Ontevreden over Volmachtkantoor

Toon eerste bericht

53 Reacties

Hoi verdrietigeklant,

Het is balen dat je het niet eens bent met de uitkering van van je schadeclaim. In dit topic heb ik hier toelichting op gegeven nadat ik had gebeld met het Volmachtkantoor. Een klacht dien je in via onze website. Een collega van de afdeling Klachtenmanagement schakelt met het Volmachtkantoor en binnen 10 werkdagen ontvang je een inhoudelijke reactie.
Reputatie 1
Axasjaak schreef:

Overigens heb ik prima ervaringen met de SNS op gebied van verzekeringen.

Ik heb tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen. Vorige maand heb ik mijn beide autoverzekeringen opnieuw afgesloten bij SNS om kosten te besparen (iets andere polisvoorwaarden, maar wel 20% goedkoper). Per abuis had ik bij 1 polis een verkeerde ingangsdatum ingetypt (via de SNS website aangevraagd). Met een belletje en een mailtje om dit te corrigeren is de omzetting verder vlekkeloos verlopen. Wel had ik de ene polis 1 dag eerder in huis dan de andere, maar dat is alleszins begrijpelijk.
Ik ben nog steeds blij dat ik in 2011 heb besloten om al mijn schadeverzekeringen (8 totaal) bij SNS onder te brengen. Gelukkig heb ik ze niet vaak nodig gehad, maar die keren dat er schade was, is alles netjes en naar tevredenheid geregeld. En dat mag ook wel eens een keer geschreven worden.
Vandaag ontving ik een brief van het Volmachtkantoor in verband met de prolongatie van mijn SNS verzekeringspakket , in een SNS envelop.
Allemaal prima dus.
Wellicht zou het voor veel klanten duidelijker zijn als er een begeleidend briefje bij was gevoegd met een toelichting over de situatie rond het Volmachtkantoor.
Groet , Axasjaak
Axasjaak schreef:

Wellicht zou het voor veel klanten duidelijker zijn als er een begeleidend briefje bij was gevoegd met een toelichting over de situatie rond het Volmachtkantoor.
Groet , Axasjaak

Als een verzekeringsmaatschappij van naam veranderd, moet men dat communiceren met de klanten. De klant heeft dan het recht om over te stappen als men dat niet accepteert. Dat is hier kennelijk niet gebeurd. Wat ik er van begrijp is dat SNS alleen maar het volmachtskantoor als tussenpersoon er bij heeft betrokken en de schijn daarmee wekt dat er gesplitst is. Dit maak ik op uit het feit dat enveloppen gebruikt worden waar de naam SNS op staat, terwijl de brief van volmachtskantoor komt. Zelf heb ik geen verzekeringen lopen bij SNS en ik heb na het lezen van deze topic er ook geen behoefte aan om dat de gaan doen, want als zo omgegaan wordt met klanten, dan is dat niet erg netjes. Wat was ook alweer het kernbegrip bij SNS? Transparantie en we spreken altijd heldere taal. Staat letterlijk op de site. Hoezo?
Juridisch verandert er niets in de verzekering-overeenkomst-relatie tussen de klant en de SNS , die deze verzekeringen onderbrengt bij VIVAT.
Dat het beheer van de polispakketten in handen is van een volmachtkantoor , is van belang voor het feitelijke beheer van de polispakketten , maar verandert niets aan de relatie klant-SNS.
Toelichting op deze gewijzigde beheerssituatie zou wel op zijn plaats zijn geweest.
Axasjaak schreef:

Vandaag ontving ik een brief van het Volmachtkantoor in verband met de prolongatie van mijn SNS verzekeringspakket , in een SNS envelop.
Allemaal prima dus.
Groet , Axasjaak

Hoi Axasjaak,

Onze productmanager wil de klantcommunicatie onderzoeken die je de afgelopen tijd hebt ontvangen om te kijken wat we kunnen verbeteren. Stuur je hiervoor je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Ontevreden over Volmachtskantoor'?
Ook ik heb slechte ervaring opgedaan met het volmachtskantoor deze week .Alle papieren van mijn annulering doorgestuurd naar de plaatselijke SNS filiaal .Ook de papieren die ik nadrukkelijk van het park had opgevraagd en ook uiteindelijk had gekregen ,bleken niet die te zijn die het volmachtskantoor nodig had .. Het park wat ik sowieso slecht bereikbaar vond per telefoon zei dat die gegevens voldoende waren en nooit problemen mee zou hebben gehad .Gebeld met volmachtskantoor en zo bot als die vrouw aan de andere kant van de lijn was zei maar dat ik dat zelf zou moeten oplossen. Fijne service en loop met de gedachte het op te zeggen en naar mijn plaatselijke verzekeringsagent ga die zich wel de moeite doet het probleem op te lossen. Dit werkt zo niet ,maar wil SNS nog wel een kans geven dit recht te zetten.
Pretender schreef:

