SNS

Beantwoord

Moet ik mij zorgen maken om de dalende spaarrente?

• 10 november 2012
  • 72 Reacties
  • 19389 Keer bekeken

Badge
De rente daalt alsmaar verder, nu 2,5%. Las net op Geenstijl "SNS gaat op de fles. Komt dit als een volslagen verrassing? Nou, dacht het niet". Is het tijd mijn geld elders onder te brengen?
icon

Beste antwoord door Tineke 12 november 2012, 11:23

Beste Charles, we begrijpen dat je door de negatieve berichtgeving in de media je zorgen maakt. Deze zorgen willen we graag bij je wegnemen.

SNS Bank is net als ING Bank, Rabobank en ABN Amro een systeembank. Als een systeembank in de problemen komt, grijpt de overheid in en schiet te hulp. Tevens valt SNS Bank onder het depositiegarantiestelsel. Het depositiegarantiestelsel garandeert dat particulieren en bepaalde ondernemers in elk geval hun spaargeld tot € 100.000 per rekeninghouder per bank terugkrijgen, ongeacht het aantal rekeningen.

Voor meer informatie over het depositogarantiestelsel kun je ook nog kijken op de website van De Nederlandsche Bank.

Mocht je je toch nog zorgen maken, nemen we graag telefonisch nog even contact met je op.
Bekijk origineel

72 reacties

Ik zou geloof ik banger worden als SNS alsmaar hogere rente zou geven. Dat zou ik uitleggen als krampachtig proberen geld binnen te halen. Als de rente lager (markt conform) is lijkt mij er niet meer aan de hand dan dat wat er al een paar jaar aan de hand is: beleggers/handelaars/grootgeldbezitters proberen de markt te beinvloeden en flink te kasseren! Laat je de kop niet gek maken. (de soep enz.)
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Beste Charles, we begrijpen dat je door de negatieve berichtgeving in de media je zorgen maakt. Deze zorgen willen we graag bij je wegnemen.

SNS Bank is net als ING Bank, Rabobank en ABN Amro een systeembank. Als een systeembank in de problemen komt, grijpt de overheid in en schiet te hulp. Tevens valt SNS Bank onder het depositiegarantiestelsel. Het depositiegarantiestelsel garandeert dat particulieren en bepaalde ondernemers in elk geval hun spaargeld tot € 100.000 per rekeninghouder per bank terugkrijgen, ongeacht het aantal rekeningen.

Voor meer informatie over het depositogarantiestelsel kun je ook nog kijken op de website van De Nederlandsche Bank.

Mocht je je toch nog zorgen maken, nemen we graag telefonisch nog even contact met je op.
Eens met Charles1. Ik vind het jammer dat de spaarrentes telkens verlaagd worden. Aan het begin van dit jaar werd er volop geadverteerd met de spaarrentes van SNS Bank en die waren toen ook best leuk. Als ik inlogde en aan de rechterkant weer een berichtje zag dat de rente weer omhoog was gegaan, werd ik zo blij als kind. Maar de laatste maanden zie ik telkens berichtjes 'de spaarrente is verlaagd'. En nu weer. Als ik me niet vergis zat Maxisparen op 2,75 of zelfs 2,8. Nu zitten we op 2,65, hetzelfde punt als vorig jaar.

Jammer.
Eens met Charles1. Ik vind het jammer dat de spaarrentes telkens verlaagd worden. Aan het begin van dit jaar werd er volop geadverteerd met de spaarrentes van SNS Bank en die waren toen ook best leuk. Als ik inlogde en aan de rechterkant weer een berichtje zag dat de rente weer omhoog was gegaan, werd ik zo blij als kind. Maar de laatste maanden zie ik telkens berichtjes 'de spaarrente is verlaagd'. En nu weer. Als ik me niet vergis zat Maxisparen op 2,75 of zelfs 2,8. Nu zitten we op 2,65, hetzelfde punt als vorig jaar.

