SNS

Niets mogelijk met hypotheek?

• 20 april 2016
  • 3 Reacties
  • 2847 Keer bekeken

Mijn ouders hebben zijn twintig jaar geleden een SNS binnengelopen en hebben daar naar volle tevredenheid een hypotheek afgesloten.
Jaren later zijn ze opnieuw binnengelopen omdat ze een dakkapel wilden zetten en daarvoor de hypotheek wat wilden ophogen.

Zonder zich daarvan bewust te zijn liepen ze naar buiten met nu twee verschillende hypotheken. De eerste oude SNS-hypotheek zoals hij al was, maar daarnaast een tweede van REAAL.

Al een aantal maal hebben ze, met alle verhalen nu over lage rentestanden, rentemiddeling en zo, geprobeerd eens te kijken wat er mogelijk is, maar ze krijgen steeds nul op het rekest, want "we kunnen niets aanpassen omdat de andere hypotheek van REAAL is, en wij zijn geen REAAL".
Dus omdat SNS en Reaal uit elkaar zijn, zitten zij vast aan een twintig jaar oude hypotheek. Dat lijkt me een vreemd verhaal.

Wie kan me vertellen wat er wél mogelijk is, en waar zij moeten zijn om dat voor elkaar te krijgen? Nu zijn zij er "de dupe" van dat wij gesplitst zijn. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn..
Nu lijkt het erop dat de enige mogelijkheid is weg te gaan bij SNS, maar dat willen ze helemaal niet!

3 reacties

Hoi Joost,

Welkom op de community. Wat een vervelende situatie waar je ouders in zitten, zeg. Het kan niet zo zijn dat zij met hun hypotheek de dupe worden van de scheiding tussen SNS en REAAL. Hebben je ouders onlangs contact gehad met een SNS adviseur? Anders zorg ik ervoor dat ze vanuit SNS deskundig advies krijgen, als je hun postcode, huisnummer, geboortedatum en telefoonnummer stuurt naar webcare@sns.nl (o.v.v. 'Community - niets mogelijk hypotheek).

Hopelijk zie ik je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen.
Dennis,

bedankt voor je reactie! Ik heb de gegevens zojuist gemaild!
Gekke situatie.
Ik heb er alle vertrouwen in dat er een tevredenstellende regeling uitkomt!
Joost; goed dat je het hier aankaart.
Groet,
Ben 🆒

Reageer