Ook ik heb slechte ervaring opgedaan met het volmachtskantoor deze week .Alle papieren van mijn annulering doorgestuurd naar de plaatselijke SNS filiaal .Ook de papieren die ik nadrukkelijk van het park had opgevraagd en ook uiteindelijk had gekregen ,bleken niet die te zijn die het volmachtskantoor nodig had .. Het park wat ik sowieso slecht bereikbaar vond per telefoon zei dat die gegevens voldoende waren en nooit problemen mee zou hebben gehad .Gebeld met volmachtskantoor en zo bot als die vrouw aan de andere kant van de lijn was zei maar dat ik dat zelf zou moeten oplossen. Fijne service en loop met de gedachte het op te zeggen en naar mijn plaatselijke verzekeringsagent ga die zich wel de moeite doet het probleem op te lossen. Dit werkt zo niet ,maar wil SNS nog wel een kans geven dit recht te zetten.

Hoi Pretender, sportief dat je ons nog een kans geeft om het recht te zetten. Mail je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Ontevreden over Volmachtskantoor'? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.
Axasjaak schreef:

Allemaal prima dus.
Groet , Axasjaak

Hoi Axasjaak,

De verzekeraar geeft aan dat er iets is misgegaan met het printen. Er staat waarschijnlijk per 1 augustus een wijziging gepland waardoor de polissen op papier van het Volmachtskantoor worden gedrukt en de naam van SNS op het pakketoverzicht staat. Hopelijk maakt het de situatie in de toekomst overzichtelijker als de scheiding duidelijker is.
Beste Dennis,
Ik begrijp jouw situatie dat jij SNS standpunten moet communiceren met klanten en media...lastig...lastig..
Maar...SNS beloofde mails , Tibor PM private .etc. etc enige reactie van SNS,of klachtencircus op mijn topic probleem... ,en dat moet nog steeds komen,en hoeft ook niet meer, inmiddels 2 maanden geleden.
Als jullie geen beloften kunnen nakomen,wegens eventuele jurirische complicaties,is het tijd voor de loyale client,om af te haken.

Helaas voor dit topic kan ik feiten aandragen die het antwoord van de productmanager enigszins nihileren.Dit is geen printerprobleem.Wie stuurt een printer aan..kom op zeg..take a life
De communicatie wijziging die "waarschijnlijk'' moet ingaan op 1 Augustus heeft betrekking op het verzwegen topic SNS verzekering -VMKN te Assen.

Mijn problemen zijn ontstaan dat mijn polis is zoek geraakt,na overschakeling van SNS verzekeringen naar een lokale schade en acceptatie kantoor in Drenthe,gewoon een kostenplaatje,niet aan de grote klok hangen.
De afdelingen acceptatie en schaderegeling zijn opgedoekt uit Utrecht,en een enkele SNS employee is overgestapt naar Assen,dat dan weer wel.
Na schademelding werd er met de verloren polis ,zeer creatief omgegaan,en dekking werd simpel weg even veranderd,in Assen,tjaa...zo doen we dat voor onze relatie..REAAL verzekeringen.
Gewoon dekking..even aanpassen,,naar beneden natuurlijk...haha.
We hebben ook NN in onze portefeuille,onze klanten zijn heilig ,,,dus niet die pauper verzekerde klanten.
Inmiddels ben ik buiten mede weten van de verzekeraar SNS overdadig gecompenseerd door het ingehuurde VMKN te Assen.
Het teveel geregelde schade bedrag is inmiddels overgemaakt aan een liefdadig doel.
Aantoonbare fouten zijn gemaakt,zowel VMKN te Assen,als SNS/Volkbank /Vivat verzekeringen.
Een verzekeraar die zich uit kosten besparingen,niet aan zijn zorgplicht als verzekeraar ten opzichte van haar clienten heeft gehouden.
Effectieve communicatie koppeling tussen beide partijen blijkt nihil,na vragen omtrent positieve polis herwaardering aan SNSverzekeringen,door VMKN de acceptant.
Na ,zelf,bewijs geleverd te hebben voor schade dekking ,van verzekering afgesloten in 1994 ben ik overdadig gecompenseerd.
De onaangekondigde polis dekking opwaardering VMKN,voor zowel client als SNS verzekeraar,hebben geresulteerd voor mij , in het unaniem opzeggen van elke verzekering met dit duivelspact.
Menselijk bankieren...verzekeren...run Tom...run Tom...run
@verdrietigeklant Goed om te lezen dat je bent gecompenseerd en mooi dat je een bedrag hebt geschonken aan liefdadigheid. Ik vind het jammer dat je al je verzekeringen opzegt, maar ik begrijp je overwegingen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar het is nooit de bedoeling dat je zoveel moeite moet doen om een schade te regelen.
Reputatie 3
PetervR schreef:

@verdrietigeklant Goed om te lezen dat je bent gecompenseerd en mooi dat je een bedrag hebt geschonken aan liefdadigheid. Ik vind het jammer dat je al je verzekeringen opzegt, maar ik begrijp je overwegingen.Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar het is nooit de bedoeling dat je zoveel moeite moet doen om een schade te regelen.

@PeterR, je spreekt over fouten, hier is meer aan de hand, ik vind je reactie slap.
Ten eerste werd geprobeerd fouten te verdoezelen en ten tweede de bewijslast bij client te leggen.
Dit valt in de categorie opzettelijke misleiding en doet me denken aan recente politieke perikelen. Dit soort acties zullen nooit op de werkvloer uitgedacht zijn en komen van hoger hand. Er is dus iets fundamenteels mis in deze organisatie en de SNS (Tom T.)zou er goed aan doen eens een gesprek aan te gaan.
Ook ik heb besloten, na jarenlang trouwe klant te zijn geweest, mijn SNS verzekeringen op te zeggen. Volmachtkantoor Nederland heeft mijn laatste schadeclaim afgewezen op het ongelukkige gebruik van één woord (sleutels kwijt i.p.v. sleutels gestolen). Omdat 'kwijt' ook 'verloren' kan zijn, is de schade afgewezen. En dat op een hele onpersoonlijke manier. Een klacht aan SNS werd ter afhandeling doorgestuurd naar Volmachtkantoor Nederland. De klacht werd afgehandeld door mij erop te wijzen dat ik met het tekenen van het schadeformulier aan heb gegeven dat de opgegeven informatie juist. 'kwijt' kan dus nooit 'gestolen' zijn en en passant word ik ook nog beschuldigd van fraude, omdat ik onder 'kwijt' 'gestolen' bedoel. Die klachtafhandeling is er echt eentje waar mijn broek van afzakt. Ze schenden zelf de algemene voorwaarden, waarin staat dat de klant met respect behandeld wordt. Hiervoor had ik nooit problemen met SNS verzekeringen. Altijd werd gezocht naar een oplossing en waar ik wel met respect behandeld werd.

Ik wil niets meer te maken hebben met Volmachtkantoor Nederland en omdat SNS de ballen niet heeft er iets aan te doen, zeg ik waarschijnlijk ook mijn betaalrekening en spaarrekeningen op, maar ik wil SNS nog een laatste kans geven de zaken recht te trekken.

Trouwens, in de klachtafhandeling van Volmachtkantoor Nederland werd niet eens gewezen op het feit om beroep aan te tekenen. Nog zo iets!
chunwinglai schreef:

Ook ik heb besloten, na jarenlang trouwe klant te zijn geweest, mijn SNS verzekeringen op te zeggen. Volmachtkantoor Nederland heeft mijn laatste schadeclaim afgewezen op het ongelukkige gebruik van één woord (sleutels kwijt i.p.v. sleutels gestolen). Omdat 'kwijt' ook 'verloren' kan zijn, is de schade afgewezen. En dat op een hele onpersoonlijke manier. Een klacht aan SNS werd ter afhandeling doorgestuurd naar Volmachtkantoor Nederland. De klacht werd afgehandeld door mij erop te wijzen dat ik met het tekenen van het schadeformulier aan heb gegeven dat de opgegeven informatie juist. 'kwijt' kan dus nooit 'gestolen' zijn en en passant word ik ook nog beschuldigd van fraude, omdat ik onder 'kwijt' 'gestolen' bedoel. Die klachtafhandeling is er echt eentje waar mijn broek van afzakt. Ze schenden zelf de algemene voorwaarden, waarin staat dat de klant met respect behandeld wordt. Hiervoor had ik nooit problemen met SNS verzekeringen. Altijd werd gezocht naar een oplossing en waar ik wel met respect behandeld werd.

