
Omdat ik aan deze discussie dacht heb ik vervolgens mijn contactloze maestro pas gepakt en ook daar werd de transactie afgebroken na het invoeren van de PIN. Uiteindelijk heb ik met contactvol betaald (met PIN) en dat ging wel goed. Rara hoe kan dat :?

Dat is inderdaad heel vreemd. Wel goed dat je het getest hebt, dan ligt het, in dit geval, duidelijk niet aan de VPAY-pas maar aan iets anders (de apparatuur van de winkelier?).

Dat is inderdaad ook mijn vermoeden. Ik ben afgelopen zaterdag nog bij dezelfde winkel geweest en heb daar een aankoop van minder dan €25 contactloos afgerekend met V-pay. Deze keer weer zonder problemen. Het lijkt mij een lokaal probleem in het PIN apparaat voor contactloze betalingen waarbij een PIN gevraagd wordt.
Wij hebben ieder een nieuwe pas met een leuke foto en ... Juist. :$
Groet,
Ben🆒

Wat een vrolijke passen, Ben 😃
Wat een vrolijke passen, Ben :D
Ze zien er in het echt beter uit, geen "vlekken" op dataveld (naam end.), foto`s iets beter. De linker is foto van onze hond (in het echt duidelijker, hier beetje te donker geworden), de rechter van een schilderij van mijn vrouw.
Groet,
Ben 🆒
PS Passen waren toch "snel" hier in Duitsland, ik geloof 4 dagen ipv 3 😳
Inmiddels heb ik per e-mail antwoord ontvangen van Marijke (Webcare). In ieder geval goede opvolging van het bericht. Maar dat biedt geen oplossing van de problemen, dus hopelijk maakt Visa vaart met het oplossen.

Ik heb in ieder geval ook een persoonlijke Maestro-pas aangevraagd en ontvangen. Verwacht daar, na mijn eerdere ervaringen met een Maestro-pas, toch minder problemen mee.

Zien er goed uit!
Vanmiddag even een nieuw slot kopen bij slotenwinkel in amsterdam
70 euro, prima pinpas erin en betalen
😞 Dus niet wel 5x geprobeerd en geeft foutmelding
Was net nog bij de AH geweest en alles prima
Toen kwam de baas en die zei dat hij er ook last van had en dat passen zonder meastro logo het niet deden bij hem :@
Als ik hem erin stop dan moet ik kiezen uit Vpay of Vpay en als ik dan een keuze maak welke maakt niet uit dan foutmelding en betaling afgebroken
HELLUP, en ja als sns mij een prive bericht stuurt dan krijgen ze details en winkelnaam 🆒
Hoi ernie4444,

Was je slot aan vervanging toe of is er iets misgegaan? Je bericht heb ik verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Hier vind je alle relevante informatie over de meldingen die je V PAY-pas kan geven. Als je een foutmelding krijgt die hier niet wordt beschreven, stuur dan een mail naar: webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Mijn SNS pas wordt minder geaccepteerd - ernie4444'? Het is handig als je het volgende meestuurt: je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum, naam en locatie van de winkels waar de betaling mislukt en het liefst ook de tijdstippen.

Zien er goed uit!

Dank je.
De ene is met onze hond Wobke (eigenlijk te donker geworden) de andere is een schilderij van mijn vrouw (Splash).
Groet,
Ben 🆒

Reageer