SNS

Overstapservice

• 29 juni 2018
  • 6 Reacties
  • 532 Keer bekeken

Ik heb een overstapservice aangevraagd bij SNS,

Mijn vrouw en ik hadden beiden een aparte ING rekening, deze wilden we samenvoegen tot 1 rekening bij SNS bank, de overstapservice aangevraagd, vervolgens krijg ik twee aparte formulieren voor de overstapservice. Ik ben niet eerder van bank gewisseld en heb hier dus geen enkele ervaring mee, en ik verwacht dat de SNS dat wel heeft. Krijg ik vervolgens twee aparte rekeningen geopend bij SNS, op dat moment had ik geen ervaring met en/of rekeningen dus ik dacht dat dat zo hoorde. Na verloop van tijd wordt er twee keer €2,50 ingehouden voor de betaalrekeningen, toen ging er een belletje rinkelen.

Contact gezocht met de SNS dat we alleen een en/of rekening hebben aangevraagd, dus dat de overstapservice naar de en of rekening toe moest, is gewoon niet mogelijk, terwijl de bank een fout heeft gemaakt in de aanvraag van de en/of rekening.

Nu hebben ze de overstapservice stopgezet op mijn rekening, maar niet alle diensten gewaarschuwd zoals de hypotheekverstrekker, de zorgverzekeraar en de belastingdienst. Ik vind de service ronduit belabberd!

6 reacties

Badge +2
Goedenavond vooijs23,

Zo te lezen gaat de overstap niet helemaal vlekkeloos. Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat we een slechte start maken op deze manier. Hopelijk kan ik je opheldering geven en ervoor zorgen dat je toch blij wordt van de overstap.

Je geeft aan dat je vrouw en jij beiden een eigen rekening hadden bij ING en dat jullie 2 formulieren hebben ontvangen voor de Overstapservice. Tot zover lijkt het goed te gaan, want als jullie allebei de Overstapservice aanvragen voor je eigen rekening, dan zorgen we ervoor dat incassanten op de hoogte worden gebracht van het nieuwe rekeningnummer. Op deze pagina vind je meer informatie over de service en lees je dat je je nieuwe rekeningnummer zelf doorgeeft bij o.a. De Belastingdienst en je werkgever. We openen niet zomaar een 2e betaalrekening, dus het lijkt erop dat daar iets mis is gegaan.

Hebben jullie inmiddels 1 gezamenlijke rekening en wil je alsnog gebruikmaken van de Overstapservice? Als je laat weten wat ik voor je kan doen, dan help ik je verder.
Hebben jullie inmiddels 1 gezamenlijke rekening en wil je alsnog gebruikmaken van de Overstapservice?
Vreemde vraag, die SNS bovendien zelf het beste kan beantwoorden.
Het lijkt me dat SNS ervoor moet zorgen dat één van die twee rekeningen een en/of rekening wordt en de ander moet laten vervallen. Makkelijker kun je het niet maken.
Goedenavond vooijs23,

Zo te lezen gaat de overstap niet helemaal vlekkeloos. Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat we een slechte start maken op deze manier. Hopelijk kan ik je opheldering geven en ervoor zorgen dat je toch blij wordt van de overstap.

Je geeft aan dat je vrouw en jij beiden een eigen rekening hadden bij ING en dat jullie 2 formulieren hebben ontvangen voor de Overstapservice. Tot zover lijkt het goed te gaan, want als jullie allebei de Overstapservice aanvragen voor je eigen rekening, dan zorgen we ervoor dat incassanten op de hoogte worden gebracht van het nieuwe rekeningnummer. Op deze pagina vind je meer informatie over de service en lees je dat je je nieuwe rekeningnummer zelf doorgeeft bij o.a. De Belastingdienst en je werkgever. We openen niet zomaar een 2e betaalrekening, dus het lijkt erop dat daar iets mis is gegaan.

Hebben jullie inmiddels 1 gezamenlijke rekening en wil je alsnog gebruikmaken van de Overstapservice? Als je laat weten wat ik voor je kan doen, dan help ik je verder.

Mijn salaris word op de ene rekening gestort van de SNS gestort, en het salaris van mijn vrouw op de andere SNS rekening, door het cancelen van de overstapservice op mijn rekening word een deel van de rekeningen terug gebracht naar de ING bank, zonder een seintje bij de bank vandaan!

Dat er twee rekeningen werden geopend was volgens een medewerker van de SNS bank een fout bij de overstapservice van de SNS bank via het internet aangevraagd.

We hebben nog steeds twee rekeningen, want ik weet niet meer van welke rekening mijn rekeningen betaald worden. Dus heb ik wat geld bij de ING onder gebracht en op de beide rekeningen van de SNS. maar aangezien ik geen overvloed heb van geld is dit een zeer onwenselijke situatie.
Badge
Welkom in de wondere wereld van de SNS Bank.
Badge +1
In deze tijden waar alles is geautomatiseerd, moet je nooit twee dingen tegelijk willen doen (samenvoegen van rekeningen en overstappen).
Ik heb bij mijn overstap van ING naar ASN gewoon alles zelf gedaan. Geen overstapservice, zelf die paar bedrijven aanschrijven en dan merk je snel genoeg of het goed gaat. Ik kon binnen 3 maanden mijn rekening opzeggen en de ING weet niet dat je weg gaat, dus die blijven aardig aan de telefoon.
Goedenavond vooijs23,

Mijn salaris word op de ene rekening gestort van de SNS gestort, en het salaris van mijn vrouw op de andere SNS rekening, door het cancelen van de overstapservice op mijn rekening word een deel van de rekeningen terug gebracht naar de ING bank, zonder een seintje bij de bank vandaan!

Dat er twee rekeningen werden geopend was volgens een medewerker van de SNS bank een fout bij de overstapservice van de SNS bank via het internet aangevraagd.

We hebben nog steeds twee rekeningen, want ik weet niet meer van welke rekening mijn rekeningen betaald worden. Dus heb ik wat geld bij de ING onder gebracht en op de beide rekeningen van de SNS. maar aangezien ik geen overvloed heb van geld is dit een zeer onwenselijke situatie.

Mail je je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats naar webcare@sns.nl onder vermelding van 'Community - Overstapservice - vooijs23'? Dan zoek ik een oplossing.

Reageer