Jammer.

Voor 1 juli moest de SNS een grotere buffer hebben en probeerden dus geld aan te trekken. Ik geloof dat dat toen is gelukt. Nu is men weer naar standje "normaal" (ik heb het idee dat dat bij alle banken het geval is).
Groet,
Ben 🆒
Bij alle banken zijn wel zaken te noemen die vragen oproepen, niet alleen bij de SNS.
Vandaag weer zo´n bericht (bij een andere bank);
ING België sluit 40 kantoren
ING België gaat ongeveer veertig kantoren sluiten. De bank en verzekeraar gaat ervan uit dat daarbij geen of slechts weinig arbeidsplaatsen verloren gaan.
Lees verder; http://nos.nl/artikel/440976-ing-belgie-sluit-40-kantoren.html
Zijn er ook al niet bij andere banken kantoren gesloten of omgebouwd tot ....?
https://ht;tp://nos.nl/artikel/440976-ing-belgie-sluit-40-kantoren.htmlroet,
Ben 🆒
Badge
Met mijn ontslag als 59 jarige technisch verkoop adviseur kwam in 2010 een acceptabele gouden handdruk mee die mijn pensioengat goed kan opvullen. In de commerciële wereld word nogal eens gewisseld van baan, ook ik heb er mee te maken gehad dat er een gat was ontstaan.
De gouden handdruk was te weinig om een stam BV op te richten, aan die grens voldeed ik niet. Vastzetten en profiteren v/d. rente was enige alternatief, uitbetalen deed meer dan de helft verdwijnen in ons belastingstelsel. We hebben het over een bedrag van € 40.000,- wat nu moet groeien tot mijn pensioendatum die ook al verlengd is natuurlijk. Dat dan weer wel ;-)

Dan is het wel van belang dat er voldoende rente bijgeschreven word, waar we tijdens de storting in 2010 wel vanuit gingen. SNS Reaal kan zich projectontwikkelaar noemen en investeert(de) in stenen. Die stenen worden alsmaar minder waard, de tendens is dat het er niet beter op word. Tel daarbij op de eigen woning die ook een pot voor later zou zijn, dan Ik denk dat Charles en vele anderen (inclusief ikzelf) zich gedeeltelijk ongerust kunnen maken.
Ik kijk op dit moment kritisch naar de ontwikkelingen bij SNS Reaal en ik denk deels terecht. Om niet geheel in een negatieve spiraal terecht te komen weet ik mij in elk geval gedekt door de € 100.000,- garantiebepaling. Geld verslepen is geen optie, dergelijke rekeningen dien je van af te blijven. In het land der blinden is éénoog koning dus?
Groet,
Hans
Hallo Longstelts,

We begrijpen dat je bezorgd bent in deze tijden. We verwijzen dan ook graag naar de reactie van Tineke in dit topic waarin ze uitlegt dat SNS Bank een systeembank is.

Als je dieper wilt ingaan op je persoonlijke situatie, brengen we je graag in contact met een adviseur. Stuur hiervoor je gegevens naar [email]webcare@sns.nl[/email].
Badge
Beste Charles, we begrijpen dat je door de negatieve berichtgeving in de media je zorgen maakt. Deze zorgen willen we graag bij je wegnemen. SNS Bank is net als ING Bank, Rabobank en ABN Amro een systeembank. Als een systeembank in de problemen komt, grijpt de overheid in en schiet te hulp. Tevens valt SNS Bank onder het depositiegarantiestelsel. Het depositiegarantiestelsel garandeert dat particulieren en bepaalde ondernemers in elk geval hun spaargeld tot € 100.000 per rekeninghouder per bank terugkrijgen, ongeacht het aantal rekeningen. Voor meer informatie over het depositogarantiestelsel kun je ook nog kijken op de website van De Nederlandsche Bank. Mocht je je toch nog zorgen maken, nemen we graag telefonisch nog even contact met je op.

