Overschrijving automatisch sparen naar SNS Maxisparen

• Goed op dreef
  • 14 reacties
Het is mij opgevallen dat het tegenwoordig erg lang duurt voor dat het geld vanaf ING op mijn Maxi Sparen rekening bijgeschreven staat, 's ochtends vroeg al met automatische incasso er af en pas 's middags laat of soms zelfs 's avonds erbij. En dat lijkt vandaag ook te gelden voor de Plus spaarrekening. Waarom duurt dit zo lang? Een gelijktijdige overschrijving vandaag naar Knab is daar al binnen en bij SNS nog niet.

12 Reacties

kijk maar naar de valuta datum. altijd minimaal een dag verschil en met deze rente verdient de bank zijn geld.
gerbenr schreef:

Het is mij opgevallen dat het tegenwoordig erg lang duurt voor dat het geld vanaf ING op mijn Maxi Sparen rekening bijgeschreven staat, 's ochtends vroeg al met automatische incasso er af en pas 's middags laat of soms zelfs 's avonds erbij. En dat lijkt vandaag ook te gelden voor de Plus spaarrekening. Waarom duurt dit zo lang? Een gelijktijdige overschrijving vandaag naar Knab is daar al binnen en bij SNS nog niet.

Hoi gerbenr, de incasso voor SNS Maxisparen gaat via onze tussenrekening. Je ontvangt spaarrente vanaf de incassodatum, ook al zie je het bedrag niet direct op je rekening. Voor overboekingen naar je andere spaarrekening gelden de reguliere doorlooptijden.
scheidssie schreef:

kijk maar naar de valuta datum. altijd minimaal een dag verschil en met deze rente verdient de bank zijn geld.

Volgens mij weet je wel dat die bewering al jaren niet meer klopt (niet meer mag).
Als je dat dan toch beweert zul je ook met bewijzen moeten komen, of zelfs aangifte gaan doen. Ik ben benieuwt.
Groet,
Ben :cool:
@BigBen, Misschien zul je zeggen dat ik het verkeerd lees, maar toch... beetje vreemd, iemand aansporen tot aangifte terwijl je zelf weet dat het niet klopt (oftwel niet waar is).
Maurits schreef:

@BigBen, Misschien zul je zeggen dat ik het verkeerd lees, maar toch... beetje vreemd, iemand aansporen tot aangifte terwijl je zelf weet dat het niet klopt (oftwel niet waar is).

Tsja wat moet ik daar op zeggen. Iemand geeft aan dat de SNS de wet overtreed. Ik neem aan dat die iemand daar bewijzen voor heeft. Mij lijkt het dan gepast aangifte te doen.
Of ben je het daar mee oneens?
Groet,
Ben :cool:
@BigBen Nee... niet mee oneens.
Mijn reactie kwam vanwege dat je,
Volgens mij weet je wel dat die bewering al jaren niet meer klopt (niet meer mag).
erbij typte.
Maar als ik daarop doorga wat ik daarmee bedoel, raken we een beetje "off topic".
Dus...:cool:
@PetervR, maar dat verklaart niet waarom het dan langer is gaan duren. Ik neem aan dat dit vroeger ook zo was (die tussenrekening)....En toen stond het er toch echt op zo rond 14:00 uur in ieder geval....
Het komt voor dat een bedrag de ene keer aan het begin van de middag wordt bijgeschreven en de andere keer aan het einde van de middag. Als er veel betaalverkeer is, dan duurt het langer voordat je een bedrag ontvangt. Aan het einde van de maand is het bijvoorbeeld drukker omdat veel mensen dan het salaris ontvangen.
Dit betreft de maxi sparen, vaste bijschrijfdagen dus...(min of meer, weekende daargelaten).
Maar we gaan het wederom zien vandaag.

Leuk overigens, wie bepaald welk antwoord het beste antwoord is? Want ik heb het als topic starter niet gedaan, dus wie wel is mij een vraag.
Dat het op een vaste dag gebeurt, wil niet zeggen dat het ook op een vast tijdstip wordt bijgeschreven. Dit heeft te maken met de drukte. Het antwoord had ik gemarkeerd als 'Beste antwoord', dit heb ik ongedaan gemaakt zodat je zelf een antwoord kun selecteren.
Ik kan bevestigen dat het bedrag dat je maandelijks spaart via een incasso netjes op dezelfde dag rentedragend wordt op SNS MaxiSparen als de dag waarop de incasso op je betaalrekening plaatsvindt. Ook als de betaalrekening niet bij SNS wordt aangehouden (dit maakt overigens geen verschil weet ik uit ervaring).
Soms zie je dat de boekdatum wegens drukte in het betalingsverkeer een dag later ligt, maar als je de details van de bijschrijving bekijkt, zie je dat dan de valutadatum altijd wel op de incassodatum staat. Je verliest dus geen rente (voor zover dat met de huidige rentestand nog relevant is).
De valutadatum heb ik natuurlijk wel gecontroleerd. Als die anders was, dan hadden we een hele andere discussie, maar het viel me alleen op dat het later zichtbaar is tegenwoordig en vroeg me af of daar dan een reden voor is.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)