Ontevreden over Volmachtskantoor

Schade gemeld en voor het eerst antwoord gekregen van een Volmachtkantoor. Klinkt net als een Incassobureau. Heel onpersoonlijk . Voorheen was er gewoon direct contact met SNS en altijd begripvol. Als dit drempelverhogend moet werken is dat gelukt. Het antwoord bevalt me niet en de schade is te klein om me er druk over te gaan maken.

21 Reacties

Hoi gerebaldi,

Van harte welkom op de community. Goed om te zien dat je gelijk een topic hebt aangemaakt. Balen dat je een minder goede ervaring hebt met het melden van schade. Om wat voor schade gaat het? Na de splitsing van SNS Reaal is SNS Verzekeringen geen onderdeel meer van SNS. SNS Verzekeringen is vervangen door Het Volmachtskantoor en valt dus niet onder SNS. Neem je contact met op met de afdeling Schaderegeling? Deze afdeling is bereikbaar op werkdagen tussen 9 en 17 uur op het telefoonnummer: 0592 - 38 07 94. Uiteraard hoor ik graag je mening over en ervaringen met SNS.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Ook zo iets ik heb in mei 2017 een inbraakschade gemeld bij een medewerker van SNS, die had alle begrip en hielp mij op alle mogelijke manieren. Kreeg mooi een formulier gemaild!. Alles ingevuld en opgestuurd, het is nu 8 september en nog helemaal niks vernomen. Eerst was de automatische mailreactie binnen 2 dagen krijg je een bericht. Nu is dat opeens 4 en 10 dagen geworden, niet erg klantgericht en echt slecht. Overweging om de verzekeringen allemaal maar ergens anders onder te brengen. En zaken raken ook vaak zoek als je ze hebt verzonden?! Niet best.
Verwerkingstijd producten van SNS Verzekeringen
Werkdagen

Aanvraag
4
Wijziging
16
Kentekenwijziging
4
Opzegging
17

Weinig ambitieuze toko. Verwachtingsmanagement dan weer wel op orde.
And now we wait..
Bedankt voor jullie signalen, ik geef het door aan Volmachtkantoor Nederland. Ik kan niet beloven dat het direct tot verbetering leidt. Tip: neem telefonisch contact op als het te lang duurt voordat je iets hoort. Het telefoonnummer staat in het bericht van Vroni.

@SNSBJH: Mail je je naam, adres en geboortedatum naar webcare@sns.nl onder vermelding van ‘Ontevreden over Volmachtskantoor – SNSBJH – Community’? Dan neem ik maandag contact op met de afdeling Schaderegeling om te informeren wat de status is van je schademelding.
Vroni schreef:

Hoi gerebaldi,

Van harte welkom op de community. Goed om te zien dat je gelijk een topic hebt aangemaakt. Balen dat je een minder goede ervaring hebt met het melden van schade. Om wat voor schade gaat het? Na de splitsing van SNS Reaal is SNS Verzekeringen geen onderdeel meer van SNS. SNS Verzekeringen is vervangen door Het Volmachtskantoor en valt dus niet onder SNS. Neem je contact met op met de afdeling Schaderegeling? Deze afdeling is bereikbaar op werkdagen tussen 9 en 17 uur op het telefoonnummer: 0592 - 38 07 94. Uiteraard hoor ik graag je mening over en ervaringen met SNS.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.

Hartelijk dank Vroni voor je reactie. De schade ging over het afbreken van een midweek-vakantie. Te weinig om druk over te maken maar schrok wel van de brief omdat hij niet van SNS was en heel klantonvriendelijk. Ik begrijp ineens dat ik niet meer verzekerd ben bij SNS en dus bij een vreemde. Ben ik niet blij mee en moet dus op zoek naar een vertrouwd adres.
Vroni schreef:

Na de splitsing van SNS Reaal is SNS Verzekeringen geen onderdeel meer van SNS. SNS Verzekeringen is vervangen door Het Volmachtskantoor en valt dus niet onder SNS. .

Begrijp ik het goed dat jullie producten verkopen die niet onder de SNS vallen en waarvoor jullie geen verantwoording (kunnen) nemen. Dat lijkt me nu juist iets wat bij verzekeringen heel belangrijk is. Daarbij moet je er op kunnen vertrouwen dat als je schade hebt je goede hulp krijgt en niet van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Verder krijg ik de indruk dat eventuele klachtafhandeling een probleem oplevert omdat deze afdeling niet door de SNS wordt aangestuurd.
Volgs mij is de directe verkopen van een product aansprakelijk voor de afhandeling rond dat product, deze mag niet doorverwijzen...
Precies: als je een verzekering koopt bij SNS, blijft SNS eindverantwoordelijk. Ook al hebben ze het risico bij een externe partij ondergebracht of laten ze de afhandeling van schade door een externe (gevolmachtigde) partij uitvoeren.
maar deze constructie komt de klantbeleving en klantvriendelijkheid niet ten goede.
Hoi allemaal,