Ik wil niets meer te maken hebben met Volmachtkantoor Nederland en omdat SNS de ballen niet heeft er iets aan te doen, zeg ik waarschijnlijk ook mijn betaalrekening en spaarrekeningen op, maar ik wil SNS nog een laatste kans geven de zaken recht te trekken.

Trouwens, in de klachtafhandeling van Volmachtkantoor Nederland werd niet eens gewezen op het feit om beroep aan te tekenen. Nog zo iets!

Hoi chunwinglai, we hebben naar aanleiding van je bericht contact opgenomen met Volmachtkantoor Nederland. Het is hier duidelijk misgegaan in de communicatie en dit wordt intern besproken. Als je bij de politie aangifte doet van diefstal en de schade opnieuw meldt met een kopie van de aangifte of het politierapport, dan nemen we je schade alsnog in behandeling. Sorry voor de gang van zaken, het is niet de bedoeling om je neer te zetten als fraudeur. Ik kan me voorstellen dat je daar een vervelend gevoel over hebt.
Peter, bedankt voor de bemiddeling! Kijk, dit is hoe het hoort en dat waardeer ik. Ik ga de schadeclaim nogmaals indienen.

PetervR schreef:

chunwinglai schreef:

Hoi chunwinglai, we hebben naar aanleiding van je bericht contact opgenomen met Volmachtkantoor Nederland. Het is hier duidelijk misgegaan in de communicatie en dit wordt intern besproken. Als je bij de politie aangifte doet van diefstal en de schade opnieuw meldt met een kopie van de aangifte of het politierapport, dan nemen we je schade alsnog in behandeling. Sorry voor de gang van zaken, het is niet de bedoeling om je neer te zetten als fraudeur. Ik kan me voorstellen dat je daar een vervelend gevoel over hebt.

[
chunwinglai schreef:

Peter, bedankt voor de bemiddeling! Kijk, dit is hoe het hoort en dat waardeer ik. Ik ga de schadeclaim nogmaals indienen.

Graag gedaan en bedankt dat je ons een kans geeft om het goed te maken.
Reputatie 2
PetervR schreef:

chunwinglai schreef:

Graag gedaan en bedankt dat je ons een kans geeft om het goed te maken.

.
Mooi geregeld Peter, niets is erger dan tegen een muur aanlopen terwijl je eigenlijk alleen iets wilt voorleggen, waarvan je het idee hebt dat je dat terecht denkt.
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 2
chunwinglai schreef:

Zou je ons op de hoogte willen houden of je tevreden bent over de afhandeling?
Groet,
Ook mijn schade wordt afgewezen door Volmachtkantoor Nederland en natuurlijk ben ik het daar niet mee eens. Maar zoals de meeste verzekeringsmaatschappijen zullen ze altijd zoeken in de voorwaarden naar een artikel waarom zij niet tot uitkeringen over hoeven te gaan. SNS trekt zijn handen er vanaf en het enige wat zij doen is mijn klacht doorzetten naar het Volmachtkantoor. Ook ik ga al mijn verzekeringen opzeggen bij SNS want ik ben er helemaal klaar mee.
Reputatie 3
frank_1969 schreef:

Ook mijn schade wordt afgewezen door Volmachtkantoor Nederland en natuurlijk ben ik het daar niet mee eens. Maar zoals de meeste verzekeringsmaatschappijen zullen ze altijd zoeken in de voorwaarden naar een artikel waarom zij niet tot uitkeringen over hoeven te gaan.

Op zichzelf is dat niet iets om boos over te worden. Jij zoekt in de voorwaarden de artikelen op grond waarvan er tot vergoeding moet worden overgegaan. En zij doen dat andersom. Daar zijn de polisvoorwaarden in essentie ook voor bedoeld: om daar geen misverstanden over te laten bestaan.
Meningsverschillen ontstaan doorgaans doordat er ruimte is voor interpretatieverschillen of over al dan niet redelijke bewijslast..
frank_1969 schreef:

Ook mijn schade wordt afgewezen door Volmachtkantoor Nederland en natuurlijk ben ik het daar niet mee eens. Maar zoals de meeste verzekeringsmaatschappijen zullen ze altijd zoeken in de voorwaarden naar een artikel waarom zij niet tot uitkeringen over hoeven te gaan. SNS trekt zijn handen er vanaf en het enige wat zij doen is mijn klacht doorzetten naar het Volmachtkantoor. Ook ik ga al mijn verzekeringen opzeggen bij SNS want ik ben er helemaal klaar mee.

