SNS

Rabo, ING en ABN overwegen pinautomaten zonder logo

• 31 mei 2017
  • 47 Reacties
  • 8287 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Doet SNS niet gezellig mee?

http://www.volkskrant.nl/economie/verdwijnt-dit-vertrouwde-straatbeeld-rabo-ing-en-abn-overwegen-pinautomaten-zonder-logo~a4498205/

47 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Wellicht zou het fijn zijn dit onder de aandacht te brengen bij de verantwoordelijke afdelingen, en ons terug te koppelen hoe zij hierover denken. Dan weet je als klant exact waar je aan toe bent en wat er te verwachten is.

Beste @youst

Onlangs heb ik over het storten van contant geld bij SNS deze reactie geschreven. Daarmee informeer ik de community over de actuele status. Regelmatig vraag ik na of we deze dienstverlening gaan veranderen. Dat is op korte termijn niet het geval, de huidige service bij een vestiging van GWK Travelex blijft zoals het is.

GWK Travelex moet voldoen aan financiële wet- en regelgeving, waaronder de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Helaas worden geldtransacties voor dergelijke zaken soms misbruikt. Om ervoor te zorgen dat GWK Travelex en SNS niet betrokken raken bij witwassen of terrorismefinanciering, is GWK Travelex soms verplicht om informatie over jou en de door jou voorgenomen transactie te vragen. De medewerker van GWK kan je bijvoorbeeld vragen waar het geld vandaan komt. Deze regels kunnen best streng lijken. Maar we moeten ze naleven om jouw veiligheid en die van ons te waarborgen.
Reputatie 1

Wellicht zou het fijn zijn dit onder de aandacht te brengen bij de verantwoordelijke afdelingen, en ons terug te koppelen hoe zij hierover denken. Dan weet je als klant exact waar je aan toe bent en wat er te verwachten isZoek maar eens op het forum naar 'geldstorten' of GWK en kijk maar eens bij deze draad. Er is al veel over geschreven en de SNS doet geen toezeggingen en heeft de afgelopen 3 jaar niet bewogen op dit onderwerp.
Is geld storten belangrijk voor je, dan is de SNS niet jouw bank.

Belangrijk is het niet zo heel erg maar wel fijn om zo nu en dan te kunnen storten, maar ik denk dat je idd gelijk hebt en ik toch aangewezen ben bij ABN/ING/Rabobank voor een betaalrekening als ik perse geld wil storten want bij GWK ben je schuldig tot het tegendeel is bewezen.

Wellicht zou het fijn zijn dit onder de aandacht te brengen bij de verantwoordelijke afdelingen, en ons terug te koppelen hoe zij hierover denken. Dan weet je als klant exact waar je aan toe bent en wat er te verwachten is

Zoek maar eens op het forum naar 'geldstorten' of GWK en kijk maar eens bij deze draad. Er is al veel over geschreven en de SNS doet geen toezeggingen en heeft de afgelopen 3 jaar niet bewogen op dit onderwerp.
Is geld storten belangrijk voor je, dan is de SNS niet jouw bank.
Reputatie 1

Er zijn dus best wel mogelijkheden voor SNS om de frustratie te verlichten van haar klanten.Hallo @eRik19, bedankt voor jouw visie over dit onderwerp.

We staan open voor je verbeteringen en nemen je signaal serieus. Bedankt voor de aanvullende suggesties met betrekking tot het storten van contant geld bij de vestigingen van GWK Travelex. Goed om te weten: ik ben niet in de gelegenheid om dingen direct te veranderen, maar door alle reacties door te geven blijven de wensen van onze klanten actueel.

Wellicht zou het fijn zijn dit onder de aandacht te brengen bij de verantwoordelijke afdelingen, en ons terug te koppelen hoe zij hierover denken. Dan weet je als klant exact waar je aan toe bent en wat er te verwachten is
Reputatie 3
Badge +3
Er zijn dus best wel mogelijkheden voor SNS om de frustratie te verlichten van haar klanten.

Hallo @eRik19, bedankt voor jouw visie over dit onderwerp.

