Sticky

PinChange: kies nu je eigen pincode

Eindelijk!
Later dit jaar kun je zélf de pincode van je betaalpas (en die van je kind) aanpassen. Dat gaat heel makkelijk bij een SNS Geldautomaat bij jou in de buurt. Oh ja. Het is misschien een open deur, maar toch benadrukken we het even. Wees creatief en kies een moeilijk te kraken pincode. Maak het niet te makkelijk, dus geen code zoals 1234 of 0000. Die zijn meestal beter geschikt voor de afstandsbediening van de tv.

31 Reacties

Reputatie 1
Dit lijkt me een goede service. Even naar de SNS-geldautomaat en klaar is Kees.
De instructie op de site is ook helder.
Het belangrijkste zal blijken te zijn een niet voor de hand liggende code te kiezen. Dus geen postcode, geen geboortedatum, geen kenteken, geen etc!
Waar kan ik een SNS-geldautomaat vinden?? Zijn er die wel??
hvddungen schreef:

Reputatie 2
hvddungen schreef:

hvddungen schreef:

Zoek, zoek en ... :)
https://www.snsbank.nl/particulier/service/vind-een-sns-winkel-of-geldautomaat.html
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 2
Fijn dat deze service ondanks de mislukte test toch ingevoerd wordt :)
Waarom kan dit niet gewoon via de website en met de digipas?
Nou moet je weer op zoek naar een flappentap, in de rij staan in de regen enz.
coinoperator schreef:

Waarom kan dit niet gewoon via de website en met de digipas?

Volgens mij kan je je pincode ook aanpassen als het droog is.
Bedankt @BigBen voor het doorgeven van de informatie over de locatie van onze geldautomaten. Volgens mij is het goed nieuws dat je zelf de pincode van je betaalpas kunt aanpassen. Op een zonnige dag in maart 2019 kun je terecht bij iedere SNS Geldautomaat. Op die manier kun je op een door jou gekozen (rustig en droog) moment je pincode aanpassen. Dit ben je overigens niet verplicht, je kunt ook gewoon je huidige pincode aanhouden :)
Reputatie 2
Evelyn SNS schreef:

Dit ben je overigens niet verplicht, je kunt ook gewoon je huidige pincode aanhouden :)

nadeel is waarschijnlijk dat menige klant 1234 of 0000 oid gaat nemen.
Ik hou in elk geval mijn huidige, die kan ik zonder kijken en denken in cijfers, intoetsen. Ik ken "gewoon" de juiste beweging!!
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 3
Het is vooral handig voor mensen die overstappen naar de SNS. Kunnen dan hun oude pincode houden (er zijn best veel mensen die het erg lastig vinden om een nieuwe pincode uit het hoofd te leren). Ik heb het ook voor mijn vrouw geregeld (vroeger kon het op het hoofdkantoor); het was de voorwaarde om over te willen stappen van ING naar ASN. Dit is veel beter dan het eerste jaar een briefje in je portemonnee met de code erop.

Ik hoor weinig problemen met simpele pincodes, meestal wordt de code afgekeken door ervaren spiekers en dan wordt de kaart gerold (of via infrarood, dus na OK altijd nog een paar extra cijfers intypen).
Reputatie 3
BigBen schreef:

Ik hou in elk geval mijn huidige, die kan ik zonder kijken en denken in cijfers, intoetsen. Ik ken "gewoon" de juiste beweging!!

Dat automatisme gaat mij niet helpen, met vijf passen in mijn Secrid. Ik schrijf ze er gewoon (gecodeerd) op, zoals ik eerder meldde. Ook geen overgangsproblemen, altijd de juiste code bij de juiste pas.

coinoperator schreef:

Ik ken alleen SNS-automaten binnen bij de Hema. Bovendien zou met droog weer buiten de rij wachtenden alleen maar langer zijn...
Er geen SNS automaten in mijn dorp, maar wel een SNS winkel.
Kan daar niet een pinchange automaat komen? Waar je dus alles kunt wat je bij een geldautomaat kan behalve flappen tappen. Maar dus wel pincode wijzigen en saldo checken.
Hoi @Gerard met internet,

Nu weet ik niet in welk dorp je woont, maar op onze site vind je gemakkelijk een SNS geldautomaat bij jou in de buurt. Daar kun je dan (eventueel) je pincode wijzen en als je wilt, ook je saldo nakijken. Lees hier verder om te kijken wat voor jou handig is.
Reputatie 3
Evelyn SNS schreef:

Nu weet ik niet in welk dorp je woont, maar op onze site vind je gemakkelijk een SNS geldautomaat bij jou in de buurt.

