SNS

Beantwoord

Mijn SNS Wereldpas wordt minder geaccepteerd

  • 15 mei 2015
  • 81 Reacties
  • 32972 Keer bekeken


Toon eerste bericht

81 reacties

Inmiddels heb ik per e-mail antwoord ontvangen van Marijke (Webcare). In ieder geval goede opvolging van het bericht. Maar dat biedt geen oplossing van de problemen, dus hopelijk maakt Visa vaart met het oplossen.

Ik heb in ieder geval ook een persoonlijke Maestro-pas aangevraagd en ontvangen. Verwacht daar, na mijn eerdere ervaringen met een Maestro-pas, toch minder problemen mee.

Wij hebben ieder een nieuwe pas met een leuke foto en ... Juist. :$
Zien er goed uit!
Vanmiddag even een nieuw slot kopen bij slotenwinkel in amsterdam
70 euro, prima pinpas erin en betalen
😞 Dus niet wel 5x geprobeerd en geeft foutmelding
Was net nog bij de AH geweest en alles prima
Toen kwam de baas en die zei dat hij er ook last van had en dat passen zonder meastro logo het niet deden bij hem :@
Als ik hem erin stop dan moet ik kiezen uit Vpay of Vpay en als ik dan een keuze maak welke maakt niet uit dan foutmelding en betaling afgebroken
HELLUP, en ja als sns mij een prive bericht stuurt dan krijgen ze details en winkelnaam 🆒
Reputatie 3
Hou er rekening mee dat het logo op je pas ook op de geldautomaat moet staan. Hier vind je de geldautomaten waar je terecht kunt met je V PAY-pas. Met het Cyrillisch schrift ben ik ook niet bekend, dus met de meldingen kan ik je ook niet verder helpen. Hopelijk lukt het om via de link een goede automaat te vinden, zodat alle transacties niet meer via je zoon hoeven te verlopen. Fijne vakantie nog.
Hoi ernie4444,

Was je slot aan vervanging toe of is er iets misgegaan? Je bericht heb ik verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Hier vind je alle relevante informatie over de meldingen die je V PAY-pas kan geven. Als je een foutmelding krijgt die hier niet wordt beschreven, stuur dan een mail naar: webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Mijn SNS pas wordt minder geaccepteerd - ernie4444'? Het is handig als je het volgende meestuurt: je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum, naam en locatie van de winkels waar de betaling mislukt en het liefst ook de tijdstippen.

Wij hebben ieder een nieuwe pas met een leuke foto en ... Juist. :$
Zien er goed uit!

Dank je.
De ene is met onze hond Wobke (eigenlijk te donker geworden) de andere is een schilderij van mijn vrouw (Splash).
Groet,
Ben 🆒

De ene is met onze hond Wobke (eigenlijk te donker geworden) de andere is een schilderij van mijn vrouw (Splash).

Had net zo goed andersom kunnen zijn 😉
Bij verschillende bedrijven geprobeerd om contactloos te betalen met V Pay.
Deze betalingen worden allemaal geweigerd.
Mijn echtgenote werkt bij een groot Shell benzine station, en zij zegt ook dat bij haar op het werk alle V Pay contactloos betalingen geweigerd worden.
Met de nieuwe VPAY kan ik amper betalen in duitsland (woonachtig), aruba, curacao, amerika en canada anno 2018. Zeer ontevreden. In het buitenland zijn de meeste betaal terminals niet gereed voor VPAY. Pinnen lukt nog wel bij de grote banken maar boodschappen of uit eten lukt niet. Zwaar frusterend.
Badge +2
Goedemorgen Rmj1982,

Ga je vaak op reis? Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je pas niet werkt. Het is de bedoeling dat je geniet van je verblijf in het buitenland, niet dat je je irriteert. Op onze website lees je in welke landen je V PAY- of Maestro-pas wordt geaccepteerd. Ga je naar een land waar alleen Maestro wordt geaccepteerd? Bel dan met onze klantenservice om een nieuwe pas aan te vragen. Je bereikt ons op het telefoonnummer: 030 - 633 30 00.
Badge +2
Bij verschillende bedrijven geprobeerd om contactloos te betalen met V Pay.
Deze betalingen worden allemaal geweigerd.
Mijn echtgenote werkt bij een groot Shell benzine station, en zij zegt ook dat bij haar op het werk alle V Pay contactloos betalingen geweigerd worden.