We staan open voor je verbeteringen en nemen je signaal serieus. Bedankt voor de aanvullende suggesties met betrekking tot het storten van contant geld bij de vestigingen van GWK Travelex. Goed om te weten: ik ben niet in de gelegenheid om dingen direct te veranderen, maar door alle reacties door te geven blijven de wensen van onze klanten actueel.
Er zitten twee aspecten aan geld storten:
1 Het geld naar de bank brengen.
2 Eventuele herkomst bepaling.
De SNS heeft beide aspecten afgekocht.
De drie grootbanken doen niet moeilijk tot bedragen van 15.000,-. GWK doet altijd moeilijk.
Het zou veel SNS klanten helpen als 2 tot een bepaald bedrag (5.000,-) door de SNS zou worden afgedekt. GWK kan makkelijk controleren of je eigenaar van die SNS rekening bent, dat is dan voldoende. Het enige wat SNS zou moeten doen, is als er regelmatig stortingen plaats vinden, controle uitoefenen. Klanten moeten daar dan ook rekening mee houden.

Ik had ook recent gelezen dat witwassen tegenwoordig niet gaat over een paar duizend euro, maar gaat om miljoenen. Dus dit gedoe over een paar duizend euro is alleen bureaucratie en geld verspilling (en 1984). Er zijn dus best wel mogelijkheden voor SNS om de frustratie te verlichten van haar klanten.

Erik
Reputatie 3
Badge +3
Daarnaast is het fijne aan het Geldmaat idee, dat naast SNS ook de ASN en Regiobank hieraan mee kunnen doen waardoor de hele Volksbank als het ware aan kan sluiten op dat netwerk. Immers het Geldmaat idee is namelijk de bereikbaarheid van de pin/stort automaten hoog te houden zonder dat er 'te veel' automaten op sommige plekken zijn wat namelijk weer te duur zou zijn. Naar mijn mening is het dan krom dat de Volksbank als enige 4e bank achterblijft hiermee en niet zou overstappen.

Beste @youst,

Bedankt voor je visie op de geldautomaten. Deze en andere reacties over onze dienstverlening geef ik uiteraard intern door. Ik ben niet in de positie om zaken te veranderen, maar door verbeterpunten en reacties door te geven, blijven de wensen van onze klanten altijd actueel en worden ze besproken.
Misschien dat ING over enige tijd afhaakt, gezien de ijver om contant geld min of mee in de ban te doen.
Reputatie 1
Dag allemaal,

In ander topic over onze geldautomaten schreef ik onlangs (hetgeen @Ferd ook min of meer aanhaalt in zijn reactie): 'we volgen het project Geldmaat met veel belangstelling en we zijn erg benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. Of we ons ook daadwerkelijk aansluiten is een besluit dat we nog niet hebben genomen. Daarvoor moeten we eerst overtuigd zijn dat het ook een absolute meerwaarde voor onze klanten biedt.'

Deelname aan het project Geldmaat of niet: we staan open voor verbeteringen. Wanneer er lokaal veel behoefte is aan een geldautomaat dan nemen we dit signaal serieus. In dat geval slaan we de handen ineen om het samen voorelkaar te krijgen zoals blijkt (dank @Koos) uit de opening van de pinkiosk in Heerlen-Zuid.

Hoewel de bank het geld storten heeft uitbesteed aan GWK, zou ik toch zien dat de SNS op enkele kantoren (steden+dorpen waar veel vraag naar is). de stortfunctie beschikbaar maakt. Mijn ervaring met het GWK is namelijk waardeloos zie ander topic.

Daarnaast is het fijne aan het Geldmaat idee, dat naast SNS ook de ASN en Regiobank hieraan mee kunnen doen waardoor de hele Volksbank als het ware aan kan sluiten op dat netwerk. Immers het Geldmaat idee is namelijk de bereikbaarheid van de pin/stort automaten hoog te houden zonder dat er 'te veel' automaten op sommige plekken zijn wat namelijk weer te duur zou zijn. Naar mijn mening is het dan krom dat de Volksbank als enige 4e bank achterblijft hiermee en niet zou overstappen.
Reputatie 3
Badge +3
Dag allemaal,

In ander topic over onze geldautomaten schreef ik onlangs (hetgeen @Ferd ook min of meer aanhaalt in zijn reactie): 'we volgen het project Geldmaat met veel belangstelling en we zijn erg benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. Of we ons ook daadwerkelijk aansluiten is een besluit dat we nog niet hebben genomen. Daarvoor moeten we eerst overtuigd zijn dat het ook een absolute meerwaarde voor onze klanten biedt.'

