SNS

Nieuwe SNS Wereldpas komt eraan

  • 30 december 2014
  • 110 Reacties
  • 23682 Keer bekeken

De nieuwe wereldpassen komen eraan en ze zijn mooi geworden! Omdat ik het niet kan laten, geef ik jullie vast een voorproefje.

Toen ik zojuist thuis kwam lag de nieuwe SNS Wereldpas op de mat. Begin januari beginnen we met uitleveren van deze passen. Als personeel kregen hem vast cadeau op de 100ste normale dag.

https://

De nieuwe pas is echt heel mooi geworden en het IBAN nummer is veel groter en goed leesbaar! Wat vind jij van de nieuwe pas?

110 reacties

Reputatie 3
Goedemorgen @Blacktomcat dat is niet mogelijk, je krijgt als rekeninghouder 1 betaalpas. Wel kun je van tevoren kijken of jouw pas geschikt is voor de geld- en betaalautomaten in het land van bestemming in bovenstaande tabel. Als je een en/of rekening hebt en je reist samen met de mederekeninghouder en je weet niet wat de acceptatie is in het betreffende land is, dan is het een tip om allebei een verschillende pas aan te vragen.
Hoewel het een wat ouder topic is lijkt dit mij de beste plek ervoor.

Is het mogelijk voor de SNS om het pinpas design ook horizontaal uit te geven, zodat als je geen kaarthouder hebt maar een portemonnee je duidelijk kunt zien welke pas waarvan is. Net zoals bij de ING en de ABN AMRO is het design horizontaal wat erg fijn is.

Voor het verhaal verandert er niet heel veel, de functionaliteiten van de pas blijven identiek uiteraard.


Ik ben juist HEEL blij met de huidige standaard verticale uitvoering, en ik vind het ook jammer (en vreemd) dat de bankpas met eigen design / foto alleen horizontaal is. (eigenlijk heb je dus indirect wel al een keuze).

Iedere persoonlijke situatie en voorkeur is anders. Juiste met de huidige alleen kaart portemonnee wat nu populair is, is verticaal perfect, althans voor mij.

Verder zou ik het fijn vinden als SNS meer varianten gaat ondersteunen voor betalen met de mobiel, dan ons druk houden met het design van de pas. Ik ben de pasjes liever kwijt dan rijk. De mobiel heb ik toch al altijd bij.
Nog beter en klantvriendelijker zou zijn om de klant zelf te laten kiezen voor een horizontale of verticale uitvoering.
Badge +1
Nog beter en klantvriendelijker zou zijn om de klant zelf te laten kiezen voor een horizontale of verticale uitvoering.
Goedemiddag @Blacktomcat, ik vraag @Evelyn SNS of ze jouw suggestie wil meenemen in haar navraag.

Neem aan van wel net als met de keuze tussen Vpay en Maestro
Hoi @youst, bij SNS geven we V PAY- en Maestro passen uit. Hierin kun je bij de aanvraag geen keuze maken omdat er in Nederland nauwelijks verschil is tussen de passen. In de meeste andere landen kun je gewoon met je Maestro-pas of V PAY-pas betalen, maar beide passen worden in sommige landen niet altijd geaccepteerd (zie onderstaande afbeelding). Ga je (regelmatig) naar 1 van deze landen, dan helpen we je verder als je ons belt op: 030-633 30 00. Heb je nog vakantieplannen dit jaar?

Voor veel-reizigers is het misschien handig dat ze twee passen kunnen krijgen. Eén met V-Pay en de andere met Maestro. Is dat mogelijk?
Hoi!

Dat ziet er mooi uit! Vanaf wanneer kunnen we deze aanvragen? Ik zou graag zsm overstappen naar een pas met contactloos betalen (én nieuw design!)

