SNS

Nog even over die inboedelverzekering

• 5 oktober 2016
  • 12 Reacties
  • 3543 Keer bekeken

Reputatie 2
Badge
We zijn inmiddels een geruime tijd verder, ik krijg de indruk dat er achter de schermen het een en ander is veranderd aan de premiestructuur. Helaas als ik op de website premies uitreken voor dezelfde panden in mijn straat is de uitkomst nog even brak.

12 reacties

Hoi Eva,

Ik leg je opmerking voor aan onze productmanager. Krijg je nog steeds dezelfde uitkomst als vorig jaar?
Reputatie 2
Badge
Ik heb die van bij mij in de straat uitgerekend en ik krijg dezelfde resultaten.
Ik wacht af hoe de productmanager je bevindingen beoordeelt en koppel dit naar je terug.
Hoi Eva,

Het klopt dat wij nog geen nieuwe inboedelverzekering hebben. Dit heeft te maken met prioriteiten vanuit de verzekeraar. Samen met de verzekeraar zijn we de afgelopen tijd bezig geweest met een nieuwe autoverzekering. Deze gaat binnenkort live.
Reputatie 2
Badge
Even voor de duidelijkheid:
Meer dan een jaar geleden ben ik er toevallig op gestuit dat er rare dingen in de berekening van jullie inboedelverzekering zat. Ik ben uren bezig geweest om dit uit te zoeken en te onderbouwen. Toen ik dit bij jullie aankaartte ben ik verschillende keren met feitelijk onjuiste antwoorden met een kluitje in het riet gestuurd. Toen bleek dat dat niet hielp mocht ik langs komen voor de koffie met mensen van de afdeling verzekering.
Ik moet toegeven dat het een gezellig gesprek was. Er werd toegegeven dat men al van het probleem op de hoogte was. Dat men redelijk snel wist dat men een foute database had gekocht waar door uitkomsten niet klopte. Maar dat er in het voorjaar een nieuwe verzekering zou komen. Ik besloot toen dat verder voor mij te houden om de verzekering een kans te geven het op te lossen.
In het voorjaar gebeurde er niets. Wel zag ik dat Reaal (Vivat) met een nieuwe inboedelverzekering kwam. Er werd mij verzekerd dat Vivat alleen risicodragend voor de SNS-bank is en dat de bank met een eigen verzekering zou komen.
Nog drie maanden later was er geen teken van een nieuwe verzekering maar ik weet als geen ander hoe een project uit kan lopen dus ik zei niets.
Nu zijn we een half jaar jaar na het voorjaar en ik krijg van jullie te horen dat jullie te horen dat jullie niet eens zijn begonnen maar er de voorkeur aan hebben gegeven om de autoverzekering aan te pakken.
Om nog even een samenvatting te maken:
Onder vergelijkbare omstandigheden, alleenstaande zonder kinderen met mijn geboortedatum
Dezelfde twee appartementen in de zelfde straat schelen 3 euro.
Het huis naast mij dat een kamer meer heeft betaalt anderhalve euro minder.
Huizen die niet herkent worden in de database zijn goedkoper uit. Met als gevolg dat als 31-3 is omgenummerd naar 31-c de bewoner dus goedkoper uit is.
De invoer in de database is niet eenduidig. Zo herkent men de ene keer 31 III en de andere keer 31-3. Dit heeft dus gevolgen voor de premieberekening!
Er zitten rare afwijkingen in rijen appartementen. Zo ontdekte ik een 25 euro waar alle buren rond de 10 a 12 euro betalen en in Schiedam is iemand goed voor minder dan 5 euro.