Dat valt flink tegen. Of jouw buurt is wat aan de ruime kant.
Gelukkig kan ik me prima redden met de voorzieningen in mijn dorp, maar als ik van SNS afhankelijk zou zijn zou het toch lastig worden.
Ik zal op mijn fietsje toch hard moeten trappen om binnen anderhalf uur weer thuis te zijn als ik een SNS automaat nodig zou hebben.
Reputatie 3
Net als Koos ben ik ook even onderweg voor een SNS automaat. Slimmer is te kijken op Vind een ATM van mastercard. Ondersteund de meeste banken in Nederland. Ik merkte dat deze site alleen goed werkt met IE en niet met FF or Chrome.

Gezien het beleid van de SNS, zou een verwijzing naar deze (of vergelijkbare) site meer op z'n plaats zijn dan het aanbieden van zoeken naar eigen automaten.
Reputatie 3
Koos schreef:

Ik zal op mijn fietsje toch hard moeten trappen om binnen anderhalf uur weer thuis te zijn als ik een SNS automaat nodig zou hebben.

Sorry, er is er ook één binnen vijf kwartier.
In beide gevallen alleen toegankelijk als de winkel is geopend.

eRik19 schreef:

Ik merkte dat deze site alleen goed werkt met IE en niet met FF or Chrome.

Toevoeging: ook met Opera werkt die site niet. Wel met Edge, maar dat valt te verwachten.
:) je huidge pincode gewoon houden mag ook.
Reputatie 3
Vandaar mijn oplossing.
Koos schreef:

Ik schrijf ze er gewoon (gecodeerd) op, zoals ik eerder meldde. Ook geen overgangsproblemen, altijd de juiste code bij de juiste pas.

Zo heb ik aan één code in mijn hoofd genoeg, en loop ik geen extra risico als ik voor mijn meerdere passen dezelfde code zou moeten instellen.

"De link waar je op klikte is niet goed of de pagina bestaat niet."
Oeiiii @hpieters, dat ziet er niet goed uit hè. Bedankt voor je opmerkzaamheid, ik heb zojuist gelijk een e-mail gestuurd naar de juiste mensen zodat we morgenochtend de fout kunnen herstellen. Fijn dat je ons helpt, nogmaals dankjewel :)
Goedemorgen @hpieters,
Dankzij jouw seintje is de fout hersteld, de link naar de website werkt weer. Dankjewel voor je hulp en een fijne dag :)
Hoi Evelyn,
Al iets meer bekend van het kunnen veranderen van je pincode? Het is eind maart en ook nog zonnig ;-)
Goede vraag @BenR, ik ga het meteen voor je navragen. Zodra ik terugkoppeling krijg, laat ik het meteen weten :)
Reputatie 3
@Kim, Op welke SNS pinautomaat draait de pilot? Vroeger was dat alleen in de hal van hoofdkantoor in Utrecht. Het lijkt me dat deze pilot gewoon toegankelijk kan zijn voor klanten.
Hoi @BenR, @Erik19 en allemaal,

Het is al bijna april, het zonnetje schijnt en belofte maakt schuld. Hoe jammer ook voor sommige klanten, PinChange is uitgesteld en zal niet in maart live gaan. De huidige pilot loopt tot 1 mei en is niet toegankelijk voor klanten. We verwachten dat na de zomer elke klant met een betaalrekening bij SNS zelf de pincode kan wijzigen bij een van onze geldautomaten. We moeten nog even geduld hebben, via dit topic houd ik jullie graag op de hoogte van de vorderingen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)