Deze info is mij uiteraard bekend, ergo, ik beschouw dit niet als een zinvol antwoord. Mijn zorgen nemen slechts toe, rente nu alweer omlaag. De SNS bankrun komt steeds dichterbij, als ik naar mensen rondom me luister......
@Charles1

Volgens mij is de huidige variabele rente vergeleken met andere banken nog steeds zeer aantrekkelijk. Maar als de Euribor lang laag blijft , dan moet ook een snsbank gewoon mee in deze trend. Bijvoorbeeld de 3-maands euribor stond in Augustus nog op 0,30% en is terug gevallen naar 0,19% in december. Nu in januari is deze voor het eerst, sinds een half jaar met een honderste gestegen naar 0,20%. Wellicht heeft de dalende trend wat langer geduurt dan verwacht en moet ook sns vroeg of laat toch weer met de markt mee. Ondanks de laatste dalingen, is die 2,25% nog steeds een mooie rente vergeleken met andere grootbanken.
Reputatie 4
Badge +1
/offtopic

lol@naam "Gebruikersnaam bestaat al"
@Charles1 Volgens mij is de huidige variabele rente vergeleken met andere banken nog steeds zeer aantrekkelijk. Maar als de Euribor lang laag blijft , dan moet ook een snsbank gewoon mee in deze trend. Bijvoorbeeld de 3-maands euribor stond in Augustus nog op 0,30% en is terug gevallen naar 0,19% in december. Nu in januari is deze voor het eerst, sinds een half jaar met een honderste gestegen naar 0,20%. Wellicht heeft de dalende trend wat langer geduurt dan verwacht en moet ook sns vroeg of laat toch weer met de markt mee. Ondanks de laatste dalingen, is die 2,25% nog steeds een mooie rente vergeleken met andere grootbanken.

Hi, Gebruikersnaam bestaat al,

Van harte welkom op SNS Community.:D We hopen vaker wat van je te horen.

In het topic "Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor" kan je eventueel wat over jezelf vertellen:https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6698&highlight=jezelf+voor

@Charles1 en allemaal,

Hierbij willen we jullie uitleg geven waarom de rente van de spaarrekeningen de laatste tijd daalt. Afgelopen maanden zien we in de markt dat rente op spaarrekeningen aan het dalen is. Ook bij SNS Bank zie je dit. De vraag die we soms krijgen is waarom we dit doen en hoe dit aansluit bij onze boodschap; "altijd een goede rente". We bieden een relatief constante rentepositie aan onze klanten. Dat wil zeggen dat we niet een tijdje een erg hoge rente vergoeden en dan opeens flink dalen. SNS Bank doet niet aan tijdelijke rentelokkertjes en we zijn geen prijsvechter.
Toch bepaalt de markt voor een groot deel de ontwikkeling van de rentestanden. Als de rente op de markt daalt, dalen de rentes die we op spaarrekeningen bieden ook. We zorgen er alleen wel voor dat onze spaarrentes niet te hard dalen zodat deze aantrekkelijk en relatief constant blijven voor onze spaarders.
SNS Bank streeft ernaar om op spaarrekeningen waarover klanten vrij over hun geld kunnen beschikken een rente te bieden die bovengemiddeld is op de Nederlandse spaarmarkt.
Allereerst hulde voor een publiek forum. Het toont mijns inziens innovatie en durf om klanten zo open vragen te laten stellen, maar ook zorgen te uiten, en hierop te reageren.

Mijn reactie is op deze stelling: "SNS Bank doet niet aan tijdelijke rentelokkertjes en we zijn geen prijsvechter".

Ik twijfel (ook) een beetje aan deze stelling. Er is nog niet zo heel lang geleden een jaar geweest dat SNS bank in het begin van het jaar 5% rente gaf; nl. op mijn Jaarsparen rekening; en na enkele maanden deze rente had laten zakken naar (even uit mijn hoofd) 2 komma 'zoveel' procent. Dit heeft zich in de jaren daarna diverse malen herhaalt, maar dan met minder grote verschillen: In het begin van het jaar een hogere rente (aantrekken klanten?), om het daarna per maand, of om de zoveel maanden, weer te laten dalen.

