SNS

Beantwoord

Opnieuw servicekosten SNS Zelf Beleggen fout berekend

• 6 juli 2014
  • 59 Reacties
  • 5419 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Vandaag zijn de servicekosten voor mijn SNS Zelf Beleggen rekening weer in rekening gebracht voor het tweede kwartaal van 2014. Net als voor het eerste kwartaal is opnieuw de berekening van dit 'All-in tarief' fout gegaan. De vorige keer is het na een week automatisch hersteld. Dat is natuurlijk prima en klantvriendelijk, maar ik zou verwachten dat er geleerd zou zijn van de gemaakte fout. 😕

Helaas, ook deze keer is er geen rekening gehouden met de verschillende staffels in het tarief:
- € 0 tot en met € 50.000 belegd vermogen: 0,20% per jaar
- Het deel van € 50.000 tot en met € 250.000 belegd vermogen: 0,10% per jaar
- Het deel van € 250.000 tot en met € 2.500.000 belegd vermogen: 0,05% per jaar
- Het deel vanaf € 2.500.000 0,01% per jaar
- Minimaal € 20 per jaar

Kijkend naar het bedrag dat er afgelopen kwartaal in rekening is gebracht, dan is wederom mijn gehele belegde vermogen tegen 0,20% belast. :eek:

Zijn er meerdere klanten die hiermee te maken hebben?
Wat gaat SNS doen om een herhaling van deze fout voor de komende kwartalen te voorkomen?

Groeten,
Stefan

PS.: normaal gesproken plaats ik geen incidenten hier op de community, maar neem ik contact op met de klantenservice. Mijn ervaring is dat inmcidenten dan snel en vakkundig worden opgelost. Maar omdat het hier een herhaling van dezelfde fout betreft, maak ik nu toch een topic aan voor dit onderwerp.
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 10 juli 2014, 14:05

Dank voor de update Stefan. Onze collega van de beleggingsafdeling had hier ons inderdaad op geattendeerd.

Helaas zijn er inderdaad teveel servicekosten afgeschreven bij klanten met een SNS Zelf Beleggen rekening die (onder andere) huisfondsen van SNS en ASN in portefeuille hebben of hebben gehad in het afgelopen kwartaal. Vanzelfsprekend wordt dit vergoedt. Excuses voor dit ongemak.
Bekijk origineel

59 reacties

Hi Stefan,

Ik begrijp goed dat je dit bericht op de community plaatst. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van andere klanten met SNS Zelf Beleggen.
De situatie zoals jij beschrijft, heb ik aan de betreffende afdeling voorgelegd. Voordat ik kan bevestigen dat de servicekosten wederom fout zijn afgeschreven, wacht ik de reactie van mijn collega af. Als dit inderdaad het geval is, informeer ik ook direct wanneer dit wordt hersteld. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Stefan,

Ik begrijp goed dat je dit bericht op de community plaatst. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van andere klanten met SNS Zelf Beleggen.
De situatie zoals jij beschrijft, heb ik aan de betreffende afdeling voorgelegd. Voordat ik kan bevestigen dat de servicekosten wederom fout zijn afgeschreven, wacht ik de reactie van mijn collega af. Als dit inderdaad het geval is, informeer ik ook direct wanneer dit wordt hersteld. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

Hi Jelmer,
Als het handig is, kan ik je de details (rekeningnummer e.d.) wel even aan je mailen. Omdat het de vorige keer automatisch is hersteld, heb ik ook deze keer geen incident gemeld bij de klantenservice...
Groeten,
Stefan
Hi Stefan,
Dankjewel voor je reactie. Inmiddels heb ik ook reactie ontvangen van SNS Beleggen. Zij geven aan geen incidentmelding te hebben ontvangen, vermoedelijk is het dus een individueel geval.
Daarom vragen mijn collega's een melding hiervan te maken. Wil je hiervoor een e-mail sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Direct contact opnemen via [email]beleggen@sns.nl[/email] mag natuurlijk ook. We kijken hier graag naar, mochten we alsnog een melding ontvangen van een algehele verstoring, laat ik dit op de community weten.
Ook bij mij is er voor de tweede keer achter elkaar een onjuist all-in tarief berekend. Ipv 0,2% is er opnieuw 0,3% ingehouden. De vorige keer heeft het mij veel tijd en energie gekost om het rechtgezet te krijgen. Totaal 3 weken. Zeer teleurstellend dat het opnieuw fout gaat.
Hi Doboy,

