SNS

Beantwoord

Mijn SNS Wereldpas wordt minder geaccepteerd

• 15 mei 2015
  • 81 Reacties
  • 17111 Keer bekeken

Met de 'oude'SNS pas kon ik overal terecht. Maar sinds een jaar wordt het steeds minder. Ik kan geen geld meer opnemen bij de Maestro geldautomaat. En ook in veel winkels is de pintransactie moeilijker: ik moet eerst kiezen tussen:  1 Vpay of 2 Vpay. Elke knop werkt, maar VPay is kennlijk een drempel?
Zo wordt mijn mobioliteit met de SNS helaas verkleind.
icon

Beste antwoord door Marijke 27 november 2017, 16:41

We hebben nu een aantal berichten geplaatst met informatie over de V PAY-pas. Dit topic bestaat al sinds 2015 en daarom geef ik een update met alle informatie. Zo houden we dit thema actueel en duidelijk.

SNS geeft passen uit van de merken V PAY en Maestro. De V PAY-pas is afkomstig van leverancier Visa en de Maestro kaart wordt geleverd vanuit Mastercard. Bij SNS hebben klanten over het algemeen een Maestro pas. Omdat we beide passen uitgeven, vervangen we nu actief passen voor een VPAY-pas. In het verleden was dit een pas die voor wat moeilijkheden heeft gezorgd en deze reputatie achtervolgt de pas. Door de jaren heen is er veel veranderd en hebben we niet stilgezeten. De feedback op de community en de klantsignalen die we via de telefoon en winkel ontvangen, hebben hier een grote bijdrage aan geleverd. Mede daardoor wordt V PAY nu in Nederland net zo goed geaccepteerd als Maestro. Ook in de rest van de wereld kun je bijna overal betalen of geld opnemen met V PAY en Maestro. Welke pas je waar gebruikt, dat lees je hier.

Het kan voorkomen dat je een melding krijgt als je wil betalen met je V PAY-pas. Toont het pinapparaat 2x de tekst 'V PAY'? Maak dan een keuze en je kunt vervolgens pinnen. De oorzaak hiervan is dat het pinapparaat van de winkelier over verouderde software beschikt. Deze melding komt nog zelden voor, omdat steeds meer apparaten worden geüpdatet. Daarnaast komt het voor dat je de melding 'Pas geweigerd' ziet als je een contactloze betaling doet. In plaats van automatisch om een pincode te vragen bij het bereiken van je maximale limiet van contactloze betalingen, breekt het apparaat de opdracht af. Als je daarna pint door je pinpas in de automaat te steken en je pincode in te voeren, komt het helemaal goed. Aan dit punt wordt gewerkt. Dit geldt overigens ook voor een Maestro-pas.

Verder is het mogelijk dat een winkelier of de exploitant van de geldautomaat alleen een ander netwerk voor betalingsverkeer met betaalpassen ondersteunt. Als de aanbieder geen contracten heeft met VISA en/of Mastercard voor betaalpassen, dan is er geen betaling of opname mogelijk. Heb je een betaalautomaat waar je niet kunt pinnen? Geef dat dan aan ons door, dan geven wij dit direct door aan de leverancier van de betaalautomaat.
Bekijk origineel

81 reacties

Bedankt Sven, voor het overzicht, maar er staan toch banken bij waar het mij niet is gelukt om geld op te nemen. Wel met de pas van mijn vrouw, maar die kan ook niet bij alle winkels pinnen, waar wel duidelijk v pay pinpas opstaat. We zijn nu weer terug in Nederland, en we gaan wel even langs bij een sns winkel, daar worden we altijd goed en snel geholpen. Wel bedankt voor je snelle reactie.
Hou er rekening mee dat het logo op je pas ook op de geldautomaat moet staan. Hier vind je de geldautomaten waar je terecht kunt met je V PAY-pas. Met het Cyrillisch schrift ben ik ook niet bekend, dus met de meldingen kan ik je ook niet verder helpen. Hopelijk lukt het om via de link een goede automaat te vinden, zodat alle transacties niet meer via je zoon hoeven te verlopen. Fijne vakantie nog.
Bij bank melding in het Engels dat mijn pas niet wordt geaccepteerd, maar dat is niet altijd, maar wel heel vaak. Bij winkels en restaurants ook bij ene wel bij de andere niet. Melding kan ik niet lezen, want die zijn in Bulgaarse letters.
Goedemiddag @Maartenvk,