//R.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Wanda,
Ik vind 'm mooi! 🆒
En erg origineel dat de pas nu 90 graden gedraaid is; op zich wel logisch omdat je hem tegenwoordig nooit meer langs de lange kant ergens door haalt (magneetstrip), maar eigenlijk altijd langs de korte kant ergens in steekt!
Groeten,
Stefan
Reputatie 4
Badge +1
Leuk :)
Hoe zit dat met mensen die een persoonlijke pas hebben? Krijgen die een standaard pas en moeten daarna dan zelf weer een nieuwe aanvragen?
Of krijgen die eerst een mailtje met verzoek een plaatje aan te leveren? Dat laatste zal waarschijnlijk tijd en pasjes schelen...
Ziet er goed uit. Lekker strak design.
Reputatie 3
Goedemiddag @WillemH , je hebt gelijk dat er steeds meer mensen zijn met alleen een pashouder en indirect heb je inderdaad een keuze. We weten dat je laatste wens onder meerdere klanten leeft. Vooralsnog bieden we alleen mobiel betalen voor Android aan. We weten zelf niet of en wanneer het op andere apparaten beschikbaar wordt.
Badge
De nieuwe wereldpassen komen eraan en ze zijn mooi geworden! Omdat ik het niet kan laten, geef ik jullie vast een voorproefje.

Toen ik zojuist thuis kwam lag de nieuwe SNS Wereldpas op de mat. Begin januari beginnen we met uitleveren van deze passen. Als personeel kregen hem vast cadeau op de 100ste normale dag.

https://

De nieuwe pas is echt heel mooi geworden en het IBAN nummer is veel groter en goed leesbaar! Wat vind jij van de nieuwe pas?


Ziet er erg mooi uit, en vooruitstrevend dat de pas nu een verticaal design heeft. Ik ga vanaf nu iedere dag kijken of die al in de bus ligt. HAHA
Ziet er gelikt uit, een pas die je met recht te voorschijn kunt halen bij het pinnen of bij vrienden die nog geen band hebben met de SNS familie.:)
Badge
Ik zie op de foto een Maestro logo op de werelpas. De SNS bank is toch overgestapt op V PAY?
Reputatie 4
Badge +1
Zover ik weet biedt SNS beide aan Rob1960
Badge
Ik zie op de foto een Maestro logo op de werelpas. De SNS bank is toch overgestapt op V PAY?

Volgens mij is V-Pay vooralsnog in Europa te gebruiken en niet worldwide dus Maestro zal ongetwijfeld nog geleverd worden.
Even Google gebruiken en dan zie je nog vele kinderziektes bij VPay. Dus voorlopig bij het omwisselen maar vragen om Maestro. Want zoals BlackTomcat zegt: Niet alle veranderingen zijn verbeteringen" HAHA
Badge +1
Hoi RatedR,

Welkom op de community 🙂. Leuk dat je ons nieuwe design mooi vindt. Het makkelijkste is, om even contact op te nemen met onze Klantenservice (030 - 633 30 00). Zij vragen direct een nieuwe pas voor je aan.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.

We hopen je snel weer te zien 🙂.

@Sanne:

“Heb je nu een persoonlijke Wereldpas en wil je contactloos betalen? Vraag ook dan een gewone SNS Wereldpas aan. Het is nog niet mogelijk om met een persoonlijke Wereldpas contactloos te betalen.”

@allen,

We bieden inderdaad V PAY en Maestro passen aan 😃.
Ik zie op de foto een Maestro logo op de werelpas. De SNS bank is toch overgestapt op V PAY?


Rob1960 een vraagje voor techneuten, maar die hebben al gereageerd zie ik.
Badge
Kirsty,

Goed verhaal. Ik begreep dus van je dat ik nu al de passen kan vervangen door een wereldpas Maestro met NFC. En dat komt goed uit want dan kan ik eindelijk het laatste stukje van mijn ING rekening verlaten.
Alleen voor het NFC doel gebruik ik de ING pas nog.

Dus zojuist even gebeld en het wordt weer allemaal geregeld door een uiterst vriendelijke dame.

gr. Carel
Reputatie 3
Badge +1
Kirsty,

Goed verhaal. Ik begreep dus van je dat ik nu al de passen kan vervangen door een wereldpas Maestro met NFC. En dat komt goed uit want dan kan ik eindelijk het laatste stukje van mijn ING rekening verlaten.
Alleen voor het NFC doel gebruik ik de ING pas nog.