Het lijkt mij dat voor een verzekering een goede premieberekening cruciaal is. Ook voor het vertrouwen van de klant. Het lijkt me in ieder geval een stuk belangrijker dan een mooie nieuwe nieuwe naam die de klant een betrouwbaar en veilig gevoel geeft. Misschien kan Maurice Oostendorp hier mee aan de slag.
@Eva;

Prima werk Eva.
-
@SNS; mij lijkt toch dat in zo´n situatie handmatig een controle kan plaatsvinden. Enkele tientjes per jaar premieverschil kun je toch echt niet onder "Normaal" verkopen.
Aangezien de SNS al langer op de hoogte is, stel ik voor vanaf begin dit jaar handmatig de berekeningen te controleren en zo nodig te herzien.
Dat vind ik nu Normaal.
Aan de slag!!
Ik zal er de 22e es naar vragen.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge
Oh dat handmatig controleren zal best wel gebeuren. Vraag is wel naar aanleiding van welke criteria. Welke premie is goed, die van 39A, 41B of 79a. En hoe gaat met 79a vertellen dat de premie niet 9,09 is maar 12 zoveel.
Verder is mij een deugdelijke oplossing in het voorjaar beloofd en daarna is men gewoon met iets anders aan de slag gegaan.
Dit probleem speelt natuurlijk niet alleen voor de eigen website maar ook bij Independer waar veel mensen hun premie berekenen.
Hoi Eva,

We snappen dat het voor jou niet logisch is dat we eerst met de autoverzekering aan de slag zijn gegaan, terwijl we in ons gesprek hebben aangegeven een nieuwe inboedelverzekering te ontwikkelen. Dit hadden we je moeten laten weten, sorry daarvoor.

SNS is een eenvoudige bank die zich richt op betalen, sparen en hypotheken. Voor de verzekeringen die we aanbieden, hebben we gekozen voor een samenwerkingsvorm met Reaal. Dit betekent dat we afhankelijk zijn als het gaat om productontwikkeling. In dit geval is er door de verzekeraar, zoals gezegd, voorrang verleend aan de ontwikkeling van een vernieuwde autoverzekering.

We hopen in 2017 een nieuwe inboedelverzekering te introduceren, maar zijn hierin dus afhankelijk van Reaal.
Hieruit trek ik de conclusie dat SNS zich op termijn uit de verzekeringsmarkt trekt. Is op zich geen schande, als je gewoon een volksbank wilt zijn voor sparen en lenen (incl. hypotheken) en meer niet. Waarschijnlijk is de top (lees Maurice c.s.) daar nog niet uit, maar ik voorspel het nu al. Het is heel simpel: er moeten keuzes gemaakt worden en dan zal blijken dat t.z.t. de verzekeringen eruit gaan. Net als het beleggen nu. Wedden om een lekker biertje?
Reputatie 2
Badge
Ja dat hadden jullie me wel even kunnen laten weten na het gesprek wat we vorig jaar hadden.
Het was jullie beslissing om de discussie vorig jaar offline te halen zodat jullie volgens jullie gevoelige informatie met mij konden delen. Ik was zo vriendelijk om daar toen mee in te stemmen.
Jullie hebben toen aangegeven dat situatie te herkennen en er op korte termijn iets aan te gaan doen. Aangezien Reaal/vivat net verkocht was kon wat verandering in de timing komen. Ik heb daarom mijn mond gehouden, ook toen er in het voorjaar niets gebeurde. Maar nu zijn we dus een jaar verder.
Ik begrijp dat jullie als kleine speler afhankelijk zijn van Reaal/Vivat als risicodrager maar heb ook begrepen dat jullie wel je eigen regels maken. Dat is ook bevestigd toen ik dit voorjaar zag dat Reaal wel een nieuwe inboedelverzekering had waar ook rekening wordt gehouden met inkomen.
Ik krijg sterk de indruk dat jullie het normaal vinden dat er van de premieberekening van jullie inboedelverzekering niet veel deugd. Jullie hebben de Consumentenbond toen met een kluitje in het riet kunnen sturen. Maar of dat zo blijft.....
Reputatie 2
Badge

We snappen dat het voor jou niet logisch is dat we eerst met de autoverzekering aan de slag zijn gegaan, .

Wat ik me nu afvraag, is die autoverzekering inmiddels geïntroduceerd en heb ik dat gemist of moet dat nog gebeuren?
Badge +1

Wat ik me nu afvraag, is die autoverzekering inmiddels geïntroduceerd en heb ik dat gemist of moet dat nog gebeuren?

Hallo Eva,

De vernieuwde Autoverzekering is op 5 december 2016 geïntroduceerd voor nieuwe klanten. De voorwaarden vind je op onze website.

Reageer