Ben je aan het genieten van een vakantie in Bulgarije? Met je V PAY-pas zou dit geen probleem moeten zijn aangezien de meeste geldautomaten in Bulgarije V PAY accepteren. Zolang het V PAY-logo op de automaat staat, met of zonder geel vinkje, kun je er terecht met je betaalpas. Dat je niet kunt pinnen, heeft dus mogelijk een andere oorzaak. Wat voor melding krijg je als je probeert te pinnen? Als je je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en het 3-cijferige pasnummer van je betaalpas mailt naar webcare@sns.nl, dan kijk ik of er iets met je pas aan de hand is. In de onderwerp regel vermeld je 'Community - V PAY - Maartenvk'.
En trouwens mijn zoon heeft gelukkig een Maestro kaart bij zich en de ze werkt overal tot nu toe in Bulgarije.
Wij zijn nu (12 augustus 2019) in Bulgarije en onze v pay pas wordt ook niet overal geaccepteerd. Bij veel winkels niet, ook niet in de grote plaatsen Sofia en Varna. Ook bij geldautomaten bij banken niet. Alleen de v pay met geel vinkje erop, maar die hebben we niet. Erg vervelend.
@edpeters en @roslan1 Sturen jullie je postcode, huisnummer, geboortedatum en je geboorteplaats in een mail naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Betaalpas werkt niet'? Dan kijk ik wat er aan de hand is.
Goedemiddag @edpeters, uiteraard is het de bedoeling dat je V PAY pas net zo goed werkt. Welke melding kreeg je precies en bij welke winkels/parkeerautomaten was dit precies?
Goedemiddag Sanne, ik kan geen betaling doen bij de parkeerautomaten van de Gemeente Maastricht, de kaart wordt wel gelezen maar uiteindelijk wordt de transacties afgebroken met de melding u heeft niet betaald.
Met de 'oude'SNS pas kon ik overal terecht. Maar sinds een jaar wordt het steeds minder. Ik kan geen geld meer opnemen bij de Maestro geldautomaat. En ook in veel winkels is de pintransactie moeilijker: ik moet eerst kiezen tussen:  1 Vpay of 2 Vpay. Elke knop werkt, maar VPay is kennlijk een drempel?
Zo wordt mijn mobioliteit met de SNS helaas verkleind.

Ik kan op mijn werk de nieuwe passen niet gebruiken. Niet contactloos maar ook niet met de pincode. Met de oude pas lukt dat nog wel.
Reputatie 1
Goedemiddag @edpeters, uiteraard is het de bedoeling dat je V PAY pas net zo goed werkt. Welke melding kreeg je precies en bij welke winkels/parkeerautomaten was dit precies?
Reputatie 1
Goedemiddag @gjbult en welkom op de community. Goed dat je dit aangeeft. Je ontvangt altijd 4 weken van tevoren een vervangende betaalpas op het bij ons bekende adres. Het is vreemd dat dit bij jou niet is gebeurd. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en je geboorteplaats in een mail naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Nieuwe wereldpas'? Dan kijk ik wat er aan de hand is.
Reputatie 1
Goedemiddag @MKL en welkom op de community. Het klopt dat het systeem meerdere meldingen aangeeft als de limiet van contactloos betalen is bereikt. We zijn op dit moment bezig om alle passen te vernieuwen door V PAY-passen vanwege onze samenwerking met Visa. Als je pas ergens niet werkt (zowel contactloos als met pincode), stuur dan je persoonlijke gegevens en de gegevens van de desbetreffende winkel door naar: info@sns.nl. We zetten het door en hopelijk kun je snel daar pinnen.
Ook ik heb problemen met het betalen bij de parkeerautomaten met mijn nieuwe pas met VPAY, in de winkel pinnen of contactloos betalen nog geen probleem gehad.
Goedemiddag,
Mijn betaalpas is verlopen, was geldig tot 05/2018. Wordt die niet automatisch verlengd?
Niet meer van toepassing.
Ook ik heb de ervaring dat de VPAY pas een achteruitgang is tov de Maestro pas. Vandaag een geweigerde contactloze transactie bij de Hornbach, 2 weken geleden een geweigerde transactie bij de Action. Nog iets langer geleden geweigerde transacties bij de Albert Heijn...

Nu begrijp ik dat dit mogelijk komt omdat het systeem kennelijk nog steeds niet in staat is om de gebruiker de melding te geven dat de limiet van contactloos betalen is bereikt?

Mijn oude Maestro SNS pas gaf nooit problemen, mijn ING Maestro pas geeft nooit problemen. Alleen mijn SNS VPAY pas geeft gedoe...