Na de nationalisatie in 2013 is SNS Reaal door de Europese Commissie verplicht om de verzekeringstak los te koppelen van de bankactiviteiten. Hier leggen we uit welke partijen een rol spelen als je een verzekering aanvraagt via SNS.
Hi Dennis,
Geldt dit ook voor klanten die al (voor 2013) verzekerd waren bij SNS? Of heb ik essentiële informatie gemist?
Groeten,
Stefan
Hoi Stefan,

Je stelt een goede vraag. Dit geldt ook voor klanten die voor 2013 verzekerd waren bij SNS. De splitsing heeft overigens voor de klanten geen gevolgen.
Wat is precies het verschil tussen het verkopen van een verzekering en het bemiddelen?
En ik zou zeggen dat de verzekeraar uiteindelijk beslist over wel of niet uitkeren. Waar zit dan die volmacht? Of is praktisch gesproken het Volmachtskantoor de verzekeraar (omdat die alle beslissingen neemt)?
Het is dit soort mist die het voor een "simpele" consument niet bepaald makkelijk maakt.
Ik krijg het gevoel dat met een procedure over drie schijven er noodzakelijkerwijs teveel geld verdwijnt in die tussenliggende zakken.
En dan heet het product ook nog "SNS verzekering". (zie pdf folder).
Groet,
Ben :cool:
Dennis,
Ik heb de brief van het Volmachtskantoor niet meer, ik denk dat ik hem heb weggegooid, zo verontwaardigt was is over het antwoord en kijk nou zelf eens naar de naam: lijkt wel of we in Oost-Duitland belandt zijn. Ik ben wel klaar met SNS. Ondanks de mooie website. Ga m'n spaarrekeningen en verzekeringen ergens anders onderbrengen. Trouwens sparen heeft geen zin meer. Niet alleen de Europese commissie heeft daarvoor gezorgd maar ook de Ned.bank en zijn aangesloten publieke banken. Zij lopen allemaal mee. Je kan je geld beter in een ouwe sok stoppen, houdt het veel meer z'n waarde als nu op de bank, waar ze dreigen met commissie. Zo worden alle belastingbetalers alsmaar bedonderd. Ik zet m'n geld gewoon bij een andere bank op m'n rekening en blijf er dan hoop ik nog de baas over. Banken doen er nog steeds niks aan om het de klanten naar de zin te maken. Ze blijven verwijzen maar verdienen wel aan je. Mooie praatje s op hun blogs maar je komt er niet verder mee.
In de polisoverzichten , behorende bij het SNS verzekeringspakket , stond tot 01-05-2015 :
SNS Verzekeringspakket , gevolmachtigd agent SNS Verzekeringen BV , namens REAAL Schadeverzekeringen N.V..
Kennelijk is thans de Verzekeringen BV vervangen door : Het Volmachtskantoor van de verzekeraar.
Ik weet wel dat deze constructie niet ongewoon is , maar om welke reden zijn de klanten van SNS niet op de hoogte gesteld van deze wijziging ?
Groet , Axasjaak
gerebaldi schreef:

Dennis,
Ik heb de brief van het Volmachtskantoor niet meer, ik denk dat ik hem heb weggegooid, zo verontwaardigt was is over het antwoord en kijk nou zelf eens naar de naam: lijkt wel of we in Oost-Duitland belandt zijn. Ik ben wel klaar met SNS. Ondanks de mooie website. Ga m'n spaarrekeningen en verzekeringen ergens anders onderbrengen. .

Goedemorgen,

Jammer dat je de brief niet meer hebt, Gerebaldi. In ieder geval bedankt voor het zoeken en bedankt voor je signaal. Daar kunnen we alleen maar van leren. Ik vind het zonde dat je hierdoor bij ons weggaat. Hopelijk besluit je bij SNS te blijven en deel je vaker zulke nuttige bijdragen op de community. De spaarrente is inderdaad weleens hoger geweest. Hier lees je waarom de rente daalt en kun je je spaarrente vergelijken met die van andere banken.

@ Koos & Axasjaak Jullie vragen zet ik uit en ik laat het weten als ik een reactie heb.
SNS Verzekeringen was onderdeel van SNS Reaal, maar is na de splitsing onderdeel van Vivat. Het mag daarom geen SNS Verzekeringen meer heten, waardoor de naam is veranderd in Volmachtkantoor Nederland. De verzekeringen die je via SNS kunt afsluiten, zijn niet van ons. Hiervoor werken we samen met andere partijen. Dit betekent bijvoorbeeld dat je via SNS een verzekering kunt aanvragen, schade meldt en wijzigingen doorgeeft. En dat Volmachtkantoor Nederland B.V. een aanvraag accepteert of de afhandeling van schade en klachten regelt.
Dus dat betekent dat terwijl ik denk dat ik klant bij jullie ben ik voor afhandeling van schade en klachten voor een voor mij onbekende partij afhankelijk ben. Noem dat maar dat de splitsing voor de klanten geen gevolgen heeft.
Hallo Dennis ,
Goed dat op deze wijze de situatie verduidelijkt wordt.Ik zou het op prijs gesteld hebben als deze organisatorische wijziging
naar alle klanten toe gecommuniceerd zou zijn per datum van ingang.
Groet , Axasjaak

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P