Goedemorgen W Raap,

Wat lastig dat je niet contactloos kunt betalen. Je vraag heb ik verplaatst naar een topic waarin we het hier over hebben. In het beste antwoord lees je, dat het voorkomt dat je de melding 'Pas geweigerd' ziet als je een contactloze betaling doet. In plaats van automatisch om een pincode te vragen bij het bereiken van je maximale limiet van contactloze betalingen, breekt het apparaat de opdracht af. Als je daarna pint door je pinpas in de automaat te steken en je pincode in te voeren, komt het goed. Aan dit punt wordt gewerkt en dit geldt overigens ook voor een Maestro-pas. Als je pas het nooit doet bij een contactloze betaling, dan is deze mogelijk stuk. Je vraagt via onze website een nieuwe SNS Wereldpas aan. Binnen 3 werkdagen ligt 'ie op de mat.
Wat ben ik blij dat ik dit topic volgde. Sinds vorige week hebben we een nieuwe pas geactiveerd. De uiterste datum waarop dat zou kunnen kwam naderbij, vandaar.
Vanmorgen dus geconfronteerd met het probleem van de dubbele V Pay-melding. Dankzij dit item kon het worden opgelost, want de kassiére wist ook van niets. Ik wist trouwens ook niet dat het display op de betaalterminal een touchscreen is en het duurde dus even voordat we dat ontdekten. Al met al een langdurige betaaltransactie met een rij wachtenden achter ons.

Het klopt dat je op het scherm van een betaalautomaat soms 2x V PAY ziet staan. Dit wordt veroorzaakt door een technisch probleem bij VISA en staat op de planning om te worden opgelost.

Ik weet niet wat die planning voorstelt, het duurt wel erg lang. Het lijkt op de planning die de SNS in sommige zaken ook hanteert...

Overigens was het lastig zoeken naar dit topic. Zoeken op V Pay leverde geen relevant resultaat.
Bedankt Sven, voor het overzicht, maar er staan toch banken bij waar het mij niet is gelukt om geld op te nemen. Wel met de pas van mijn vrouw, maar die kan ook niet bij alle winkels pinnen, waar wel duidelijk v pay pinpas opstaat. We zijn nu weer terug in Nederland, en we gaan wel even langs bij een sns winkel, daar worden we altijd goed en snel geholpen. Wel bedankt voor je snelle reactie.
Wat ben ik blij dat ik dit topic volgde. Sinds vorige week hebben we een nieuwe pas geactiveerd. De uiterste datum waarop dat zou kunnen kwam naderbij, vandaar.
Vanmorgen dus geconfronteerd met het probleem van de dubbele V Pay-melding. Dankzij dit item kon het worden opgelost, want de kassiére wist ook van niets. Ik wist trouwens ook niet dat het display op de betaalterminal een touchscreen is en het duurde dus even voordat we dat ontdekten. Al met al een langdurige betaaltransactie met een rij wachtenden achter ons.

Het klopt dat je op het scherm van een betaalautomaat soms 2x V PAY ziet staan. Dit wordt veroorzaakt door een technisch probleem bij VISA en staat op de planning om te worden opgelost.

Ik weet niet wat die planning voorstelt, het duurt wel erg lang. Het lijkt op de planning die de SNS in sommige zaken ook hanteert...

Overigens was het lastig zoeken naar dit topic. Zoeken op V Pay leverde geen relevant resultaat.


Hoi Koos, heb je de naam en het adres van de winkel waar je vanmorgen betaalde? Dan geef ik door aan VISA dat het probleem daar nog speelt. Als je de informatie niet op het forum wil delen, dan mag je mailen naar webcare@sns.nl.
Wil ik best.
Het ging om een contactvolle betaling bij Action in Raalte, op een terminal van Adyen.
Wil ik best.
Het ging om een contactvolle betaling bij Action in Raalte, op een terminal van Adyen.


Dankjewel, ik geef het door.
De pas van V PAY wordt in Nederland overal geaccepteerd.Dit is dus niet waar!