Nu snap ik dat een bank dit doet om nieuwe klanten aan te trekken en dat de rente, na daling in de loop van het jaar, bij andere banken nog steeds niet (veel) hoger is, maar het doet afbreuk aan mijn beleving bij de SNS bank "geen tijdelijke rentelokkertjes".

Deze wederom dalende rente fluctuatie & berichtgeving over de mogelijk Staatssteun maakt mij zorgen, en houd ik zo goed mogelijk de Economische artikelen in de gaten. Toen gisteren de Website (MijnSNS werkte gelukkig wel) gedurende de ochtend niet bereikbaar was, vroeg ik mij op dat moment oprecht af of het niet slim is alvast een deel van mijn saldo elders onder te brengen. Ik vermoed dat er meer mensen zijn, die zo op dit moment zo denken ?

Ik zit mijn hele leven al (alleen) bij de SNS, en weet dat de Overheid garant zal staan tot een bepaald bedrag, maar deze vrees 'kan ik te allen tijde nog bij mijn geld', is een erg onprettige gedachte.
Allereerst hulde voor een publiek forum. Het toont mijns inziens innovatie en durf om klanten zo open vragen te laten stellen, maar ook zorgen te uiten, en hierop te reageren.

Mijn reactie is op deze stelling: "SNS Bank doet niet aan tijdelijke rentelokkertjes en we zijn geen prijsvechter".
.

Je twijfelt aan de stelling zeg je. Was je wel op de hoogte dat de (variabele) rente afhankelijk zijn van de Euribor-tarieven. Zie hier onder wat er met de 1 maands Euribor gebeurde aan het eind van 2008. Deze daalde plots heftig, heden staat deze Euribor 1 maand nog steeds laag 0,112%
Alle banken moesten toen hun spaarrente aanpassen.

