SNS

Persoonsgegevens op straat..hoe gaat SNS Bank hier mee om?

• 5 oktober 2010
  • 44 Reacties
  • 4477 Keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

44 reacties

Ik vind het wel ironisch dat deze fout met een mailtje as titel 'SNS Bank neemt onze privacy serieus'.

Op zich heb ik niet zoveel problemen met deze fout.

Maar ik ben het niet echt eens met de stelling dat het een persoonlijke fout van Liz is (die niet voor de SNS bank schijnt te werken) en niet van de SNS.

Je kunt moeilijk de naam van de SNS bank te pas en te onpas gebruiken en blijven ontkennen dat de SNS bank er niets mee te maken heeft.

Als iemand in opdracht van de SNS bank werkt, dan werkt hij/zij in naam van de SNS bank.

Ik zie deze site dan ook iets dat vanuit de SNS bank komt en niet anders.
Helaas verwachte ik juist dat de SNS een van de gerenommeerde bedrijven zou zijn waar het lekken van privacy gevoelige gegevens zoals een e-mailadres niet voor zou komen.

Gezien de strenge en trage aanmeld procedure voor dit forum had ik enigszins het idee dat er wel degelijk over de veiligheid werd nagedacht.

Wat mij ernstig verontrust is de reactie van Stefan als SNS medewerker die over de gevaren begint van het gebruik van email. Ik heb er bewust voor gekozen om een bedrijf als SNS mijn prive gegevens toe te vertrouwen, zal ik de relatie nu maar verbreken omdat ik er nu helaas achter kom dat de SNS er niets aan heeft gedaan om het lekken te voorkomen...

Van Liz betreur is de reactie dat de fout niet bij de SNS bank ligt, naar mijn volle overtuiging is de SNS bank eindverantwoordelijk voor deze community, mocht dat niet zo zijn zou ik als bestuurders van SNS er alles aan doen om deze community zo snel mogelijk te sluiten.

Mvgr,

Patrick.
Ik begrijp de reacties van iedereen wel tot een zeker niveau. Sommige kritiek vind ik (zeer) terecht en ben dan ook benieuwd naar een inhoudelijke reactie, die ik momenteel nog niet heb gelezen.

Maar zou ik, als klant die het goed met de andere klanten voor heeft, een ieder wellicht verzoeken eerst even de wat officielere reactie van SNS Bank af te wachten alvorens lidmaatschappen of zelfs bankrelaties op te zeggen?

Liz heeft gereageerd, volgens vele niet naar tevredenheid. Graag wil ik jullie vragen?haar, en bovenal SNS Bank?die als eindverantwoordelijke wordt gezien, de kans te geven?om met een officiele reactie te komen. Dat vindt ik wel weer zo netjes, kunnen we daarna nog altijd conclusies trekken en daar naar?handelen.

Zou ik dat mogen vragen?
Reputatie 4
Badge +1
@Haydar

tsjongejonge, een klacht bij het CBP, overdrijven is ook een vak. Niet dat ik denk dat die bureaucratische jongens daaro van enig nut gaan zijn in deze kwestie hoor. Maar goed, ga vooral je gang als je denkt dat de juiste respons is.

wat ik wel interessant vind is jou constatering dat Liz voor Freshnetwork werkt. Hoe kom je aan die wijsheid?

@Liz kan je dat bevestigen danwel ontkennen?

@martijnw

ik ben met je eens dat als iemand namens een bedrijf werkt, je dan het bedrijf aankijkt op wat diegene doet en nalaat. Wat Liz volgens mij duidelijk probeerde te maken was dat dit niet een fout was van een SNS systeem oid maar echt een menselijke fout van haar. Om te zeggen dat de SNS ervoor had moeten zorgen dat deze fout niet gemaakt had kunnen worden vind ik onzin, dan kunnen mensen strax helemaal nix meer

Tenslotte,

@prijners

reactie van Stefan van SNS? Waar? Linkje aub?
Reputatie 2
Badge +1
Hi Patrick,

Laat ik vooropstellen dat ik geen medewerker ben van SNS, noch in opdracht van SNS werk. Ik vind het wel grappig om te zien dat ik kennelijk die indruk bij je heb gewekt.

Ik ben overigens wel werkzaam in ICT beveiliging en heb mijn nodige slechte ervaringen met de wijze waarop bedrijven omgaan met mijn e-mail adres. Vandaar dat ik (uit puur praktische overwegingen) heb gekozen voor de oplossing met verschillende aliassen per bedrijf.

Feitenlijk zeg ik daarmee impliciet dat ik ook SNS bij voorbaat niet vertrouw op het gebied van privacy. En zoals nu blijkt was dit wederom terecht. Dat is pas echt verontrustend anno 2010!

Stefan
Reputatie 2
Badge +1
@Sanne

Waarschijnlijk doelt prijners op mijn reactie eerder in deze discussie (ca. 15 uur voorafgaand aan deze reactie)

Stefan
Reputatie 2
Badge +1
Hallo TheVMaster,

Aan de heftigheid van deze discussie te zien, is dit wel een onderwerp dat erg leeft. Op zichzelf ook een signaal naar de bank waar ze iets mee moeten doen.

Niet alleen het gevoel van veiligheid m.b.t. je geld, maar ook van je persoonlijke gegevens speelt een belangrijke rol in de waardering van een klant naar haar bank.

Maar je hebt gelijk wat betreft Liz!

En dat het wenselijk is om topics af te kunnen sluiten (door een moderator?)

Stefan
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Haydar,

Ik ben erg benieuwd naar de reactie van het CBP. Wil je ons via de community op de hoogte houden? Via de e-mail mag ook. Onze adressen heb je immers nu toch al .