Goedemorgen frank_1969,
Welkom op de community, al had ik gehoopt je met een leuker bericht te kunnen verwelkomen. Jammer dat je ontevreden bent over de wijze waarop je schade is afgehandeld. Hopelijk geeft het Volmachtkantoor een bevredigende reactie op je klacht.
Ook wij hebben een zeer slechte ervaring met dit meedogenloze Volmachtkantoor.
Hoogbejaarde vader heeft eind okt. zijn inboedelverzekering opgezegd ivm opname in een verzorgingstehuis.
2 weken daarvoor is hij gestruikeld en hierdoor schade aan zijn inboedel opgelopen. Op deze datum van de opgelopen schade was hij dus nog wel gewoon verzekerd!
Hij heeft dit toen niet meteen geclaimd omdat hij dacht dat het niet onder zijn verzekering viel. Dat kun je een hoogbejaarde man toch niet kwalijk nemen? Nu wees een kennis hem hierop en heeft hij alsnog de claim ingediend, waarop we prompt het botte en meedogenloze antwoord krijgen van het Volmachtkantoor : uw verzekering is geroyeerd, we kunnen de claim niet in behandeling nemen....
Het kan toch niet zo zijn dat men op deze manier omgaat met een klant die zo'n 65 jaar bij SNS verzekerd was, ook nog al zijn rekeningen bij SNS heeft en in die 65 jaar slechts 1 kleine schade heeft geclaimd?
Chapeau SNS!!!
Goedemorgen CJW,

Deze dienstverlening verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs. Hebben jullie gereageerd op de uitkomst van de klacht bij het Volmachtkantoor? Je kunt dan laten weten dat je het er niet mee eens bent. Als ik dit verhaal zo lees, dan komt het op mij ook als oneerlijk over. Ik raad jullie dan ook aan om hier een klacht in te dienen of om op de uitslag van de schade te reageren. Ik wil jullie geen valse hoop geven en zeg niet dat het nu wel wordt goedgekeurd, maar het is goed om dit aan de kaak te stellen en te reageren.
Reputatie 2
Marijke schreef:

Goedemorgen CJW,

Deze dienstverlening verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs. Hebben jullie gereageerd op de uitkomst van de klacht bij het Volmachtkantoor? Je kunt dan laten weten dat je het er niet mee eens bent. Als ik dit verhaal zo lees, dan komt het op mij ook als oneerlijk over. Ik raad jullie dan ook aan om hier een klacht in te dienen of om op de uitslag van de schade te reageren. Ik wil jullie geen valse hoop geven en zeg niet dat het nu wel wordt goedgekeurd, maar het is goed om dit aan de kaak te stellen en te reageren.

Jammer, van zo´n antwoord word (ook) ik kriegel.
Volgens mij is het simpel: op datum ontstaan schade was meneer verzekerd. Dat meneer daarna opzegt heeft daar niets mee te maken. Heeft dan ook niets met "oneerlijk" te maken.
De schademelding moet dan ook "normaal" in behandeling worden genomen.
Ik stel toch voor dat jullie (mods) hierin het voortouw nemen en de boel op gang helpen. Dit ook omdat meneer zelf dus niet dit probleem kan behandelen en het nu op "derden" neer komt. (wellicht ten overvloede; ik doe geen uitspraak over de schade en of deze wel of niet onder de dekking valt/viel).
Groet,
PS. @CJW, ik hoop dat je ons hier op de hoogte houdt!
Ook ik denk dat meneer op het moment dat de schade ontstond, was verzekerd. Dat is ook de reden dat ik aangeef dat hij het beste een reactie kan geven op de afhandeling van zijn schade. CJW schrijft dat het hierbij om de schade van zijn/haar vader gaat en daarom kan ik niet goed helpen. De klantgegevens van derden mag ik niet raadplegen als ze niet zelf contact opnemen. Als de meneer in kwestie zelf een bericht stuurt, dan kan ik actie ondernemen. Het is echter voor de afhandeling sneller en makkelijker om een klacht in te dienen of een reactie te versturen naar het Volmachtkantoor.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)