Oktober 2009 0,438%
September 2009 0,483%
Augustus 2009 0,532%
Juli 2009 0,751%
Juni 2009 0,935%
Mei 2009 0,953%
April 2009 1,121%
Maart 2009 1,530%
Februari 2009 1,745%
Januari 2009 2,603%
December 2008 3,574%
November 2008 4,434%
Oktober 2008 5,050%
Ik maak mij zorgen om mijn spaartegoed bij de SNS bank. Nationalisatie van de bank of faillissement. Heb eraan gedacht mijn geld naar een andere bank onder te brengen, maar wil desondanks bij de SNS blijven, omdat ik hier al 52 jaar bij ben. Dit geldt ook voor mijn ouders, zus etc. Maar ..... op het moment, dat mijn geld in gevaar komt, dwz, dat ik ze kwijt ben of voor langere tijd kwijt ben, sluis ik toch over. Maar wanneer is dat? Krijg ik in allebei de gevallen, uberhaupt mijn geld en wel meteen terug of, net zoals de mensen van het Ijsland bankdrama, pas na een lange tijd?
Ik maak mij zorgen om mijn spaartegoed bij de SNS bank. Nationalisatie van de bank of faillissement. Heb eraan gedacht mijn geld naar een andere bank onder te brengen, maar wil desondanks bij de SNS blijven, omdat ik hier al 52 jaar bij ben. Dit geldt ook voor mijn ouders, zus etc. Maar ..... op het moment, dat mijn geld in gevaar komt, dwz, dat ik ze kwijt ben of voor langere tijd kwijt ben, sluis ik toch over. Maar wanneer is dat? Krijg ik in allebei de gevallen, uberhaupt mijn geld en wel meteen terug of, net zoals de mensen van het Ijsland bankdrama, pas na een lange tijd?
.
Ik ben ook al jaren klant, echter nog niet de helft wat u bent. Ik maak me geen zorgen met mijn spaargeld, maar gezien alle media aandacht voor sns reaal begrijp ik het wel. Echter als iedereen zo denkt ,wordt het wel een zichzelf waarmakende voorspelling. Daar zou ik na 52 jaar niet aan mee willen werken. Dijselbloem laat SNS niet failliet gaan, omdat de bank te belangrijk is voor de stabiliteit van het Nederlands bankenstelsel. Ik wacht tot 14 februari, want SNS ( en zelfs de DNB) heeft steeds gezegd dat voor of op het presenteren van de jaarcijfers nieuws naar buiten zal brengen. Dus in de wetenschap dat er een goed garantiestelsel is van €100.000,- per persoon hoef ik niets te doen. Een vergelijking met die ijslandse bank of zelfs dsb is niet te maken. Een woordvoerder van SNS heeft gisteren, ik meen tegen NRC, nog aangegeven dat SNS al redelijk gevorderd is met haar plannen, wat betreft een oplossing voor haar noodlijdende vastgoed dochter Property Finance. Want de bank(en) en verzekeringstak doen het namelijk wel goed.
Reputatie 3
Badge +1
Er wordt de laatste tijd veel aandacht gegeven aan de zogenaanmde 'problemen' bij SNS. Maar eigenlijk draait het slechts om 1 echt probleem: het bedrijfsonderdeel Property Finance (ofwel de vastgoed tak van SNS Reaal N.V.). Met uitzondering hiervan, draaien alle andere onderdelen van SNS Reaal N.V. prima (zoals de SNS bank, Reaal verzekeringen, Zwitserleven, SNS Asset management, Regiobank, ASN bank, BLG wonen, SNS securities, Protec.nl en Route Mobiel).
Tenzij je nu belegt in SNS Reaal N.V. en/of achtergestelde obligaties hebt van SNS Reaal N.V., loop je als klant geen risico. Zelfs niet als de holding (SNS Reaal N.V., genoteerd op de beurs) failliet gaat. In zo'n geval worden de gezonde onderdelen (zoals de SNS bank) gewoon overgenomen en gecontinueerd; het zijn immers financieel gezonde bedrijfsonderdelen waar winst wordt gemaakt. Uiteraard verwacht ik niet dat zoiets gebeurt, tenzij natuurlijk de media er een enorme 'hype' van maakt, waardoor veel klanten bang worden gemaakt en als gevolg daarvan hun spaargeld ergens anders onderbrengen (kuddegedrag)...
Inmiddels ben ik al langer dan 65 jaar klant bij de bank (vanaf haar voorgangers) en was de bank mij als spaarbank al zeer sympathiek. Vervolgens ben ik gewoon klant gebleven en ben hier altijd tevreden over geweest. Toen er aandelen werden uitgegeven heb ik deze ook gekocht. Toen er achtergestelde obligaties werden uitgegeven heb ik ook hier het nodige geld in ondergebracht. Ik heb vervolgens mijn centjes hierbij ondergebracht en ook ben ik zakelijk klant geworden bij mijn bank. In de leiding van de bank ben ik echter zeer teleurgesteld. Als aandeelhouder vernam ik niets (Het is toch heel eenvoudig mij (en de andere kleine aandeeelhouders) jaarlijks een overzichtje van de ontwikkellingen te sturen). Over de risico's van mijn achtergestgelde obligaties hoorde ik niets!. Vervolgens besloot de hoofddirectie om zeer risicovolle leningen te verstrekken in de onroerend goed sfeer ondanks waarschuwende opmerkingen van haar eigen risicomanagent bewakers. Bankiers hadden al een slechte naam en dan blijft tocht de vraag hangen in hoeverre de hoofddirectie haar eigen belangen nastreefde en in hoeverre de belangen van haar vele (kleine) spaarders werde nagestreefd. Speelde bonussen en extra beloningen een rol? aanzien, mee kunnen komen met de andere banken? Ik weet het niet maar ben zeer teleurgesteld in de directie van "mijn" bank. Ik vraag mij bovendien af of het toezicht geslapen heeft.