Deelname aan het project Geldmaat of niet: we staan open voor verbeteringen. Wanneer er lokaal veel behoefte is aan een geldautomaat dan nemen we dit signaal serieus. In dat geval slaan we de handen ineen om het samen voorelkaar te krijgen zoals blijkt (dank @Koos) uit de opening van de pinkiosk in Heerlen-Zuid.
[quote=Ferd]
Ik vind het nog steeds een gemiste kans dat de Volksbank niet mee doet aan dit initiatief. Een goede reden hiervoor heb ik nog steeds niet gehoord.

@Koos, het lijkt erop dat Jan weer een klantenraad vraagje heeft geproduceerd 🙂. Kan je hier iets mee?

Vind ik eerlijk gezegd niet zo interessant voor de klantenraad.
Geldautomaten hebben de belangstelling van SNS, gezien de feestelijke viering van nieuw-geplaatste automaten. Bovendien kunnen klanten wel gebruik maken van die nieuwe geldmaten. Voor de klanten voegt het dus niets toe. En het onderwerp staat al in de spotlights.

Dan kan ik alleen maar concluderen dat er zakelijke argumenten zijn om niet mee te doen.

Er zijn wel fundamenteler kwesties betreffende bankieren dan dit, die ik liever in de klantenraad behandeld zie worden.
Reputatie 3
Badge
Als het goed is, komt er een betere verdeling van geldautomaten. x aantal per m2 of x aantal per 1000 inwoners per m2? Je kunt op vele manieren tegen een betere verdeling aan kijken. Gewoon afwachten dus.Precies mijn gedachte! Hoe definieer je criteria voor een dergelijke verdeling, en als tweede, hoe controleer (Consumentenbond) je die. We moeten er dus vanuit gaan dat de Consumentenbond aangesloten is op het oogpunt voor die verdeling.

Ik vind het nog steeds een gemiste kans dat de Volksbank niet mee doet aan dit initiatief. Een goede reden hiervoor heb ik nog steeds niet gehoord.
Vind ik ook jammer ja. Mogelijk is het wel gepoogd, maar pakten onderhandelingen te onaantrekkelijk uit. Iets anders wat ik nog dacht is dat het mogelijk met de huidige positie van de Volksbank te maken heeft. Vroeg of laat vindt een wisseling van eigenaar plaats, en heeft de bank op dit moment niet de vrijheid een dergelijke commitment aan te gaan. Maar dit is allemaal speculatie.

@Koos, het lijkt erop dat Jan weer een klantenraad vraagje heeft geproduceerd 🙂. Kan je hier iets mee?
Als het goed is, komt er een betere verdeling van geldautomaten. x aantal per m2 of x aantal per 1000 inwoners per m2? Je kunt op vele manieren tegen een betere verdeling aan kijken. Gewoon afwachten dus. Ik vind het nog steeds een gemiste kans dat de Volksbank niet mee doet aan dit initiatief. Een goede reden hiervoor heb ik nog steeds niet gehoord. Misschien dat dit via de klantenraad naar boven kan komen? Mogelijk zijn ook de kosten in eerste instantie een te groot struikelblok. Het blijft gokken van onze kant, zolang we 'de waarheid' niet weten.
Reputatie 3
Badge
Ja, daar is ie dan. De eerste Geldmaat in Soest.

Ik las dit in je linkje Jan:
Op plekken in steden waar meerdere automaten van verschillende banken bij elkaar in de buurt staan, kunnen deze weg. In minder dichtbevolkt gebied kunnen er dan meer bijkomen, legt ceo Erik Kwakkel van Geldservice Nederland uit aan deze krant.
De laatste zin moest even bij mij broeien. Dit klinkt als een verdediging van de afname van het aantal automaten, of een verantwoording van de operatie. Er wordt niet gezegd dat er in dunbevolkte gebieden geldautomaten kunnen worden geplaatst, het wordt alleen gesuggereerd. Iets vertelt mij dat het niet zal gebeuren, of dat het heel moeilijk wordt om te controleren dat de dienstverlening "op plaatsen" zal toenemen.

Wat ik ook dacht was dat het risico voor diefstal bij de overgebleven Geldmaten (wat een woord...) zou toenemen. Maar hierbij maak ik een denkfout door aan een constante stroom van geldpintransacties te denken. Die stroom neemt natuurlijk af, door al het winkelpinnen en online winkelen. Deze Factsheet geeft voor die afname een indicatie. Van 2014 tot en met 2018 is het aantal geldopnamen bij geldautomaten van 379 miljoen tot 276 miljoen opnamen afgenomen. Dat gaat dus best hard.

