SNS

Beantwoord

Nummerbehoud Spaarrekening

• 27 maart 2014
  • 22 Reacties
  • 2511 Keer bekeken

Jullie zullen wel denken wat een raar topic-titel, maar ik zal het uitleggen.

Ik heb als kind zijnde jarenlang een spaarrekening gehad bij de SNS-Bank.
Toen ik 14 jaar oud was en mijn eerste zakgeld kreeg en ook mijn eerste eigen geld ging verdienen met een folder wijk,
heb ik bij SNS Bank mijn spaarrekening laten omzetten naar een Jongeren-Prive-Rekening.
Ik kreeg mijn eigen pinpas en pincode, die tot vandaag nog nooit is gewijzigd.
Nu ben ik 30 jaar, en ben nog steed in het bezit van mijn RekeningNummer. Echter is het zo dat ik deze rekening niet meer gebruik voor mijn dagelijkse dingen.
Ik ben inmiddels verhuisd naar Berlijn en gebruik hiervoor een Duitse prive-rekening.
Toch wil ik mijn RekeningNummer niet aan de kant doen, en vraag SNSBank hier om 'nummerbehoud' dat wil zeggen.
Kan ik mijn prive-rekening weer terug omzetten naar een spaarrekening ?? Zoals dat 16 jaar terug zo mooi ging van een spaar-rekening naar een prive-rekening.
icon

Beste antwoord door Marnix 31 maart 2014, 11:58

Hoi Sebastiaan,

Wat een leuk verhaal 🙂. En natuurlijk willen we je ook graag als klant behouden. Ik heb het bij verschillende afdelingen voor je nagevraagd, maar helaas is het omtyperen van een rekening niet meer mogelijk.

Misschien dat het toch een idee is om een andere spaarrekening te openen? We helpen je in elk geval graag.
Bekijk origineel

22 reacties

Hoi Sebastiaan,

Wat een leuk verhaal 🙂. En natuurlijk willen we je ook graag als klant behouden. Ik heb het bij verschillende afdelingen voor je nagevraagd, maar helaas is het omtyperen van een rekening niet meer mogelijk.

Misschien dat het toch een idee is om een andere spaarrekening te openen? We helpen je in elk geval graag.
Hallo Marnix,

Een ander spaar rekening openen kan altijd, maar het ging mij meer om het Rekening Nummer.
Hoi Sebastiaan,

Dat begreep ik, maar dit is helaas niet mogelijk. Dit kon in het verleden inderdaad wel. Dit laten onze systemen tegenwoordig niet meer toe. Een andere omweg is helaas ook niet mogelijk. Vandaar mijn idee voor een andere spaarrekening 😉.
Best wel jammer,
Maargoed ik kan mijn prive rekening als spaarekening gebruiken, ik moet dan alleen een saldo 2500,00 euro op deze rekening hebben om de maandelijkse kosten aan rente terug te verdienen, mocht ik het goed hebben uitgerekend.
Hoi Sebastiaan,

Er is toch een kans(je) dat het lukt. Zou je het betreffende rekeningnummer en het type spaarrekening dat je graag zou willen, kunnen sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Dan gaan we nog een poging wagen.
Best wel jammer,
Maargoed ik kan mijn prive rekening als spaarekening gebruiken, ik moet dan alleen een saldo 2500,00 euro op deze rekening hebben om de maandelijkse kosten aan rente terug te verdienen, mocht ik het goed hebben uitgerekend.

Ik heb nog steeds in NL een priverekening (en sparen) bij de SNS. Heeft een aantal voordelen, bijv. makkelijk in NL betalen (pin, overboeken, bestellen), maar ook in DE voordelen. Als ik niet zeker weet bij welke "groep van banken" ik wil gaan pinnen (en mogelijk dus moet betalen voor de service), dan gebruik ik mijn NL pas. Altijd gratis!
Dus.... gewoon aanhouden.
Groet,
Ben 🆒
PS Daarnaast een spaarrekening levert sneller genoeg op voor de kosten.
Hee Marnix,

Ik heb een mailtje gestuurd aan [email]webcare@snsbank.nl[/email] betreft dit onderwerp
Hi Sebastiaan,

We hebben je vanochtend een e-mail gestuurd over je vraag. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, horen we dat vanzelfsprekend graag 🙂.
Hi Sebastiaan,

We hebben je vanochtend een e-mail gestuurd over je vraag. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, horen we dat vanzelfsprekend graag 🙂.

Is het gelukt?
Groet,
Ben 🆒
Hi Sebastiaan,

Is het gelukt?
Groet,
Ben 🆒

Hallo Ben,

Nee, ze geven aan dat ik maar een internetspaar rekening moet openen en dan mijn privé rekening stop kan zetten.

Reden: We kunnen de rekening niet omzetten.

Wel vreemd dat ik als klein jongentje vroeger deze rekening wel kon omzetten van een spaarrekening naar een privé rekening, wat destijds wel kon kan nu zeker weten ook gezien de computersystemen ben ik dan van mening.

