SNS

Beantwoord

Pinnen in Duitsland geweigerd, geld is te lang onderweg. Hoe kan dit?

• 20 mei 2016
  • 8 Reacties
  • 1549 Keer bekeken

Was vanochtend in een winkel in Alstätte, hier vlak over de grens en daar werd mijn betaal(wereld)pas geweigerd met de mededeling dat men geen (Nederlandse) pin betalingen meer accepteerd omdat het veel te lang duurt voordat het geld op hun rekening staat. Het zou zo'n 8 tot 10 dagen duren !!
Kunt u mij verklaren waarom dat zolang moet duren. Wanneer ik een sepa-overboeking doe naar Engeland staat het er de volgende dag op, maar een paar kilometer verderop duurt het 8 tot 10 dagen ???? Als dat zo is kan ik mij hun reactie goed voorstellen, maar waar ligt dat dan aan, wel schandalig eigenlijk!! (Pinnen moet toch ook snel kunnen in heel Europa?!)
Met vr.gr.
Henny
icon

Beste antwoord door Wouter 21 mei 2016, 09:25

Hoi Ben,

Wat handig dat we een ervaringsdeskundige in ons midden hebben. Een betaling bij een Duitse pinautomaat hoort niet zo lang te duren. De productmanager verwacht dat het een incident is geweest waardoor dit zo lang heeft geduurd.

Waarom deze winkel geen Nederlandse passen accepteert, dat weet ik niet. Met een SNS Wereldpas hoor je in het buitenland snel en eenvoudig te kunnen betalen. De verwerking duurt geen 8 tot 10 dagen.
Bekijk origineel

8 reacties

bizar
kan ook aan de winkel liggen, misschien staan ze vet rood en willen ze alleen contant dus.
en is dit een smoes, smusch dort gesagd
Badge +2
Was vanochtend in een winkel in Alstätte, hier vlak over de grens en daar werd mijn betaal(wereld)pas geweigerd met de mededeling dat men geen (Nederlandse) pin betalingen meer accepteerd omdat het veel te lang duurt voordat het geld op hun rekening staat. Het zou zo'n 8 tot 10 dagen duren !!
Kunt u mij verklaren waarom dat zolang moet duren. Wanneer ik een sepa-overboeking doe naar Engeland staat het er de volgende dag op, maar een paar kilometer verderop duurt het 8 tot 10 dagen ???? Als dat zo is kan ik mij hun reactie goed voorstellen, maar waar ligt dat dan aan, wel schandalig eigenlijk!! (Pinnen moet toch ook snel kunnen in heel Europa?!)
Met vr.gr.
Henny

Hoi Henny,

Leuk om je na meer dan een jaar weer terug te zien op de community. De reden is natuurlijk minder leuk, maar ik hoop dat je de community desondanks als handig beschouwt.

Je stelt een goede vraag en het antwoord moet ik je schuldig blijven. Ik heb intern de vraag uitgezet omdat ik je niet direct een goed antwoord kan geven. En ik wil je natuurlijk geen verkeerde informatie geven. Als we meer weten, dan hoor je van ons.
Misschien kan ik wat duidelijkheid geven, ik woon tenslotte in Duitsland en betaal vaak met m´n SNS pas.
Dit kan echter pas sinds ongeveer de laatste 2-3 jaar steeds meer. Echter nog (lang niet) overal. Ik denk dat het te maken heeft met enerzijds de nieuwe mogelijkheid die tijd nodig heeft om overal door te dringen en anderzijds met veelal wat verouderde apparatuur die men links en rechts soms nog gebruikt. Het is dan vaak een kosten kwestie. Naarmate je verder van de grens komt, wordt het lastiger.
Dat het 8-10 dagen zou duren lijkt mij grote onzin. Indien ik hier pin is het vaak dezelfde dag al in MijnSNS te zien en afgeboekt. De Duitse banken hadden er nog lang een handje van een dag (of twee) het geld "op te houden". Maar naar mijn indruk is dat nu (bijna?) niet meer het geval.
Ik kom eigenlijk nog nauwelijks tegen dat ik niet met de SNS pas kan betalen (dan werkt m´n Duitse kaart wel).
Duitsers zijn nog niet zover met de ontwikkelingen w.b.t. het "moderne betalen", als in Nederland. Sinds een aantal maanden kun je bij bijv. Lidl en Aldi ook contactloos betalen. Maar, gisteren was ik bijv. nog bij een "gartencenter" en snapten ze er niets van dat het zonder kaart er in stoppen en pin ingeving ging (slecht ingewerkte cassiere denk ik). Wilden alsnog ook een handtekening van mij, wat ik altijd weiger. Ze liet me toen toch gaan?
Veel Duitsers betalen vaak contant.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Ben,

Wat handig dat we een ervaringsdeskundige in ons midden hebben. Een betaling bij een Duitse pinautomaat hoort niet zo lang te duren. De productmanager verwacht dat het een incident is geweest waardoor dit zo lang heeft geduurd.

Waarom deze winkel geen Nederlandse passen accepteert, dat weet ik niet. Met een SNS Wereldpas hoor je in het buitenland snel en eenvoudig te kunnen betalen. De verwerking duurt geen 8 tot 10 dagen.
Gisteren laat thuis, dus maar even "uit" een pizza eten. Afrekenen met de SNS kaart wilde niet (3x getest). met m´n Duitse kaart lukte het meteen. Ik gaf aan dat het wel een erg oud pinautomaat zou zijn, wat werd bevestigd doorr de eigenaar. Kosten...
Groet,
Ben 🆒
Ik hoop dat de pizza er niet minder om heeft gesmaakt 😉.
Nein, gelukkig niet. Maar het is wel een voorbeeld dat automatisering een traject is waar niet iedereen met dezelfde snelheid in meegaat. Dat het daardoor voor klanten verwarrender wordt is dan ook wel duidelijk.
Groet,
Ben 🆒

Reageer