Dit artikel in Trouw kan trouwens melden dat we rustig kunnen gaan slapen, want de consumentenbond is tevreden en gaat de dekking in de gaten houden. Over de kleinere baken meldt Trouw:

Kleinere banken doen niet mee

De Volksbank ( ASN, SNS, RegioBank) ‘volgt de ontwikkelingen met belangstelling’ maar doet niet mee aan de gele Geldmaat van de grootbanken . “SNS blijft geldautomaten handhaven onder eigen naam”, zegt een woordvoerder van de Volksbank. Triodos Bank heeft geen geldautomaten en laat weten dat zo te houden. “Onze klanten kunnen gewoon gebruikmaken van de nieuwe bankneutrale ‘Geldmaat’.”
Ja, daar is ie dan. De eerste Geldmaat in Soest.
Big Ben , deze mentaliteit is er de oorzaak van dat ik persoonlijk mijn deelname aan deze "community" tot een minimum heb teruggebracht . Staat jouw dikke doeme nu omlaag of omhoog , dat wil ik nu wel eens weten !
Groet , Axasjaak

Persoonlijk denk ik dat iedereen begrijpt dat zo'n functie handig is voor mensen met een visuele beperking.

Ja precies, maar "persoonlijk" kun jij (of ik) daar niets aan veranderen.
De SNS wel! Die heeft (nog) pinautomaten in bezit en beheer.
Mijn vraag aan de SNS; zou de SNS deze functie (op termijn) willen invoeren.
"De" SNS kan toch niet zeggen ; Of en wanneer we de spraakfunctie invoeren, is niet bekend. "De" SNS beslist toch zelf over "haar" pinautomaten? "De" SNS kan ook zeggen; nee, dat willen we (voorlopig) niet! (Want dat betekend toch het gegeven antwoord?).
Groet,
Ben 🆒
Tsja , begrip is er genoeg uiteraard , maar in de praktijk hebben de groep VIP's daar natuurlijk niets aan.
Loop eens een keer voorop , SNS !
Ik heb het voor je nagevraagd en ondanks dat er begrip is voor je wens, is het nog te vroeg om een uitspraak te doen. Zodra er informatie beschikbaar is over een eventuele spraakfunctie, dan laten we dit via de community weten.
Begrip? Betekend dit dat de SNS ook van mening is dat dit zinvol is om ook in te voeren? Dat men nog niet kan zeggen wanneer is dan het vervolg.
Groet,
Ben 🆒

Het ligt net iets anders, BigBen. We begrijpen de wens. Of en wanneer we de spraakfunctie invoeren, is niet bekend. Persoonlijk denk ik dat iedereen begrijpt dat zo'n functie handig is voor mensen met een visuele beperking.
Het is nog te vroeg om een uitspraak te doen , zo meldt PetervR. De kat uit de boom kijken , heet dat geloof ik.
Of anderen de kastanjes uit het vuur laten halen....
Groet,
Ben 🆒
Ik heb het voor je nagevraagd en ondanks dat er begrip is voor je wens, is het nog te vroeg om een uitspraak te doen. Zodra er informatie beschikbaar is over een eventuele spraakfunctie, dan laten we dit via de community weten.
Begrip? Betekend dit dat de SNS ook van mening is dat dit zinvol is om ook in te voeren? Dat men nog niet kan zeggen wanneer is dan het vervolg.
Groet,
Ben 🆒
Het is nog te vroeg om een uitspraak te doen , zo meldt PetervR. De kat uit de boom kijken , heet dat geloof ik.
@Axasjaak Bedankt dat je ons attent maakt op je wens over een spraakfunctie op geldautomaten. Een dergelijke mogelijkheid zou voor veel mensen erg praktisch zijn. Ik heb het voor je nagevraagd en ondanks dat er begrip is voor je wens, is het nog te vroeg om een uitspraak te doen. Zodra er informatie beschikbaar is over een eventuele spraakfunctie, dan laten we dit via de community weten.
Wat een geheimzinnigheid. Lijkt de kabinetsformatie wel. Ik hoop dat je er later meer over kunt zeggen? Want nu is mijn nieuwsgierigheid natuurlijk nog meer gewekt. HAAHAHA! Ik ga stuk! :D:D
Maar onze trouwe Ben heeft vast wel een adequaat antwoord 😉

Reageer