SNS

Beantwoord

Moet ik betalen voor een nieuwe betaal- en digipas?

• 28 november 2016
  • 5 Reacties
  • 2252 Keer bekeken

153 euro betalen via stichting pay nl nadat je een nieuwe pas en digipas aanvraagt. is mij overkomen niet normaal zoveel geld
icon

Beste antwoord door eRik19 28 november 2016, 11:17

Hoi Tineke, Dit is een vreemd verhaal, maar ook onduidelijk.
Het zou kunnen dat je de betaling verkeerd leest. Stichting Pay.nl is alleen een tussenpersoon die betalingen van jou door stuurt. Het is soms niet altijd duidelijk aan wie je betaalt hebt. Heb je recent iets van 153,- gekocht op internet?
Als dat niet zo is zou je iets meer kunnen vertellen hoe het aanvragen van een nieuwe pas in z'n werk is gegaan, stap voor stap. Aanleiding voor aanvragen nieuwe pas, hoe moest je die aanvragen, heb je al een nieuw pas gekregen?
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +1
Hoi Tineke, Dit is een vreemd verhaal, maar ook onduidelijk.
Het zou kunnen dat je de betaling verkeerd leest. Stichting Pay.nl is alleen een tussenpersoon die betalingen van jou door stuurt. Het is soms niet altijd duidelijk aan wie je betaalt hebt. Heb je recent iets van 153,- gekocht op internet?
Als dat niet zo is zou je iets meer kunnen vertellen hoe het aanvragen van een nieuwe pas in z'n werk is gegaan, stap voor stap. Aanleiding voor aanvragen nieuwe pas, hoe moest je die aanvragen, heb je al een nieuw pas gekregen?
Reputatie 2
Badge +1
Is dit geen phishing o.i.d.? De digipas en wereldpas worden immers zonder extra kosten verstrekt door SNS (de kosten hiervoor zitten in het maandtarief van SNS betalen verwerkt).
Hoi Tineke2006,

Allereerst welkom op de community. Ik heb je topic verplaatst naar ‘Dagelijkse bankzaken’. Dan kunnen de andere leden je vraag ook gemakkelijk terugvinden.

Het vervangen van je betaalpas en je digipas is kosteloos. Ik ben net als eRik19 benieuwd wat de aanleiding is geweest voor het vervangen van je betaalpas en je digipas. Kun je aangeven of je een nieuwe betaal- en digipas hebt aangevraagd en zo ja, welke stappen je hebt doorlopen?

@eRik19 Bedankt voor het meedenken. We wachten de aanvullende informatie van Tineke af.

Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voorstellen. Hopelijk zien we je snel weer 🙂
idd ben ik bestolen volgens de bank maar is inmiddels opgelost .Je krijgt een mail zogenaamd van de bank om te updaten.Dan moet je een nieuwe pinpas en digi aanvragen stom van mij om dat te doen had beter eerst kunnen bellen met de bank maar helaas niet gedaan ik ga nu aangifte doen bij de politie.Maar zo zie je maar weer ga nooit op mail in van sns bank en anders eerst bellen ze zijn zo gehaaid
Badge +1
idd ben ik bestolen volgens de bank maar is inmiddels opgelost .Je krijgt een mail zogenaamd van de bank om te updaten.Dan moet je een nieuwe pinpas en digi aanvragen stom van mij om dat te doen had beter eerst kunnen bellen met de bank maar helaas niet gedaan ik ga nu aangifte doen bij de politie.Maar zo zie je maar weer ga nooit op mail in van sns bank en anders eerst bellen ze zijn zo gehaaid
Hoi Tineke,

Wat balen, zeg 😞 Zoals Stefan al vermoedde, ben je slachtoffer van phishing. Fijn om te lezen dat het is opgelost en bedankt voor de waarschuwing. Voor alle meelezers:hier lees je hoe je phishing herkent en wat je er tegen kunt doen.

Reageer