Over de risico's kan ik kort zijn. Ik heb er het volste vertrouwen in de de bank uit de problemen gaat komen. Splitsing in een gezonde bank, een gezond verzekeringsbedrijf en een failliet onroerendgoed financier ligt voor de hand. De vergelijking met het begin van de crisis (Amerikaanse onroerend goed markt) op basis van mismanagement doemt op. Een frisse wind en nieuw elan kan voor een nieuwe en gezonde toekomst zorgen mits de minister hier aan mee werkt. Dank zij de garantie op spaargelden en mijn vertrouwen in de gezonde onderdelen maar ik mij geen enkele zorgen. Een deel van mijn centjes ben ik kwijt maar mijn spaargelden blijven behouden. Ik blijf vertrouwen hebben in de toekomst van de bank mits men, met steun van de minister van financiën, de zaak tet herstructureren................en als belegger accepteer ik mijn verlies want..............................resutaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst en dat wist ik als belegger en heb hierin bewust risico's genomen.
Reputatie 3
Badge +1
Inmiddels ben ik al langer dan 65 jaar klant bij de bank (vanaf haar voorgangers) en was de bank mij als spaarbank al zeer sympathiek. Vervolgens ben ik gewoon klant gebleven en ben hier altijd tevreden over geweest. Toen er aandelen werden uitgegeven heb ik deze ook gekocht. Toen er achtergestelde obligaties werden uitgegeven heb ik ook hier het nodige geld in ondergebracht. Ik heb vervolgens mijn centjes hierbij ondergebracht en ook ben ik zakelijk klant geworden bij mijn bank. In de leiding van de bank ben ik echter zeer teleurgesteld. Als aandeelhouder vernam ik niets (Het is toch heel eenvoudig mij (en de andere kleine aandeeelhouders) jaarlijks een overzichtje van de ontwikkellingen te sturen). Over de risico's van mijn achtergestgelde obligaties hoorde ik niets!. Vervolgens besloot de hoofddirectie om zeer risicovolle leningen te verstrekken in de onroerend goed sfeer ondanks waarschuwende opmerkingen van haar eigen risicomanagent bewakers. Bankiers hadden al een slechte naam en dan blijft tocht de vraag hangen in hoeverre de hoofddirectie haar eigen belangen nastreefde en in hoeverre de belangen van haar vele (kleine) spaarders werde nagestreefd. Speelde bonussen en extra beloningen een rol? aanzien, mee kunnen komen met de andere banken? Ik weet het niet maar ben zeer teleurgesteld in de directie van "mijn" bank. Ik vraag mij bovendien af of het toezicht geslapen heeft.

Over de risico's kan ik kort zijn. Ik heb er het volste vertrouwen in de de bank uit de problemen gaat komen. Splitsing in een gezonde bank, een gezond verzekeringsbedrijf en een failliet onroerendgoed financier ligt voor de hand. De vergelijking met het begin van de crisis (Amerikaanse onroerend goed markt) op basis van mismanagement doemt op. Een frisse wind en nieuw elan kan voor een nieuwe en gezonde toekomst zorgen mits de minister hier aan mee werkt. Dank zij de garantie op spaargelden en mijn vertrouwen in de gezonde onderdelen maar ik mij geen enkele zorgen. Een deel van mijn centjes ben ik kwijt maar mijn spaargelden blijven behouden. Ik blijf vertrouwen hebben in de toekomst van de bank mits men, met steun van de minister van financiën, de zaak tet herstructureren................en als belegger accepteer ik mijn verlies want..............................resutaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst en dat wist ik als belegger en heb hierin bewust risico's genomen.