Maar volgens mij weten zij niet wat de emotionele waarde is van deze rekening.

LG
Sebastiaan
Ik vind het raar dat op een forum, waar je gevraagd is mee te denken, alleen wordt meegedeeld dat iets nniet meer kan. Je zou denken dat de bank ook kan aangeven dat de mogelijkheden om het weer mogelijk te maken onderzocht worden.

PieterM
Ik vind het raar dat op een forum, waar je gevraagd is mee te denken, alleen wordt meegedeeld dat iets nniet meer kan. Je zou denken dat de bank ook kan aangeven dat de mogelijkheden om het weer mogelijk te maken onderzocht worden.

PieterM

Er wordt een ommezwaai gemaakt bij de SNS, maar alles kan niet tegelijk. Er is zoveel wat we nog willen! 😕
Groet,
Ben 🆒
Hoi Sebastiaan,
Betekend dus dat het "kansje" wat Marnix aangaf, toch niet mogelijk is. Jammer.
We zijn nog wel een eindje verwijderd van vaste EU banknummer.
Groet,
Ben 🆒
Hi Sebastiaan,

Hoi Dennis,
Is toch leuker als hier gestelde vragen ook hier (mee) beantwoord worden (evt. naast een e-mail).
Blijft anders een beetje een "geheimhoudings sfeertje" hangen.
Groet,
Ben 🆒
Ik houd hem aan als privé rekening. Met 4999.00 euro de rest zet ik op een separate privé rekening. 
2400 euro is nodig om de kosten als rente terug te verdienen. 
Hi Sebastiaan,

Is het gelukt?
Groet,
Ben 🆒

Hallo Ben,

Nee, ze geven aan dat ik maar een internetspaar rekening moet openen en dan mijn privé rekening stop kan zetten.

Reden: We kunnen de rekening niet omzetten.

Wel vreemd dat ik als klein jongentje vroeger deze rekening wel kon omzetten van een spaarrekening naar een privé rekening, wat destijds wel kon kan nu zeker weten ook gezien de computersystemen ben ik dan van mening.

Maar volgens mij weten zij niet wat de emotionele waarde is van deze rekening.

LG
Sebastiaan

Hoi Sebastiaan,

We begrijpen de emotionele waarde van je rekeningnummer zeker. Het is echter niet mogelijk om een rekeningnummer te behouden bij de omzetting naar een nieuwe rekeningsoort. Onze processen en systemen zijn ook onderhevig aan wijzigingen en vernieuwingen. Als het een mogelijkheid was, dan hadden we het direct voor je gedaan 🙂. Sorry dat het niet mogelijk is :s.

PieterM

Hoi PieterM,

Welkom op SNS Community 🙂. Bedankt voor het delen van je mening. We proberen ook waar mogelijk om suggesties van klanten mee te nemen. Helaas is het niet altijd haalbaar. Dit betekent echter niet dat deze waardevolle informatie verloren gaat. Hoe meer we van onze klanten meekrijgen, hoe beter wij weten waar we ons op moeten richten. Ik hoop dan ook dat wij je hier vaker gaan terugzien. Misschien is het leuk om de topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je onze huisregels.
Hi Sebastiaan,

Hoi Dennis,
Is toch leuker als hier gestelde vragen ook hier (mee) beantwoord worden (evt. naast een e-mail).
Blijft anders een beetje een "geheimhoudings sfeertje" hangen.
Groet,
Ben 🆒

Hoi BigBen,

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Normaal delen wij dit ook als het niet te privé is. In dit geval was het ons ontschoten. Het is verder geen uitgebreide e-mail geworden, we hebben alleen aangegeven dat zijn wens helaas niet mogelijk is, zoals Sebastiaan (inmiddels) zelf ook heeft aangegeven.
Hallo iedereen,

Het verhaal nummerbehoud is opgelost,

Interne Overstapservice werkt niet (zeggen ze).

Dus heb ik al mijn incassanten aangeschreven om de incasso's voortaan weer van mijn oude rekening af te schrijven.
En dan mijn 2e prive rekening stop te zetten.
Hallo iedereen,

Het verhaal nummerbehoud is opgelost,

Interne Overstapservice werkt niet (zeggen ze).

Dus heb ik al mijn incassanten aangeschreven om de incasso's voortaan weer van mijn oude rekening af te schrijven.
En dan mijn 2e prive rekening stop te zetten.

Hoi Sebastiaan,

Fijn om te lezen dat je probleem inmiddels is opgelost. Het is helaas niet de meest makkelijke manier geweest. Nogmaals excuses voor al het ongemak.
Het gaat mij er om dat mijn SNS Nummer met mijn geboorte-datum als openingsdatum blijft bestaan.
Hi Sebastiaan,

Dat kan ik me voorstellen, dan heeft het ook nostalgische waarde natuurlijk 🙂.

Reageer