Bedankt voor je reactie, graag ontvang ik ook jouw gegevens per e-mail. Dit mag je sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email]. Je geeft aan dat de servicekosten van het eerste kwartaal 2014 niet goed zijn berekend.
Op dit moment wordt onderzocht of de servicekosten überhaupt verkeerd zijn berekend, hier komen we zo snel mogelijk op terug. Indien we de afgeschreven servicekosten moeten herstellen, dan bespaar ik je graag de benodigde tijd en energie. Ook hiervoor ontvang ik graag je rekeningnummer per e-mail.
Reputatie 3
Badge +1
Update: vandaag heb ik de volgende reactie per e-mail ontvangen:

Beste Stefan,

Begin deze week heeft u via mijn collega’s van het webcareteam gevraagd om een verklaring van de verrekening van het all-in tarief van uw SNS Zelf Beleggen rekening.

Waarde gehele portefeuille
Voor de verrekening van het all-in tarief geldt, dat sinds begin 2014 de gehele portefeuille wordt meegenomen voor de berekening van het all-in tarief. Dus ook de waarde die u heeft in de huisfondsen. Het all-in tarief bedraagt op jaarbasis 0,2% van de totale (gemiddelde) portefeuillewaarde over de eerste € 50.000. Over de waarde van € 50.000 tot € 250.000 betaalt u 0,1%.

Foutieve berekening
De berekening van dit tarief over het tweede kwartaal is helaas (wederom) niet goed uitgevoerd door de broker. Hierdoor zijn nu teveel kosten in rekening gebracht. Momenteel wordt onderzocht waardoor deze foutieve verrekening is veroorzaakt en zal een passende oplossing gezocht worden.

Met vriendelijke groet,
SNS Bank
Badge +1
Dank voor de update Stefan. Onze collega van de beleggingsafdeling had hier ons inderdaad op geattendeerd.

Helaas zijn er inderdaad teveel servicekosten afgeschreven bij klanten met een SNS Zelf Beleggen rekening die (onder andere) huisfondsen van SNS en ASN in portefeuille hebben of hebben gehad in het afgelopen kwartaal. Vanzelfsprekend wordt dit vergoedt. Excuses voor dit ongemak.
De teveel in rekening gebrachte kosten zijn terugbetaald.
Reputatie 3
Badge +1
Net gecontroleerd en bij mij is ook een correctiebedrag teruggeboekt. Nu hopen dat het voortaan (te beginnen in oktober 2014) wel in 1x goed gaat!
Badge +1
Goedemiddag heren,

Fijn om te horen dat het bedrag weer is teruggeboekt 😃. Ik ga ervan uit dat iedereen nu op 'scherp' is gezet, dus ga ervan uit dat het in oktober goed gaat 😉.
En ja hoor, tot mijn ontsteltenis is het weer raak. Waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig?
Reputatie 3
Badge +1
Hi doboy,

Je bent me net voor!
Ook ik heb net met grote teleurstelling geconstateerd dat het all-in tarief voor SNS zelf beleggen opnieuw fout is berekend. :mad:
Als het tarief zou kloppen, dan had mijn portefeuille ca. 75% meer waard moeten zijn geweest in het afgelopen kwartaal.
Als SNS dit toevoegt aan mijn portefeuille, dan hoor je mij verder niet klagen ;)
Zeer waarschijnlijk dezelfde fout als in april 2014 en juli 2014, waarbij geen rekening gehouden is met de verschillende staffels. :eek:
Alleen in oktober 2014 is het in 1x goed gegaan. Dit vind ik niet normaal!