Dus zojuist even gebeld en het wordt weer allemaal geregeld door een uiterst vriendelijke dame.

gr. Carel


Goed om te horen Carel. Fijne avond. 🙂


Dus zojuist even gebeld en het wordt weer allemaal geregeld door een uiterst vriendelijke dame.



Voor mij precies hetzelfde! Pas zou binnen 4 (werk)dagen moeten arriveren :o
Voor mij precies hetzelfde! Pas zou binnen 4 (werk)dagen moeten arriveren :o

Wat goed dat jullie al een nieuwe pas hebben aangevraagd. Jullie ontvangen echter nog een pas in de oude huisstijl, maar wel met NFC. De passen die wij als personeel ontvingen, waren een eerste uitgifte. Hierin zijn nog wat kleine layout foutjes geslopen. Dit wordt nu opgelost.

Naar verwachting kunnen we eind januari de eerste nieuwe passen gaan uitgeven. Ik ben momenteel aan het regelen dat de leden van de community voorrang krijgen bij de uitgifte van de nieuwe passen.

De klanten met een persoonlijke wereldpas moeten nog even geduld hebben, deze gaan we waarschijnlijk pas vanaf april uitgeven.
Badge
Voor mij precies hetzelfde! Pas zou binnen 4 (werk)dagen moeten arriveren :o

Wat goed dat jullie al een nieuwe pas hebben aangevraagd. Jullie ontvangen echter nog een pas in de oude huisstijl, maar wel met NFC. De passen die wij als personeel ontvingen, waren een eerste uitgifte. Hierin zijn nog wat kleine layout foutjes geslopen. Dit wordt nu opgelost.

Naar verwachting kunnen we eind januari de eerste nieuwe passen gaan uitgeven. Ik ben momenteel aan het regelen dat de leden van de community voorrang krijgen bij de uitgifte van de nieuwe passen.

De klanten met een persoonlijke wereldpas moeten nog even geduld hebben, deze gaan we waarschijnlijk pas vanaf april uitgeven.

Aah, en ik had mij zo verheugd op een pas in nieuwe stijl met daarop jouw Big Smile als Manager van het Klantenportaal. :o
Het leven is soms wat afzien HAHA.
Maar ik kan NFC'en!
Nu de nieuwe passen uitvoerig worden getest door mijn collega’s en mij, kunnen we eind januari beginnen met het uitgeven van de passen aan klanten.

Voordat we deze passen aan alle klanten gaan verstrekken, kunnen we 100 communityleden blij maken. Jij krijgt als eerste de kans om de nieuwe pas aan te vragen! Stuur hiervoor een mail naar [email]community@sns.nl[/email] met daarin je naam, rekeningnummer en pasvolgnummer van je huidige pas.

Wees er snel bij, want ik heb maar 100 passen te vergeven.
Badge
Nu de nieuwe passen uitvoerig worden getest door mijn collega’s en mij, kunnen we eind januari beginnen met het uitgeven van de passen aan klanten.

Voordat we deze passen aan alle klanten gaan verstrekken, kunnen we 100 communityleden blij maken. Jij krijgt als eerste de kans om de nieuwe pas aan te vragen! Stuur hiervoor een mail naar [email]community@sns.nl[/email] met daarin je naam, rekeningnummer en pasvolgnummer van je huidige pas.

Wees er snel bij, want ik heb maar 100 passen te vergeven.

Was ik toch weer te snel met mijn aanvraag.
Reputatie 3
Badge +1
Nu de nieuwe passen uitvoerig worden getest door mijn collega’s en mij, kunnen we eind januari beginnen met het uitgeven van de passen aan klanten.

Voordat we deze passen aan alle klanten gaan verstrekken, kunnen we 100 communityleden blij maken. Jij krijgt als eerste de kans om de nieuwe pas aan te vragen! Stuur hiervoor een mail naar [email]community@sns.nl[/email] met daarin je naam, rekeningnummer en pasvolgnummer van je huidige pas.

Wees er snel bij, want ik heb maar 100 passen te vergeven.


Wanda,
Dit vind ik nu een hele toffe actie van SNS voor de community leden 🆒
Chapeau, Kudos, +1, Like, etc..;)

Groeten,
Stefan

Reageer