Zo te lezen en te zien aan de datum van dit topic zijn we vier jaar verder en nog steeds niet goed landelijk geaccepteerd. Net afgelopen week een nieuwe SNS pas ontvangen en kon geld opnemen bij ING pinautomaat in Zoetermeer er mee. Staan wij dit weekend op zeven verschillende punten in Gelderland en werkt je SNS Vpay pas gewoon niet. Gelukkig nog mijn ING Maestro pas bij me die wel werkt. Een manager van een COOP aldaar wijst mij vriendelijk op de sticker bij de kassa dat ze geen Vpay accepteren (en het logo ook niet kennen). Maestro en Mastercard staan wel op de stikker.

Over een maand op vakantie met mijn gezin en wil geen verassingen. Sta je in het buitenland met een lege tank en kleine kinderen. Hoe kom ik aan een Maestro ondersteunde pas?

De vorige SNS (Maestro) pas werkte overal prima en Vpay is schijnbaar vier jaar later zelfs nog niet landelijk dekkend. Zorg daar eerst voor en zadel jullie klanten niet op met een betaalprobleem.
Goedemiddag @Vasco en bedankt voor je bijdrage aan dit topic. Uit jouw bericht maak ik op dat je niet uit de voeten kunt met je nieuwe betaalpas. Als je je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en het pasnummer van je betaalpas mailt naar webcare@sns.nl, dan kijk ik wat er mogelijk is. In de onderwerpregel vermeld je 'Community - V PAY - Vasco'.
Ook wij kregen ongevraagd een v pay kaart toegestuurd. Gezien bovenstaande topic daar erg argwanend over omdat we op het punt stonden naar Scandinavie te vertrekken, zouden we daar wel kunnen betalen? Besloten om het gewoon te proberen, en wat bleek? Op de hele reis door Duitsland, Denemarken, Zeden en Noorwegen geen probleem gehad met v pay, overigens ook niet met onze andere maestro kaart
Reputatie 5
Badge +4
Op de hele reis door Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen geen probleem gehad met v pay, overigens ook niet met onze andere maestro kaart

Kijk, dàt is fijn om te horen @JoostH, tijdens je reis wil je onbezorgd genieten. Als je op vakantie gaat, is het daarom slim om van tevoren te checken hoe je kunt betalen in het land van je bestemming. Op onze website lees je meer informatie over betalen in het buitenland. Misschien handig voor de volgende keer 🙂
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe betaalpas (Vpay) gekregen en geactiveerd. Tot en met gisteren nergens problemen gehad. Echter vandaag wilde ik in het R de Graaf ziekenhuis in Delft een bestelling en parkeerkosten betalen maar werd de kaart geweigerd. Nu heb ik gelezen dat en meer problemen zijn met Vpay betaalkaarten. Hoe kan dat?
Reputatie 3
Goedemorgen @Keijdener, top dat je je nieuwe betaalpas hebt geactiveerd en ook al gebruikt. Het is niet de bedoeling dat je tegen problemen aanloopt. Kreeg je een melding te zien en heb je deze melding naderhand vaker gezien? Als een betaalautomaat niet de nieuwste software gebruikt, dan kan het gebeuren dat je nieuwe pas niet werkt. Loop je vaker tegen problemen aan, stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige nummer van je betaalpas naar: webcare@sns.nl. Vermeld in het onderwerpsveld: V PAY Keijdener SNS Community. Dan zoek ik uit of er iets aan de hand is met je pas.
Ook ik heb de ervaring dat de VPAY pas een achteruitgang is tov de Maestro pas. Vandaag een geweigerde contactloze transactie bij de Hornbach, 2 weken geleden een geweigerde transactie bij de Action. Nog iets langer geleden geweigerde transacties bij de Albert Heijn...

Nu begrijp ik dat dit mogelijk komt omdat het systeem kennelijk nog steeds niet in staat is om de gebruiker de melding te geven dat de limiet van contactloos betalen is bereikt?

Mijn oude Maestro SNS pas gaf nooit problemen, mijn ING Maestro pas geeft nooit problemen. Alleen mijn SNS VPAY pas geeft gedoe...

Aangezien ik betaal voor deze pas heb ik misschien de keuze om weer terug te gaan naar een Maestro pas?
Niet meer van toepassing.
Goedemiddag,
Mijn betaalpas is verlopen, was geldig tot 05/2018. Wordt die niet automatisch verlengd?
Ook ik heb problemen met het betalen bij de parkeerautomaten met mijn nieuwe pas met VPAY, in de winkel pinnen of contactloos betalen nog geen probleem gehad.

Reageer