SNS

Vraag

Opzeggen van een SNS Autoverzekering

• 13 juli 2019
  • 3 Reacties
  • 11896 Keer bekeken

Op 29 juni 2019 kreeg ik een brief van SNS. De polis van mijn SNS Autoverzekering zou per 1 juli 2019 verhoogd worden. Als ik de verzekering op zou willen zeggen, dan kan dat. Dan moet ik vóór 1 juli 2019 mijn verzekering opzeggen.

Het is natuurlijk niet zo netjes dat ik zo'n brief minder dan 48 uur van tevoren krijg. De datering van de brief was wel wat eerder, maar zo lang zal de post er toch niet over doen... En als de post er wel twee weken over doet: verstuur dan de brief zes weken van tevoren. Het lijkt erop dat SNS bewust de bedenktijd beperkt houdt en niet wil dat ik opzeg.

Ik heb echter wel direct (de avond van 29 juni) opgezegd. Ik kreeg een bevestigings-e-mail. Ik zou binnen twee weken een bevestiging per post krijgen. Per post kreeg ik vandaag inderdaad een bevestiging. De polis wordt per 1 augustus beëindigd. Dat is onhandig, want ik heb al een nieuwe verzekering per 1 juli. Ik heb gebeld en het zou worden rechtgezet. Hopelijk geldt: eind goed, al goed.

Waarom begin ik dan toch dit topic? Ik krijg wederom een bevestiging per brief en dat gaat dus wederom twee weken duren. Om te voorkomen dat er wederom iets misgaat en dat ik dan geen bewijs heb dat ik gebeld heb, heb ik dit getypt. Er hoeft nu niks te gebeuren, maar als ik het over twee (of drie?) weken niet goed is gegaan, kan ik in ieder geval aangeven dat ik 13 juli ook al heb gebeld.

3 reacties

Reputatie 3
Goedemorgen @Twan82 , fijn dat je een nieuwe verzekering hebt afgesloten zodat je niet onverzekerd rondrijdt. Als je een mail stuurt naar webcare@sns.nl en hierin je postcode, huisnummer, geboortedatum, geboorteplaats en het polisnummer zet, dan ga ik direct aan de slag om de kink uit de kabel te halen.
Beste Stefan,
Helaas heeft jouw collega het niet opgelost. Hij heeft telefonisch beloften gedaan en vervolgens gewoon niets uitgevoerd. Het is al vervelend als dingen misgaan en je krijgt ook geen bevestiging per e-mail, maar 'binnen tien werkdagen per post'. Als je dan ook nog niet van toezeggingen van medewerkers uit kunt gaan...
Wel kreeg ik een week na het voorgaande gesprek een betalingsherinnering. Ik ging ervan uit dat deze wel zou worden ingetrokken als jouw collega alles goed zou hebben verwerkt. Maar niets is minder waar. Vandaag kreeg ik een melding dat ik als wanbetaler word geregistreerd, mijn verzekeringen worden opgezegd en ik nu onverzekerd rondrijd. Gelukkig heb ik echter allang een andere verzekering.... Maar de opeenstapeling van fouten wordt wel pijnlijk. Ik dacht nadat ik deze topic had geopend dat het een beetje overdreven was: Het was toch opgelost. Maar blijkbaar kun je er bij SNS Bank niet vanuit gaan dat problemen ook opgelost worden. Het is daarom fijn dat ik deze topic heb geopend, anders had ik nu weinig bewijs gehad van de opeenstapeling van fouten. Kunnen jullie nu alsjeblieft mijn verzekering per 1 juli 2019 beëindigen en stoppen met aanmanen??!
Ik zie jullie reactie graag zo snel mogelijk tegemoet.
Goedemiddag Twan82, goed dat je hier je verhaal doet. Het is inderdaad niet normaal dat je 2 dagen voor de premieverhoging een brief krijgt, dat is slordig van ons. Dat in 1e instantie je verzekering per 1 augustus werd opgezegd is ook niet netjes. Gelukkig heb je gebeld en ga ik ervan uit dat mijn collega het netjes oplost. Mijn collega laat ook een aantekening achter bij je gegevens zodat altijd terug te lezen is dat je vandaag hebt gebeld en dat we het met je oplossen. Hopelijk lezen we binnenkort een nieuw bericht van je waarin staat dat alles is rechtgezet.

Reageer