Groeten,
Stefan
Stefan, leuk die woordspeling.:D
Badge +1
Hoi heren,

Ik vraag het meteen na. Als het klopt, dan vind ik dit ook niet normaal 😞. Spreekwoordelijk zegt men altijd iets over een ezel en een steen..
Heb inmiddels het bericht gehad dat er met spoed gewerkt wordt om de correctie in orde te maken.
Reputatie 3
Badge +1
Heb net ook een berichtje met excuses (en de belofte dat het met spoed wordt opgelost) ontvangen.
Badge +1
Bedankt voor de update en ik ben blij dat jullie als eerste geïnformeerd worden 🙂.
Badge +1
Hi leden,

Mijn collega’s vinden het ook erg vervelend dat het wederom mis is gegaan. Het is volgens hen ook niet ‘heel normaal’. Alhoewel, het is de derde keer, dus het begint al bijna normaal te worden 😉.

Nee, onze excuses hiervoor.
De fout is inmiddels gecorrigeerd middels een correctieboeking op de rekening.
We doen onze uiterste best om dit probleem voor het einde van het eerste kwartaal te hebben verholpen.
Reputatie 3
Badge +1

De fout is inmiddels gecorrigeerd middels een correctieboeking op de rekening.

Zodra de correctieboeking voor mij zichtbaar is, zal ik het hier melden.
Daarna is het weer afwachten tot begin april...

PS.:
1. vergissen is menselijk
2. (zelfs) een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen
3. drie maal is scheepsrecht
4. ...? (hopelijk komen we hier nooit achter!)
Badge +1

PS.:
1. vergissen is menselijk
2. (zelfs) een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen
3. drie maal is scheepsrecht
4. ...? (hopelijk komen we hier nooit achter!)

Ik heb op alle mogelijke manieren 'geduimd' Stefan en hoop dat 'het scheepsrecht' het gezegde naleeft 😉.
Goh, 
getriggert door deze post ben ik eens gaan rekenen.
en nu blijkt dat vanaf het begin van de omzetting (mei 2014) bij mij maar liefst 0.35% berekend wordt.

Dus ook afgelopen periode weer 0.085% ipv 0.05% (0.2% / 4).

Moderators van dit forum, hoe gaan we dit aanpakken.
Pakken jullie het op, geven jullie het door als generieke oplossing die voor iedereen geldt
(alhowel het lijkt alsof dat vorige keer ook niet gewerkt heeft, ik heb nooit een terugstoring gekregen).
Of moet iedereen het zelfstandig oppakken?

groets, Bossie
Badge +1
Goh, 
en nu blijkt dat vanaf het begin van de omzetting (mei 2014) bij mij maar liefst 0.35% berekend wordt.
groets, Bossie

Goedemorgen Bossie,

Dat klinkt inderdaad niet best. Graag laat ik de situatie onderzoeken. Wil je daarom een korte toelichting samen met je contact- en rekeninggegevens mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community Bossie'?
Is al bekend wanneer de correctie wordt doorgevoerd? Onder spoed versta ik toch echt iets anders.
Goh, 
groets, Bossie

Goedemorgen Bossie,

Dat klinkt inderdaad niet best. Graag laat ik de situatie onderzoeken. Wil je daarom een korte toelichting samen met je contact- en rekeninggegevens mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community Bossie'?

Ik heb 1 1/2 week geleden al gereageerd op de aangegeven manier.
Helaas nog steeds geen melding terug, zelfs niet dat mijn mail ontvangen is.
m.vr.gr. Bossie
Hoi Bossie,

Ik heb in onze webcare e-mailbox gezocht, maar kom je e-mail helaas niet tegen. Wil je deze nogmaals doorsturen naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Je krijgt altijd een reactie van ons zodra we je e-mail hebben ontvangen.

@Doboy Het is bij ons nog niet bekend wanneer de correctie gaat plaatsvinden. Ik heb dit intern doorgezet en houd je hier op de hoogte zodra er een datum bekend is.

Reageer