SNS

Niet oud genoeg voor het openen van een deposito

• 16 augustus 2016
  • 9 Reacties
  • 405 Keer bekeken

Goede nacht :D

Ik was zojuist bezig met het openen van een deposito toen ik de volgende melding kreeg:

''
Omdat je jonger dan 18 jaar bent, vul je dit formulier met toestemming van je wettelijk vertegenwoordiger in. Dit kunnen je ouders of voogd zijn. Je vult de gegevens van je wettelijk vertegenwoordiger in bij de stap Rekening delen.
"
En in de volgende stap moet ik inderdaad iemand toevoegen. Echter ik ben wel degelijk 18 jaar geweest, dus hier lijkt iets fout te gaan in het bereken van iemands leeftijd.

9 reacties

Goedemorgen Tosti,

Volgens mij maak ik hier kennis met een echte nachtbraker. Welkom op de community. Ik heb je topic verplaatst naar het gedeelte over dagelijkse bankzaken. Zo kunnen andere leden ook meelezen.

Het is vreemd dat je deze melding krijgt terwijl je meerderjarig bent. Heb je de aanvraag gedaan terwijl je was ingelogd in Mijn SNS of heb je de gegevens zelf ingevuld? Ik heb net zelf de aanvraag doorlopen en zie geen afwijkingen. Wil je het nogmaals proberen?

Als je dit hebt gedaan, vind je het misschien leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hallo Irene, bedankt voor jouw reactie en het warme welkom.

Ik heb zojuist nog eens geprobeerd een deposito te openen, maar helaas zonder resultaat. Ik kom weer bij het formulier uit waar ik een ouder of voogd moet toevoegen. Bij het aanvragen van de rekening ben ik ook gewoon ingelogd in Mijn SNS.

Ik heb eens gekeken bij andere rekeningen, bijv als ik zou proberen een SNS klimrente te openen [1] en hier hoef ik geen ouder/ voogd toe te voegen. Het probleem lijkt dus vreemd genoeg alleen bij het openen van een deposito te spelen.

[1] Alleen om te testen, ik heb niet daadwerkelijk een sns klimrente geopend gezien het niet de rekening is die ik in gedachte heb.
Hi Tosti,

Ik heb de aanvraag net ook doorlopen en ook ik moet een wettelijk vertegenwoordiger toevoegen. Dat is niet de bedoeling; ik ben namelijk al 34. Ik heb hier melding van gemaakt bij de collega's die de website beheren. Zodra ik een reactie krijg, dan kom ik zo snel mogelijk bij je terug.

Een tijdelijke oplossing is de volgende: als je niet inlogt voor het openen van de rekening, dan wordt er niet gevraagd om een wettelijk vertegenwoordiger toe te voegen.
Hallo StefanB,

Bedank voor jouw reactie. Wel geruststellend om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem gezien het eerder niet gereproduceerd kon worden.

Ik heb zojuist gekeken naar het aanvragen van een deposito zonder ingelogd te zijn, maar ik zie dat dan wel echt de gehele procedure moet worden doorgelopen (waaronder de identificatie storting van €0.01 + kopie identiteitsbewijs) vrij omslachtig. Daarnaast vraag ik dan niet na mijn aanvraag met twee SNS accounts zit of twee keuze spaarrekeningen.
In de aanvraag kun je bij de identificatie kiezen voor 'Ik ga langs een SNS Winkel'. Als je deze optie kiest, dan herkent het systeem automatisch dat je al klant bent en hoef je je niet te identificeren. Je krijgt dan ook geen extra account of SNS Keuzesparen. Sorry dat de aanvraag zo omslachtig moet. Ik zie dat de melding over de website nog uitstaat bij de collega's die de website beheren.
Inmiddels is het aanvragen van een deposito gelukt 🙂 Ik heb gisteren over bij de optie 'Ik ga langs een SNS Winkel' over het stukje tekst waarin staat dat als je al klant bent dit niet hoeft heen gelezen. Uiteindelijk valt het daardoor wel mee om de deposito te openen.

Bedankt voor de hulp 🙂
Dat is mooi nieuws; fijn dat de aanvraag inmiddels gelukt is.
Ter info: we hebben de fout inmiddels aangepast in het aanvraagformulier op de website. Bedankt voor je melding; fijn om het zo met elkaar op te lossen 🙂.
Ter info: we hebben de fout inmiddels aangepast in het aanvraagformulier op de website. Bedankt voor je melding; fijn om het zo met elkaar op te lossen 🙂.

Bedankt voor de info Dennis, goed om te lezen dat de fout is opgelost 🙂

Reageer