SNS

Beantwoord

Minimale inleg maxisparen.

• 24 oktober 2012
  • 10 Reacties
  • 2162 Keer bekeken

Wellicht is het een idee om de inleg van de maxisparen Rekening te verlagen.
Ik kan me voorstellen dat mensen wel de 'hoge' rente willen maar wellicht die 50 euro in de maand net niet kunnen missen.
icon

Beste antwoord door Wilma 25 oktober 2012, 11:30

Hi Memphis, we hebben bericht ontvangen van de productmanagers. Het veranderen van het minimum en maximum bedrag van SNS Maxisparen staat niet op de planning. Wanneer ze meer soortgelijke signalen van klanten ontvangen, nemen ze dit uiteraard in overweging.

Bij een bedrag van € 20,00 in de maand kom je op een jaarbedrag van € 240,00. Profiteer je dan wel maximaal van de aantrekkelijke rente die SNS Maxisparen geeft?

Wat altijd mogelijk is, zoals @Stefan aangeeft, is een gespaard bedrag terug te boeken indien daar behoefte aan is. 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Hi memphis, goede vraag. We hebben de productmanager gevraagd waarom er gekozen is voor de minimale inleg van 50 euro en komen op je vraag terug als we antwoord ontvangen.

Wat zou jij zelf een schappelijk minimum bedrag vinden memphis?

@ de andere Community leden, wat vinden jullie hier eigenlijk van? Is 50 euro per maand als minimum inleg te hoog en zo ja, wat zou dan een geschikt bedrag zijn?
Ik zou een instap maken van bijvoorbeeld 20 euro.
Wellicht zijn er dan ook wel klanten die niet per maand maar per week willen sparen, misschien ook een idee !.
Dan zou een instap van 10 euro ook leuk zijn.

Bijv: Iemand die gestopt is met roken en daarvoor 10 euro per week kwijt was, kan dat op deze manier mooi wegzetten op een Maxisparen rekening.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zou persoonlijk liever een hoger maximum bedrag willen (nu 500 euro per maand). De incasso komt enkele dagen nadat mijn salaris wordt gestort, dus kan het grootste deel daarvan meteen naar de maxispaarrekening (goede rente!), waarna gedurende de rest van de maand er naar behoefte weer wat af wordt gehaald om bijvoorbeeld de hypotheek te betalen.
Maak er een "gewone"spaarrekening met een goede rente van! Zijn al deze "hink-stap sprongen" ook niet nodig!
Groet,
Ben 🆒
@Stefan: Lijkt me geen goed idee de kans dat je in het rood komt op je prive rekening wordt groter, en volgens mij kost dat meer dan dat de Spaarrekening opleverd
Hi Memphis, we hebben bericht ontvangen van de productmanagers. Het veranderen van het minimum en maximum bedrag van SNS Maxisparen staat niet op de planning. Wanneer ze meer soortgelijke signalen van klanten ontvangen, nemen ze dit uiteraard in overweging.

Bij een bedrag van € 20,00 in de maand kom je op een jaarbedrag van € 240,00. Profiteer je dan wel maximaal van de aantrekkelijke rente die SNS Maxisparen geeft?

Wat altijd mogelijk is, zoals @Stefan aangeeft, is een gespaard bedrag terug te boeken indien daar behoefte aan is. 🙂
@Wilma, ik zou graag twee maxisparen rekeningen willen hebben een voor m'n neefje en een voor mijn nichtje, en om nu op beide rekeningen een bedrag van 50 per maand te storen vind ik best wel veel.

Ik mag dan wel een suiker-oom zijn, maar ik heb helaas geen geld als suiker.
Reputatie 3
Badge +1
@Stefan: Lijkt me geen goed idee de kans dat je in het rood komt op je prive rekening wordt groter, en volgens mij kost dat meer dan dat de Spaarrekening opleverd

@memphis83: Dat los je toch weer op met ASA (Automatisch Saldo Aanvullen)?
@BigBen: beter nog: geef op je betaalrekening gewoon dezelfde rente als op je spaarrekening en je bent van al dit gedoe verlost!
@Stefan: Die laatste opmerking lijkt mij ook verreweg het beste.

@memphis83: Dat los je toch weer op met ASA (Automatisch Saldo Aanvullen)?
@BigBen: beter nog: geef op je betaalrekening gewoon dezelfde rente als op je spaarrekening en je bent van al dit gedoe verlost!

De discussie waarom er ¼berhaupt onderscheid is tussen betaal- en spaarrekeningen hebben we eerder gevoerd: https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6691&highlight=rente

Het volgende antwoord werd daarop gegeven:

Het idee om van zowel de spaar- als betaalrekening 1 rekening te maken is om verschillende redenen niet mogelijk. Niet alleen heeft spaargeld andere juridische en fiscale voorwaarden dan het betaalsaldo, ook willen we niet voor klanten kiezen. We willen graag dat mensen zelf op een bewuste manier met geld omgaan. Daarin past het niet om spaar- en betaalsaldo als gelijk te behandelen. Sparen is écht iets anders dan je saldo op je betaalrekening. Mede daarom hebben we een aparte betaalrekening en geen betaal/spaarmix zoals een andere bank. Wij denken dat het goed is om spaargeld los te zien van je betaalrekening.

Reageer