Aangezien ik betaal voor deze pas heb ik misschien de keuze om weer terug te gaan naar een Maestro pas?
Goedemorgen @Keijdener, top dat je je nieuwe betaalpas hebt geactiveerd en ook al gebruikt. Het is niet de bedoeling dat je tegen problemen aanloopt. Kreeg je een melding te zien en heb je deze melding naderhand vaker gezien? Als een betaalautomaat niet de nieuwste software gebruikt, dan kan het gebeuren dat je nieuwe pas niet werkt. Loop je vaker tegen problemen aan, stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige nummer van je betaalpas naar: webcare@sns.nl. Vermeld in het onderwerpsveld: V PAY Keijdener SNS Community. Dan zoek ik uit of er iets aan de hand is met je pas.
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe betaalpas (Vpay) gekregen en geactiveerd. Tot en met gisteren nergens problemen gehad. Echter vandaag wilde ik in het R de Graaf ziekenhuis in Delft een bestelling en parkeerkosten betalen maar werd de kaart geweigerd. Nu heb ik gelezen dat en meer problemen zijn met Vpay betaalkaarten. Hoe kan dat?
Reputatie 3
Badge +3
Op de hele reis door Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen geen probleem gehad met v pay, overigens ook niet met onze andere maestro kaart

Kijk, dàt is fijn om te horen @JoostH, tijdens je reis wil je onbezorgd genieten. Als je op vakantie gaat, is het daarom slim om van tevoren te checken hoe je kunt betalen in het land van je bestemming. Op onze website lees je meer informatie over betalen in het buitenland. Misschien handig voor de volgende keer 🙂
Ook wij kregen ongevraagd een v pay kaart toegestuurd. Gezien bovenstaande topic daar erg argwanend over omdat we op het punt stonden naar Scandinavie te vertrekken, zouden we daar wel kunnen betalen? Besloten om het gewoon te proberen, en wat bleek? Op de hele reis door Duitsland, Denemarken, Zeden en Noorwegen geen probleem gehad met v pay, overigens ook niet met onze andere maestro kaart
Goedemiddag @Vasco en bedankt voor je bijdrage aan dit topic. Uit jouw bericht maak ik op dat je niet uit de voeten kunt met je nieuwe betaalpas. Als je je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en het pasnummer van je betaalpas mailt naar webcare@sns.nl, dan kijk ik wat er mogelijk is. In de onderwerpregel vermeld je 'Community - V PAY - Vasco'.
De pas van V PAY wordt in Nederland overal geaccepteerd.Dit is dus niet waar!

Zo te lezen en te zien aan de datum van dit topic zijn we vier jaar verder en nog steeds niet goed landelijk geaccepteerd. Net afgelopen week een nieuwe SNS pas ontvangen en kon geld opnemen bij ING pinautomaat in Zoetermeer er mee. Staan wij dit weekend op zeven verschillende punten in Gelderland en werkt je SNS Vpay pas gewoon niet. Gelukkig nog mijn ING Maestro pas bij me die wel werkt. Een manager van een COOP aldaar wijst mij vriendelijk op de sticker bij de kassa dat ze geen Vpay accepteren (en het logo ook niet kennen). Maestro en Mastercard staan wel op de stikker.

Over een maand op vakantie met mijn gezin en wil geen verassingen. Sta je in het buitenland met een lege tank en kleine kinderen. Hoe kom ik aan een Maestro ondersteunde pas?

De vorige SNS (Maestro) pas werkte overal prima en Vpay is schijnbaar vier jaar later zelfs nog niet landelijk dekkend. Zorg daar eerst voor en zadel jullie klanten niet op met een betaalprobleem.
Wil ik best.
Het ging om een contactvolle betaling bij Action in Raalte, op een terminal van Adyen.

Dankjewel, ik geef het door.
Wil ik best.
Het ging om een contactvolle betaling bij Action in Raalte, op een terminal van Adyen.
Wat ben ik blij dat ik dit topic volgde. Sinds vorige week hebben we een nieuwe pas geactiveerd. De uiterste datum waarop dat zou kunnen kwam naderbij, vandaar.
Vanmorgen dus geconfronteerd met het probleem van de dubbele V Pay-melding. Dankzij dit item kon het worden opgelost, want de kassiére wist ook van niets. Ik wist trouwens ook niet dat het display op de betaalterminal een touchscreen is en het duurde dus even voordat we dat ontdekten. Al met al een langdurige betaaltransactie met een rij wachtenden achter ons.

Het klopt dat je op het scherm van een betaalautomaat soms 2x V PAY ziet staan. Dit wordt veroorzaakt door een technisch probleem bij VISA en staat op de planning om te worden opgelost.

Ik weet niet wat die planning voorstelt, het duurt wel erg lang. Het lijkt op de planning die de SNS in sommige zaken ook hanteert...

Overigens was het lastig zoeken naar dit topic. Zoeken op V Pay leverde geen relevant resultaat.

Hoi Koos, heb je de naam en het adres van de winkel waar je vanmorgen betaalde? Dan geef ik door aan VISA dat het probleem daar nog speelt. Als je de informatie niet op het forum wil delen, dan mag je mailen naar webcare@sns.nl.

Reageer