Dag Fred, allereerst van harte welkom SNS Community. Wat leuk om te lezen dat je al zo lang klant bent bij SNS Bank. We begrijpen dat je teleurgesteld bent in bepaalde besluiten die zijn genomen. Wel fijn om te lezen dat je vertrouwen blijft hebben in de bank. Mocht je het leuk vinden om meer te lezen of andere communityleden of iets over jezelf willen vertellen, hier hebben we een speciaal topic voor: https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6698&highlight=stel+jezelf
Reputatie 3
Badge +1

Hi Nietsje, We kunnen ons voorstellen dat je naar aanleiding van de recente berichtgeving over SNS REAAL vragen hebt. SNS REAAL onderzoekt momenteel verschillende strategische opties om de financiële positie van het bedrijf te versterken. Zolang er geen besluit of uitkomst is èn vanwege de beursnotering, kunnen en mogen we veel vragen helaas niet beantwoorden.

Dat dit voor jou als klant erg vervelend is, is natuurlijk begrijpelijk. We doen daarom ook ons uiterste best om zoveel mogelijk vragen via onze site en ons klantcontactcentrum te beantwoorden. Via https://www.snsbank.nl/particulier/over-sns-bank/vragen-naar-aanleiding-van-mediaberichtgeving-rondom-sns-reaal.html lees je de reactie van SNS REAAL op de recente mediaberichtgeving.

Als je verder nog vragen hebt, horen we dat natuurlijk graag.
We zijn weer een paar maanden verder en de rente staat nu op 2,05 %.
Nu even geduld hebben, het is wachten op de ING en de RABO, wanneer gaan zij de rente weer verlagen?
Als de ING en de Rabo de rente verlaagd hebben dan kan de SNS weer verlagen en zo blijft de SNS een aantrekkelijke rente geven.
Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan......................
Nu even geduld hebben, het is wachten op de ING en de RABO, wanneer gaan zij de rente weer verlagen?
Als de ING en de Rabo de rente verlaagd hebben dan kan de SNS weer verlagen en zo blijft de SNS een aantrekkelijke rente geven.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21441317/__Staat_haalt_2_6_miljard_op_met_leningen__.html

Er zijn mensen die zelfs rente willen betalen !!, om het weg te kunnen zetten 😉

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21441317/__Staat_haalt_2_6_miljard_op_met_leningen__.html

Er zijn mensen die zelfs rente willen betalen !!, om het weg te kunnen zetten ;-)

Voor goud betaal je ook "bewaarloon" indien je het in een kluis bewaardt.
Groet,
Ben 🆒
De belastingdienst geeft 4% rente. of ehhh rekent met 4% rente. Daar maak ik mij wel zorgen om.
Heel raar dat deze overheidsdienst zijn rente niet koppelt met de rente die werkelijk gegeven wordt.
Had gebeld met de belastingdienst om mijn spaargeld aldaar te stallen tegen 4% werd de dame in kwestie boos.
Nee kritiek hebben mag helaas niet. Betalen wel boven de vrijstelling. Jammer. Ook geen gevoel voor humor dus deze overheidsinstelling.
De belastingdienst geeft 4% rente. of ehhh rekent met 4% rente. Daar maak ik mij wel zorgen om.
Heel raar dat deze overheidsdienst zijn rente niet koppelt met de rente die werkelijk gegeven wordt.
Had gebeld met de belastingdienst om mijn spaargeld aldaar te stallen tegen 4% werd de dame in kwestie boos.
Nee kritiek hebben mag helaas niet. Betalen wel boven de vrijstelling. Jammer. Ook geen gevoel voor humor dus deze overheidsinstelling.

Ze maken het wel makkelijker, niet leuker! :)
Groet,
Ben 🆒
Misschien heeft u wel een punt en ik zal niet de eerste zijn die zal zeggen dat u geen punt heeft. Maar u vergeet een ding, u vergeet dat er meer bezittingen  in box 3 zijn, wat denkt u bijvoorbeeld van een aandelenportefeuille of een deposito. U heeft daar niet aan gedacht, geeft niet……………….

Reageer