Stefan
@Sanne

Om te zeggen dat de SNS ervoor had moeten zorgen dat deze fout niet gemaakt had kunnen worden vind ik onzin, dan kunnen mensen strax helemaal nix meer

Dat heb ik helemaal niet geschreven.

Liz heef al een paar keer gezegd ze niet bij de SNS bank werkt. Dat vind ik nogal verwarrend.

De manier waarop ze mij hielp, gaf mij de indruk dat ze werkte bij de SNS bank en dat ze mij kon helpen met problemen met de SNS bank. Dat is niet het geval. Ze kan alleen zaken terugkoppelen naar de SNS bank.

Dat vind ik op zich geen probleem, maar zoals ik al schreef, mijn eerste indruk was anders, nl: een SNS medewerker heeft mijn probleempje gelezen en neemt actie.
@Sanne

>>tsjongejonge, een klacht bij het CBP, overdrijven is ook een vak. Niet dat ik denk dat die bureaucratische jongens daaro van enig nut gaan zijn in deze kwestie hoor. Maar goed, ga vooral je gang als je denkt dat de juiste respons is.

Sanne, ik begrijp je reactie en heb ook de hele dag getwijfeld wat te doen... Wanneer de SNS Bank mij een juridische overeenkomst voorschotelt en vraagt mij te houden aan de spelregels bij het toetreden van deze community (communityregelment, privacystatement en de algemene overeenkomst tussen consument en de SNS Bank) denk ik dat dit een wederzijdse afspraak zou moeten zijn. Wanneer je van mening bent dat dit soort gevallen incidenten zijn en zichzelf oplossen dan geef je terecht aan dat een klacht overdreven is. Mijn ervaring leert echter dat de financiele sector gewoonweg niet leert van haar eigen fouten waardoor je soms gewoon het formele proces moet doorlopen. Ik zou niet weten welk ander middel (naast opzeggen) of procedure ik anders zou kunnen volgen.

Ik wacht vanzelfsprekend eerst het formele standpunt en verklaring van de SNS Bank af.

>>wat ik wel interessant vind is jou constatering dat Liz voor Freshnetwork werkt. Hoe kom je aan die wijsheid?

Staat in de privacy statement en overeenkomst die jij ook hebt geaccodeerd (getekend).

mvrgr,

Haydar
Hans,

Elder heb ik ook aangegeven dat SNS inzicht heeft in alle pagina's op deze community en dat de inhoud van SNS afkomstig is. Ik ben puur de link. De op verkeerde wijze verzonden e-mail is dus niet de SNS overkomen, maar mij.

Verder denk ik dat het netjes is als je de cynische wijze waarop je over mij praat achterwegen laat. De discussies op deze community zijn ontzettend interessant, maar ze moeten wel op een vriendelijke wijze gevoerd worden.

Met vriendelijke groet,

Liz
Dag allemaal,

Dank voor jullie reacties.

Inderdaad Haydar zoals in de overeenkomsten staat geschreven werk ik voor FreshNetworks, zusterbedrijf van FreshMinds Ltd. FreshNetworks heeft de community gebouwd en regelt dus (via mij) de community management. In die zin werk ik dus namens SNS Bank.?

De SNS Community is een initiatief van SNS Bank om feedback van jullie als klanten te krijgen. Alles wat hier dus geschreven wordt, wordt gelezen en meegenomen door SNS Bank.

Groet Liz
Reputatie 2
Ik ben inderdaad ook benieuwd!
Reputatie 4
Badge +1
Deze link leek me wel toepasselijk, om aan te geven dat dit nog steeds regelmatig voorkomt:

Wouter Bos e-mailt per ongeluk zijn netwerk rond?

http://www.nrc.nl/economie/article2628821.ece/Wouter_Bos_e-mailt_per_ongeluk_zijn_netwerk_rond

@haydar bedankt voor je reactie en uitleg. Goed van je dat je die voorwaarden hebt gechecked; ik heb me zovaak bij verschillende fora aangemeld dat ik in principe gewoon altijd accoord aanvink en doorklik (zoals de meeste mensen denk ik).

Ik ben met je eens dat banken niet (genoeg) van hun fouten leren maar ik vind niet echt dat dat hier van toepassing is. Maar goed, we gaan het zien.
Hoi emar10,

Ik vraag mij af of de SNS officieel zal reageren. Daar weet men zeer goed dat dit niet door de beugel kan. Doordat wij hierop blijven reageren zal men ook daar in de gaten krijgen dat het niet zomaar doodbloed.

Bovendien zal eveneens blijken hoe serieus men ons hier neemt.

Tot op heden is er nog niet gereageerd, foute boel wat mij betreft.

Dat je voor Liz opkomt is aardig, maar is naast het punt waarom het hier draait. Zij heeft zich meermaals verontschuldigd naar ons. Meer kan ze niet doen lijkt me. Het is ook absoluut niet persoonlijk gericht.

Zoals hierboven al aangegeven is zij in deze niet meer het aanspreekpunt.

SNS is aan zet.

Groet,

Ben
Hoi allemaal,

Een van de directieleden van SNS Bank heeft naar aanleiding van bovenstaande en andere reacties op deze community een reactie geplaatst. Jullie kunnen deze reactie vinden op het SNS Producten en Diensten forum.

De reactie is afkomstig van Arie Koorneef, Directeur Marketing SNS Bank.

Zie hier!

groet Liz
Hoi Ben,

Zie reactie van een directielid van SNS Bank op de forumspagine (SNS producten en Diensten).

Groet Liz
Sorry Stefan, ik was in de veronderstelling dat je een van de eerdere experts van de SNS was die een maand lang op het forum heeft mee gepost.

Excuus!

Patrick
Reputatie 2
Badge +1
Geen probleem!

Stefan