Vraag

Overstappen van bank - SNS Overstapservice

Sinds kort ben ik overgestapt naar SNS na onenigheid met ING over hun beleid.
Klantenservice SNS bevestigt mij schriftelijk dat de overstapservice gewoon doorwerkt als ik mijn ING rekening heb opgezegd.
ING betwist dat en zegt dat na opheffing van hun rekening er geen overstapregeling meer mogelijk is omdat er geen signalering tussen beide banken plaatsvindt.

Wie geeft het verlossende woord met technische uitleg hoe SNS dan aan de signalering van automatische incasso's komt.

Wanneer ING gelijk heeft zit ik nog met 12 maanden kosten voor rekeningen die ik niet meer gebruik.
Of neem SNS deze kosten voor haar rekening … ??

5 Reacties

N. de Vermaeck schreef:

Sinds kort ben ik overgestapt naar SNS na onenigheid met ING over hun beleid.
Klantenservice SNS bevestigt mij schriftelijk dat de overstapservice gewoon doorwerkt als ik mijn ING rekening heb opgezegd.
ING betwist dat en zegt dat na opheffing van hun rekening er geen overstapregeling meer mogelijk is omdat er geen signalering tussen beide banken plaatsvindt.

Wie geeft het verlossende woord met technische uitleg hoe SNS dan aan de signalering van automatische incasso's komt.

Wanneer ING gelijk heeft zit ik nog met 12 maanden kosten voor rekeningen die ik niet meer gebruik.
Of neem SNS deze kosten voor haar rekening … ??

Hoi N. de Vermaeck,

Welkom bij SNS en leuk dat je de weg naar de community hebt gevonden :) Als de Overstapservice is ingegaan, kun je je oude rekening opheffen. Als je oude bank hier niet mee akkoord gaat, dan kunnen we bemiddelen en je oude bank verzoeken de rekening alsnog te beëindigen. Als de Overstapservice actief is, stuurt de betaalverwerker automatische incasso's 13 maanden door naar de nieuwe rekening. Het is niet nodig dat de oude rekening tijdens deze periode blijft bestaan. Waag je nog een poging om je rekening bij ING op te heffen? Als het niet lukt, dan mail je je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats naar webcare@sns.nl onder vermelding van 'Community - N. de Vermaeck - Overstapservice'. We nemen dan namens jou contact op met je oude bank.
Hoi Peter,
Bedankt voor je verhelderende reactie, driemaal is scheepsrecht (zelfs in 2018).
ING probeert je dus eigenlijk zo lang mogelijk leeg te zuigen door je onnodig de oude rekening in stand te laten houden. Dit antwoord is voor mij een extra stimulans om na 51 jaar het contact met deze doekoetoko met het niveau van een ondermaatse webwinkel voorgoed vaarwel te zeggen.
Dat gaat me lukken en anders mail ik webcare@sns.nl zeker.
Overigens moet me nog van het hart dat Mijn SNS als een speer werkt onder W10 met Edge, dit in tegenstelling tot Mijn ING. :$

Mvg N. de V.
Het is natuurlijk niet fijn om dubbele rekeningkosten te betalen als dit niet hoeft. Dus ik snap dat je nog een poging waagt om de oude rekening op te zeggen. Fijn dat je tevreden bent over Mijn SNS, daar doen we het voor :)
Hallo N. Vermaeck,

Hetzelfde meegemaakt de ABN Amro. Ben toen achter de computer gaan zitten, alle bedrijven van de automatische afschrijvingen opgezocht. Bij de meeste kan je het heel makkelijk via de computer regelen, een enkeling wilt het alleen wijzingen via hun formulier. Binnen een week was alles geregeld. Die overstapservice is mooi maar duurt mij te lang. En dan betaal je inderdaad de kosten bij 2 banken. Succes!
Reputatie 2
Een (paar) jaar geleden had ASN een aanbieding: bij overstappen eerste jaar gratis betaalrekening. Dat dus gedaan en methode van ruitertje gebruikt (niets geen overstapservice). Alles was in een half jaar bekeken.
Het zijn trouwens niet alleen de incasso's die belangrijk zijn denk ook aan anderen die je wel eens geld overmaken (overheid, bedrijven en particulieren). Als je twee jaar history even in excel zet heb je zo een overzicht.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)